Fa un temps, el 27 de setembre de 2010, vaig publicar un nou recurs per treballar la consciència fonològica a partir d’una sèrie de dibuixos (cliqueu AQUÍ per veure’n l’article).
Pensant que ja estem a ple hivern i que aquests dies, almenys a casa nostra, el fred és ben viu, he adaptat la fitxa que vaig publicar canviant-ne els dibuixos i introduint vocabulari relacionat amb aquesta estació: ninot, esquís, abric, gorro, guants, bufanda, mitjons, trineu, jersei, botes, sopa, taronja, mandarina, fred i neu.
L’objectiu més important és que l’alumne compti els diferents sons (que no té perquè coincidir amb les grafies) i pinti el número corresponent. Si es vol fer un treball d’escriptura i ortografia posterior, el millor és demanar a l’alumne que compti les grafies de les diferents paraules.
Es pot aprofitar aquesta activitat per treballar l’escriptura de frases amb els paraules més llargues, amb les més curtes, amb tots els dibuixos…