Fi de curs

El passat divendres vam fer el comiat del curs i res millor que un bon esmorzar.

Mostra fotogràfica

Aquest curs la mostra fotogràfica està dedicada a la sortida que vam fer a Cardona  el dia 28 de maig . Vam visitar la muntanya de sal  i el castell .

pouPau

Pou de la mina — Pau Bosch

estalactiPau

Estalactites — Pau Bosch

castellMontse

Castell de Cardona — Montse Roma

reixessaladesMontse

Reixes salades — Montse Roma

escutIsidre

Escut – Isidre Roma

salIsidre

Sal — Isidre Roma

castellOscar

Castell — Oscar Pietrasko

catedralRoger

Catedral de sal — Roger Plens

muntanyadesalOscar

Muntanya de sal – – Oscar Pietrasko

estalactitesRoger

Estalactites de sal – – Roger Plens

Fem mòbils

Els alumnes de segon, CM i CS  hem fet mòbils fent servir goma espuma.

LLibres 14-15

LLibres E. Infantil .
Llibres 1er
Llibres 2on
Llibres 3e
Llibres 4art
Llibres 5è
Llibres 6è
Llibres d’ anglès

Fem tapes

Avui hem començat a fer les tapes dels àlbums . La tapa feta amb goma espuma representa una escena marinera . Es veu un submarí i el fons del mar  amb diversos animals marins .

Festa de l’ aigua 2

Aquí  hi ha unes altres imatges de la festa de l’ aigua que vam fer dilluns dia 16 de juny .

 

Festa de l`aigua 1

Ahir vam   fer la festa de l’ aigua . Cliqueu Aquí per veure el video .

El campanar 2

En la segona sessió els alumnes han buscat les repeticions. Han vist que és troben a l’ inici de cada una de les estrofes ( sovint, sovint/temps en temps ) i que repeteixen al mateix temps els sons /s/ i /m,n/ ; sons que indiquen silenci , el silenci de la nit i de les  primeres hores del dia . Hem buscat atres sons  i han vist que són els dos anteriors els que es repeteixen més  .Els alumnes han arrodonit de diferents colors , els noms, verbs i adjectius adonant-se de que  el poema és narratiu   però amb diversos tocs  de descripció ( adjectius com dreta , fosca ,clara,alegre i estesos) . Finalment hem substituït algunes paraules del poema per sinònims .

vinyolielcampanar02vinyolíelcampanar01 vinyolielcampanar03

El campanar

Aquesta setmana començarem a treballar El campanar , un altre poema  de Joan Vinyolí . Primer copiarem el poema . Tot seguit buscarem les paraules desconegudes , les buscarem al diccionari i intentarem explicar el poema , finalment en aquesta primera sessió il·lustrarem el poema .

El poeta compara la seva tristesa amb les dificultats que té  pujar l’ escala d’ un campanar en runes  a  l’ alba, encara  amb poca llum  . És una primera estrofa trista( fosca , runes , fatiga , tenebra ) .  La segona estrofa es contraposa a la primera ja que  els tocs de les   campanes alegren l’ inici del dia ( clara , alegre , festa ) . Els camps esperen el pagesos que van a treballar . Aquesta segona estrofa la compara amb l’ alegria que sent , en alguns moments , en aquest camí de dificultats .

Els alumnes han entès el poema però sense veure la comparació ,   també els ha costat de veure la metàfora .

EL CAMPANAR 
Sovint, sovint, com per la dreta escala
d’ un campanar, fosca i en runes
pujo cercant la inaccessible llum
ple de fatiga dono voltes
palpant els murs en la tenebra
graó rera graó .

Però de temps en temps
sento la veu de les campanes
clara i alegre, ressonar,
tocant a festa allà a l’ altura
i veig per la finestra en el silenci
de l’ alba els camps estesos esperant .
                                                           Joan Vinyolí

Classifiquem les unitats de capacitat

El passat divendres  amb els alumnes de 3er  vam repassar les unitats de capacitat . El mestre els va donar uns quants recipients ( 1 litre, mig litre, un terç de litre , un quart de litre , un vuitè de litre , un desè de litre i 1 centilitre ) . Els van anar classificant , primer amb algun error ja que el de 1/3 de litre van pensar que hi cabia més quantitat que el de mig litre perquè era més alt . Vam fer les comprovacions i al final les van classificar bé . Per acabar vam relacionar les mesures amb una sola unitat : el centilitre .

Mirall de pau

Avui  , com a la majoria de les escoles de Catalunya , a les 11 del matí els alumnes de l’ escola han cantat , acompanyats al piano pel mestre de música , la cançó Mirall de pau . Aquesta cançó composta per reivindicar la música i sobretot el seu ensenyament a l’ escola , ja que la Lomce , l’ ha convertit en opcional i, i per tant, podria deixar d’ impartir-se .Cliqueu aquí si voleu veure i escoltar la cançó .

 

Fi de la tardor 2

Aquest és el resultat de la poesia , Fi de la tardor, que hem acabat de treballar aquest dimecres . Els alumnes han llegit el poema i han subratllat les paraules desconegudes . Tot seguit hem buscat comparacions , metàfores i personificacions .  Tot el poema és una personificació . Hem analitzat l’ estructura del poema i hem comptat les síl·labes ( 10)  i la rima . Finalment l’ hem il·lustrat .vinyolifitardor02vinyolifidelatardor

Fi de la tardor

Aquests divendres passat amb els alumnes de 5è hem treballat el poema de Joan Vinyolí que ens parla del final de la tardor i de l’ inici de l’ hivern al bosc . En el poema el poeta es dirigeix al bosc com si fos un ésser viu . El títol, Fi de la tardor .

FI DE LA TARDOR

Sóc la tardor, com un núvol em fong,
enrera veig, encara plens de fulles,
arbres,avui sols rígides despulles,
i un plor reté , ja corglaçat el tronc,
garfint l’ espai amb branques desvalgudes.

Ja el dia es pon amb llangorós calfred,
el pàl·lid cel té llunyanies mudes,
la serra mostra una blavor de fred .

J. Vinyolí

Cardona més

Una vegada acabada la visita al castell , vam anar a dinar al restaurant de la mina i després,entre la pluja , vam pujar a l’ autocar i cap a casa . També vam veure la sala de màquines de la mina i una exposició de fotografies de la vida en la mina i en la colònia .

Cardona-El castell

Després de visitar la mina de sal vam anar a veure el castell de Cardona . Hi vam pujar amb autocar . Primer ens van explicar la llegenda de la torre de la Minyona. En l’ època en que Catalunya era zona de frontera el senyor del castell de Cardona tenia una filla molt bonica . La noia es va enamorar d’ un cabdill musulmà i el seu pare, contrari a la relació, la va tancar en una torre del castell, on diuen que va morir .
A partir d’ aquell moment i fins a l’ actualitat la torre rep el nom de ” Torre de la MInyona “.

Coneixeu el nostre conill ?

Aquest és el conill que tenim a la classe .Una mica inquiet sí és….

La mina de sal de Cardona

Més imatges de la mina de sal de Cardona …

Fem un mòbil amb goma-espuma

El dijous passat a la classe de plàstica, vam començar a fer un mòbil amb goma espuma. Vam començar a dibuixar siluetes de diferents animals , fins a cinc. Després les vam retallar i en les properes sessions de plàstica anirem confeccionant el mòbil .

Visitem la mina de sal de Cardona 1

Ahir, dia 28 de maig, els alumnes de la ZER El Romaní vam visitar la mina de sal de Cardona . Ens va agradar molt . Les explicacions de la guia van ser molt didàctiques i interessants . Aquí hi teniu les imatges .( Si cliqueu damunt de la presentació podreu accedir a les imatges i baixar-vos-les si voleu )

Mondrian 2

Aquesta setmana, a l’ hora de plàstica ,hem continuat treballant Mondrian . hem dibuixat les siluetes de diferents animals i els hem pintat segu.int la mateixa tècnica que Mondrian i utiltzant els mateixos colors primaris : blau, vermell i groc .

Taekwondo

Aquest curs , els alumnes de l’ esccom activitat extraescolar ola, ha fet taekwondo . Avui dimarts, i com a cloenda del curs,  n’ han fet una exhibició …

El presoner del Casal del Diable

Aquest és el llibre  del tercer trimestre . Durant aquest mes de maig l’ estem treballant amb els alumnes de 5è . N’ estem fent la comprensió capítol a capítol mentre estem dibuixant una altra coberta alternativa , després en farem un resum i en redactarem una opinió personal.

elpresonerdelcasal

elpresoner01

Calendari escolar 2014/15

Calendari

Benvolguts pares  us informem del calendari del proper curs 2014/15

 15 de setembre de 2014: inici de les classes al segon cicle de l’educació infantil, a l’educació primària.

Del 24 de desembre de 2014 al 7 de gener de 2015: vacances de Nadal.

Del 28 de març al 6 d’abril de 2015: vacances de Setmana Santa.

19 de juny de 2015: acaben les classes a tots els centres.

El nostre llibre digital

Cliqueu aquí si voleu accedir al nostre llibre digital

Recollida de material escolar

Aquests últims dies de curs recollirem material escolar per dues escoles : una de Nicaragua i l’ altra de cuba . Esperem que el material recollit ajudi als nens .
DSC03945

Visita sorpresa

El divendres ens va venir a veure la senyoreta de la classe dels petits, la Núria, amb el seu fillet  Marc que va néixer l’ 1 d’ abril. Tots vam  estar molt contents .

Recollida de roba usada i calçat

Com ja vam fer a la tardor recollint roba i calçat usat d’ hivern, ara  durant aquest mes de maig i la primera setmana de juny   iniciem la Campanya de recollida de roba usada i calçat d’ estiu . Esperem que, igual que l’ anterior campanya de tardor , sigui un èxit . Avui  repartirem les bosses entre les famílies .

Pesquis i Baliga

Mostra de vinyetes de Pesquis i Baliga realitzades pels alumnes . Primer cada alumne va llegir alguns còmics del Pesquis i Baliga per conéixer una mica la seva personalitat. després hem anat emplenat bafaradades de còmics als quals s’ havien borrat els diàlegs. Finalment els alumnes han elaborat la seva pròpia historieta  .pesquisibaligapropi02

 

pesquisibaligapropi01

Deures cap de setmana

Cinquè curs : operacions ,dictat i lectura . Continuarem treballant l ‘ obra de Mondian .
Quart curs : operacions , resum de la faula , lectura control de llengua catalana del tema 10.
Tercer curs: operacions , lectura i acabar les ultimes vinyetes del Rovelló . Estudiar tema 9 de matemàtiques.
Segon : lectura, estudiar les taules , operacions (sumes ,restes,multiplicació nos i problemes .

La nena que va….

Titol: La nena que va anar a buscar cargols .
Autor : Pere Marti Bertran
Il.ustradora:Maria Rius
Editorial: Alfaguara
Adreçat a alumnes de fi de segon i CM

Les alumnes de segon han llegit el llibre aquesta setmana i la propera el començarem a treballar . Primer en dibuixarem una coberta diferent , farem la comprensió oral i escrita i , finalment , cada alumna farà un dibuix que resumeixi el llibre.

Go to Top