Durant tres cursos (del 2011 al 2014), el nostre centre va participar, amb l’ajuda d’assessors didàctics, en el Pla d’impuls de la lectura (PIL). Es tracta d’un projecte d’innovació educativa que, a través de la formació i d’una certa dosi d’experimentació, ha animat el professorat a incorporar la lectura i les estratègies de comprensió lectora en totes les àrees del currículum.
Els objectius generals del Pla d’impuls de la lectura eren:
- Millorar la competència lectora per augmentar el rendiment acadèmic de tots els alumnes i afavorir així l’èxit educatiu.
- Aconseguir que els infants i joves assumeixin les seves responsabilitats com a aprenents autònoms amb capacitat per accedir a la informació i al coneixement, fent de la lectura l’eina per a l’aprenentatge en totes les àrees i matèries del currículum.
- Formar bons lectors que gaudeixin i aprenguin llegint.
Un cop finalitzada la nostra participació en el projecte, el grup impulsor va proposar les següents conclusions que van ser acceptades pel claustre del professorat:
ilec-proposta-dacords-de-centre
Entre aquests acords es troba la difusió entre el professorat (també el que arriba nou al centre) d’un decàleg plastificat que resumeix les recomanacions que vam rebre a través de la formació Llegir per aprendre a Secundària (LAS) quant a la confecció d’activitats que impliquin lectura. L’objectiu de tot plegat és animar el professorat a seguir algunes de les recomanacions quan utilitzin o elaborin textos, ja sigui per a fer-los servir durant les activitats d’aprenentatge o com a exàmens i d’altres proves d’avaluació. Pot ser consultat a continuació: