QUANT APRENEM – CUÁNTO APRENDEMOS [cat][cast]

classroom.jpg

En mig dels favorits del navegador he recuperat una pàgina on hi havia aquest anàlisi sobre la procedència del nostre aprenentatge, fet pel controvertit psiquiatra americà William Glasser, que va tenir una gran experiència en el món de l’educació.

Entre los favoritos del navegador he recuperado una página con este análisis sobre la procedencia de nuestro aprendizaje, hecho por el controvertido psiquiatra americano William Glasser, que tuvo una gran experiencia en el mundo educativo.

QUANT APRENEM?
CUÁNTO APRENDEMOS?
10% del que llegim 10% de lo que leemos
20% del que escoltem 20% de lo que escuchamos
30% del que veiem 30% de lo que vemos
50% del que veiem i escoltem 50% de lo que vemos y escuchamos
70% del que discutim amb altres 70% de lo que discutimos con otros
80% del que experimentem personalment 80% de lo que experimentamos personalmente
95% del que ensenyem als altres 95% de lo que enseñamos a otros

La reflexió és inmediata: si fem cas a aquestes dades,la majoria de continguts que els nostres alumnes reben ho fan a través dels canals menys efectius. De fet, aquesta taula definiria perfectament com hauria de ser la metodologia educativa actual. Per cert, Glasser no és precisament un nen; va nèixer el 1925.

La reflexión es inmediata: si hacemos caso de estos datos,la mayoría de contenidos que reciben nuestros alumnos lo hacen a través de los canales menos efectivos. De hecho, esta tabla definiría perfectamente cómo debería ser la metodología educativa actual. Por cierto, Glasser no es ningún jovencito; nació en 1925.

Un pensament a “QUANT APRENEM – CUÁNTO APRENDEMOS [cat][cast]