La prestatgeria
Si voleu accedir al nostre llibre digital cliqueu aquí.
El còmic .Pesquis i Baliga 1
Continuem treballant el còmic . Aquesta setmana els alumnes de CM han completat un còmic del Pesquis i Baliga al que s’ havien borrat els globus . Vet aquí els resultats .
Deures del cap de setmana
Aquí teniu els deures del cap de setmana 29 i 30 de març:
Segon curs: Lectura ( llegir 15 minuts cada dia ), llibreta operacions i estudiar les taules del 2,3,4,5 i 6 endavant i endarrere.
Tercer curs : Lectura (15 minuts cada dia del llibre Rovelló ), llibreta d’ operacions.
Quart curs : lectura ( 15 minuts cada dia del llibre Rovelló ), llibreta d’ operacions i una pàgina de càlcul .
Cinquè curs : lectura ( 15 minuts del llibre El presoner del casal del diable ) , operacions , dictat i dibuix .
Trobada pedagògica de La Sentiu.-c
Una vegada acabats els tallers la Lola Casas va signar uns llibres i tot seguit vam dinar al pati de l’ escola . A la tarda vam fer jocs.
Va ser un dia molt divertit
Trobada pedagògica a La Sentiu.-b
Després els alumnes grans van fer el taller amb la Lola Casas i els més petits van fer el taller amb la Berta, l’ arpista .
Trobada de La Sentiu 2014a
Ahir vam fer la XIII Trobada Pedagògica, aquest any a la Sentiu . A l’ arribar els alumnes van esmorzar coca amb xocolata . Seguidament el grup dels grans van fer una activitat musical . Aquest any , la Berta, una arpista ens va ensenyar els secrets de l’ arpa, la seva història i vam cantar unes cançons . Els més petits , mentrestant, feien un taller amb la Lola Casas.
Concurs d’ arròs Montsià
Com cada any participem al concurs de l’ arròs Montsià . Els alumnes escolten un cd on s’ explica l’ origen de l’àrròs i la seva arribada al nostre país . Una vegada l’ han escoltat n’ han de fer un petit resum .
L’altra activitat és explicar una recepta on el principal ingredient sigui l’arròs .
Pel fet de participar-hi arròs Montsià ens envia un imant i una petita capseta d’ arròs .
L’ alumne que guanya aconsegueix un viatge al Delta de l’ Ebre per conéixer les terres on es cultiva l’ arròs. Esperem que hi hagi sort .
La Palma, una bruixa escabellada
Títol : La Palma, una bruixa escabellada .
Autora : Lola Casas
Il.lustrador : Subi
Editorial : Alfaguara Grup Promotor.
Adreçat: a segon de CI .
L’ hort a la primavera
Aquest cap de setmana ens llauraran l’ hort i la propera setmana sembrarem les faves .
Punts de llibre solidaris
Aquest curs, com l’ any passat, participem en ” Els punts de llibre per la solidaritat ” , que organitza Save the Children per sisè any. Aquest any el punts de llibre van destinats a donar una possibilitat de sobreviure a milers de nens i nenes a Etiòpia .Aquest curs il·lustrarem els punts de llibre i els vendrem el dia de Sant Jordi. Els diners que recollim els enviarem a Save the Children.
Centre ambaixador
Treballem el còmic
Aquí tenim un enllaç per treballar el còmic .
El còmic 2
Dibuixem ombres
Aquest segon trimestre amb els alumnes de 5è estem treballant el dibuix amb ombres . Vet aquí algunes de les creacions dels alumnes .
Endevina1
Clica aquí per accedir a les endevinalles de fruita o verdura .
La prestatgeria
Cliqueu aquí per accedir al nostre llibre digital.
Se’n va el Carnestoltes , arriba la Vella Quaresma 2
Abans de cremar el Carnestoltes, hem enterrat les sardines que els alumnes havien portat de casa i les que han dibuixat a classe . Seguidament hem cremat el Carnestoltes . El conill es queda amb nosaltres .
Clica aquí per veure les fotos
Se’n va el Carnnestoltes, arriba la Vella Quaresma 1
Avui al matí hem acabt el judici que vam iniciar el passat divendres al Carnestoltes i com marca la tradició l ‘ hem cremat . Per una porta ha sortit per anar a la foguera , mentre per l’ altra ha entrat la Vella Quarema que ens acompanyarà durant set setmanes .Hem aprofitat la festa per celebrar l’ aniversari de l’ Ainoa petita . Aquí teniu les imatges:
Clica aquí per veure les fotos
2ª part judici al Carnestoltes
6 de març de 2014
JUTGE .- Bon dia nois i noies . Continuem , en aquest dia ennuvolat el judici al company Carnestoltes . Té la paraula el senyor fiscal .
FISCAL .- Bon dia a tots els nens i nenes, mestres… Per fi puc parlar. Com volia explicar el passat divendres cal que aquest senyor que ens ha vingut a l’ escola aquests dies a interrompre el treball escolar , marxi com més aviat millor . Per si no hi havia motius el passat divendres per fer-lo fora, aquesta setmana ha continuat contaminant de ruqueries l’ escola . I per acabar-ho d’ adobar no se li acut res més que portar un conill . Així que jo l’ acuso de portar massa gresca a l’ escola i distreure alguns alumnes ja per si distrets. Penso ara amb algun dels grans i algun de l’ altra classe que no s’ està mai quiet . Així que com més aviat millor cal fer-lo fora o cremar-lo . Ah i el conill també . Es una escola de nenes i de nens i no de conills .
També acuso al Carnestoltes de……………….
JUTGE .- PROU, PROU, PROU , ja estic cansat de sentir-lo , així que ara escoltarem al nostre company Carnestoltes si té alguna cosa a dir . Sr Carnestoltes, ens vol dir alguna cosa ??
CARNESTOLTES .- Doncs, jo……. Ja sé que és la tradició i que cada any cremen el Carnestoltes .Però jo abans de marxar m’ agradaria dir unes paraules als alumnes de l’ escola i també m’ agradaria fer una petició de clemència pel meu amic , el conill . Primer dir-vos als alumnes de P·3que sou els més bonics de l’ escola i que estic molt content d’ haver-vos conegut . Als de P$ que m’agradaria que l’ any que ve quan torni un company meu aquest alumne que no s’ està mai quiet i molesta que es porti més bé . Als altres alumnes de P5 i 1er que continuïn treballant com ara i que no badin . I parlant de badocs els dos o tres alumnes de la classe dels grans que sempre baden i algun que dona deu voltes abans de posar-se a la feina, que s’ hi posi abans . I finalment demanar-li al senyor jutge si pot deixar el meu amic conill aquí a l’ escola . Que us agradaria nens ???
FISCAL.- Però què s’ ha pensat aquest ? A la fo…………………….
JUTGE.- FACI EL FAVOR DE CALLAR . A veure si el cremarem a vostè en lloc del Carnestoltes . Molt bé doncs senyor Carnestoltes el condemno a morir cremat a la foguera i a l’ amic conill li desitjo una llarga vida a l’ escola . A veure si aprèn alguna cosa . Visca el Carnestoltes !!!!!!I fins l’ any que ve .
Dia 6 de març de l’ any 2014
Missatge Carnestoltes 5demarç14
Cubells a 5 de març de 2014
Bona tarda nois i noies , mestres i amic conill. Primer unes paraules per aquests que de bon matí espanten el meu company de dia i de nit . Si ho tornen a fer penso que els mestres els castigaran demà sense pati . Hem vingut molt bonics amb el nas pintat però a alguns i algunes ho ha fet aquí. Cal venir-ne des de casa . Com veieu aquesta nit m’ he assegut aquí a la cadira per treballar una mica millor . He estat força atent i ja he après a dividir mirant una mica la llibreta d’ aquest noi que tinc aprop , que em sembla que es diu Àlex . Al matí ha treballat força i bé, però a la tarda em sembla que li ha costat una mica més .
Tots els alumnes de tercer han treballat força bé encara que algun això de les paraules comportes li sonava una mica a xinès . Bé ja ho anirà aprenent . L’ alumne de quart ha fet un bon matí i aviu n’ estic força content. Que continui així . Els de cicle superior també ho han fet bé, encara que a vegades no saben que quan entren del pati, çes a dir quan entre, ja no estan al pati i alesmores s’ aha acabat la discussió. Espero que ho vagin aprenent. Els de segon els costa una mica callar i potser caldrà deixar-los sense pati ni jugar .
A l’ altra classe tots s’ han portat força bé . Només que n’ hi ha algun que encara molesta massa. Cal deixar de fer-ho o sinó potser me l’ haure d’ emportar demà si es que marxo . Bé així vam quedar l’ altre dia . També n’ hi ha algun dels de primer que està tant despistat que a vegades cau de cul a terra. Cal estar alerta noi ¡!1 I n’ hi ha algun altre que algun dia es quedarà adormit . Dels més petits , l’ Adrià i el Pere n’ estic molt content i també del Marc, l’ Ainhoa i la Fernanda . A més avui anaven molt bonics .
Ara durant la nit em diverteixo molt amb el meu amic conill. Estic molt content d’ estar al seu costat perquè així ja no passo por. Hem parlat amb el conill i per demà hem acordat que podríeu portar una sabata i una espardenya . Bé també tot l’equipatge que heu portat durant tots aquests dies de gresca i que malauradament s’ acaben . Però no ens posem tristos i acabem amb elegria . Per l’ alumne o alumna que vagi més ben “acondicionat” jo i el conill li farem un regal . Hi haurà un regal per cada classe .
Bé doncs jo ja acabo .Fins demà ¡1 Visca el Carnestoltes .
Dia 5 del tercer mes de l’ any 14 del tercer mil•leni
Pastel 1
Aqueest segon trimestre hem començat a utilitzar el pastel . Els primer dibuix Els alumnes s’ han adonat del diferent to que té el pastel respecte als llapis de color, al retolador i al llapis. En el segon dibuix els alumnes ja han comenát a treballar el pastel amb dibuixos de bodegó .
El còmic
Aquesta setmana hem començat a treballar el còmic . Treballarem a partir dels personatges del Cavall Fort, en Jep i en Fidel i d’ en Pesquis i la Baliga . Aquesta setmana a partir d’ un còmic d’ en Jep i en Fidel amb els globus vuits, els alumnes ho han emplenat segons el seu criteri . Així és com han quedat :
Celebrem el carnaval 1
Aquesta tarda hem celebrat el carnaval a l’ escola . Els alumnes han vingut disfressats de casa. Amb el Carnestoltes carregat al carretó hem anat a donar una volta pel poble. després hem berenat .El carnestoltes, de moment es quedarà fins el prper dijous . Vet aquí les imatges de la rua :
Judici al Carnestoltes 1
Aquesta tarda hem començat el judici al Carnestoltes però el jutge ha decididit, a petició del propi Carnestoltes, ajornar-lo fins el proper dijous . Vet aquí el text :
JUDICI AL REI CARNESTOLTES
Cubells a 28 de febrer de 2014, dia variable
JUTGE.- Bona tarda a tothom, ens reunit aquí per a jutjar un senyor que ha aparegut al poble i sembla que ha portat un ambient de força festa i felicitat. Aleshores no sé massa bé perquè l’ hem de jutjar , més aviat sembla que l’ hauríem de felicitar, en fi ara el senyor fiscal ens donarà les raons de tot plegat . Endavant senyor fiscal .
FISCAL .- Bona tarda , com és possible , senyor jutge que tingui algun dubte que s’ ha de jutjar aquest senyor. És clar que cal fer-ho . He observat que el mestre té més problemes dels normals amb algun alumne dels grans que sembla que la cadira els cremi al cul . I alguna nena de segon sembla també que tingui punxes a la cadira ; no para quieta ni a la de tres . Bé ara passo a exposar perquè cal fer un judici a aquest sòcio …
JUTGE.- Pari el carro senyor fiscal, no puc permetre que es pugui maltractar a aquest senyor que mentre vostè no demostri lo contrari és un senyor com jo i com vostè…Aleshores vigili que , a veure si al final el posem a la presó a vostè, senyor fiscal. I com que li ha faltat , donaré la paraula al senyor Carnestoltes . Vol dir alguna cosa abans el fiscal no el comenci a acusar senyor Carnestoltes ??
CARNESTOLTES .- Bona tarda nois i noies, em pensava que el senyor fiscal no em deixaria ni obrir la boca . Així que aprofito per demanar si el judici es pogués fer la setmana que ve ja que com tots sabeu vaig arribar una mica tard perquè em vaig trobar les carreteres del meu país i l’ aeroport com llacs. Aleshores vaig haver d’ arribar amb vaixell i ja sé sap que els vaixells no són tant ràpids com els avions . Així doncs la setmana se m’ ha fet molt curta i m’ agradaria poder estar-me uns quants dies més a aquesta escola deixant algun altre missatge als alumnes que s’ ho passen molt bé amb mi . Sempre amb el permís del senyor jutge, és clar .
FISCAL .-Però que s’ ha pensat aquest caraiot, que…………
JUTGE .- Calli senyor fiscal , no el vull tornar a avisar , si el torno a
Avisar el posaré una estona de peus i sense cadira com a càstig. Què són aquest mals modals. Faci el favor de seure i callar mentre no se li demani una altra vegada la paraula . Així que digui, digui senyor Carnestoltes, què estava explicant ?
CARNESTOLTES.- En aquest país que senyors com els del Palau, o alguns presidents de comunitats se’ ls jutja quan ja fa molt temps que han fet malifetes. I grans malifetes , no se’m pot deixar a mi un senyor que només he portat alegria uns dies més en aquesta escola que m’ he trobat tant bé . Amés ha d’ entendre el fiscal que avui els alumnes estan una mica nerviosos perquè aquesta tarda és la meva festa i els vaig dir que vinguessin ben bonics i boniques .
JUTGE .- Va, no se’n parli més . Ajornem el judici fins el proper dijous que potser farà més bo. Vol dir alguna cosa més senyor Carnestoltes ?
CARNESTOLTES.- Només donar-li les gràcies senyor jutge per la seva amabilitat i comentar als alumnes que han vingut molt bonics amb corbata però m’ ha semblat que algun no portava el nus ben fet, així que a veure si el dimarts que ve el porteu més ben fet. Que us ajudi el pare o la mare o qui sigui . Demanar també que per la nit m’ avorreixo molt i a veure si em podeu trobar algun company . Finalment dir-vos que pel proper dimarts hauríeu de portar un barret ben bonic i tot el que ja heu portat durant aquesta setmana . I ara m’ agradaria anar a donar una volta pel poble encara que no faci molt bon temps . I…..
JUTGE.- Entesos….a veure si se’ns farà de nit …A donar un tomb amb el senyor Carnestoltes i el dijous ja ens tornarem a veure . I vostè fiscal , no el vull sentir fins dijous . Bona festa nois !!!!
El nostre llibre digital
Cliqueu aquí per accedir al nostre llibre digital .
Segon missatge del Carnestoltes
El Carnestoltes ens ha deixat avui el segon missatge
26 de febrer , tarda
Bé , ja hem acabat el dia . Ahir no vaig poder dormir massa perquè hi ha algun alumne , a vegades més d’ un , que molesta els companys i no treballa massa. A veure si me l’ hauré d’ emportar quan marxi .He passat la nit força calentó però m’ he avorrit molt. Pot ser es podria quedar algú a la nit a fer-me companyia ? o buscar-me algun company ?
Bé avui he estat a la classe dels grans durant el matí . Em sembla que faltava un alumne amb el que ahir ens vam fer força amics perquè em venia a veure tot sovint . Què està malalt ? Què em té por ? Què s’ ha adormit ? .Els altres alumnes han treballat força , però n’ hi ha hagut algun que s’ ha quedat sense cadira . Jo penso que el mestre li hauria de lligar i deixar-lo tota la nit aquí amb mi . Bé espero que no l’ hagin de tornar a avisar com aquestes dues nenes de segon que treballen força però que no hi ha manera que seguin bé . Doncs a veure si millorem !!
Anàveu molt bonics amb els pijames i amb els llavis pintats, però n’ hi ha hagut algun que potser ahir quan vaig deixar el missatge només va sentir la primera part i tenia tapada l’ orella quan vaig parlar dels llavis …. En fi esperem que se n’ hagi assabentat . Potser no es trobava massa bé perquè a mig matí ha desaparegut….Si un no es troba bé no ha de sortir a prendre l’ aire al carrer, això fins hi tot, jo que sóc poc ensenyat ho sé ….Aquesta tarda si que m’ ho he passat bé a la classe dels petits amb totes les activitats que heu fet,; m’ he divertit molt !. N’ hi ha algun de molt trempat, com aquests dos de P-3.M’ ha semblat que es diuen Adrià i Pere .
Això sí n’ hi ha un de molt pesat que només molesta els altres . Si no es porta bé aquests dies que jo sóc aquí em sembla que me l’ emportaré quan marxi aquesta setmana o la que ve . També hi ha la possibilitat que es quedi a la nit fent-me companyia . I si no haurem de buscar alguna cosa .Ah!, aquesta senyoreta tant guapa no l’ havia vist encara …em sembla que es millor que em quedi a aquesta classe un dia més .
Bé doncs espero que aquell noi que ahir no va sentir el segon missatge tingui ara les orelles ben destapades i es recordi del que ara diré : per demà cal portar unes ulleres de sol ( i tot el que porteu avui: pijames i llavis pintats ) .Així que espero que em trobeu algú per passar la nit i fins demà . Feu bondat i treballeu força .
En Tomàs, el Carnestoltes .
26 del mes dos de l’ any 14
El Carnestoltes ja ha arribat
Aquest vespre, cap a la matinada ha arribat el Carnestoltes .
Aquest és el missatge que ha deixat via internet .
Matinada del 24 al 25 de febrer de 2014
Finalment he arribat , ja en tenia ganes ! ha sigut una travessia molt dura ja que venia d’ Escòcia , un petit país al nord de la Gran Bretanya(Anglaterra ) , i em va agafar un diluvi que semblava el Diluvi Universal de la Bíblia . Així que durant uns dies no podien circular vehicles amb rodes. Havia d’ arribar com més aviat possible., No tenia pru diners per agafar l’ avió i els aeroports també semblaven llacs . Així que vaig haver d’ agafar un vaixell….i finalment ahir a la tarda vaig arribar al port de Barcelona . Ahir a la tarda vaig agafar l’ autobús i ara –són les 2 de la matinada- acabo d’ arribar. Així que he pensat deixar-vos el missatge i fer una dormideta. Estic tant cansat !!!!
El Carnestoltes de l’ any passat em va explicat que em tocava anar a una escola petita d’ un poble anomenat Cubells . Jo aleshores vaig entrar a internet i vaig veure de quina escola es tractava , del nombre d’ alumnes….Tot això a la vostra pàgina web i al vostre bloc… així que em sembla que ja us conec una mica …però avui acabaré per conèixer-vos .
Espero que els vostres mestres i mestres no us hagin de renyar gaire i que els grans ensenyin als petits com s’ han de comportar, seure bé….treballar…. Avui em quedaré tot el dia a aquesta classe. Demà ja veurem .
Com ja sabeu ahir dilluns començava la setmana de gresca que espero que sigui molt divertida per a tots i totes . Així que com que ahir no us vaig poder deixar cap missatge per demà cal que porteu dues coses : una camisa del pijama que us podeu posar damunt del jersei i els llavis pintats de color .
Bé, jo ara descansaré una mica i després aniré observant el bon funcionament de les classes . He llegit el vostre horari i he observat que avui hi ha classe de música. Estaré content si hem canteu alguna cançó.
Així que fins demà que us deixaré el missatge del dimecres . Espero que pugui dormir una mica. Fins demà nois i noies.
Cubells a 25 de febrer de l’ any 14 després del segon mil·leni.
Fem el Carnestoltes
Amb els alumnes de CS hem construït el carnestoltes . primer hem cosit les diverses peces : camisa, pantalons,mitjons i guants . Després hem emplenat el cap i l’ hem cosit al coll de la camisa …. tot seguit ho hem emplenat de paper .
Després hem dibuixat al cap la boca, els ulls….. Demà arribarà a l’ escola .
Comentaris