Educació inclusiva

PDC ONADA 21-22

PROJECTE “EL PODER DE UN ABRAZO”

ABRÁZAME

 

PROJECTE D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

Assumir les diferències de l’alumnat en una societat cada vegada més diversa constitueix un principi general de l’acció educativa. L’atenció a les necessitats educatives de l’alumnat és la base de l’activitat docent i és competència de tot el
claustre, ja que requereix la implicació i coordinació de tot el professorat; per tant ha de plantejar-se des d’una perspectiva global de centre i formar part de la seva planificació general.

La direcció del centre en col·laboració amb el departament d’orientació va   elaborar el Pla d’atenció a la diversitat (PAD) al maig del 2016, amb la finalitat de recollir, estructurar i donar a conèixer a la comunitat educativa tot un seguit de mesures organitzatives, curriculars i metodològiques, que es duen a terme en el nostre centre, per donar una resposta adequada a la diversitat de necessitats i ritmes d’aprenentatge de l’alumnat, amb la finalitat que tothom pugui assolir un desenvolupament personal i acadèmic òptim. Aquest document va estar aprovat pel claustre de professors i professores del centre i es revisa  i s’actualitza cada any

SIEI
Des del curs 2015-16, l’Institut Cubelles  va fer els primers passos cap a una educació  inclusiva  gestionant una *USEE interna. Aquesta unitat tenia  un doble objectiu,  donar una resposta educativa adequada  a l’alumnat amb necessitats educatives greus i permanents de Cubelles  i donar continuïtat a la USEE de primària de l’escola Vora del Mar.

Al curs 2019-20 amb  el desplegament  del  Decret 150/2017, de 17 d’octubre  el departament d’educació va  dotar al centre d’una SIEI (suport intensiu d’escolarització inclusiva)