ITINERARIS DE LECTURA PER A PRIMÀRIA I SECUNDÀRIA

S’obre el termini per fer la sol·licitud d’Itineraris de Lectura, el programa que apropa els escriptors i escriptores i la lectura a les aules

Els centres educatius poden fer les seves peticions pel curs 2012-2013 fins al 30 de setembre d’enguany.

La Institució de les Lletres Catalanes obre el termini per sol·licitar els Itineraris de Lectura, una iniciativa amb més de 10 anys de recorregut que compta amb el suport del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i que té com a finalitat la promoció de la literatura catalana i el foment de la lectura en l’àmbit de l’ensenyament primari, secundari i d’adults per tot el territori de parla catalana.

Els centres educatius que hi estiguin interessats hauran de decidir entre dues modalitats: “Autors a les aules” o “En veu alta”.

Amb “Autors a les aules” un autor o autora inclòs al programa estableix un diàleg obert i dinàmic amb l’alumnat, compartint experiències, dubtes i propostes al voltant de la creació i la lectura. Enguany s’incorporen vuit autors i autores nous: Albert Villaró, Silvestre Vilaplana, Salvador Macip, Carles Batlle, Salvador Comelles, Jordi Lara, Jordi Puntí i Maria Enric.

“En veu alta” consisteix en la presència al centre d’un actor o actriu que llegirà en veu alta una antologia de textos treballada prèviament a classe per l’alumnat.

Les sol·licituds per totes dues modalitats es poden formalitzar fins al 30 de setembre a través de l’eina informàtica que posem a disposició dels centres. Per accedir-hi només cal introduir el codi del centre al camp de l’usuari i repetir-lo dins el quadre de la paraula clau en la pantalla d’inici.

Per participar dels Itineraris serà imprescindible haver fet la sol·licitud dins del termini.

This entry was posted in AULA ORDINÀRIA, BEQUES I AJUTS, LLENGUA CATALANA, RECURSOS. Bookmark the permalink.