Avui us portem l’adaptació d’una idea brillant per treballar la correspondència entre lletra lligada (o impremta) amb lletra de pal de la mà del bloc “ school Time Snippets” que podeu consultar en aquest enllaç: http://www.schooltimesnippets.com/2016/04/fine-motor-letter-matching-preschool.html.
Al veure-la ràpidament se’ns ha acudit una petita modificació, i si en comptes de les lletres posem números? D’aquesta manera treballem el reconeixement de les grafies numèriques.
Què necessiteu:
- Una tapa de caixa.
- Pals de “polo”
- Foam per fer els números i les boletes (o números de foam que podeu trobar a diferents botigues. Les boletes poden ser pom-poms que també podeu trobar a les botigues).
- Pistola de silicona
- Cúter
- Retoladors permanents (tipus Alpina Crea +decor o Posca)
Com fer-ho?
A la part superior del pal enganxeu els números de foam amb silicona. Escriviu el nom del número al pal i a la part inferior escriviu el número, tot això, amb el retolador permanent.
A la part superior de la tapa feu 4 talls repartits, un per cada pal amb el número. Els talls han de ser igual de llargs que l’amplada del pal. Evidentment, podeu fer-ho amb tots els números que vulgueu.
Sota dels talls enganxeu les boles de foam per indicar la quantitat.
Ara gireu la tapa i damunt dels forats que heu fet per tal que el nen introdueixi el pal escriviu el número i la quantitat. Tal com es veu a la imatge, d’aquesta manera l’alumne es podrà autocorregir.
Què us sembla? Fàcil de fer i amb aquesta activitat, ideal per racons o estacions, els nostres alumnes treballen la correspondència entre la grafia numèrica i la quantitat a més de la coordinació viso-motriu.