Pesquis i Baliga 4

Els alumnes de tercer aquesta setmana han acabat a l’ hora de plàstica els seus còmics d’ en Pesquis i la Baliga .Nomes ens quedarà acabar de dibuixar el còmic propi dels dos personatges . Després d’ aquests dos mesos de treballar el còmic pensem que els alumnes han assolit l’ objectiu de valorar i reconèixer el còmic com un mitjà més d’ expressió.

Anem a l’ hort

Aquest matí hem regat les cebes i les fabes que ja fan uns 10 centímetres . També hem tret l’ herba que començava a creixer. Finalment les hem cavat i hem preparat una taula per plantar cols i bledes la propera setmana .

Torneu-nos les nostres companyes

Aquest matí , a l’ hora del pati, hem fet cinc minuts de silencia  per demanar l’ alliberament de les nenes nigerianes segrestades per un grup de gihadistes a Nigèria .Primerament , abans del pati hem fet els cartells  i hem parlat amb els alumnes dels fets i dels drets dels infants, i en aquest cas de les nenes  , a l’ educació.

Si cliqueu damunt la presentació podreu veure les imatges una per una.

Cinc minuts de silenci

Demà a l’ hora del pati ferem 5 minuts de silenci per demanar l’ alliberament de les 300 nenes nigerianes que estan en poder d’ un grup radical islàmic de Nigèria que les ha segrestat pel sol fet de ser nenes i , segons ells, no han de tenir dert a l’ educació . Esperem que els nostre acte i la majoria dels actes a tot el món ajudi a que siguin aviat alliberades : “Torneu-nos les nostres companyes ” .

nenenigerianes2

Decorem samarretes

En la sessió d’ avui de plàstica els alumnes han decorat les samarretes blanques que han portat. Ho han fet amb tempera òlida per teixit.

Treballem l’ obra de Mondrian

Piet Mondrian va néixer a Amersfoort el 7 de març de 1872.Les seves obres van anar cap a l’abstracció arribant a pintar en moltes d’elles simplement línies verticals i horitzontals, o afegint blocs de colors primaris molt ben equilibrats i impactants. A aquesta forma artística la denominà “neoplasticisme”. Opinava que sobre una superfície plana, com és la tela, només hi podien haver elements planers. Una obra representativa d’aquesta època és la Composició en vermell, groc i blau (1921) .

Es va traslladar a Nova York en 1940, el seu estil va anar evolucionant cap a un ritme més viu, les línies van canviar el color negre per colors brillants com en Broadway Boogie-Woogie (1943-1944). Les seves teories sobre l’abstracció han influït en l’arquitectura i el disseny del segle XX. Mondrian va morir a Nova York l’1 de febrer de 1944.

La passada setmana vam començar a treballar un quadre de Mondrian  pintat amb diverses tècniques : retolador, colors, tèmpera i aquarel·la . Una vegada  pintats aquests quadres, cada alumne n’ ha dibuixat   un altre utilitzant , també, els colors primaris : groc, vermell i blau .

Per treballar el còmic

Aquí tenim un enllaç per treballar el còmic .

Vent de tardor

Amb els alumnes de CS hem treballat el poema Vent de  tardor. Hem substituit alguns mots per sinònims, tambe hem buscat repeticions i classificació dels sons més comuns.he classificat les paraules del poema en nom, verbs, adjectius…Finalment fem un nou poema .
ventdetardor002

ventdetardor01

Projecte Rabbit – Llengua catalana

Avui amb els alumnes de segon hem començat a treballar , dins de l’ àrea de llengua catalana , el projecte Rabbit . Hem fet una descripció del conill . També farem un conte i un poema.Aquí  tenim una mostra de descripció i de poema .

conillpoesia01
descripcio001

Any Vinyolí . Vent de tardor

Avui, amb els alumnes de 5è hem començat a treballar el poema de  JoanVinyolí,Vent de tardor . Els alumnes han copiat el poema de la pisssarra, tot seguit hem intentat explicar-lo , hem buscat la rima i les repeticions . Finalment l’ hem il·lustrat  . El proper dia continuarem treballant-lo .

VENT DE TARDOR
vent de tardor, vent solitari
vent de nit,
obscura força que es deslliga
de l’ infinit i torna a l’ infinit
arremolinant dintre meu conjura
contra el meu cor la teva força
arrenca ja l’ escorça
del fruit que no madura .

Joan Vinyolí

Projecte Rabbit

Fa dos mesos que a l’ escola tenim un conill. Va arribar la setmana de carnaval i ja s ‘ hi ha quedat . Aquest mes de maig iniciarem un treball transversal sobre el conill . El treballarem ,des de totes les àrees , com a mínim una sessió . Des de la llengua catalana treballarem la descripció , el text ,el poema ,….A plàstica el dibuixarem i pintar em amb diverses tècniques…a coneixement del medi l’ estudiarem com a mamífer i herbivor….

Jep i Fidel

Els alumnes ,per acabar el treball sobre el còmic , han fet ells la seva pròpia historieta . Primer han fet un text i després han passat aquest text a còmic .
Aquí teniu alguns models . Cliqueu aquí.

Pesquis i Baliga 3

Avui amb els alumnes de segon i de CM hem continuat treballant el còmic . Els alumnes han emplenat els globus de la historieta que se’ls ha donat. Aquests són els resultats .

La papallona

El passat dimarts , a l’ arribar a l escola, ens esperava una sorpresa. Al costat de la finestra  hi havia una extraordinaria papallona . Mesurava 12 cm d’ ala  a ala i 5 cm d’ amplada . Després d’ observar-la i fotografiar-la vam decidir posar-la en un arbre  a veure si  tornava a volar , ja que vam pensar que possiblement s’ havia desorientat   perquè  estava inmòbil.

papalonareduida

La prestatgeria

Cliqueu aquí si voleu accedir al nostre llibre digital

Sant Jordi 14 : llibres i roses .

A l’ acabar la classe al matí hem anat a la paradeta de roses i llibres que hi havia davant de l’ hostal Roma .

Sant Jordi 14 : recitem poemes

Aquest matí de sant Jordi hem recitat poemes de la Joana Raspall que vam treballar el primer trimestre d’ aquest curs13/14 i de la Lola Cases que hem treballat aquest segon trimestre .

Punts de llibre solidaris

Aquest curs hem fet punts de llibre solidaris que hem venut avui per Sant jordi a la parada de llibres i de roses . Els diners recaptats els enviarem a Etiòpia per ajudar a que els nens d’ aquell país puguin tenir una vida més digna. Save the Children ens envia els punts de llibre i els alumnes els decoren .

Fem la mona

Els divendres passat, dia 11 d`abril i últim dia de classe del segon trimestre , al mati vam fer la mona . Els alumnes es van dividir en tres grups i cada grup va fer la seva mona . A la tarda ens les vam menjar per berenar .

El còmic . Pesquis i Baliga 2

Els alumnes de CM i segon han completat les bafarades del còmic que estaven buides . Una vegada plenes ho han comparat amb l’ original . La majoria dels alumnes han completat una històrieta molt semblant .

Plantem cebes i faves 2


Per plantar les faves hem fet un solc al llarg de la taula destinada a plantar. Hem anat posant les llavors de les faves cada pam i finalment hem tapat el solc, igualant la terra.

Plantem cebes i faves 1

Aquest matí hem anat a plantar cebes i faves . Aquí en teniu les imatges .

 

Per plantar les csbes primer un alumne ha fet un forat amb el plantador , com es veu en les imatges , i tot seguit un altre alumne hi ha posat la ceba . Finalment ho hem tapat i hem pressionat el voltant perquè la ceba quedi ben fixada .

De vespres 2

Amb els alumnes de tercer hem treballat també el poema de Joan Vinyolí , De vespres.els alumnes han llegit el poema i han buscat al dicionari les paraules desconegudes. ,Tot seguit els alumnes han intentat explicar el poema( És capvespre, els silenci tot ho embolcalla ,només continua sentint-se el soroll del riu ).Hem assenyalat la rima, buscat els sons de /m,n/,/s/,( silenci ) i /r/( so) . Tot seguit hem il·lustrat el poema.

devesprespau

devesprespawel

devespresmontse

Concurs de l’ arròs Montsià

Aquesta setmana hem fet els texts del concurs de l’ arròs Montsià . Hem visionat el video on en Monti, un granet d’ arròs , ens explica coses de l’arròs. Ens parla del Delta de l’ Ebre , la zona on es cultiva l’ arròs al nostre país , de la importància de l’ arròs en la nostra alimentació, de l’ existència de l’arròs fa molts anys , al Neolític, la seva procedència …. I finalment del camí que segueix des de que se sembra fins que arriba a la nostra taula .
Una vegada visionat el video els alumnes han explicat el que han après de l’ arròs.
La segona part del concurs ha consistit en fer una recepta de com fan l’ arròs a casa de cada alumne .

 

X Cursa Solidària

Aquest matí hem celebrat la  Xena Cursa Solidària  .  Aquest any en solidaritat amb els nens d’ Etiòpia  perquè puguin  tenir una bona atenció sanitària i aliments per sobreviure . Els nens des de P3 a 6è han donat tombs al pati de l’ escola. Cada 10 voltes ( 1 km ) enviarem 1€ a Save the Children  . Aquí teniu les imatges .

X Cursa Solidària

El proper dilluns, a les 12 celebrarem la X ena Cursa Solidària. La cursa és organitzada per Save thr Children .

10cursasolidariacartell14

Any Vinyolí

Aquest any 2014 ha estat declarat ” Any Vinyolí ” per celebrar els centenari del naixement del poeta . Durant el tercer trimestre  anirem treballant la seva obra . Aquest dimecres per començar  hem llegit i treballat el seu poema ,DE VESPRE .

El dia va extingint-se

darrera les muntanyes,

l’ última llum alegra l’ infinit,

tot calla lentament va recollint

però, les aigües, riu avall, estranyes,

mormolen ja paraules de la nit .

Hem copiat el poema, hem buscat les paraules de lèxic que els alumnes desconeixien ( només desconeixien el mot ( mormolaven ), hem buscat algunes de les personificacions que hi havia . Tot seguit els alumnes han explicat  el poema ( El dia s’ està acabant i tot és silenci( hi ha  molts sons de S i de M,N ). Només se sent  el soroll de l’ aigua del riu ) . Tot seguit hem analitzat l’ estructura del poema ( format per una estrofa de  sis versos  de  6  i 10 síl.labes ) . Finalment l’ hem il.lustrat .

devespres01 devespre02

Fem un collaret

Amb pasta de colors de assecat ràpid estem fent collarets . Vet aquí alguns models.

Treball de la Lola Cases

Aquest trimestre  a nivell de ZER hem treballat l’ escriptora i poetessa Lola Casas  . Una vegada treballada la seva obra hem rebut la seva visita i  ens ha fet un taller . Pensem que el treball realitzat ha sigut molt positiu .  L’ any que ve tornarem a participar en el programa ” Un autor a l’ aula “.

Els carrets

Amb palets de colors hem contruit a l’ hora de plàstica uns carrets . Aquí en teniu el resultat final…

Go to Top