APRENDRE LES SÍL·LABES JUGANT A L’OCA

oca animalsAquests dies estem treballant l’adaptació de materials d’aula per un alumne amb dislèxia juntament amb una estudiant de logopèdia: la JUDIT BOLADERAS. Un dels principals objectius és afavorir el treball autònom i l’aprenentatge intentant crear i adaptar materials diversos que l’ajudin a adquirir els objectius presents en el seu Pla Individualitzat.

Amb aquest objectiu, la JUDIT ha creat una OCA D’ANIMALS amb paraules que tenen una, dos, tres o quatre síl·labes. A través del joc es pretenen assolir o reforçar els diferents objectius:

  1. Adquirir el concepte de síl·laba com a cop de veu.
  2. Segmentar la síl·labes d’una paraula.
  3. Identificar si es tracta d’una paraula monosíl·laba i pol·lisíl·laba.
  4. Diferenciar la síl·laba tònica.

Cada vegada que l’alumne caigui en una casella, per poder tornar a tirar o bé per seguir endavant cal que passi una “prova” que podem adaptar segons l’objectiu que volguem aconseguir. Així doncs, la prova a superar pot ser: dir el nombre de síl·labes, escriure les seves síl·labes per separat, escriure la paraula dins d’una taula classificant les paraules monosíl·labes i pol·lisíl·labes… en fi, un joc amb un munt de variants i possibilitats educatives!

Us comparteixo el tauler creat per la Judit.

Altra vegada…gràcies per COMPARTIR!

Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article ha estat publicat en Materials. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *