Parlant amb Glòria Harillo

El passat 28 de novembre de 2013 ens va contestar per Gmail Glòria Harillo, llicenciada en Filologia Clàssica. Aquí teniu el que ens va respondre: 

1. S’hi fixa si veu referents clàssics pel carrer?

Sí, la veritat és que ho tinc força present.

2. Per què creu que encara s’utilitzen mots amb referents clàssics arreu?

Crec que dóna una sensació de prestigi, de cultura i això atrau.

3. Per què és important que s’utilitzin tants referents?

És clar que és un recurs útil per als publicistes, i permet que tant el llatí com el grec segueixin vius.

4. Quins referents ha trobat pels carrers de Barcelona?

N’he trobat desenes…..et podria dir que tinc enregistrats gairebé 100.

5. On n’ha vist més?

Pel que fa a barris, a la zona centre focalitzat en tot el que abarca l’eixample.

6. De quin àmbit n’hi ha més?

Lògicament, els que es veuen a simple vista pel carrer corresponen a noms de botigues, marques empresarials que s’anuncien, noms de gabinets professionals…

7. Solen ser mots ben trobats o mots que només sonen bé?

N’hi ha de tot….. Tant els que respecten el nom o l’expressió llatina/grega original, com els que busquen sorprendre i tan sols que “soni” a clàssic. Alguns estan molt ben trobats, tot i que no siguin puristes.

8.  La gent s’interessa molt pels referents clàssics?

Em temo que no massa, tot i que sí crec que el logo o el nom els crida l’atenció i ho identifiquen com a alguna cosa familiar.

9. Què solen haver-hi més mots d’origen grec o d’origen llatí?

De mots o expressions fetes n’hi ha més en llatí, però quan es busquen referents de tipus mitològic….llavors guanya la partida el grec.

10. Fa col·lecció de quelcom amb referents clàssics?

Sí…. tinc una bona col·lecció de fotos agafades pels carrers amb tot de referents en aquest sentit.

11. L’ajuda amb la teva tasca de professora?

Sí.

12.  D’on li ve la dèria per allò clàssic? Per què va estudiar clàssiques?

Això ja és una història més llarga…..però et podria dir que vaig entrar en aquest món a partir de la fascinació gairebé infantil pel món de la mitologia i la història, en el meu cas de Grècia. I d’aquí a l’estudi de tota una cultura i les seves llengües.

13. Si no hagués estudiat clàssiques, buscaria referents arreu?

Imagino que no hagués estat tan receptiva si no hagués tingut la formació que tinc, i no estigués interessada a mantenir la seva pervivència.

14. Va fer alguna activitat relacionada amb els referents clàssics amb els alumnes? Quina?

Sí. Fem una activitat a 4rt d’ESO a la qual visualitzen una sèrie d’imatges de fotografies i han de justificar quina relació hi ha entre el nom de l’empresa/botiga/marca i allò que es ven. A banda de reconèixer si l’expressió és correcta o bé manipulada.

15. Als seus alumnes els va agradar aquesta activitat? Si vol la pot compartir en la nostra web sota el seu nom.

Els agrada molt. Ho troben molt interessant, i a més els agafa el “gusanillo” de mirar més per on passen.

16. I amb els professors ha fet alguna activitat relacionada amb els referents?

Amb el de dibuix, a 4rt també. Es tractava de dissenyar el logo a partir del nom de l’expressió i el negoci a la qual anava dirigida.

17. Si hagués de proposar una activitat als alumnes per tal de conèixer més referents o endinsar-se de fons en aquest món, què proposaria?

També treballem la mitologia a partir de la pintura i l’escultura en la història de l’art.

18. Si hagués de buscar un nom amb referent clàssic per una botiga, quin triaria?

Això és més complicat del que sembla si es vol fer bé i amb gràcia. En principi s’ha de veure quin tipus de negoci és i si vols que la teva clientela sigui més o menys cultivada  a fi que els pugui arribar el nom.

Etiquetes:, ,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *