Aquí teniu una bona manera d’introduir els alumnes en la història de l’art. Resulta que m’ha arribat un enllaç a un blog en que es llisten interpretacions del fresc de Leonardo “l’últim sopar” fetes amb personatges de diverses procedències. Així, trobem escenes amb els Simpsons, amb ninots de Lego, amb estrelles de rock, de sèries de TV…
I remenant remenant, trobo una web amb episodis de la Bíblia representats en LEGO…impressionant.
I, per acabar, un àlbum de fotos d’UDRONOTTO amb escenificacions en Lego d’obres pictòriques famoses i de grans pel·lícules.
Aquí tenéis una buena manera de introducir a los alumnos en la historia del arte. Resulta que me ha llegado un enlace a un blog en el que se presentaninterpretaciones del fresco de Leonardo da Vinci “la última cena” hechas con personajes de diferentes procedencias. Así, encontramos escenas con los Simpsons, con muñecos de Lego, estrellas de rock, de series de TV…
Y buscando buscando, encuentro una web con episodios de la Bíblia representados en Lego…impresionante.
Acabamos con un álbum de fotos de UDRONOTTO con escenificaciones en Lego de grandes pinturas y películas famosas.
Agafem com a base, per exemple, “las Meninas” de’n Velázquez. Es tractaria que els mateixos alumnes trobessin la originalitat en el plantejament del quadre analitzant-lo i reproduint-lo amb figures del Lego o de Playmobil.
En primer lloc, amb ajuda d’Internet, han d’identificar tots els personatges que hi intervenen, amb noms i cognoms. A continuació han de dibuixar en planta la situació de cadascun d’ells. Després han de reproduir l’escena amb les figures. Caldrà “tunnejar-les” amb retoladors permanents (finalment es podran netejar amb alcohol), papers, retalls de roba i, si cal, plastilina.
Un cop muntada l’escena, s’ha de trobar la il·luminació correcta. Això es pot aconseguir tapant amb draps algunes parts i obrint clarianes en altres. I per acabar, fer una foto de cada muntatge i penjar-les en un blog. Cada alumne ha de fer tres comentaris de tres obres dels companys.
Recordo que en un crèdit variable de desplegables, un alumne en va fer un d’aquest quadre. Li va quedar molt bé, i va acabar explicant l’obra a la resta de la classe.
Tomaremos como base, por ejemplo, “las Meninas” de Velázquez. Se trata de que los alumnos encuentren la originalidad en el planteamiento del cuadro analizándolo y reproduciéndolo con figuras de Lego o de Playmobil.
En primer lugar, con la ayuda de Internet, han de identificar todos los personajes de la escena, con nombres y apellidos. A continuación han de dibujarsituación de cada uno de ellos. Después han de reproducir la obra con las figuritas. Seguramente habrá que “tunnearlas” un poco con rotuladores permanentes (que se limpian con alcohol), papel, retales de ropa, incluso plastilina, si hace falta. en planta la
Una vez montada la escena hay que encontrar la iluminación correcta. Podemos conseguirlo tapando con trapos algunas partes y abriendo claros por otras. I para acabar, sólo hace falta hacer fotos de todo y publicarlas en un blog. Cada alumno debe hacer tres comentarios de tres obras de suscompañeros.
Recuerdo que en un crédito variable de desplegables, un alumno hizo uno de este cuadro. Le quedó impecable y acabó explicando la obra al resto de la clase.
Hola,
primer de tot jo també et vull felicitar pel teu bloc, el qual trobo molt interessant i afí al meu (mirades), tot i que jo l’adreço més a l’etapa d’infantil.
Et faig el comentari en aquest article perquè fa unes setmanes jo també vaig fer-ne un similar. Trobo que el Lego és un joc genial, per petits i, com es veu en les imatges, també per grans i amb infinites possibilitats didàctiques.
Celebro que coincidim en algunes “mirades”.