COMPTEM FONEMES AMB VOCABULARI D’HIVERN

Fa un temps, el 27 de setembre de 2010, vaig publicar un nou recurs per treballar la consciència fonològica a partir d’una sèrie de dibuixos (cliqueu AQUÍ per veure’n l’article).

Pensant que ja estem a ple hivern i que aquests dies, almenys a casa nostra, el fred és ben viu, he adaptat la fitxa que vaig publicar canviant-ne els dibuixos i introduint vocabulari relacionat amb aquesta estació: ninot, esquís, abric, gorro, guants, bufanda, mitjons, trineu, jersei, botes, sopa, taronja, mandarina, fred i neu.

L’objectiu més important és que l’alumne compti els diferents sons (que no té perquè coincidir amb les grafies) i pinti el número corresponent. Si es vol fer un treball d’escriptura i ortografia posterior, el millor és demanar a l’alumne que compti les grafies de les diferents paraules.

Es pot aprofitar aquesta activitat per treballar l’escriptura de frases amb els paraules més llargues, amb les més curtes, amb tots els dibuixos…

Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article ha estat publicat en Consciència fonològica, Hivern, Imatges, Llengua, Materials, Ortografia, Vocabulari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *