LLEGIR I CONFEGIR PARAULES AMB GRUPS CONSONÀNTICS I RACONS DE LECTURA

Després d’aplicar a l’aula els materials que va compartir amb nosaltres MONTSERRAT ARNÓ (veure’ls clicant AQUÍ), hem decidit recollir les seves “plantilles” i elaborar nous materials per confegir paraules seguint un model però, aquesta vegada, amb l’objectiu de treballar lèxic amb grups consonàntics (PL, CL, FL, BR, GL). Enllaç de descàrrega des del Google Drive.

Alumnes treballant amb el material de Montserrat Arnó

Nosaltres, el que fem, es treballar-lo a partir d’uns cartronets de lletres on hi apareix la lletra lligada i la lletra majúscula ja que així el nen/a es va familiaritzant amb els dos tipus de lletra. Ho treballem a racons de lectura i consciència fonològica que es fan conjuntament P4 i P5.

 

Aquests i altres materials permeten treballar per mitjà de grups cooperatius, aprendre conjuntament i desenvolupar habilitats importants de cara a la lectura i l’escriptura.

 

 

Al bloc hi trobareu nombrosos recursos que, adaptats a les vostres necessitats, us permetran crear racons i tallers de llenguatge realment atractius pels alumnes:

  • Bingos amb diferents centres d’interès: es reparteixen els cartrons de joc, un alumne agafa un cartonet on hi ha escrita una paraula del cartró i l’escriu a la pissarra, entre tots intentem llegir la paraula (si realment necessita ajuda) o bé la llegeix de manera individual i, qui tingui la imatge corresponent col·loca una fitxa sobre d’ella.
  • Completar paraules: paraules on manca una grafia. Si plastifiquem el material o el col·loquem dins de fundes, els alumnes poden escriure amb retoladors de pissarra blanca i borrar o tornar a escriure tantes vegades com faci falta. La introducció d’aquests retoladors té un component motivador i té un paper important en la motivació.

Descobrint i escrivint les lletres que falten sobre una funda de plàstic

Aquest últim material ha estat elaborat per la “Lluna” del bloc “Un polsim de sal”. En podeu veure l’article publicat en aquest mateix bloc clicant AQUÍ.

Les imatges que acompanyen aquest article han estat registrades a L’ESCOLA LLUÇANÈS (Prats de Lluçanès) durant les sessions de tallers de lectura i consciència fonològica amb P4 i P5.

Us animeu a provar-los? Ens voleu fer arribar la vostra opinió? Endavant!!!

Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article ha estat publicat en Materials. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a LLEGIR I CONFEGIR PARAULES AMB GRUPS CONSONÀNTICS I RACONS DE LECTURA

  1. Ana diu:

    HOLA!
    ME ENCANTAN TODAS LAS ACTIVIDADES Y ME GUSTARIA PODER TRABAJARLAS CON MIS ALUMNOS. PERO NO SE COMO PUEDO GUARDAR O PASAR A FORMATO WORD LOS DIFERENTES RECURSOS, YA QUE LO HE INTENATDO VARIAS VECES PERO NO ME DEJA. ¿ME PODRIAS EXPLICAR COMO HACERLO? GRACIAS.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *