PDC ONADA 21-22
PROJECTE “EL PODER DE UN ABRAZO”
PROJECTE D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Assumir les diferències de l’alumnat en una societat cada vegada més diversa constitueix un principi general de l’acció educativa. L’atenció a les necessitats educatives de l’alumnat és la base de l’activitat docent i és competència de tot el
claustre, ja que requereix la implicació i coordinació de tot el professorat; per tant ha de plantejar-se des d’una perspectiva global de centre i formar part de la seva planificació general.
La direcció del centre en col·laboració amb el departament d’orientació va elaborar el Pla d’atenció a la diversitat (PAD) al maig del 2016, amb la finalitat de recollir, estructurar i donar a conèixer a la comunitat educativa tot un seguit de mesures organitzatives, curriculars i metodològiques, que es duen a terme en el nostre centre, per donar una resposta adequada a la diversitat de necessitats i ritmes d’aprenentatge de l’alumnat, amb la finalitat que tothom pugui assolir un desenvolupament personal i acadèmic òptim. Aquest document va estar aprovat pel claustre de professors i professores del centre i es revisa i s’actualitza cada any
SIEI
Des del curs 2015-16, l’Institut Cubelles va fer els primers passos cap a una educació inclusiva gestionant una *USEE interna. Aquesta unitat tenia un doble objectiu, donar una resposta educativa adequada a l’alumnat amb necessitats educatives greus i permanents de Cubelles i donar continuïtat a la USEE de primària de l’escola Vora del Mar.
Al curs 2019-20 amb el desplegament del Decret 150/2017, de 17 d’octubre el departament d’educació va dotar al centre d’una SIEI (suport intensiu d’escolarització inclusiva)