QUEBEC-CATALUNYA: MOBILITAT D’ALUMNES

Si us interessa rebre un alumne en pràctiques del Quebèc en el vostre centre,
[+] Podeu consultar les condicions i les guies d’usuari:

Si voldríeu organitzar mobilitat d’alumnes entre el Quebec i Catalunya,
[+] Podeu consultar les orientacions:

[+] Contacte i informació
Podeu consultar el Bloc del Servei de Llengües Estrangeres per ampliar aquesta informació i d’altres en relació a Programes, activitats, cursos, beques, ajuts… de llengua estrangera.

Posted in AULA ORDINÀRIA, BEQUES I AJUTS, BLOCS ANGLÈS, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

SOL.LICITUD PER AL PROGRAMA D’AUXILIAR DE CONVERSA DE LLENGUA ESTRANGERA

S’ha obert el període de sol·licitud per demanar auxiliar de conversa pel proper curs escolar 2013-14. El termini finalitza el 30 de gener de 2013.

En el web de referència del programa podreu trobar el full de sol·licitud :
També teniu informació al bloc del Servei de llengües estrangeres del Departament


Posted in AULA ORDINÀRIA, BEQUES I AJUTS, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

INSCRIPCIÓ PER A CURSOS TELEMÀTICS DE LLENGUA ESTRANGERA

S’ha obert el període d’inscripció dels següents cursos telemàtics :

– 9005000500 L’ensenyament de l’anglès a l’educació primària ( 45 h )
– 9005010500 Aprofundiment en la metodologia i pràctica AICLE. Professorat de Primària ( 30 h )
– 9005020500 Aprofundiment en la metodologia i pràctica AICLE. Professorat de Secundària ( 30 h )
El període d’inscripció és del 8 al 14 de gener i les activitats començaran el 4 de febrer de 2013. Per a més informació podeu consultar el web :   http://www.xtec.cat/web/formacio/gestio/segon_torn

Posted in CURSOS I CONFERÈNCIES, LLENGÜES ESTRANGERES | Leave a comment

MESTRESCLASS. ESPAI DE VÍDEOS EDUCATIUS EN CATALÀ A LA XARXA

Mestresclass és un projecte impulsat per la UOC i l’ARA amb l’objectiu de donar suport a la creació de contingut audiovisual educatiu en català

Quins tipus de vídeos recull Mestresclass?

Aquest projecte ofereix 3 apartats audiovisuals:
1. Aula al núvol. Compta amb vídeos autoeditats per professors, amb l’acompanyament de la UOC.
2. Masterclass. Conté els millors moments de xerrades de grans conferenciants.
3. Bones pràctiques. Disposa de clips audiovisuals que presenten iniciatives promogudes per mestres i professors de diferents nivells.

Aprenem.ara.cat i Mestresclass.cat, les plataformes de Mestresclass

Mestresclass disposa de dues finestres complementàries a la xarxa. D’una banda, a Aprenem.ara.cat l’ARA ofereix el recull de vídeos que es generin en el marc d’aquesta iniciativa audiovisual. Aquesta secció dins de l’ARA garantirà la visibilitat dels vídeos. D’altra banda, a Mestresclass.cat, la UOC, a més de recollir els vídeos, detallarà la informació necessària per participar al projecte. I és que, des de la UOC, es guiaran amb assessorament i tallers els professors que vulguin crear, editar i publicar els seus propis vídeos.

A qui s’adreça Mestresclass?

A estudiants de tot l’àmbit lingüístic català, a professors de tots els nivells educatius i a totes les persones interessades en la formació al llarg de la vida.

Posted in AULA ORDINÀRIA, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

BANC DE RECURSOS. LA LECTURA FONT DE PLAER I DE CONEIXEMENT

Aquest repositori d’informació és fruit d’una tasca de col·laboració entre diversos CRP de Catalunya que formen un grup de treball en xarxa . Conté una selecció acurada de recursos relacionats amb la lectura en tot el seu abast.

Posted in IMPULS A LA LECTURA I BLOCS SOBRE LA LECTURA, RECURSOS | Leave a comment

APRENENTATGE INICIAL DE LA LECTURA

El Departament d’Ensenyament ha proposat als Centres de Primària de fer una reflexió en relació a lEnsenyament de l’Aprenentatge Inicial de la Lectura al Segon Cicle d’Educació Infantil i el Primer Cicle d’Educació Primària. Es va iniciar a finals de curs passat amb l’enviament d’un qüestionari que els/les coordinadors/-es de parvulari i cicle inicial i el/la cap d’estudis havien de complimentar conjuntament.

El retorn dels resultats d’aquest qüestionari, a nivell del Baix Llobregat, es va realitzar en unes trobades que van tenir lloc el 25 i 27 de setembre als SE d’Esplugues i de Sant Vicenç dels Horts respectivament, amb l’objectiu de reflexionar conjuntament sobre l’aprenentatge inicial de la lectura i que van ser coordinades per la Inspecció Educativa del Baix Llobregat. Aquí adjunto la Presentació Digital que es va utilitzar a les sessions:

Continuant amb el treball iniciat, s’estan preparant un seguit de 5 conferències que es realitzaran aproximadament cada mes -els dijous, de 17:30 a 19:15- al llarg d’aquest curs escolar 2012-13, la primera de les quals ja va ser realitzada el proppassat mes de novembre amb una gran afluència de participació.

Podreu trobar tota la informació al respecte d’aquestes conferències, així com recursos i reflexions que faciliten la metodologia referida a l’aprenentatge inicial de la lectura en aquest lloc web de l’Xtec: http://www.xtec.cat/web/curriculum/2238

També podreu tenir accés a la presentació digital de la Conferència inicial del Seminari de Formació sobre l’Aprenentatge Inicial de la Lectura realitzada a inicis de curs per Enric Queralt, assessor de l’ILEC del Departament d’Ensenyament.

Posted in CURSOS I CONFERÈNCIES, IMPULS A LA LECTURA I BLOCS SOBRE LA LECTURA, RECURSOS | Leave a comment

PROGRAMA LEXCIT. LECTURA PER A L’ÈXIT EDUCATIU



LECXIT vol millorar la comprensió lectora dels infants involucrant escoles, famílies i voluntariat

LECXIT és un programa que té per objectiu incrementar l’èxit educatiu dels infants a través del treball per la millora de la seva comprensió lectora. La clau de LECXIT està en treballar de forma lúdica i amena gràcies al voluntariat i a la implicació de l’entorn dels nens i nenes que participenen el programa. El projecte es va iniciar el curs 2011-2012 i aquest curs es durà a terme en 20 escoles d’arreu de Catalunya.

Per què és necessari?

Segons l’informe PISA del 2009, el 13,5% dels estudiants de Primària no assoleixen les competències lectores bàsiques. Aquesta situació afecta el seu rendiment escolar en conjunt, ja que la manca de comprensió lectora porta a un baix rendiment en totes les matèries.

El mateix informe vincula directament lectura i èxit educatiu, i diu que el 31% dels estudiants amb alt rendiment llegeixen entre 1 i 2 hores al dia. En aquest sentit, el paper de les famílies és clau: segons les dades de la OCDE, si els pares i mares llegeixen freqüentment amb els fills durant la primària, aquests obtenen millors resultats.

Posted in IMPULS A LA LECTURA I BLOCS SOBRE LA LECTURA, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

ATRAPATS PELS LLIBRES. ACTIVITATS, JOCS I ESTRATÈGIES PER FER ESTIMAR ELS LLIBRES ALS INFANTS

Buñuel, Ana F.; Gassó, Anna; Pons, Nathalie. Departament d’Ensenyament. Àrees: Diverses àrees

Descripció: Dossier que pretén ajudar els/les mestres de parvulari i cicle inicial en la tasca de fomentar l’interès pels llibres i el plaer per la lectura en els infants de tres a vuit anys. Conté propostes d’activitats agrupades en cinc blocs: activitats per acostar els llibres als infants; activitats per desvetllar els continguts que s’expliquen als llibres; activitats lúdiques al voltant de frases conegudes; activitats per compartir allò que s’ha escoltat o llegit i propostes perquè els infants entrin dins els diferents gèneres literaris.

Posted in IMPULS A LA LECTURA I BLOCS SOBRE LA LECTURA, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

NOVA PUBLICACIÓ SOBRE ESTRATÈGIES DE COMPRENSIÓ LECTORA

Llegir, més enllà de les lletres és un assaig que vol aportar claror, il·lusió i ajudes a propòsit d’algunes de les raons que, encara avui, impedeixen avançar, de manera generalitzada, en la didàctica de la lectura als centres educatius. El treball arrenca amb el dubte del perquè el món educatiu es resisteix a emprar “tot el que se sap” sobre fer escola. S’adreça a persones que estiguin dins l’escolaritat obligatòria, inclòs el parvulari, malgrat que no en formi part. Amb un llenguatge clar i directe, desenvolupa els aspectes nuclears de la didàctica de la lectura, amb aportació de referents teòrics i amb inclusió d’exemples i models experimentats al llarg dels anys de formador de centres en aspectes relacionats amb la didàctica de la llengua, tant oral com escrita.

Posted in IMPULS A LA LECTURA I BLOCS SOBRE LA LECTURA, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

MOBILITAT ALUMNAT COMENIUS 2013. PROGRAMA APRENENTATGE PERMANENT PAP

Los centros educativos españoles interesados en solicitar ayudas para la Movilidad de alumnado Comenius deberán remitir la solicitud por duplicado debidamente cumplimentada, firmada y sellada a la dirección de la Administración educativa que corresponda de las que figuran en el anexo III de la convocatoria.
Las solicitudes deben cumplimentarse en la lengua de trabajo que acuerden los centros asociados, utilizando el formulario correcto.

Application form 2013

Por cada solicitud, debe haber como máximo un centro de origen y como mínimo un centro de acogida de un país distinto. Es decir, un mismo centro de origen puede enviar alumnos a uno o más centros de acogida.

Para información más detallada sobre la acción y el procedimiento de solicitud, se puede consultar la Guía del Programa de Aprendizaje Permanente, que se publica todos los años junto con la convocatoria general de propuestas y contiene toda la información administrativa correspondiente al PAP.

 

 

Posted in BEQUES I AJUTS, LLENGÜES ESTRANGERES | Leave a comment

THE FONIX 2013: 6è Concurs d’Anglès Interescolar de Catalunya

S”ha obert el període d’inscripcions al 6è Concurs d’Anglès Interescolar de Catalunya. The Fonix 2013, que va del 12 de novembre de 2012 al 15 de gener del 2013. El concurs és una iniciativa que pretén complementar els plans de millora de la llengua anglesa als centres educatius de Catalunya i s’organitza amb la finalitat d’estimular i motivar l’aprenentatge d’aquest idioma, atesa la seva importància a la societat actual.

Poden participar alumnes dels nivells educatius de Cicle Superior de Primària, 1r a 4t d’ESO, 1r i 2n de Batxillerat i Grau Mitjà i Superior de Cicles Formatius.

Totes les bases del concurs les podeu trobar al següent enllaç : http://www.concurs-angles.info/ .

També trobareu la difusió del concurs ahttp://phobos.xtec.cat/pluriling/index.html#FONIX_2013
[+] Bases de la convocatòria: en català i anglès.
[+] Galeria de fotos d’altres anys
[+] Logo per al vostre web de centre, si en sou participants
[+] Recull de premsa: l’alumnat, la participació, i què s’aprèn.

Posted in LLENGÜES ESTRANGERES, PREMIS I CONCURSOS | Leave a comment

AVALUACIÓ DE LA COMPRENSIÓ LECTORA

Posted in AULA ORDINÀRIA, IMPULS A LA LECTURA I BLOCS SOBRE LA LECTURA | Leave a comment

EL GRAN LLIBRE DE LES EMOCIONS

Textos: Esteve Pujol i Rafael Bisquerra (versió en català i en castellà). Il·lustracions: Carles Arbat. Editorial Parramón

El llibre consta d’uns 20 contes per treballar les emocions als primers cursos de primària.

Més detalls d’aquesta publicació a la pàgina web del GROP: http://stel.ub.edu/grop/ca/novetatseditorials


Posted in IMPULS A LA LECTURA I BLOCS SOBRE LA LECTURA, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL, LLENGUA CATALANA, RECURSOS, TUTORIA I ORIENTACIÓ | Leave a comment

ENSENYAMENT CONVOCA EL XVIII CONCURS EL GUST PER LA LECTURA

 

  • Adreçat a centres de primària, secundària obligatòria i batxillerat

  • La inscripció es pot realitzar fins al dia 16 de novembre
El Departament d’Ensenyament ha convocat el XVIII Concurs El Gust per la Lectura, adreçat a centres de primària, secundària obligatòria i batxillerat, que té com a objectiu incentivar i reforçar l’hàbit lector entre l’alumnat. La inscripció al
concurs, que està basat en la lectura i treball de diverses propostes de lectura, es podrà realitzar fins al dia 16 de novembre a través dels portals de centres

En aquesta edició del curs 2012-2013 hi ha cinc categories diferents, d’acord amb els nivells educatius de l’alumnat que hi pot participar: cicle mitjà d’educació primària, cicle superior d’educació primària,  1r i 2n d’educació secundària obligatòria, 3r i 4t d’educació secundària obligatòria i batxillerat. Per a l’alumnat d’educació primària, s’estableix una única modalitat de treball de grup i, per a la resta, una modalitat individual i una altra de grup. El termini de presentació de treballs finalitza el dia 5 d’abril de 2013.
Els treballs guanyadors es coneixeran durant un acte públic que se celebrarà a Barcelona el proper mes de juny. L’edició del curs anterior va comptar amb la participació de 10.036 alumnes de 93 de centres educatius de tot Catalunya, que van presentar un total de 369 treballs, 146 treballs de grup i 223 d’individuals.
Més informació del concurs al lloc web de la XTEC, http://www.xtec.cat/web/projectes/lectura/gustperlalectura i al bloc de la XTEC El Gust per la Lectura http://blocs.xtec.cat/gustperlalectura/.

 

 

Posted in AULA ORDINÀRIA, IMPULS A LA LECTURA I BLOCS SOBRE LA LECTURA, LLENGUA CATALANA, PREMIS I CONCURSOS, RECURSOS | Leave a comment

ESPECTACLE DE JOAN MARAGALL: ARTICLES, POEMES I CORRESPONDÈNCIA

 

L’acord entre el Departament d’Ensenyament, la Biblioteca de Catalunya (Casa-Arxiu Maragall) i Josep M. Jaumà (autor i responsable de l’espectacle) ha permès que durant els dimarts dels mesos d’octubre, novembre i desembre, hi hagi la possibilitat de fer una visita guiada a la casa de Joan Maragall i assistir després a l’espectacle “Maragall a casa”, construït a partir dels articles, poemes i correspondència, i que s’escenifica en el menjador de la casa de Sant Gervasi. S’ha acordat un preu molt econòmic  de 10€, que inclou tant la visita guiada com l’espectacle. L’obra és especialment recomanable per a alumnat  de llengua catalana i literatura de batxillerat.  Podeu trobar més informació a http://www.maragallacasa.cat/index.aspx.

Informació més rellevant: Dia de la setmana: dimarts. Horaris: visita guiada -16.30-, representació 17.30 h. Durada de l’espectacle: 75 minuts. Lloc:   Casa-Arxiu Joan Maragall (Biblioteca de Catalunya). Carrer Alfons XII, 79 (a prop de la Plaça Molina) 08006 Barcelona. Telèfon reserves : 663 649 472 (deixant un missatge de veu al contestador).

Posted in AULA ORDINÀRIA, LLENGUA CATALANA | Leave a comment

CONTES DEL MÓN. CONCURS DE POD-CAST

En la quarta edició l’Associació COMSOC – Comunicació Social compta amb tota la mainada de parla catalana de la Terra per a escoltar i contar el món. Obren el període d’inscripció del nou “Concurs de podcast – Contes del Món” amb diverses novetats destacades a la vista, entre elles: ampliar la participació a la mainada de les comunitats catalanes que viuen a l’exterior, promoure que les escoles participants s’agermanin, intercanviïn i treballin de forma col·laborativa, ampliar el període de participació a dos trimestres escolars, i promoure la relació amb ONG’s.

Així doncs durant el curs 2012/13 animen als centres educatius i alumn@s de Primària i Secundària dels territoris de parla catalana i de l’exterior a enregistrar en mp3 contes arrelats als pobles de la Terra. Si els vostres contes estan entre els 24 finalistes formaran part del “Llibre i disc dels Contesdelmon.org”, els emetran diverses “Ràdios amigues” i a més els explicaran per viles i ciutats animadors de l’AMAPEI en l’espectacle “Diada dels Contes del Món”. Des d’ara ja podeu omplir el formulari d’inscripció! Teniu temps fins al divendres 19 d’octubre, però no espereu al darrer moment.

Posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL, LLENGUA CATALANA, PREMIS I CONCURSOS | Leave a comment

VOLTEM PEL MÓN EDICIÓ 2012-13

S’obre una nova edició del Projecte VOLTEM PEL MÓN: Una activitat col·laborativa al voltant de les competències comunicatives i digitals. L’activitat va adreçada a l’alumnat nouvingut de cicle superior de primària i de l’ESO que tenen un nivell de llengua suficient per accedir a les activitats proposades.

A partir de la interpretació de textos audiovisuals i escrits de diferents tipologies textuals, els alumnes fan activitats col·laboratives de comprensió, de construcció de textos, de recerca i elaboració d’informació i de coneixement de l’entorn. L’aula virtual i les TAC s’utilitzen com instruments d’accés a la informació i de construcció del coneixement.

Inscripció: del 22 d’octubre al 16 de novembre

La metodologia d’aprenentatge es basa en tècniques de treball per projectes en grup (cooperatiu, col·laboratiu i en equip).
En la primera etapa, el nois i les noies es presentaran i, en les etapes següents, faran activitats a partir d’una tipologia textual determinada.
L’alumnat haurà d’utilitzar com a base de la major part de les activitats els textos escrits i orals del llibre MOSAIC de l’Editorial Castellnou.

Les tipologies textuals i les activitats de les etapes són diferents a les de l’edició del curs anterior.

 

Posted in AULA D'ACOLLIDA, COMPARTIR EXPERIÈNCIES D'AULA, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

JORNADA PERE CALDERS

Per a la propera Jornada Pere Calders que organitzen el Departament d’Ensenyament i la Institució de les Lletres Catalanes, coincidint amb el centenari de l’autor, s’ha obert la inscripció des del dia 5 d’octubre fins el 26 e novembre.

La jornada està adreçada a tot el professorat en general i al de llengua catalana i literatura en especial. Els docents que vulguin, poden participar amb alguna experiència o activitat ja realitzada o que es prepari per a l’ocasió.

9000340555 Jornada Pere Calders
2012-2013 Taller. Secundària Postobligatòria. Batxillerats

http://www.xtec.cat/web/formacio/capacitats_competencies_curriculum/literatura

Posted in AULA ORDINÀRIA, CURSOS I CONFERÈNCIES, LLENGUA CATALANA | Leave a comment

26 DE SETEMBRE. DIA EUROPEU DE LES LLENGÜES

El 26 de setembre se celebra el Dia Europeu de les Llengües. En els enllaços següents es poden trobar diverses activiats i informacions per fer-ne difusió a les escoles i instituts i fer-ne partíceps als nostres alumnes.

Francès
http://edl.ecml.at/Home/tabid/1455/language/fr-FR/Default.aspx
http://edl.ecml.at/Participate/Howtoparticipate/tabid/1766/language/fr-FR/Default.aspx
http://ec.europa.eu/languages/orphans/european-day-of-languages_fr.htm

Anglès:
http://edl.ecml.at/Home/tabid/1455/language/en-GB/Default.aspx
http://edl.ecml.at/Participate/Howtoparticipate/tabid/1766/language/en-GB/Default.aspx
http://ec.europa.eu/languages/orphans/european-day-of-languages_en.htm
Posted in AULA ORDINÀRIA, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL, LLENGUA CATALANA, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

ACOLLIDA INSTITUT CARLES VALLBONA

El Bloc d’Acollida de l’Institut Carles Vallbona incorpora molt de material per treballar amb els alumnes de l’Aula d’Acollida i, en especial, activitats de Comprensió Lectora.

http://blocs.xtec.cat/acollidavallbona/2012/09/14/avaluacio-inicial-2/

Posted in LLENGÜES ESTRANGERES | Leave a comment

NOUS PORTALS ESPURN@

Aquest 2012-2013 Espurn@ s’inicia mb totes les activitats que ja coneixeu dels cursos anteriors i amb algunes de noves. El canvi més important d’enguany, és que traslladen els portals amb els que varen començar ara fa 5 anys en un Moodle per muntar un nou Espurn@ a Drupal.

A partir d’ara, cada docent, podrà donar d’alta o baixa del projecte Espurn@ els seus alumnes. Els assignareu un usuari i contrasenya i aquest grup quedarà associat al vostre perfil.
Com sempre el projecte està obert a les col·laboracions de tothom qui ho vulgui: bé aportant alguna activitat nova o bé afegint-se a un grup que ja en prepara una.
Les activitats dels portals Espurn@ són fruit del treball de docents apassionats que “enxarxats” comparteixen les seves idees, recursos i experiències col·laborant a fer millor l’escola mentre seguim aprenent cada dia.

Posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

2013, ANY EUROPEU DELS CIUTADANS

Per a més informació:

http://ec.europa.eu/citizenship/european-year-of-citizens-2013/index_en.htm

Podeu enviar els vostres projectes i propostes a:
Posted in AULA ORDINÀRIA, LLENGÜES ESTRANGERES, PREMIS I CONCURSOS | Leave a comment

IX CERTAMEN NACIONAL JUVENIL I INFANTIL DE LECTURA EN VEU ALTA

La Fundació Enciclopèdia Catalana és l’entitat cultural que encapçala el Grup format per diferents empreses editorials, l’objectiu de les quals és promocionar la llengua i la cultura catalanes especialment mitjançant l’edició d’enciclopèdies, llibres de consulta, diccionaris, llibres infantils i juvenils, llibres de text i obres de literatura catalana i universal.http://www.enciclopedia.cat/certamen/htm/home.htm

La Fundació Enciclopèdia Catalana vol contribuir, fins allà on pugui i amb tot el seu entusiasme, a la creació d’eines, camins i escenaris per a la cultura catalana. En aquesta línia, una de les nostres apostes més fermes és el CERTAMEN NACIONAL INFANTIL I JUVENIL DE LECTURA EN VEU ALTA, dirigit a alumnes de tot Catalunya, perquè aquestes eines, aquests camins i aquests escenaris han de ser també de futur.

Posted in AULA ORDINÀRIA, LLENGUA CATALANA, PREMIS I CONCURSOS | Leave a comment

CONCURS TEATRE TRINITY 2012-13 LENGUA ANGLESA

El Departament d’Ensenyament,conjuntament amb el Trinity College

anuncia el Segon Concurs de Teatre Trinity en llengua

anglesa (2012-2013) per a premiar la pronunciació, l’escenografia i la capacitat de treball en grup. El concurs és obert a tots els estudiants d’anglès de Catalunya que estiguin cursant els nivells de 1 – 4 d’ESO.

Continuant amb la tradició de Shakespeare, l’obra escollida pel proper curs és Hamlet. Per registrar-se ha de ser abans del 10 d’octubre de 2012. Als següents enllaços trobareu tota la informació detallada al respecte:

http://www.xtec.cat/web/projectes/llengues/pluri i  http://phobos.xtec.cat/pluriling/index.html.

Posted in PREMIS I CONCURSOS | Leave a comment

CURSOS, CONCURSOS I CONVOCATÒRIES


Podreu consultar tots aquests cursos, concursos i convocatòries entre molts d’altres al bloc del Servei de Llengües Estrangeres del Departament d’Educació: http://phobos.xtec.cat/pluriling/

1.- CONCURS IUVENES TRANSLATORES 2012

Fins el 20 d’octubre: S’ha obert el termini d’inscripciço pel Concurs de Joves Traductors 2012 (Iuvenes Translatores 2012), organitzat per la Direcció General de Traducció de la Comissió Europea, que ha habilitat un espai web pel concurs. L’objectiu del concurs, que s’ha consolidat amb èxit en els darrers anys, és fomentar l’ús de les llengües a Europa i en particular, l’art de la traducció. La Comissió Europea farà una selecció entre els centres inscrits mitjançant un mètode aleatori per adjudicar els centres participants. BASES

http://phobos.xtec.cat/pluriling/index.html#Juvenes2012

2.- CONVOCATÒRIES EUROPEES DEL PROGRAMA D’APRENENTATGE PERMANAENT 2013

S’ha fet públic el nou calendari de les Convocatòries europees del PAP 2013: Comenius, Grundtvig, Erasmus, etc.

 

http://ow.ly/cI3PZ

3.- CURSOS E-TEACHERS: Oberta la convocatòria pels cursos E-Teachers, finançats pel Departament d’Estat dels EUA i dirigits al professorat d’anglès d’arreu del eón

http://blocs.xtec.cat/accionscoordinacio/2012/07/13/594 http://blocs.xtec.cat/curriculars/servei-de-llengues/

Posted in AULA ORDINÀRIA, BEQUES I AJUTS, CURSOS I CONFERÈNCIES, LLENGÜES ESTRANGERES, PREMIS I CONCURSOS | Leave a comment

MINIRECEPTES: LECTURA A TOT ARREU

Com a Bloc Destacat de l’XtexBlocs podreu trobar el de la biblioteca de l’escola Mare de Déu del Remei (Alcover) que presenta moltes propostes de treball de competència lectora, competència informacional i gust per la lectura.

Posted in AULA ORDINÀRIA, IMPULS A LA LECTURA I BLOCS SOBRE LA LECTURA, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

REEXPLICACIÓ CONTES LLEGITS

La reexplicació o “reconte” d’un conte llegit pot propiciar tant un treball de comprensió del text, com un de preparació per a la producció de textos a l’aula al web d’Ana Teberosky Aprendre Textos

Curs Educació Infantil;Educació Primària
Unitat del llenguatge Text;Text Narratiu
Activitat amb el llenguatge Recompte col•lectiu de textos;Reexplicació de contes

 

Posted in AULA ORDINÀRIA, IMPULS A LA LECTURA I BLOCS SOBRE LA LECTURA, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

WEB D’ENSENYAMENT APRENENTATGE LLENGUATGE ORAL I ESCRIT

Aprendre textos és una web desenvolupada per  l’Ana Teberosky i el seu equip, al servei de la formació i actualització dels mestres de l’Educació Infantil i Primària envers l’ensenyament i l’aprenentatge del llenguatge oral i escrit.

 

Posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

ITINERARIS DE LECTURA PER A PRIMÀRIA I SECUNDÀRIA


S’obre el termini per fer la sol·licitud d’Itineraris de Lectura, el programa que apropa els escriptors i escriptores i la lectura a les aules

Els centres educatius poden fer les seves peticions pel curs 2012-2013 fins al 30 de setembre d’enguany.

La Institució de les Lletres Catalanes obre el termini per sol·licitar els Itineraris de Lectura, una iniciativa amb més de 10 anys de recorregut que compta amb el suport del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i que té com a finalitat la promoció de la literatura catalana i el foment de la lectura en l’àmbit de l’ensenyament primari, secundari i d’adults per tot el territori de parla catalana.

Els centres educatius que hi estiguin interessats hauran de decidir entre dues modalitats: “Autors a les aules” o “En veu alta”.

Amb “Autors a les aules” un autor o autora inclòs al programa estableix un diàleg obert i dinàmic amb l’alumnat, compartint experiències, dubtes i propostes al voltant de la creació i la lectura. Enguany s’incorporen vuit autors i autores nous: Albert Villaró, Silvestre Vilaplana, Salvador Macip, Carles Batlle, Salvador Comelles, Jordi Lara, Jordi Puntí i Maria Enric.

“En veu alta” consisteix en la presència al centre d’un actor o actriu que llegirà en veu alta una antologia de textos treballada prèviament a classe per l’alumnat.

Les sol·licituds per totes dues modalitats es poden formalitzar fins al 30 de setembre a través de l’eina informàtica que posem a disposició dels centres. Per accedir-hi només cal introduir el codi del centre al camp de l’usuari i repetir-lo dins el quadre de la paraula clau en la pantalla d’inici.

Per participar dels Itineraris serà imprescindible haver fet la sol·licitud dins del termini.

 

Posted in AULA ORDINÀRIA, BEQUES I AJUTS, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

RESERVA DE PLACES A LES EOI

El Pla d’impuls de les terceres llengües contempla per al curs 2012-13, entre altres act

 

uacions, la reserva de places a les Escoles Oficials d’Idiomes (EOI).

  • Què es una reserva de places?: La reserva de places permet la incorporació als cursos oficials de determinats idiomes i nivells impartits a les EOI.
  • A qui va adreçat el programa de reserva de places?: La reserva de places està adreçada al professorat/personal tècnic/inspectors i inspectores en actiu dependent del Departament d’Ensenyament que no és alumnat oficial d’EOI en l’idioma que sol·licita i que no ha gaudit d’una reserva de plaça en els tres darrers cursos escolars de qualsevol idioma.
  • Requisits de participació:
    • Estar en actiu en el moment de fer la sol·licitud.
    • No ser alumne/a oficial d’EOI durant el curs 2011-12 en l’idioma que sol·licita.
    • No haver gaudit d’una reserva de plaça en els cursos 2009-10, 2010-11 i 2011-12.
    • Solament es pot demanar un idioma; si hi ha més d’una petició per persona, s’atendrà únicament la primera sol·licitud realitzada.
  • Gratuïtat: La matrícula del curs 2012-13 es gratuïta per al professorat que accedeix a l’EOI a través d’una reserva de plaça.

 

Posted in BEQUES I AJUTS, CURSOS I CONFERÈNCIES, LLENGÜES ESTRANGERES | Leave a comment

LECTURA I COMPRENSIÓ A L’EDU365.CAT PER A PRIMÀRIA I ESO

Aquest projecte té com a objectiu primordial l’adquisició i consolidació d’estratègies i hàbits de comprensió oral i lectora. Per arribar a aquesta fita, proposem la creació de paquets d’activitats al voltant de textos de tipologia diversa i de nivell de dificultat creixent. Aquestes activitats busquen sobretot que l’usuari/a demostri que ha entès la informació essencial continguda en el missatge. Per això, hem detectat i provarem de resoldre de manera molt pràctica alguns problemes habituals que dificulten que l’usuari processi correctament la informació: lectura superficial i poc atenta, manca d’interès en el tema de text, desinformació del context a què es refereix el missatge, pobresa de lèxic, dificultat per oferir expressions sinonímiques…

Posted in AULA ORDINÀRIA, IMPULS A LA LECTURA I BLOCS SOBRE LA LECTURA, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

CURS ESTIU. EDUCACIÓ BI- I PLURILINGÜE

En aquest curs es repassala història de l’educació plurilingüe, començant amb una visió històrica de l’educació bilingüe. Durant molts anys el bilingüisme individual o social es va considerar una situació de manca d’equilibri, ja que el que definia la «normalitat» era el monolingüisme. Per això es comença el mòdul amb una visió històrica d’aquesta concepció.

Calendari
Docència: del 4 al 30 de juliol del 2012
Crèdits 1 crèdit ECTS
Durada 25 hores
Impartit per Joan Badia Pujol
Idioma Bilingüe (català i castellà)
Coneixements previs Es recomana tenir experiència docent en una escola.
Preu 160€
Descomptes: 7% per a la Comunitat UOC i 5% a partir del segon curs matriculat.
Posted in CURSOS I CONFERÈNCIES, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL, LLENGUA CATALANA, LLENGÜES ESTRANGERES | Leave a comment

MMÀSTER EN ASSESSORAMENT LINGÜÍSTIC I GESTIÓ DEL MULTILINGÜISME I SERVEIS

La UB us ofereix un màster en Assessorament Lingüístic, Gestió del Multilingüisme i Serveis Editorials (ALGMSE), organitzat conjuntament pel Departament de Filologia Catalana i els Serveis Lingüístics i estructurat en dos postgraus: el postgrau en Assessorament Lingüístic [en català] i Serveis Editorials (ALSE) i el postgrau en Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme (PLGM). Segons els interessos i la disponibilitat, cada estudiant pot triar entre cursar:

– tot el màster sencer (60 ECTS)
– només un dels dos postgraus (25 ECTS)
– un dels postgraus i el mòdul metodològic (30 ECTS)

El màster i els postgraus s’adrecen a llicenciats o graduats en filologia, lingüística, traducció i interpretació, i altres ciències humanes i socials en general. També poden cursar-los estudiants de darrer curs de llicenciatura/grau i professionals sense titulació específica que vulguin obtenir coneixements aplicats avançats en assessorament lingüístic, gestió del multilingüisme i serveis editorials.

Posted in CURSOS I CONFERÈNCIES, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL, LLENGUA CATALANA | Leave a comment

CONTES INTERACTIUS I CANÇONS

Multimèdia: Associació e-kre@S’ha publicat el número V de la col·lecció Contes portats pel vent. Aquest número conté contes interactius de l’Europa de l’Est. 

Aquesta col·lecció presenta un recull de contes interactius i cançons que tenen un doble objectiu. D’una banda, donar a conèixer les noves cultures i llengües que actualment conviuen a la nostra societat i, d’altra banda, apropar la cultura i llengua catalana a les persones nouvingudes. Tots els contes estan narrats en català i en l’idioma original.

Etapa educativa: Educació primària

Posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, CONVIVÈNCIA, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

ARXIU MARAGALL. VISITES GUIADES PER A ESCOLES

Arxiu Maragall. Visites guiades per a escoles
L’Arxiu Maragall ofereix visites guiades a la casa-museu dirigides a Primària i Secundària dels centres educatius des del curs 2007-2008. Des de llavors els centres que l’han visitat han augmentat cada any, sobretot durant la celebració de l’Any Maragall 2010 – 2011.

L’objectiu de les visites és mostrar els objectes i el context on va viure i crear el poeta Maragall, i, a més, actualitzar la lectura de l’obra de l’autor entre els estudiants.

Les visites per a adults cal concertar-les per als dimecres al matí.

Els especialistes i estudiosos de Maragall, poden consultar la documentació adreçant-se a Esther Vilar (evilar@bnc.cat).

  • Informació de contacte
  • Telèfon: 932 418 164
  • Correu electrònic: pmaragall@bnc.cat
Posted in AULA ORDINÀRIA, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

ES PRESENTA L’ANY SALES, CALDERS, I TÍSNER

En commemoració del centenari del naixement d’aquests 3 grans escriptors en llengua catalana.

Joan Sales, Pere Calders i Avel·lí Artís Gener (“Tísner”) van néixer el 1912 i se’ls dedica un Any Literari que té l’objectiu de donar a conèixer les seves obres i tot allò que van aportar a la literatura i la llengua catalanes.

El programa d’aquest any dedicat al record dels tres escriptors està farcit d’activitats: els dies 5 i 19 de juny i el 3 de juliol, sempre a l’Espai Ateneu Barcelonès, hi haurà respectivament les conferències “Pere Calders. Una lectura personal”, “Joan Sales Oceànic” i “Vida i obra d’Avel·lí Artís Gener”.

A més, el Palau de la Virreina acollirà una xerrada anomenada “La memòria dels objectes”, dedicada a objectes vinculats als homenatjats, però també hi haurà en diversos espais de la ciutat rutes literàries, un programa d’activitats escolars, l’exposició del fons de les biblioteques de l’obra dels tres autors, una xerrada sobre el seu pas per l’exili a Mèxic, conferències sobre altres escriptors que van haver de viure a l’exili, una jornada dedicada al català que empraven Sales, Calders i Tísner després de molts anys fora de Catalunya, homenatges, taules rodones, un espai virtual on diverses personalitats recordaran anècdotes que van viure amb ells, recitals de fragments de les seves obres, exposicions, audiovisuals i moltes més activitats.

Posted in AULA ORDINÀRIA, CURSOS I CONFERÈNCIES, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

Tal i com podreu veure al Bloc del Servei de Llengües Estrangeres del Departament d’Ensenyament, és obert el plaç de sol·licitud de subvencions per a Visites d’Estudi 2012.
Els docents poden demanar ajuts per a visitar escoles, assistir a Seminaris de difusió, activitats de catàleg o propostes d’interès específic i lliure disseny, relacionades amb l’observació de bones pràctiques i la preparació de xarxes inter-institucionals.
Segon torn per les visites d’estudi que es duran a terme entre l’  1 de març de 2013 i el 30 de juny de 2013.
Presentació fins el 12 d’octubre de 2012.

“A study visit is a short stay of three to five days in a host country for a group of 10 to 15 European education and vocational training specialists and decision-makers.”

[+] Més informació a la OAPEE
[+] Informació CEDEFOB
[+] Llistats i selecció d’usuaris d’accions de l’ OAPEE

Posted in AULA ORDINÀRIA, BEQUES I AJUTS, LLENGÜES ESTRANGERES | Leave a comment

PROGRAMA D’ACTIVITATS ESCOLARS 2012-13

Presentació del PAE: mostra d’activitats i recursos educatius

El Consell de Coordinació Pedagògica de Barcelona (CCP) és una xarxa integrada per 146 entitats ciutadanes que ofereixen activitats als centres escolars. El 2 de juliol, a CosmoCaixa, tots els docents tindreu l’oportunitat de conèixer de primera mà el seus programes educatius, les noves propostes per al curs 2012-2013 i dialogar directament amb els tècnics responsables de les activitats educatives. Gaudireu d’una jornada enriquidora i amb sorpreses.

Cal confirmar l’assistència abans del 28 de juny, per telèfon, correu electrònic, o a través del facebook del CCP, especificant el nom i cognoms dels assistents i, en cas de venir acompanyats de menors, la seva edat.

El PAE ofereix més de 4000 activitats diferents que van des de les ciències fins al patrimoni, passant per història, tecnologia o comunicació. Impulsar la ciutat com a agent educatiu. Aquest és un dels objectius del Programa d’Activitats Escolars 2012-2013 (PAE) de les entitats del Consell de Coordinació Pedagògica. Cada any s’organitza un acte de presentació del PAE que en aquesta edició tindrà lloc el proper 2 de juliol al CosmoCaixa.

L’acte començarà a les 10 hores a l’Auditori del CosmoCaixa, amb una presentació del PAE i el seu aplicatiu per Internet com a un recurs per a la tasca docent.

La xerrada anirà a càrrec de la Dolor Reig, psicòloga social, que proposarà un anàlisi del PAE que demostri com aquesta eina pot ser d’utilitat als docents a durant les programacions del curs escolar.

Posted in AULA D'ACOLLIDA, CURSOS I CONFERÈNCIES, RECURSOS | Leave a comment

TEATRE PER DOCENTS DE LLENGUA ANGLESA

Un any més es convova als professionals de l’educació d’arreu de Catalunya a la presentació de la programació escolar dels teatres Victòria i Poliorama de Barcelona per al curs 2012/13 que tindrà lloc el 26 de juny a les 11’30h al Teatre Victòria.

La finalitat d’aquest acte és poder gaudir en directe d’un tast dels espectacles que s’han triat tenint en compte la qualitat pedagògica, la diversitat de gèneres, i els diferents nivells als quals van destinats.

Al final de l’acte, es podrà compartir un refrigeri per intercanviar impressions amb els directors, artistes i organitzadors.

Cal confirmar assistència abans del 22 de juny a espectaclesambclasse@3xtr3s.com o al 93 441 39 79, indicant el vostre nom, centre de procedència, cicles que representeu i número de persones que vindreu.

Entrada gratuïta. Aforament limitat.

Posted in AULA ORDINÀRIA, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

DOSSIER ACTIVITATS DE LECTURA E. INFANTIL I C. INICIAL

Per engrescar els infants vers la lectura cal començar com més aviat millor, no cal esperar que els infants siguin capaços de desxifrar el codi escrit, ja que hi ha molts motius pels quals els infants poden trobar plaer en els llibres. Aquest dossier pretén ajudar els/les mestres de parvulari i cicle inicial en la tasca de fomentar l’ interès pels llibres i el plaer per la lectura en els infants de tres a vuit anys.

El dossier té com a finalitat que els infants entrin en contacte amb el món del llibre i en la lectura des de ben aviat i que en aquestes experiències es diverteixin, desenvolupin la imaginació i es desvetlli el seu interès per informar-se.

 

Posted in AULA ORDINÀRIA, IMPULS A LA LECTURA I BLOCS SOBRE LA LECTURA, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

CRP: BANC DE RECURSOS DE “LA LECTURA FONT DE PLAER I DE CONEIXEMENT”

PROPOSTES DIDÀCTIQUES

  • 10 anys de vida, 10 anys de projectes. Unitat didàctica per commemorar el Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil (2012), elaborada per Beatriu Tortosa i Rosa Mengual a partir de la lectura de textos de Pasqual Alapont, Mercè Viana, Anna Ballester i Pep Castellano  (Educació primària).

  • 50 lectures. Document elaborat pel grup de treball de l’A.M. Rosa Sensat “Lectura: pressió o passió”, coordinat per Jaume Centelles i Josep Francesc Delgado (Educació infantil, primària i secundària).

  • Au, llegim! Guies per a la lectura activa de llibres en llengua catalana de l’edu-365.com (Educació primària).

  • Biblionet. Guia interactiva de literatura catalana per a alumnes de secundària elaborada per Lluís Rius (Educació secundària).

  • Callejeros literarios. Projecte col·laboratiu en llengua castellana que consisteix en la creació d’una guia que permeti realitzar una passejada literària pels carrers del poble o ciutat de l’alumnat.

  • Cistella de rovellons. 43 llibres de literatura juvenil de Josep Vallverdú. Treball fet per un grup de docents de Lleida en reconeixement explícit a la tasca literària de Josep Vallverdú. Conté suggeriments didàctics sobre les obres.

  • ¿Cómo dar sentido a la lectura del Quijote en secundaria?. Una propuesta para leer a los clásicos. Proposta de lectura dramatitzada de textos del Quijote que van dur a terme alumnes i professors de l’IES Iturralde de Madrid.

  • El contador d’històries. Unitat didàctica per commemorar el Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil (2008), elaborada per Anna Ballester a partir de la lectura del conte de Teresa Broseta (Educació primària).

  • El fill del sabater. Unitat didàctica per commemorar el Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil (2007), elaborada per Anna Ballester a partir de la lectura del conte d’Enric Lluch (Educació primària).

  • El gust per la lectura. Dossiers didàctics de les lectures proposades al seminari «El gust per la lectura» (Educació primària i secundària).

  • El Periòdico a l’escola. Activitat promoguda per El Periòdico de Catalunya, dirigida a tots els centres de secundària de Catalunya que permet conèixer de més a prop la professió de periodista i tot el que comporta l’elaboració d’un diari (Educació secundària).

  • Els entra-i-surts de Brossa. Poemes d’aquest autor amb interaccions per jugar i aprendre (Educació secundària).

  • Entra al món de Coraline. Projecte col·laboratiu, al voltant de competències transversals, adreçat a l’alumnat de cicle superior de primària i 1r i 2n de secundària.

  • Entrena’t per llegir. Projecte d’entrenament lector per treballar individualment des de casa o des de l’escola atenent als diferents ritmes d’aprenentatge (edu-365.com).

  • Fondo lector. És un programa de desenvolupament de la lectura comprensiva dirigit a l’alumnat que es troba en ple procés de l’aprenentatge lector (Educació primària).

  • Guies de lectura. Propostes d’activitats d’obres dels autors i autores que formen part dels Itineraris de Lectura que promou la Institució de les Lletres Catalanes (Educació infantil, primària i secundària).

  • Guies del pla lector. Propostes d’activitats d’algunes lectures del catàleg de l’editorial La Galera (Educació primària i secundària).

  • La literatura, més que llibres. Espai web pensat per servir de suport a les classes de literatura de 3r i 4t d’ESO, elaborat per Maria del Mar Garcia Vilanova (Educació secundària).

  • La paret de les auques. Espai d’Internet de l’IES Pius Font i Quer de Manresa dedicat a les auques sobre diferents autors o temes de Llengua i Literatura Catalana (Educació primària i secundària).

  • La revolta de Fort Pistraus. Edició digital de la novel·la de Miquel Ribas Figueras, adreçada al públic juvenil. Té una periodicitat mensual i és distribució lliure.

  • La xiqueta de les històries. Unitat didàctica per commemorar el Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil (2009), elaborada per Anna Ballester a partir de la lectura del conte de Francesc Gisbert (Educació primària).

  • Lectura. Recursos educatius sobre competència lectora recollits per l’Instituto de Tecnologías Educativas del Ministerio de Educación (Educació infantil, primària i secundària).

  • Lectoescritura Adaptada (LEA). Conjunt de vint-i-tres aplicacions multimèdia, elaborades per Juan García Moreno, destinades a facilitar l’aprenentatge, semidirigit i/o autònom, de les competències lectores bàsiques en llengua castellana (Educació infantil, primària i secundària).

  • Leer la interculturalidad. Proposta que estableix connexions entre la interculturalitat, la literatura i l’educació literària, elaborada pel Grupo de Investigación Lazarillo en col·laboració amb la Consejería de Educación del Gobierno de Cantabria (Educació secundària).

  • Llegim tradició, fem cultura. Unitat didàctica per commemorar el Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil (2011), elaborada per Josep A. Fluixà i Rosa Mengual a partir de la lectura de dos poemes d’elogi a la lectura i la literatura de Fina Girbés i M. Dolors Pellicer (2n i 3r cicle d’Educació primària i 1r cicle d’Educació secundària).

  • Llegir per a il·luminar la imaginació. Unitat didàctica per commemorar el Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil (2010), elaborada per Anna Ballester, Josep Antoni Fluixà, Enric Lluch i Rosa Mengual a partir de la lectura de l’elogi d’Agustín Fernández Paz (Educació primària).

  • Llegir per escriure. Quinze propostes per a educació primària per ajudar els infants en el seu procés com a escriptors, fruit del treball del grup «La lectura: passió o pressió?» durant el curs 2009-2010.

  • Materials per a la lectura. Propostes per incentivar el gust per la lectura fetes per l’editorial Barcanova (Educació infantil, primària i secundària).

  • Propostes de lectures. Recomanades al web edu-365.com (Educació secundària).

  • Què llegeixes? Producció de la Institució de les Lletres Catalanes del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació que té com a objectiu la creació d’un espai de trobada i comunicació entre lectors.

  • Receptes d’animació lectora. Consells per a despertar el gust per la lectura, criteris per a escollir un bon llibre, com organitzar els llibres a casa…

  • ¡Voy a leer! Guies per a la lectura activa de llibres en llengua castellana de l’edu-365.com (Educació primària).

  • Xim i Xesca. Programa d’animació a la lectura que mesura la comprensió lectora dels nens i nenes de 6 a 12 anys.

Posted in AULA ORDINÀRIA, IMPULS A LA LECTURA I BLOCS SOBRE LA LECTURA, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

ENGLISH DAY: ACTE DE CLOENDA DEL PROJECTE I ACTUALITZACIÓ DEL BLOC

El Bloc del Priojecte Sharing to Learn s’ha actualitzat amb la Presentació de l’Acte de Cloenda del curs 2011-2012 que se celebrà el propassat dia 30 de maig al Palau Falguera de Sant Feliu amb l’assitència de tots els Docents i Language Assistents participants, així com els reprensentats dels SSTT de Sant Feliu i de l’Escola Americana.

El Bloc disposa d’un enllaç al  CANAL DE TV: COMPARTIR PER APRENDRE TV (CxAtv) amb més de 50 cançons en aquests moments emetent-se “en directe”… Per a qualsevol moment que vulgueu. Anirà creixent la seva programació!!!

Així com diverses propostes d’activitats per a:

EDUCACIÓ INFANTIL: 11 propostes.

CICLE INICIAL: 8 propostes.

CICLE MITJÀ: 18 propostes.

CICLE SUPERIOR: 36 propostes

Posted in BLOCS ANGLÈS, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

NOVETATS AL BLOC DELS SSTT BAIX LLOBREGAT D’IMPULS A LA LECTURA

http://impulslectura.blogspot.com.es/2012/05/leer-y-escribir-para-un-aprendizaje.html

– Leer y escribir para un aprendizaje significativo y reflexivo. Alicia Ruiz González

Posted in IMPULS A LA LECTURA I BLOCS SOBRE LA LECTURA, RECURSOS | Leave a comment

LOCUCIONS LITERATURA CATALANA A L’EDU3.CAT


http://www.edu3.cat/Edu3tv/Cerca?p_tip=&p_cp=1&p_amb=&p_niv=&p_are=&x=18&y=16&p_ex=literatura+catalana&p_to=&p_alg=

Posted in AULA ORDINÀRIA, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

RECURSOS AULA D’ACOLLIDA

http://mesrecursoseducatius.com/index.php?option=com_content&view=article&id=51&Itemid=94

 

Posted in AULA D'ACOLLIDA, BUTLLETINS ON LINE, RECURSOS | Leave a comment

RECURSOS AL WEB DEL CONSORCI DE NORMALITZACIÓ LINGÜÍSTICA ERAMPRUNYÀ

CNL Eramprunyà http://www.cpnl.cat/xarxa/cnleramprunya/

Butlletí del Consorci per a la Normalització Lingüística 

Núm. 12   Maig de 2012.

EQUIP DE REDACCIÓ: SLC Sant Boi de Llobregat CNL Eramprunyà Pl. Montserrat Roig, 1 (L’Olivera)
08830 Sant Boi de Llobregat.

CONTACTE:  santboi@cpnl.cat

SUMARI
Posted in ACTIVITATS A SANT BOI, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

PROGRAMES EUROPEUS D’EDUCACIÓ

El Programa de educación, formación, juventud y deporte de la Unión és el nou programa que junt amb les revisions que es presentin durant la seva tramitació,  substituirà el PAP a partir del 2014. Es pot trobar la proposta del “REGLAMENTO DEL PARLAMENTO EUROPEO Y DEL CONSEJO” por el que se crea «ERASMUS PARA TODOS»  a: http://ec.europa.eu/education/erasmus-for-all/doc/legal_es.pdf

Posted in BEQUES I AJUTS, LLENGÜES ESTRANGERES | Leave a comment

PLA INTEGRAT DE LLENGUA ESTRANGERA (PILE)

NOVA Convocatòria 2012: PILE, Pla Integrat de Llengua Estrangera
ORDRE: ENS/102/2012, de 5 d’abril, per la qual s’aproven les bases generals per a la selecció de projectes de centres educatius públics i privats concertats de Catalunya per participar en el Pla integrat de llengües estrangeres (PILE), en el marc d’un projecte lingüístic plurilingüe, i s’obre la convocatòria pública per a l’any 2012. (DOGC. 6114 pàg.20928)

Escola plurilingüe: Aconseguir a l’escola un Projecte Lingüístic Plurilíngüe que afavoreixi el trilingüisme de l’alumnat és una proposta orientada a donar prioritat a les llengües en la planificació de millora dels centres educatius. Aquest objectiu s’ha de tenir present en la distribució dels propis recursos i en la presa de decisions curriculars. La formació del professorat en aquest aspecte és una estratègia essencial, promoguda a mig i llarg termini.

Posted in BEQUES I AJUTS, LLENGÜES ESTRANGERES | Leave a comment

ACTIVITATS EXTRAESCOLARS EN LLENGUA ESTRANGERA 2012


S’ha convocat un ajut a les activitats extraescolars en llengua estrangera per a primària: NormativaENS/101/2012, de 19 de març, per la qual s’aproven les bases reguladores per a l’atorgament de

subvencions a centres educatius públics i privats concertats de Catalunya que imparteixen educació primària per realitzar activitats extraescolars o complementàries en llengua estrangera, i s’obre la convocatòria pública per a l’any 2012 .(DOGC. 6114 pàg.20919).

http://phobos.xtec.cat/pluriling/index.html#Extraescolars2012


Posted in BEQUES I AJUTS, LLENGÜES ESTRANGERES | Leave a comment

BEQUES DE LLENGUA I METODOLOGIA EN LLENGUA ESTRANGERA A CATALUNYA I A L’ESTRANGER

Beques per a la realització d’activitats d’actualització i perfeccionament en llengua i metodologia, tant a Catalunya com a l’estranger i activitats de llengua estrangera instrumental a l’estranger: http://www.xtec.cat/web/formacio/llengues/beques_estiu
Informació de la convocatòria

Catàleg d’activitats
(ATENCIÓ: S”han canviat les dates dels cursos de metodologia 35 i 105. El curs 35 serà del 5 al 18 d’agost i el curs 105 serà del 22 de juliol al 4 d’agost. Es contactarà a  les persones que ja han enviat  la seva sol·licud amb algun d’aquests cursos.)
Accés a la sol·licitud

Termini per a presentar la sol·licitud: del 17 al 30 d’abril

Termini per a la validació de la direcció del centre: del 2 al 7 de maig
Per a més informació

Us podeu adreçar a l’Àrea de Llengües i Ajuts a la Formació, telèfon 93 5516900, extensions: 3856 i 3875  o enviar un correu a: estiullengues@xtec.cat

Posted in CURSOS I CONFERÈNCIES, LLENGÜES ESTRANGERES | Leave a comment