9a TROBADA DE JOVES DE LA XARXA MAI MÉS- PROJECTE BUCHENWALD

El passat 29 d’abril l’alumnat de 1 Batxillerat va participar a la 9a trobada de joves de la Xarxa Mai Més de prevenció contra el Feixisme i memòria històrica.

L’alumnat dels centres participants van fer una cerca de les “stolpersein” de Vilanova i la Geltrú, van cantar la canço Bella Ciao a la plaça de la Peixateria davant del monument a l’holocaust nazi i finalment cada centre va presentar les seves actuacions en el Projecte Buchenwald.

L’alumnat de Cubelles en la seva intervenció va explicar  la importància de conèixer els racons de memòria històrica de Cubelles, descobrint que hi havia darrera de cada casa, cada carrer, personatges rellevants,… També van explicar que alguns cubellencs  es van exiliar a  França com milers de republicans espanyols  i  van ser deportats i assassinats  als camps nazis.  Exilis que avui dia encara tenen lloc al món.

NEUS CAPDET

Quant a NEUS CAPDET

Professora de Geografia i història. Institut Cubelles "El teu únic obstacle ets tu mateix. Si creus que és impossible aconsseguir alguna cosa, mai ho aconsseguiràs"