Fi de curs
El passat divendres vam fer el comiat del curs i res millor que un bon esmorzar.
Mostra fotogràfica
Aquest curs la mostra fotogràfica està dedicada a la sortida que vam fer a Cardona el dia 28 de maig . Vam visitar la muntanya de sal i el castell .
LLibres 14-15
Fem tapes
Avui hem començat a fer les tapes dels àlbums . La tapa feta amb goma espuma representa una escena marinera . Es veu un submarí i el fons del mar amb diversos animals marins .
Festa de l’ aigua 2
Aquí hi ha unes altres imatges de la festa de l’ aigua que vam fer dilluns dia 16 de juny .
Festa de l`aigua 1
Ahir vam fer la festa de l’ aigua . Cliqueu Aquí per veure el video .
El campanar 2
En la segona sessió els alumnes han buscat les repeticions. Han vist que és troben a l’ inici de cada una de les estrofes ( sovint, sovint/temps en temps ) i que repeteixen al mateix temps els sons /s/ i /m,n/ ; sons que indiquen silenci , el silenci de la nit i de les primeres hores del dia . Hem buscat atres sons i han vist que són els dos anteriors els que es repeteixen més .Els alumnes han arrodonit de diferents colors , els noms, verbs i adjectius adonant-se de que el poema és narratiu però amb diversos tocs de descripció ( adjectius com dreta , fosca ,clara,alegre i estesos) . Finalment hem substituït algunes paraules del poema per sinònims .
El campanar
Aquesta setmana començarem a treballar El campanar , un altre poema de Joan Vinyolí . Primer copiarem el poema . Tot seguit buscarem les paraules desconegudes , les buscarem al diccionari i intentarem explicar el poema , finalment en aquesta primera sessió il·lustrarem el poema .
El poeta compara la seva tristesa amb les dificultats que té pujar l’ escala d’ un campanar en runes a l’ alba, encara amb poca llum . És una primera estrofa trista( fosca , runes , fatiga , tenebra ) . La segona estrofa es contraposa a la primera ja que els tocs de les campanes alegren l’ inici del dia ( clara , alegre , festa ) . Els camps esperen el pagesos que van a treballar . Aquesta segona estrofa la compara amb l’ alegria que sent , en alguns moments , en aquest camí de dificultats .
Els alumnes han entès el poema però sense veure la comparació , també els ha costat de veure la metàfora .
EL CAMPANAR
Sovint, sovint, com per la dreta escala
d’ un campanar, fosca i en runes
pujo cercant la inaccessible llum
ple de fatiga dono voltes
palpant els murs en la tenebra
graó rera graó .
Però de temps en temps
sento la veu de les campanes
clara i alegre, ressonar,
tocant a festa allà a l’ altura
i veig per la finestra en el silenci
de l’ alba els camps estesos esperant .
Joan Vinyolí
Classifiquem les unitats de capacitat
El passat divendres amb els alumnes de 3er vam repassar les unitats de capacitat . El mestre els va donar uns quants recipients ( 1 litre, mig litre, un terç de litre , un quart de litre , un vuitè de litre , un desè de litre i 1 centilitre ) . Els van anar classificant , primer amb algun error ja que el de 1/3 de litre van pensar que hi cabia més quantitat que el de mig litre perquè era més alt . Vam fer les comprovacions i al final les van classificar bé . Per acabar vam relacionar les mesures amb una sola unitat : el centilitre .
Mirall de pau
Avui , com a la majoria de les escoles de Catalunya , a les 11 del matí els alumnes de l’ escola han cantat , acompanyats al piano pel mestre de música , la cançó Mirall de pau . Aquesta cançó composta per reivindicar la música i sobretot el seu ensenyament a l’ escola , ja que la Lomce , l’ ha convertit en opcional i, i per tant, podria deixar d’ impartir-se .Cliqueu aquí si voleu veure i escoltar la cançó .
Fi de la tardor 2
Aquest és el resultat de la poesia , Fi de la tardor, que hem acabat de treballar aquest dimecres . Els alumnes han llegit el poema i han subratllat les paraules desconegudes . Tot seguit hem buscat comparacions , metàfores i personificacions . Tot el poema és una personificació . Hem analitzat l’ estructura del poema i hem comptat les síl·labes ( 10) i la rima . Finalment l’ hem il·lustrat .
Fi de la tardor
Aquests divendres passat amb els alumnes de 5è hem treballat el poema de Joan Vinyolí que ens parla del final de la tardor i de l’ inici de l’ hivern al bosc . En el poema el poeta es dirigeix al bosc com si fos un ésser viu . El títol, Fi de la tardor .
FI DE LA TARDOR
Sóc la tardor, com un núvol em fong,
enrera veig, encara plens de fulles,
arbres,avui sols rígides despulles,
i un plor reté , ja corglaçat el tronc,
garfint l’ espai amb branques desvalgudes.
Ja el dia es pon amb llangorós calfred,
el pàl·lid cel té llunyanies mudes,
la serra mostra una blavor de fred .
J. Vinyolí
Cardona més
Una vegada acabada la visita al castell , vam anar a dinar al restaurant de la mina i després,entre la pluja , vam pujar a l’ autocar i cap a casa . També vam veure la sala de màquines de la mina i una exposició de fotografies de la vida en la mina i en la colònia .
Cardona-El castell
Després de visitar la mina de sal vam anar a veure el castell de Cardona . Hi vam pujar amb autocar . Primer ens van explicar la llegenda de la torre de la Minyona. En l’ època en que Catalunya era zona de frontera el senyor del castell de Cardona tenia una filla molt bonica . La noia es va enamorar d’ un cabdill musulmà i el seu pare, contrari a la relació, la va tancar en una torre del castell, on diuen que va morir .
A partir d’ aquell moment i fins a l’ actualitat la torre rep el nom de ” Torre de la MInyona “.
Coneixeu el nostre conill ?
Aquest és el conill que tenim a la classe .Una mica inquiet sí és….
La mina de sal de Cardona
Més imatges de la mina de sal de Cardona …
Fem un mòbil amb goma-espuma
El dijous passat a la classe de plàstica, vam començar a fer un mòbil amb goma espuma. Vam començar a dibuixar siluetes de diferents animals , fins a cinc. Després les vam retallar i en les properes sessions de plàstica anirem confeccionant el mòbil .
Visitem la mina de sal de Cardona 1
Ahir, dia 28 de maig, els alumnes de la ZER El Romaní vam visitar la mina de sal de Cardona . Ens va agradar molt . Les explicacions de la guia van ser molt didàctiques i interessants . Aquí hi teniu les imatges .( Si cliqueu damunt de la presentació podreu accedir a les imatges i baixar-vos-les si voleu )
Mondrian 2
Aquesta setmana, a l’ hora de plàstica ,hem continuat treballant Mondrian . hem dibuixat les siluetes de diferents animals i els hem pintat segu.int la mateixa tècnica que Mondrian i utiltzant els mateixos colors primaris : blau, vermell i groc .
Taekwondo
Aquest curs , els alumnes de l’ esccom activitat extraescolar ola, ha fet taekwondo . Avui dimarts, i com a cloenda del curs, n’ han fet una exhibició …
El presoner del Casal del Diable
Calendari escolar 2014/15
Calendari
Benvolguts pares us informem del calendari del proper curs 2014/15
15 de setembre de 2014: inici de les classes al segon cicle de l’educació infantil, a l’educació primària.
Del 24 de desembre de 2014 al 7 de gener de 2015: vacances de Nadal.
Del 28 de març al 6 d’abril de 2015: vacances de Setmana Santa.
19 de juny de 2015: acaben les classes a tots els centres.
El nostre llibre digital
Cliqueu aquí si voleu accedir al nostre llibre digital
Recollida de material escolar
Visita sorpresa
El divendres ens va venir a veure la senyoreta de la classe dels petits, la Núria, amb el seu fillet Marc que va néixer l’ 1 d’ abril. Tots vam estar molt contents .
Recollida de roba usada i calçat
Com ja vam fer a la tardor recollint roba i calçat usat d’ hivern, ara durant aquest mes de maig i la primera setmana de juny iniciem la Campanya de recollida de roba usada i calçat d’ estiu . Esperem que, igual que l’ anterior campanya de tardor , sigui un èxit . Avui repartirem les bosses entre les famílies .
Pesquis i Baliga
Mostra de vinyetes de Pesquis i Baliga realitzades pels alumnes . Primer cada alumne va llegir alguns còmics del Pesquis i Baliga per conéixer una mica la seva personalitat. després hem anat emplenat bafaradades de còmics als quals s’ havien borrat els diàlegs. Finalment els alumnes han elaborat la seva pròpia historieta .
Deures cap de setmana
Cinquè curs : operacions ,dictat i lectura . Continuarem treballant l ‘ obra de Mondian .
Quart curs : operacions , resum de la faula , lectura control de llengua catalana del tema 10.
Tercer curs: operacions , lectura i acabar les ultimes vinyetes del Rovelló . Estudiar tema 9 de matemàtiques.
Segon : lectura, estudiar les taules , operacions (sumes ,restes,multiplicació nos i problemes .
La nena que va….
Titol: La nena que va anar a buscar cargols .
Autor : Pere Marti Bertran
Il.ustradora:Maria Rius
Editorial: Alfaguara
Adreçat a alumnes de fi de segon i CM
Les alumnes de segon han llegit el llibre aquesta setmana i la propera el començarem a treballar . Primer en dibuixarem una coberta diferent , farem la comprensió oral i escrita i , finalment , cada alumna farà un dibuix que resumeixi el llibre.
Comentaris