CONSTRUCCIÓ D’UN JOC PER TREBALLAR ELS SINÒNIMS I ELS ANTÒNIMS: PIZZA BINGO!

Us presentem una activitat molt motivadora i al mateix temps educativa per tal de poder treballar els sinònims i els antònims amb els alumnes.

Es tracta de crear, ells mateixos, el seu propi joc de taula tal i com han fet els alumnes de 5è de l’Escola Pública Lluçanès de Prats de Lluçanès. Ells van idear i crear el joc de taula que van anomenar “PIZZA BINGO”  i que van decidir presentar al 4t Concurs Tísner de Jocs en Català. Es tracta d’un joc de Bingo una mica diferent ja que enlloc de números hi ha paraules sinònimes o bé antònimes, els taulers de jocs tenen forma d’esfera com les bases de les pizzes i, per completar una tauler cal convertir-se en cuiners i farcir les bases de diferents ingredients (porcions de pizza).

Per construir el joc podeu començar fent un llistat de parelles de paraules sinònimes i un altre de paraules antònimes. Cal que ho facin ells mateixos ja que farà que l’aprenentatge sigui molt més significatiu. Un cop realitzats aquests llistats es pot passar a construir el joc tal i com es mostra en el vídeo i en les instruccions que tot seguit us compartim.

Els alumnes s’ho van passar molt bé i van aprendre d’allò més en el procés d’elaboració!

El joc va guanyar el segon accèssit del 4t Concurs de Jocs Tísner!!!! El premi es va recollir a l’acte celebrat el passat 27 de maig de 2018 a l’Estació del Nord de Barcelona:

https://jocsijoguines.cat/concurs-tisner/5/4t-concurs-curs-2017-2018/guanyadors/

Us animem a fer ús del diccionari i de les eines TIC amb els vostres alumnes i elaborar vosaltres mateixos el vostre joc! Segur que en gaudiran moltíssim!

Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article s'ha publicat dins de Materials i etiquetat amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a CONSTRUCCIÓ D’UN JOC PER TREBALLAR ELS SINÒNIMS I ELS ANTÒNIMS: PIZZA BINGO!

  1. Glòria Tiana diu:

    Heu penjat el material de PIZZA BINGO al Drive?

  2. rosa diu:

    hola, m’agrada molt el joc de sinònims i antònims : Pizza Bingo. Podeu dir-me on esta penjats els materials per descarregarlo.
    gràcies

  3. Hola Rosa,
    em sap greu però ara per ara no disposem d’aquest material ja que el van elaborar els alumnes de l’Escola Lluçanès per presentar al Concurs de Jocs Tísner. Quan puguem recopilar tot el material us el compartirem i us ho farem saber.
    Gràcies pel teu comentari.
    Iolanda i Cristina

  4. Lídia diu:

    Bones!

    M’ha agradat molt aquest material i vull elaborar-lo amb els meus nens! El teniu penjat a algun lloc o podria aconseguir-lo d’alguna manera? M’agradaria saber també, quants sinònims calen per elaborar-lo, ja que no ho he trobat enlloc! Gràcies!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *