Avui compartim amb vosaltres una idea per treballar la correspondència fonema-grafema amb els més petits. Però abans, què tal si fem un repàs sobre per què cal treballar la correspondència fonema-grafema? Som-hi doncs.
CORRESPONDENCIA FONEMA GRAFEMA O PRINCIPI ALFABÈTIC
Un altra tòpic rellevant per al desenvolupament i adquisició de la lectura i l’escriptura és la correspondència fonema-grafema. Aquest coneixement és important per poder desxifrar el codi escrit i per poder representar els sons. Aquest tipus d’habilitat és la que es duu a terme, segons la teoria de la doble ruta de la lectura de paraules i de l’escriptura. Segons aquesta, quan aprenem a llegir, s’activaria, principalment, la via fonològica. La via fonològica desxifra les paraules i arriba al significat des de l’anàlisi individual de les lletres que formen la paraula. Quan utilitzem aquesta via, implica que estem realitzant una tasca que no està automatitzada, ja sigui per no dominar l’idioma, per estar aprenent a llegir o bé per ser una paraula nova. Aquest procés necessita un control, no està automatitzat, per tant, és lent i, el més important, consumeix una gran quantitat de recursos cognitius, per la qual cosa, quan estem en aquest procés és difícil realitzar altres tasques, com per exemple, comprendre el que llegim.
És per això que aquest procés cal que s’automatitzi, ja que, quan un procés controlat passa a ser automatitzat deixem disponibles recursos cognitius que permetran dur a terme altres tasques. Per exemple, quan aconseguim dominar la correspondència entre fonema i grafema deixem espai a la memòria de treball per poder anar pensant en el significat d’allò que llegim. Per entendre millor la importància d’automatitzar el codi, Willingham (2011) ens proposa un exercici senzill, descodificar aquest missatge, de manera que cada número correspon a una lletra del abecedari, està per ordre. És dir 1=A, 2=B,3=C…i per cert! Mireu de desxifrar-ho sense escriure-ho en un paper, igual que hauria de fer un nen que aprèn a llegir)
12′ 15 2 10 5 3 20 9 21 13 5 19 1 14 20 9 3 4 5 12 1 8 21 13 1 14 9 20 1 20 5 19 5 14 20 5 4 18 5 ’19 1 21 14 13 1 20 5 9 24 (p.149) |
Què us sembla? Ho heu aconseguit? Com us heu sentit? Cansats?
Segurament, a mesura que haguéssiu de desxifrar més d’un i practiquéssiu amb la correspondència milloraríeu, no us sentiríeu tant cansats i no necessitaríeu un full per escriure. Així doncs, aquest exemple mostra que un dels objectiu que cal perseguir en les primeres etapes de l’escolarització és l’automatització del codi, l’automatització de les regles de correspondència fonema-grafema. L’adquisició automatitzada de les regles de correspondència fonema grafema resulten d’especial importància en llengües d’ortografia transparent, com el castellà i el català, que tot i tenir grafemes als que s’associen diferents fonemes i fonemes als que podem associar diferents grafemes, la gran part dels grafemes solen tenir un so.
Però, hi ha més motius per ensenyar als alumnes aquestes regles? Doncs sí!, n’hi ha més. Diversos estudis han obtingut dades que demostren que un ensenyament explícit de les associacions fonema grafema milloren les habilitats d’escriptura i lectura així com la consciència fonològica ( per saber-ne més Man i Foy 2003, Martín, Delgado i Gonzàlez, 2012;)
Ara la pregunta és, com es pot facilitar l’adquisició d’aquest aprenentatge? Doncs, ara per ara, la única via per automatitzar processos és la pràctica. Per això en aquesta secció us volem oferir activitats, idees, recursos per practicar de forma divertida i significativa la correspondència fonema-grafema i evitar un dels efectes “negatius” de la pràctica, l’avorriment.
Per últim, des del bloc de recursos per educació especial volem deixar clar que practicar aquests aprenentatges de forma analítica no vol dir oblidar aprendre a llegir i a escriure de forma constructivista i global, des d’aquí animem a utilitzar ambdues orientacions.
REFERÈNCIES:
Mann, V., i Foy, J. (2003) Phonological awareness, speech development and letter knowledge in preeschool children. Annals of Dyslexia. 53 (1) 149-173.
Willingham, D. (2011) És recomanable “l’ensinistrament”? A Wellingham, D Per què als nens no els agrada anar a l’escola? (pp. 141-165) Barccelona: Graò.
Martín, I., Delgado, M. I Gonzàlez, MJ (2012) Factores predictivos de las dificultades de aprendizaje. A Gonzàlez MJ(coord), Prevención de las dificultades de aprendizaje. Madrid: Pirámide.
Bibliografia:
Sans, A. (2010) Dislexia A Sans ¿Por qué me cuesta tanto aprender? (pp 10-55) Barcelona:Edebé.
Navas, L. I García,-Fernández (2011) Dificultades de aprendizaje i trastornos de la escritura. A Castejón I navas (eds), Dificultades y trastornos del aprendizaje y del desarrollo en infantil y primaria (pp.169-202). Alicante: ECU
Sampascual, G. (2011) Dificultades de aprendizaje y trastornos de la lectura. A Castejón I navas (eds), Dificultades y trastornos del aprendizaje y del desarrollo en infantil y primaria (pp.129-168). Alicante: ECU
EL MEU LLIBRE DE LES LLETRES
Objectiu: Treballar amb els alumnes la correspondència fonema-grafema des d’allò que els hi resulta significatiu, el seu propi nom i els dels seus companys.
En què consisteix? Crear un llibre amb la inicial de cada nen, el nom i la foto. La inicial està confeccionada amb goma eva, i la construcció del llibre permet una lletra en volum i l’altra en contorn, ideal per treballar resseguint el dit. Aquest llibre pot ser individual, un per cada nen, o bé, un llibre grupal. Allò importat és que aquest llibre sigui accessible per als alumnes.
A qui va dirigit? Està pensat per nens de P3. Però es pot utilitzar quan vulgueu i fins hi tot modificar-ho i en comptes de ser el nom, poden ser altres paraules. Això sí, millor si les paraules van acompanyades del referent visual que designa la paraula. Un altra opció és que aquest llibre acompanyi al nen en tota la seva escolaritat a educació infantil, i iniciar-lo amb el nom dels nens i continuar amb altres paraules fins tenir tot l’abecedari.
Com es pot utilitzar? La proposta consisteix a presentar una lletra cada setmana. Aquesta lletra coincidirà amb la inicial del nom dels nens de la classe. Quan la presentem, es parla sobre com sona, quin altre nen la té encara que no sigui la primera, paraules que els sembli que la tenen, i, repassem el contorn amb el dit mentre la fem sonar, de manera que afavorim un aprenentatge multisensorial. A mesura que avancen les lletres es poden fer més jocs, com jugar a dir el so de la lletra en mostra’ls-hi la pàgina del llibre amb la lletra, tapar-los els ulls i fer que ressegueixin la lletra de la pàgina i demanar que endevini la lletra, i així, tantes coses com se us acudeixin.
Com veureu insistim en el so, doncs és el so de la lletra el que ens dóna la informació que servirà al nen per poder escriure i llegir. El nom no serveix per identificar si la lletra està present en la paraula escoltada ni és el que necessitem pronunciar quan llegim. És per això que cal insistir en el so i de moment, podem oblidar el nom de la lletra.
Dit això, aquí teniu l’enllaç per veure com fer-ho.
Esperem que us agradi 🙂
ACCÉS DIRECTE clicant AQUÍ.
UN JOC FONOLÒGIC D’ELABORACIÓ PRÒPIA
MATERIAL DEL JOC FONOLÒGIC
Es tracta d’un joc d’elaboració pròpia per a treballar i desenvolupar les diferents habilitats que intervenen en la consciència fonològica en un entorn lúdic i divertit amb alumnes de diferents edats i nivells ja que permet múltiples possibilitats i adaptacions.
El joc està format per una guia del joc, un tauler, més de 100 cartells amb proves fonològiques. Cal que cadascú s’elabori la resta del material: un abecedari per confegir i cartells amb diferents dibuixos.
Des d’aquesta pàgina us podeu descarregar, imprimir i/o visualitzar els diferents continguts del joc: la guia, el tauler de joc i els cartells de les proves. És important llegir la guia ja que, en ella, hi figuren totes les instruccions per aplicar el material i el significat de les diferents icones que formen part de les proves del joc.
CARTELLS AMB LES ACTIVITATS DEL JOC FONOLÒGIC
Clicant sobre els títols podreu accedir als materials del GOOGLE DRIVE
Si us descarregueu aquests i altres materials, agraïria que dediqueu uns instants a afegir el vostre comentari. Moltes gràcies!
Bon dia, Yolanda! Aquesta setmana estic a Artés fent l’educació especial i segur que poder consultar el teu bloc serà fantàstic! Gràcies per la feina que fas i endavant, ja intentaré fer alguna aportació si trobo alguna cosa interessant.
Una abraçada
Victòria
Bon dia Victòria,
m’alegra molt tenir notícies teves i, principalment, rebre-les al bloc. Moltes gràcies per deixar el teu comentari i molta sort per aquesta i futures destinacions.
Aprofito per agraïr-te el teu treball a l’hora d’acabar d’elaborar i classificar el treball del llibre “Inversions”, és fantàstic tornar a treballar i veure com, la teva feina, ha tingut una bona continuïtat.
Gràcies per tot.
Salut!
Yolanda
Hola, sóc Rakel mestra d’AL, no se com baixar-me el joc, em sembla molt interessant però se que he de fer.
Si puguereu ajudar-me…
Gràcies
Hola Rakel,
per descarregar-te el joc has de generar un compte amb el programa Calaméo de manera fàcil i totalment gratuïta. Per fer-ho has d’obrir el programa Calaméo a la següent adreça:
http://es.calameo.com/ (També trobaràs l’enllaç a la columna dreta del bloc on posa “Benvinguts/des”).
Un cop ja t’has validat en aquest portal, quan cliquis sobre el document que vols descarregar-te (clicant a sobre la imatge dels cartells de joc o el taulell) ja apareixerà el document i veuràs que a la part superior dreta hi ha diferents icones que et permeten diferents opcions. Una d’elles té una fletxa blanca cap avall que permet descarregar el document i, al costat hi ha el símbol de la impressora per si el vols imprimir. Si et poses amb el ratolí a sobre de cada icona ja apareixen les funcions que permeten cadascuna d’elles. Si tens algun problema per registrar-te i baixr-te el material, no dubtis a comunicar-m’ho i intentarem solucionar-lo.
Un cop fet això podràs descarregar-te qualsevol document que estigui penjat amb aquest programa. Si el que vols és descarregar un document amb Scribd també et demanarà que estiguis registrada. Per imprimir-lo no farà falta. Tots els documents d’aquest bloc estan penjats amb algun d’aquests dos programes.
Espero que t’hagi servit d’ajuda. Si us plau, fes-m’ho saber si has aconseguit descarregar-te el document de manera correcta.
Gràcies pel comentari i per exposar el dubte en aquest espai.
Salutacions,
Yolanda Roset
Hola Yolanda!
Moltíssimes felicitats pel teu blog. Sóc logopeda i el faig servir sovint.
Si descobreixo material interessant per compartir ja te’l passaré.
Endavant amb el teu projecte!
Mireia
Hola Yolanda,
He intentat imprimir el taulell del joc directament sense baixar-lo. No sé què passa, però només imprimeix la pàgina de l’esquerra.
Si no hi ha solució em registraré a Calameo i Scribd. Són del tot segurs?
Moltes gràcies,
Mireia
Hola Mireia,
t’acabo d’enviar un correu. T’aconsello registrar-te a Calameo ja que és fàcil i no comporta cap risc. A més, podràs baixar-te alguns dels documents d’aquest bloc sense cap problema. Almenys això espero.
A veure si hi ha sort!
Ja em diràs.
Gràcies pel comentari.
Yolanda.
Hola Mireia,
moltíssimes gràcies pel teu comentari i per les teves paraules tan encoratjadores. A veure si, entre tots, podem compartir material ja que, de ben segur, esteu elaborant recursos molt i molt útils que enriquirien més la nostra feina.
Gràcies novament pels teus ànims,
Seguirem en contacte,
Una abraçada,
Yolanda.
Hola Mireia,
ara hi he caigut! Em sembla que quan obres el Calaméo i cliques sobre l’opció d’imprimir surt una finestreta que et permet escollir les pàgines que vols imprimir. Potser tens seleccionada només la pàgina de l’esquerra.
A veure si canviant l’opció i dient que vols imprimir les dues pàgines (doble pàgina) s’imprimeix correctament sense haver-te de registrar.
Ja em diràs,
Sort i una abraçada,
Yolanda Roset
Em sembla fabulós aquest material per treballar amb els nanos. Moltes gràcies.
Moltes gràcies per la feina que fas i comparteixes.
Ens ajuda i repercuteix en el bé dels infants.
Fa molts anys que treballo a l’Educació Especial.
Sóc mestra, Pedagoga i Logopeda.
T’ho agraeixo molt de cor.
Moltes gràcies a tu Nuri pel teu comentari i per les teves paraules. Jo també t’agraeixo el teu comentari ja que els que estimem el món de l’Educació Especial sabem la importància que els recursos, els materials i el saber fer i estar de la mestra repercuteixen enormement amb el progrés dels infants.
Una de les coses positives que ens aporta aquest bloc són els comentaris i el feedback que s’estableixen entre persones que treballem en aquest camp per això m’encanta que escriviu comentaris i que aporteu el vostre granet de sorra a fer encara més nostre i vostre aquest espai.
Gràcies i seguirem en contacte.
Yolanda
Yolanda,
Som n’Anna i som PT a Ciutadella de Menorca.He descobert el teu bloc i me n´he enamorat literalment.He emprat l’espreed i moltes altes coses.
Gràcies per esser tan solidària
Hola Anna, m’alegra moltíssim saber que ens esteu seguint els menorquins/es. Gràcies pel teu comentari i per donar a conèixer la teva opinió. Gràcies també per les teves paraules, realment dónen ànims a seguir endevant. El contacte amb la gent és el que realment em mou i em motiva.
Espero seguir en contacte,
Una abraçada,
Yolanda.
Hola Yolanda,
Fa molt temps vaig trobar les fitxes de consciència fonològica, les he usat moltíssim, moltes gràcies. Ara he tronat a recuperar el teu blog i m’adono de la gran quantitat de feina que has posat per compartir. Si que m’interessaria tenir les fitxes de comprensió per rectificar el text ja que el voldria utilitzar per un nano més gran.
Moltes gràcies i espero poder contribuir amb alguna cosa.
Una abraçada
Glòria
Hola Glòria,
moltes gràcies pel teu comentari. M’agrada saber de gent que fa temps que no entreu al bloc i que us sorprèn el canvi o l’ampliació que s’hi ha anat realitzant (entre tots i totes). T’acabo d’enviar les fitxes de les lectures repetides i comprensió; a veure si t’arriben correctament i les pots aplicar a la teva pràctica docent.
Ja ho saps, per a qualsevol cosa, ja saps on trobar-nos!
Si algun dia vols compartir materials, recursos, enllaços… qualsevol informació encara que sembli insignificant ens és de gran ajuda a tots els professionals!
Una abraçada a tu també,
Yolanda.
Vaig trobar les fitxes de consciència fonològica, les he usat moltíssim .Moltes gràcies per la feina que fas i comparteixes.
Ens ajuda i repercuteix en el bé dels infants.
Una abraçada
Carmen
Hola Yolanda! Mi nombre es Pilar, soy maestra de Audición y Lenguaje en un colegio de Sevilla y me ha encantado descubrir tu blog y los recursos que ofreces. De todos, este del juego fonológico me parece estupendo. Voy a ver si consigo traducirlo para ponerlo en práctica con mis niños y niñas.
Yo tengo un blog de una temática distinta, pero te dejo la dirección por si te interesa visitarme: http://pazeigualdadenelcole.blogspot.com/
Ah! Y enhorabuena por ese primer premio en edublogs, te lo mereces. Felicidades!
Un saludo,
Pilar
Hola Yolanda, Em dic Laura i sóc mestra interina d’educació especial. El curs passat vaig descobrir el teu blog i vaig quedar parada de la quantitat i qualitat de material que poses a l’abast de tots! moltes gràcies!
Aquest curs he de treballar la consciència fonològica i he consultat el teu blog perquè vull variar els jocs que he fet fins ara. M’he descarregat el teu joc i tot i que s’haurà d’adaptar al nivell dels meus alumnes, penso que els agradarà molt i que serà una bona manera d’aprendre i millorar la seva consciència fonològica de manera lúdica i agradable.
moltes gràcies, LAURA.
Hola Laura,
estic encantada amb el teu comentari! Gràcies, moltes gràcies per participar ja que significa moltíssim saber l’opinió de la gent que es descarrega els materials. D’aquesta manera demostres ser agraïda amb tot allò que elaboro o elabora altra gent de manera totalment altruïsta i desinteressada.
Si vols, quan hagis provat el joc amb els alumnes, m’encantarà saber com t’ha funcionat i com l’has pogut adaptar al seu nivell.
Gràcies novament per la teva sinceritat i per deixar constància de la teva opinió a través d’un comentari al bloc!
Aprofito per encoratjar a tothom qui visiti o es descarregui algun material a deixar el seu granet de sorra amb un comentari. Gràcies i…espero seguir en contacte!
PD: veuràs que hi ha articles específics que mostren altres materials per treballar la consciència fonològica, tan sols cal que cliquis sobre l’etiqueta de consciència.
Una abraçada molt i molt forta,
Yolanda Roset.
Hola Yolanda, porto molts dies intentant imprimir el joc fonologic. Avui ho he aconseguit. M’anirà de fabula per treballar de una manera lúdica la consciencia fonolòica. Gracies per penjar-ho i compartir-ho amb nosaltres. Professionals com tu ens facilten molt la feina. Moltissimes gracies.
Hola Nicolassa,
moltes gràcies per deixar el teu comentari! És molt d’agrair que la gent que us baixeu el material i que en feu ús dediqueu un moment a mostrar la vostra opinió i a participar en aquest bloc.
T’agraeixo les teves felicitacions ja que m’animem a seguir endavant sabent que els recursos us ajuden també en la vostra tasca.
Si ens vols fer arribar més opinions, aconsellar materials, enviar webs d’interès… ja saps on trobar-nos! Qualsevol aportació segur que serà molt benvinguda. Rep una forta abraçada i… ens seguim veient pel bloc!!!
Hola Yolanda,
Soc mestra especialista en audició i lllenguatge a Mallorca i estic implantant el programa de consciència fonològica d’Enriqueta Garriga a la meva escola. Me trob en que hi ha una maca molt gran de material didàctic relacionat amb aquests aspectes (i menys en català). Me van molt bé les teves idees i materials, ja que no tenc massa temps (ni pressupost) per a crear jo jocs nous (ja m’agradaria!).
Una altra vegada moltes gràcies!
Hola Xisca,
moltíssime gràcies pel teu comentari i per donar a conèixer la teva opinió. És una bona manera de participar i t’ho agraeixo moltíssim. Comparteixo totes i cadascuna de les teves paraules; jo també opino que no tenim prou temps i pocs recursos econòmics per elaborar el material que necessiten els nostres alumnes; d’aquí vé la idea de poder compartir tot allò que fem de manera que rendibilitzem els recursos de què disposem.
Així doncs, si mai t’animes… aquí ens trobaràs!
Una abraçada i… espero seguir en contacte. De nou, moltes gràcies per dedicar un temps a comentar.
Yolanda Roset
Hola Yolanda,
sóc mestra d’ EE, aquest any puc dir que m’ estreno com a tal i he tingut la sort de trobar els teus materials que estic segura que ens aniran super bé, tinc una aula nova per muntar i aquests recursos són fantàstics!
Pel que fa a la consciència fonològica fins ara he anat utilitzant els jocs de l’ Enriqueta Garriga, ara que ja ho hem treballat una mica i estic convençuda que els meus alumnes estaran encantats de poder practicar el mateix però jugant, serà fantàstc!!
Hola Montse,
moltíssimes gràcies per deixar el teu comentari i donar la teva opinió sobre el joc de consicència fonològica. M’alegra que et serveixi per complementar i reforçar el treball de l’Enriqueta Garriga; per mi és fantàstic rebre notícies sobre com està funcionant el joc als vostres Centres. Gràcies per participar i espero que els alumnes s’ho passin molt i molt bé jugant al joc i que, a més a més, serveix per adquirir nous aprenentatges i fer un bon treball de prevenció en la lectura i l’escriptura. Molts ànims Montse i… espero seguir en contacte a través del bloc.
Una abraçada!
Hola Yolanda!!
Estic súper agraïda del teu bloc!!és una porta oberta a un munt de material i de maneres de treballar! Fa poc que estic al món de l’educació i em fa molt i molt contenta que hi hagi gent disposada a compartir tant i ha treballar tant i tant de manera altruista!
Amb ganes de compartir aquesta alegria amb els alumnes!
Núria
Hola Yolanda!!
T’agraeixo moltíssim tot els recursos que tens penjats al bloc!! és una porta oberta a maneres de treballar diferents. M’he baixat el joc fonològic, tot i que fa poc que estic al món de l’educació, la consciència fonològica sempre l’he treballat ja amb els treballs de Jordi Duch (llicència) com també pel material d’Enriqueta Garriga. No sé si coneixes un material edidat per Josep Tió , et al. suposo que si…
Bé, estem en contacte!
moltes moltes gràcies
Núria
Hola!
Moltíssimes gràcies pel teu material!!!!
De res Mònica, gràcies a tu pel teu comentari.
Yolanda, em trec el barret!!!
Felicitats per tota la feina que fas i que generosament comparteixes.
Hola Yolanda,
Crec que has fet un treball espectacular i del qual es pot treure molt de suc amb els nens amb dificultats i fins i tots amb el que no les tenen. Aprendre en forma de joc sempre es divertit i d’aquesta manera ens permet sortir de les rutines.
Gracies
Ester
Hola Yolanda, sóc una mestra d’EE d’una escola pública de Castelldefels i et vaig trobar per casualitat de la qual cosa estic molt contenta.
Jo tb tinc coses que he fet com per exemple treballar la lectura i l’escriptura a partir de contes però sóc una analfabeta informàtica …
Vull donar-te les gràcies per tot el material que puges a la red.
Fins una altra.
Quintina
Hola Yolanda, sóc una mestra d\’EE d\’una escola pública de Castelldefels i et vaig trobar per casualitat de la qual cosa estic molt contenta.
Jo tb tinc coses que he fet com per exemple treballar la lectura i l\’escriptura a partir de contes però sóc una analfabeta informàtica …
Vull donar-te les gràcies per tot el material que puges a la red.
Fins una altra.
Quintina
Buenos días Yolanda, me llamo Ana y te escribo desde Badajoz. Me parece muy interesante este juego. Intentaré traducirlo al castellano, espero que no te importe. Un saludo cordial. Te invito a pasarte por mi blog.
Hola Ana,
gracias por comentar el blog. Tienes mi permiso para traducir el material del juego fonológico al castellano. He pasado por tu blog y me parece genial. Enhorabuena y muchos ánimos!!!
Un abrazo
Yolanda.
Hola
Em sembla genial el teu bloc.
Estava intentant descarregar-me el teu joc de consciència fonològica, però no he pogut.
Gràcies
Mercè
Hola Mercè,
gràcies pel teu comentari i per les teves paraules sobre el bloc i els materials i recursos.
T’envio el material del joc fonològic que està penjat al teu correu electrònic per tal que et pugui arribar i te’l puguis descarregar sense problemes.
Si mai tornes a tenir problemes per descarregar-te materials i recursos del bloc només m’ho has de comunicar. La majoria de materials estan penjats amb el programa Calaméo i veuràs que t’has de registrar però només suposa un pur tràmit i després amb el teu nom d’usuari i contrasenya podràs descarregar-te tots els materials.
Seguim en contacte per qualsevol dubte o aclariment al respecte i… seguim compartint i construint junts!
Una abraçada i, espero que t’arribi tot correctament.
Fins aviat,
Yolanda Roset
Hola Yolanda,
He trobat aquest superjoc que has fet i m’ha semblat fantàstic!
Sóc logopeda del CREDA Baix Llobregat i realment penso que és un material molt treballat i útil, moltes gràcies per la teva generositat
Fins aviat
Oriol
Hola Oriol, moltes gràcies per comentar i donar la teva opinió sobre el joc fonològic.
Va ser una proposta de fa anys d’un professional de l’EAP, en Ramon Riera i, la veritat és que tot i la gran feinada a crear-lo i, seguidament, anar-lo actualitzant, està donant i dóna molts bons resultats.
Ja em diràs a veure com t’ha anat la seva posada en pràctica, si ho vols compartir amb tots nosaltres estarem encantats de saber de nou la teva opinió.
I, si mai t’animes a compartir, recomenar, tornar a opinar… aquí estem!
Fins ben aviat,
Yolanda Roset.
Hola Yolanda,
Ja fa temps que em passejo pel teu blog i el trobo molt enriquidor.
M’interessa especialment el treball de consciència fonològica. He intentat descarregar-me’l però sense èxit, i et voldria demanar si em podries enviar el material.
Soc mestra de CI i faig el reforç amb els alumnes que troben dificultat en l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura.
Moltes gràcies
Anna
Hola Yolanda,
és un plaer donar un tomb pel teu bloc. És una font d’inspiració genial.
A veure si aquests dies puc anar creant materials pels meus alumnes i ho puc compartir.
Bones Festes!!
Mònica
Moltes gràcies Mònica pel teu comentari.
Com dius, espero que ben aviat poguem compartir mutuament nous materials.
Salut!
Yolanda Roset
Hola Yolanda, sóc logopeda i no coneixia el teu blog, me l’han passat fent un curs a Prisma. M’he descarregat el joc fonològic perquè l’he trobat perfecte per treballar la consciència fonològica jugant, que és de la manera que millor treballen els nens. Moltíssimes gràcies per compartir-lo! Quan l’hagi utilitzat et diré com ha anat!
Hola de nou Yolanda,
M’he descarregat aquest material i el penso fer servir amb alumnes de CI. Moltes gràcies
Anna
moltes gràcies per compartir aquest material. En faré ús amb nens de 3r d’E.E.
Moltíssimes gràcies per aquest material i per tot el teu treball. És un blog fantàstic. Aquesta mateixa setmana començaré a utilitzar aquest joc, serà un gran recurs segur. Gràcies per compartir-lo Yolanda.
Salut.
Este material és molt interessant, gràcies per ficar-lo al nostre avast. Jo com a Orientadora el pense recomanar a les classes d’Educació Infantil i de 1r cicle de Primària. Has fet un gran treball
Tot buscant materials en xarxa per fer una reeducació en dislèxia he topat amb aquest blog, Em sembla fantàstica aquesta interacció de saviesa. Algunes de les tècniques que hi ha en el blog les havia fet servir de forma més arcaica i adaptades a les necessitats individuals dels petits. Gràcies a aquest blog puc enriquir el material primitiu que tinc i puc ajudar a crèixer els meus peques. Sempre estic ideant coses i de seguida que topi amb alguna que valgui realment la pena la pujaré perquè tothom se’n beneficiï.
Gràcies
Hola Yolanda!
La veritat és que el teu blog és una font d’idees i recursos que em serveixen molt pel meu dia dia, he trobat aquest joc fonològic que l`he trobat molt i molt interessant!
moltissimes gràcies per compartir-ho!