Plantem cebes

20 de març de 2012

Els alumnes de  CM I CS anem a l’ hort a plantar cebes.

Primer fem  una taula i arrenquem l¡ herba .Després  fem els forats .Seguidament  repartim una ceba a cada forat. Amb una mà posem la ceba dreta, ben vertical i amb l’altra la tapem. îtxem la terra del voltant .Finalment  allisem el terreny.

Després caldra regar-ho.

Arlequí de la paleta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Interpretació dels alumnes

Pawel

Pau

Montse

 

Treballem Picasso- L’arlequi de les mans creuades

A partir de la imatge de l’ Arlequí de les mans creuades “, es dóna als alumnes  la imatge  sense color. Els alumnes la pinten amb aquarel·les lliurement. Una vegada pintada la comparem amb la original per veure les semblances i les diferències.

 

Pau Bosch

Montse Roma

Pawel Wiecek

Oscar Pietrasko

Isidre Roma


L’arlequí en l’ obra de Picasso 1

L’ arlequí és un dels  temes recurrents  en l’ obra de Pau Picasso. La definició que trobem és la següent:

 

Arlequí és un dels personatges clàssics de la Commedia dell’Arte (comèdia de l’art), apareguda a Itàlia al segle XVI, el vestit del qual estava fet de rombes multicolors que, en un principi, eren pedaços que representaven la pobresa del personatge, però que, amb el temps van anar estilitzant-se, fins a esdevenir un vestit bonic i elegant.

L’ arlequí és el personatge clau de l’ època rosa del pintor.Quan aquest va anar a París a principis de 1900 es va dedicar a  recórrer els circs que hi havia. Finalment l’ autor s’ hi acaba identificant. Picasso al llarg de la seva obra va pintar molts arlequins. Aquesta setmana amb els alumnes en treballarem algun.

Es donen als alumnes  les fotocòpies sense color de l’ Arlequi encolzat i aquests  ho pinten  segons la seva pròpia  imaginació.

 

Interpretació dels alumnes

Montse Pedró

Pawel Wiecek

Pau Bosch

Isidre

Oscar

 

Comentem una obra de Picasso-L’ arlequí

 

Títol de l’ obra: L’ arlequí

Autor: Pablo Picasso

Tècnica utilitzada: Pintura a l’ oli sobre tela.

Tema: El món del circ

Descripció :Es veu una noi  de mig cos amb  un jersei de rombes  de  color blau, verd i blanc.A la mà esquerra porta un barret marró. Està recolzat en una barana amb el braç dret.

Al fons hi ha una paret  de color marró fluix i a la dreta una cortina vermella

Figures que hi apareixen : Un  noi

Colors predominants : marró fluix, vermell,blau, verd i blanc

Centre d’ interès : L’ arlequí

Representació de l’ espai : Al mig hi ha  el noi de mig cos.

Classes de formes :Rectes i algunes corbes

Sensació que et produeixen :Tranqul.litat, pau…

Impressió personal: M’ agrada perquè els colors donen sensació de tranqui.litat.

Comentat per l’ Oscar Pietrasko, 3er

Plantem les faves

Avui , 6 de març hem plantat les faves al nostre hort. Primer  hem fet uns solcs. Després hi hem posat dies faves a cada pam. Finalment l’ hem tapat.

Ara a esperar  a  veure si plou.

Comentem una obra d’ art de Pau Picasso-La noia de vermell

Títol de l’ obra: La dona de vermell

Autor: Pablo Picasso

Tècnica utilitzada: Pintura a l’ oli

Tema:Ambient de festa

Descripció :Es veu una noia  de mig cos vestida de color vermell.Té els braços creuats.Té la cara rodona, el cabells negre i curt, la cara pintada de blanc i els llavis de vermell.Porta una mena de barret vermell.

Al fons hi ha una paret de colors vius.

Figures que hi apareixen : Una noia

Colors predominants : negre a la taula, vermell, groc i verd.

Centre d’ interès : La noia .

Representació de l’ espai : Al mig hi ha la noia.

Classes de formes :corbes

Sensació que et produeixen :Alegria, festa…

Impressió personal: No m’ agrada gaire perquè només hi ha una sola figura amb massa color vermell. Només m’ agrada l’ alegria que produeix.

Comentat per l’ Isidre Pedró, 3er

Celebrem el Carnaval2

Si voleu baixar-vos les fotos cliqueu AQUÏ

Treballem en Picasso a Educació Física

Ciqueu aquí per veure les escultures dels alumnes grans de Cubells

 

Cliqueu aquí per veure les lletres dels alumnes grans de Cubells

Comentem una obra d’ art de Pau Picasso -El nen malalt

 

Títol de l’obra: El nen malalt.

Autor: Pablo Picasso.

Pintura.

Tècnica utilitzada: Pastel sobre fusta.

Tema: La malaltia.

Descripció: En primer terme hi ha una dona amb un bebé als braços.

La dona `porta un vestit fosc. Té la cara trista. El cabell és llarg i negre, els ulls negres i grans i la cara rodona i blanca. El bebé està tapat amb una manteta, el cabell el té curt, els ulls negres i una mica petits. . Al fons hi ha una paret blava.

Figures que hi apareixen: Un bebé i una dona.

Colors predominants: El negre, el blau i el carn.

Centre d’interès: el dolor d’ una mare  vers el seu fill malalt.

Representació de l’espai: A la dreta hi ha el bebé i al mig hi ha la dona.

Classe de formes:Formes corbes.

Sensació que et produeix: Tristesa i fredor.

Impresió personal:A mi em fa pena del nen perque sembla que estigui pass nt fred i la dona vol tenir-ne molta cura .

M ‘agrada aquesta obra, per el tipus de pintura que han utilitzat.

 

 

Comentat per Zaira Ordóñez Fernández 5è Curs

 

Comentem una obra d’ art

Títol de l’obra: Acròbat i equilibrista.

Autor: PabloPicasso.

Tècnica utilitzada: oli sobre tela.

Descripció: En primer terme hi ha un noi assegut en una pedra en forma de cub. Porta un banyador verd i una samarreta rosa de tirants.

En segon terme hi ha una noia damunt d’una bola, amb les cames juntes i els braços oberts. Porta unes malles verdes i uns pantalons curts negres.

Al fons hi ha una dona, un nen, un gos, un cavall blanc, les muntanyes i el cel.

Figures que hi aparèixen: Quatre persones, un gos i un cavall.

Colors dominants:El marró-càlid – i el verd-fred-.

Centre d’interès: L’ equilibrista.

Representació de l’espai: A la dreta hi ha l’observador i a l’esquerra l’equilibrista.

Classe de formes: Formes rectes i formes corbes.

Sensació que et produeix: Alegria, pau, tranquil·litat i calor.L’ observador dóna sensació de força i l’ equilibrista de fragilitat.

Impresió personal: M’agrada perquè té colors vius, per l’equilibri que està fent l’equilibrista i també perquè m’agrada fer equilibris.

Judici al Rei Carnestoltes

Vet aquí el judici que vam fer al Carnestoltes ahir a la tarda

22 de febrer de 20121
JUDICI AL REI CARNESTOLTES
Bona tarda nois i noies !
Aquesta setmana m’ho heu fet passar molt bé. He estat molt atent a les explicacions dels mestres. Ja em sembla que sé fer operacions amb decimals , conec alguns tipus de triangles i també començo a dominar els problemes. Vaig millorant també en càlcul .

FISCAL.- Què t’ empatolles noi, però què dius ? Avui estem per aquí per jutjar-te i no volem que ens expliquis la teva vida…….

JUTGE.- Senyor fiscal, faci el favor de seure i callar que a vostè ningú li ha donat la paraula, així que no interrompi al senyor i il·lustríssim Carnestoltes. Calli o sinó a veure si l’ acabarem jutjant i condemnant a vostè.
Bé ,senyor Carnestoltes, que vol afegir alguna cosa, tots estarem molt contents de poder-lo escoltar. Serà un autèntic plaer fins i tot pel senyor fiscal.

CARNESTOLTES.- Ja no sé on passava ja que sempre que em trobo amb aquest senyor, em poso nerviós. Què li he fet alguna cosa senyor fiscal?, o és que no es troba bé ? o que ha discutit amb la senyora ?…

FISCAL. – Però què diu aquest……

JUTGE.- Senyor fiscal, no torni a interrompre al senyor Carnestoltes. PROU,PROU I PROU ! QUE CALLI !. Continuï senyor Carnestoltes .

CARNESTOLTES.- Gràcies senyor jutge, jo només he vingut una setmana a portar alegria a l’ escola. Ja sé que d’ alegria a les escoles n’hi ha sempre, però aquesta setmana penso que els nens s’ ho han passat molt bé oi?. Ah!, i jo també. Doncs no sé de què se’m pot acusar? Expliqui ,expliqui ..senyor fiscal.
FISCAL.- Suposo que ara puc parlar jo, perquè sinó no sé que hi he vingut a fer aquí. Ara li diré perquè l’ acusem i el volem tirar a la foguera. Primer perquè va venir sense avisar i això no es fa. Després perquè ens feia portar una sabata de cada mena . S’ imagina que els alumnes els agafa per a aquesta moda .Quin problema que tindrien les fàbriques de sabates i les sabateries si algú hi anés i demanés una bota vermella pel peu dret i una sabata de dormir per l’ esquerre…home ???? Per fer-los portar una corbata encara li podríem deixar passar .I què me’n diu de les agulles al cap. Jo ja he rebut queixes d’ una tribu africana que m’ ha comentat que els hi han copiat el pentinat. A veure si tindrem problemes i dels grossos…. I avui dimarts …ja ha sigut la pera, a qui li passa pel cap fer pintar les galtes i els llavis ??. Pot passar pels nens o les nenes , però pels mestres….Ja veig jo als mossos d’ esquadra parant el pobre mestre o mestra …. no s’ haurien salvat de la presó per una temporada.

JUTGE. – Ja n’hi ha prou. Ara segui i no el vull tornar a sentir més ; em sembla que ja ha parlat pels propers 3 anys. Té alguna cosa a dir sobre l’ extensa exposició del fiscal, senyor Carnestoltes ?Pensi que m’ ha caigut bé i per mi el deixaria una temporada aquí amb nosaltres, però la tradició, és la tradició… i fins el moment present si les circumstàncies climàtiques o físiques- tsunamis ,terratrèmols, erupcions volcàniques ,huracans…- ho permeten sempre s’ ha cremat el Carnestoltes.

CARNESTOLTES.- Li agraeixo les seves paraules senyor jutge, vostè i tots els alumnes m’ han caigut molt bé. Accepto el meu destí però abans m’ agradaria dir unes paraules als alumnes i als mestres d’ acomiadament.
Començaré pels més petits de la classe dels grans : A la Montserrat li deixo un gat que es passegi pel terrat i que continuï treballant i fent bondat, la Montserrat i també el gat. Al petit Pau un gran palau per poder continuar treballant en Pau. Pel Pawel ,que és de Polònia ,una gran ampolla de colònia per posar a l’ habitació i que no s’ oblidi de llegir. Per l’ Isidre un petit tigre que el desperti quan ha de treballar i no parar.Per l’ Oscar ,que és de Polònia ,una altra ampolla de colònia que li recordi que la lletra que cal fer , cal fer-la bé . Per la Zaira que és molt boniqueta una oreneta que la desperti cada matí abans de venir. Ah me’n oblidava pels de primer i tercer el cul al lloc primer. És a dir a la cadira. I ara toca als més petits:
A la Fernanda que és molt espavilada que continui així d’animada, al Joel unes bones piles que el facin moure de valent, al Radziu que de vegades s’enfada una bona queixalada, al Guifré un llapis ben gran perquè escrigui molt ràpid i a la Thalia un ocellet perquè li faci vindre la gana. Per acabar a les nenes de P5 començarem per la Zuzanna que és una mica despistada, una fada que l’ajudi amb la feina, i per l’Ainhoa que és una nena molt treballadora una calculadora.

JUTGE.- Ja està bé senyor Carnestoltes .Que es compleixi la tradició. A la foguera !!!!!, però ………..sense córrer .Vol dir alguna cosa més senyor Carnestoltes?

CARNESTOLTES.- Fins l’ any que bé!!!! M’ ho he passat molt bé!!

Carnestoltes 1

Si voleu baixar-vos les fotos cliqueu aquí

Dilluns a la classe dels petits

El Carnestoltes a la classe dels petits

 

El Rei Carnestoltes  avui ha visitat la classe dels petits on ha fet l’ estada.

Vet aquí el missatge que ens ha deixat per demà.

 

Dilluns, 20 de febrer de 2012.Un dia abans del judici

Bona tarda nois i noies!
Aquestes dues nits del cap de setmana he passat molt fred. Estic molt trist perquè no m’ heu portat ni un jersei ni una trista bufanda. Pobret de mi !!!, ja veig  que no m’ estimeu  gaire. Em sembla que l’ any que ve tornarà la CARNESTOLTES .Recordeu aquella senyora que va venir fa uns tres anys i que  durant la nit us regirava les taules i el despatx ,  i també amagava  coses ?…
Bé us continuo veient molt bonics. Avui he estat molt content a la classe dels petits.N’ hi ha alguns que juguen amb les corbates. Estic per no fer res per demà però com que  aquesta és la setmana de Carnaval per demà demanaré  que tots porteu  un sol i una lluna pintats a  cada galta  i els llavis  també pintats. Que tothom en prengui nota. TOTHOM ! La Fernanda també , que avui no ha portat res. Demà no la deixaré participar a la festa si no va ben equipada.
Tampoc   hi podran participar els encantats de la classe dels grans si no treballen una mica més. ENTESOS !
No us oblideu de res : agulles, sabates, corbata i pintura.

Adéu i fins demà.

El Rei Carnestoltes

Qué ens dirà ?

Pintem Picasso 2-Retrat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continant el treball d’ en Pablo Picasso i seguint el mateix model  d’ entregar a a cada alumne la meitat de l’ autorretrat d’ en Picasso, els alumnes l’ han completat . Això sí ,amb resultats diferents  del model.També els alumnes l’ han pintat amb colors en lloc de  retoladors.

 

 

Apadrinament lector

Seguint pel camí del foment de la lesctura els alumnes de primer curs han estat apadrinats pels de C.Superior. S’ ha signat un acord en el que l’ alumne/a de C.Superior es compromet a ajudar  i il·lusionar  els alumnes de primer curs  a millorar la lectura i l’ hàbit lector.

Tercer dia del Carnestoltes a l’ escola

Els petits amb el Carnestoltes

Avui és el tercer dia  que  tenim  el plaer d’ acollir l’ amic Carnestoltes a l’ escola. De bon matí els alumnes seguint les ordres del senyor Carnestoltes han vingut amb una sabata i una espardenya. La majoria dels alumnes que  ahir no hi eren, avui ja han pogut conèixer l’ amic Carnestoltes. A la tarda abans de marxar ens ha deixat   un missatge per dilluns que no hem pogut  publicar però que ho farem.Bon cap de setmana.

Cubells, a  17 de febrer de l’ any del Senyor  2012.
Bona tarda a tots, nois i noies, mestra i mestre, bona tarda, bona tarda……!!!!!
Però què veig ? si hi ha un altre alumne que no tenia vist. D’ on surt aquest, què potser és una nova incorporació?Em sembla que li cal llegir una mica més a casa.
Bé, en aquesta classe dels grans  sembla que avui  hi ha hagut molta activitat   amb algun que altre personatge que no tenia vist: un d’ ells s’ ha passejat tot el matí per les classes i el despatx i encara no m’ ha dit bon dia. Qui era ?  Què el teníeu vist ?. Bé semblava un senyor força tranquil. Amb mi  no tindria problemes perquè jo sóc  alegre però no m’ agrada barallar-me amb ningú ?
El mestre continua tenint dificultats per entendre certes lletres: unes que semblen escrites per  nerviosos… i unes altres sembla que les estan xafant. En fi ,dilluns  encetarem la classe fent una estoneta de cal·ligrafia.Que el mestre ho tingui present. Cal·ligrafia pels que fan mala lletra.
Avui aneu molt bonics amb  una sabata de cada mena, però el mestre sembla que també ha vingut una mica despistat. Ja, i la mestra  també. Què estàveu una mica nerviosos aquest matí. Va que no n’ hi ha per tant !!
Els petits  també els he vist molt bé, encara que n’ hi ha un que no  està per la broma. Va home!
I aquesta nena rosseta d’ on ha sortit ? I el nen ? Que estaven adormits ahir.Cal anar aviat a dormir  o sinó l’ endemà  costa molt d’ aixecar-se.
El dilluns al matí m’ agradaria anar a la classe dels petits . Suposo que el mestre i els grans em donaran permís, oi ??
Per dilluns podríeu  portar tots una corbata. També la sabata i l’ espardenya i les agulles al cap. I que els mestres no es despistin. O m’ enfadaré .
Bona i tarda i fins demà i que aquests que   semblen electrònics  es prenguin una mica de camamilla i si els cal un barril.
Bona nit , bon cap de setmana i fins el dilluns. Que continuï la festa !!.

Jo, el Rei Carnestoltes

Cap de setmana tercer  del segon mes  del dotzè any després del segon mil·leni.

 

Segon missatge de l’ amic Carnestoltes.

Tots amb el company Carnestoltes

Cubells, a  16 de febrer de l’ any del Senyor  2012.
Bona tarda a tots, nois i noies, mestra i mestre, bona tarda, bona tarda……!!!!! Carai si hi ha un altra  mestra!!!  D’ on ha sorgit ?Potser de les llunyanes terres de l’ Imperi romà, de Guissona crec que ve, oi ?

Bé avui ja he anat coneixent  els alumnes de  la classe dels grans.
N’ hi ha un que no treballa gaire i no para massa quiet, potser li haurem de receptar uns litrets de camamilla perquè es calmi una mica i uns espinacs perquè treballi més.
Aquest primer  sembla que té problemes de lletra. El mestre diu  que cal fer-la  una mica més petita home !.Senyor mestre,potser se li haurà de receptar unes 100 o 200 pàgines de cal·ligrafia .Bé , em sembla que demà  mateix podem començar amb una pàgineta ?
Aquest del  seu  curs  també sembla una mica elèctric, és com si tingués corrent. Li haurem d’ aplicar  un interruptor per així poder-lo  calmar.Potser una ració de camamilla també li aniria bé.
La nena que hi ha al costat del mestre sembla que  avui  la calculadora no li anava massa bé  .Donava molts errors de càlcul Cal estar  més vigilant!
També hi ha alguna alegria. Aquesta nena rosseta que portava les agulles  a la cueta avui m’ ha semblat que ha treballat molt bé. Jo no hi entenc però el mestre em sembla que l’ ha felicitat. També ha felicitat a aquest nen que porta un munt d’ agulles al cap. També se’ l veu molt treballador .
Ahir em va semblar que hi havia més gent en aquesta classe. Què ha passat? , s’ han posat malalts ?Ssembla que sí.  He sentit  que el mestyte deia que la senyoreta que vaig conèixer ahir tampoc no hi era. Problemes de transport ? No, sembla que també està  “ futuda”.
I aquest altre senyor petit i moreno que li ha costat tant de treballar. Em sembla que es diu Guifré. Li haurem de posar  una mica de gasolina .
I aquesta nena que va tant a fer pipi li caldrà fer un control millor. I aquesta altra? Sembla que va una mica bonyegada , però com que és molt valenta  ha treballat molt.
Bé espero que tots els altres que avui no han pogut venir  es recuperin ràpid i demà els pugui conèixer .
Demà  podeu venir tots amb una sabata  de carrer i un espardenya de dormir. Ah, i no oblideu les agulles !.
M’ han agradat molt les agulles  que portàveu tots !!
Bé, PROU, fins demà i bona tarda i nit.I  que els “més treballadors” treballin més.

A les 16 hores del  setzè dia del segons més del dotzè any després del  segon mil·leni.

JO, el Rei Carnestoltes.   Fins demà. Au, cap a casa  !

Ha arribat el Carnestoltes

Alguns alumnes amb el company Carnestoltes

Després de molts dies esperant-lo  aquest matí a l’ arribar a la classe ens   hem trobat el Carnestoltes.

Aquest és el seu primer missatge.

Cubells, a  15 de febrer de l’ any del Senyor  2012.

Bona tarda a tots, nois i noies, mestres, bona tarda, bona tarda……!!!!!Pensava que no arribava mai, m’ he perdut  com a mitja dotzena de vegades. He anat a espetegar  a un lloc on hi havia  companys de quatre potes que feien guec, guec, guec, …… em sembla que  un d’ ells m’ ha comentat que vivien en comunitat en aquell edifici del qual diuen que es deia granja. Un d’ ells m’ ha informat  que em confonia de lloc i que  havia d’ anar cap a un lloc on hi ha  elements de dues potes, una mica baixets.M’ han dit que n’hi ha algun que té problemes de bata i que li costa una mica massa de posar-se a la feina !He  arribat una mica tard i sort que el mestre s’ havia  oblidat la finestra oberta  i he pogut entrar i ara  us faig cinc cèntims  del que farem aquests dies. Jo ja volia arribar abans però entre  el fred,la neu, el vent,…el cotxe que s’ ha espatllat… no m’ he presentat fins avui, i gràcies!!!!!!!!
Després de tant enraonar m’ he oblidat de presentar-me, sóc el SENYORCARNESTOLTES,  i vinc  com sabeu cada any per fer una mica més divertida aquesta setmana. No vol dir això que  a partir d’ avui deixem de treballar, però  també hi podem posar una mica més d’ alegria.Ja veig  que aquest any hi falta aquella  senyoreta que es  va disfressar .El mestre no hi ha manera que ho faci però li he d’estar agraït per deixar-me estar a la seva classe .També veig que falten alguns altres alumnes.Què se’ls ha emportat el meu company de l’ any passat ? Espero que no.Però,que veig per aquí ????, d’ on ha sorgit aquesta  nova nena?.Com es diu aquesta nena rosseta ? Em sembla que és d’ un país llunyà . Aquests altres ja els conec de les fotos que em va ensenyar el Carnestoltes de l’ any passat.Bé ja tindrem temps de conèixer-nos durant la setmana i  solucionar algun problema endèmic que té algun  alumne :la mala lletra. Cal posar-hi remei o algú  tindrà problemes de vista.

Com us deia per demà i aprofitant que comença la festa  podríeu  portar  dues agulles agafades al cabell i si algú té el cabell curt que les porti agafades a l’ orella.Que cadascú s’ espavili.

Bé, doncs, jo ara descansaré una mica i després faré un recorregut per les classes, si és necessari observaré i revisaré algunes coses i demà ja us en faré cinc cèntims.Espero que demà tots vingueu  ben bonics i  si les agulles són de color, millor.
Cubells, a  dia  XV del mes  II de l’any XII després del segon mil·leni

 

Santes Creus i les coves de l’ Espluga

El divendres dia 10 de febrer els alumnes de C. mitjà i C. superior de la ZER El Romaní vam anar d’ excursió al monestir de Santes Creus i les coves de l’ Espluga de Francolí.

Ens va agradar molt.

Cliqueu aquí si voleu veure les fotos.

Treballem Picasso 1 – La dona del barret

Aquest any els alumnes  de la Zer El Romaní  visitarem  el   Museu Picasso de Barcelona. Durant el curs anirem treballant  l’ obra del pintor malagueny passant pels diversos períodes.

Avui hem treballat el quadre “La dona del barret”. Els alumnes han rebut la meitat del quadre i cada un d’ ells  el completa de forma lliure.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Setmana de boira, gebre i fred

Aquesta primera setmana del segon trimestre ha sigut una setmana de molt fred. Gairebé tots els dies hi ha hagut boira gebradora i les  temperatures no han pujat dels 4 o 5 graus. Molts   arbres han estat gebrats fins al migdia. La boira ha sigut la protagonista de la setmana.Vet aquí algunes fotos.

I les cebes cap a casa

12 gener 2012

Avui ens  hem  repartit les cebes que vam collir a l’ octubre. Durant el primer trimeste les vam  tenir a l’ escola perquè s’ assequessin una mica i ara ja estan a punt per podre-les amanir.

Sembrem els espinacs

12 desembre 2011

El dia 12 de desembre els alumnes de l’ Escola Sol Naixent vam sembrar els espinacs,Vam  airejar el terra, vam  sembrer les llavors i finalment les vam tapar. Ara a esperar  fins la primavera per poder-los collir.

Felicitació de Nadal

 

 

Cançó d’hivern,cançó de pessebre,

és Nadal  !.

Fem d’ aquest temps de retrobament i

reflexió,el pròposit d’ un futur millor.

 

Escola Sol Naixent      Cubells

 

La Castanyada

 

LA CASTANYADA

Com cada any vam  fer panellets i  a la tarda vam menjar castanyes que vam torrar  a l’ entrada del cole perquè plovia.

Ens han llaurat l’ hort

Aquest passat dissabte, dia 12 de novembre ens han llaurat i  polit  el terra de l’ hort. Durant aquesta setmana no podem  plantar, de moment, perquè cada dia plou. I avui dimarts no ha deixat de ploure amb tot el dia. Haurem d’ esperar a que estigui una mica sec i plantarem  faves, escarola, enciam i  espinacs.

Comiat d’ en Josep Roig

El dissabte , 13 d´ agost ,  unes 300 persones van assistir a Cubells a una festa  i sopar de germanor per fer  un homenatge a l´alcalde Josep  Roig. Josep Roig ha sigut alcalde de Cubells  24 anys  La festa va durar aproximadament  de dues a tres hores.

L´ acompanyaven  els veïns  del poble, els amics i també  el nou alcalde juntament  amb d´ altres autoritats.L´  antic President de la Generalitat , el senyor Jordi Pujol i la seva esposa Marta Ferrussola ,també  hi van assistir.

La festa va ser molt emotiva.Totes les associacions  del poble li van fer un detall fins i  tots els nens de l’ Escola Sol Naixent de Cubells.Esperem que li vaigi molt bé en aquesta nova etapa de la seva vida.


Collim les cebes

11 octubre

Avui hem anat a l’ hort a collir les cebes que vam  plantar a la primavera.Durant l’estiu s’han fet força grans. Una vegada  a l’ escola les triarem, les deixarem assecar i ens les emportarem cap a casa.Ara esperarem que  ens llaurin l’ hort per poder  començar a plantar.

 

Treballs a l’ hort

Divendres 10 de juny de 2011

Avui els alumnes de 6’e i de quart havíem de fer una sortida de primavera , però com que ha plogut tot el matí , hem tingut de quedar-nos a treballar a l’ escola.

En una pausa de  pluja hem anat a l’ hort a fer  algunes observacions i algunes feines  de manteniment.

Hem observat que els enciams i les bledes ja estan preparades per collir. Els collirem  la propera setmana.Hem observat, també ,que les cebes  són cada vegada més grans i les patates ja tenen les fulles força altes.

Per mantenir els ocells fora de l’ hort, hem penjat uns Cds  sobre enciams i bledes.
hort10-10
hort10-3

Go to Top