Electricitat domèstica

L’alumnat de segon d’ESO, al llarg del tercer trimestre, ha treballat en el muntatge d’un circuit elèctric d’un habitatge. El treball s’ha desenvolupat en grups de tres o quatre alumnes, amb la qual cosa el repartiment de tasques i treball en equip ha pres especial rellevància.

Les principals tasques han sigut: pintar i retallar el terra i el mobiliari, marcar la posició de les parets (de suro), saber interpretar l’esquema del circuit que es mostrava en un dossier-guia, i finalment tallar, pelar i col·locar el cablejat i les bombetes.

Finalment hem pogut comprovar com al llum de cada estança es podia accionar amb el seu interruptor propi. En els casos de l’habitació i el passadís, l’accionament s’ha pogut fer de de dos interruptors diferents (conmutador de creuament).

Aquest article ha estat publicat en 2n ESO, General, Tecnologia. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.