La carta . T’explico el meu somni !!
Cubells, 15 de març de 2018
Hola Adelín!,
Com estàs ? Jo estic bé . Sóc a Cubells i t’ escric des de l’ escola perquè vull explicar-te un somni que vaig tenir.
Vaig somiar que els nens podíem conduir cotxes als 10 anys i que a nosaltres dos ens regalaven un “Lamborghini Urus” i un “Lamborghini Aventador sv”. A mi em regalaven l’Urus i a tu l’Aventador sv i com que ja teníem un Porsche Cayanne i un Porsche 911 gt3
Vam haver de construir un garatge a darrere de casa. Un dia al matí vam decidir anar a passar el cap de setmana a la muntanya i a esquiar. Però no vam veure les noticies que deien que nevaria molt aquell cap de setmana. Així que vam agafar l’Urus 4 per 4 i vam anar cap a les muntanyes.
Estava tot nevat, però la carretera estava ben neta. L’endemà al matí vam sortir de l’hotel i vam anar cap a les pistes. Com que ja sabíem esquiar ens va anar molt bé en una pista negra. A l’ anar a tornar el material va començar a nevar i cada cop amb més intensitat. A l’hora de marxar, el cotxe relliscava perquè la carretera estava plena de neu. Així que jo vaig haver d’anar a peu fins al poble més proper per comprar cadenes . Vaig trigar una estona en trobar les cadenes adequades per a la nostra roda,, per fi a les sis de la tarda, vaig trobar les cadenes i a dos quarts de vuit tocats vam poder marxar.
-Per fi hem pogut marxar!
-Tu ho has dit.- va dir l’Adelín .
-Llavors vaig sentir una veu que deia:
-Desperta, desperta, desperta, desperta!
I em vaig despertar al meu llit dient:
-Tot això ha sigut un somni?
Adéu Adelín espero que t’agradi el meu somni.
Ens veurem aviat
PD:Ah i escriu-me un somni tu també.
JOELUS..
Stephen Hawking
La carta . T`explico un somni.
Cubells, 15 de març del 2018
Estimada mare,
Com estàs? Jo estic molt bé. El mestre ens ha dit que havíem d’explicar un somni que hagués tingut o un que m’agradaria tenir.
A mi n’agradaria tenir un somni on anés a Port-Aventura. Mai he anat a Port-Aventura i mai he pujat a cap atracció. Sobretot m’agradaria pujar a la muntanya russa. M’agradaria anar algun lloc on hi hages atraccions!!!
M’agradaria anar-hi amb la Martina i tu. Hi aniríem amb el cotxe nou: Escoda Spacebac. Hi aniríem a la primavera.
Sortiríem a les 9:00 del matí i hi arribaríem a les 10:30. A l arribar esmorzaríem un entrepà de pernil salat amb un cacaolat. Després aniríem, un altre cop , a la muntanya russa, pujaríem a altres atraccions i aniríem a dinar. Desprès de dinar a altres atraccions i marxaríem cap a casa. Arribaríem a casa a les 7:00.
Adéu, petonets
Ainoa
La carta2. T’ explico un somni?
Cubells, dijous 15 de març de 2018
Estimat Joel,
Com estàs? Jo estic bé. T’escric perquè et vull explicar un somni que he tingut aquesta nit.
El somni començava així: Estava al mig del desert, sol, sense aigua ni menjar. Caminava per un mar de sorra. Feia tanta calor que se’m desfeia la sola de les sabates. Tenia molta set. De cop i volta vaig veure un oasi i vaig córrer cap a ell. Vaig pensar que estava salvat, però quan hi vaig arribar, vaig tirar-me dins i em vaig adonar que eren arenes movedisses. Em vaig enfonsar tan avall que de sobte estava al fons del mar. De cop se’m va escapar l’aire i vaig notar molta pressió al pit i em vaig despertar. Quin somni més estrany! Desitjo no tornar-lo a tenir!
Espero la teva carta impacient on m’expliquis el teu somni.
Adéu Joel. Fins la propera.
GUIFRÉ
La carta. I si t’explico el meu somni?
Cubells, 15 de Març del 2018.
Hola amic Joel:
Com estas?. Jo estic bé . Ara estic a l’escola i t’explicaré un somni que m’agradaria tenir .
M’agradaria trobar-me en un lloc on hi hagués cotxes super esportius com Lamborghinis, Ferraris, Maseratis i molts altres més . En anglès aquest lloc es diu Carmeet. El propietari d’ un Toyota Supra em diu que si vull que em donarà una volta amb el seu Toyota Supra de 1.100 cavalls .El propietari engega el motor i fa un drift, després anem fins a una autopista i agafem 300KM/H per hora. Una estona més tard tornem al carmeet.
Allà hi havia un home que tenia un Bugatti Chiron i em porta a l’ autopista d’abans i anem a 450KM/H, després tornem al carmeet.
Més tardi em va veniar a buscar el meu pare amb el seu Peugeot 407 de 136 cavalls i marxem cap a casa.
Adeu i bona nit
I a tu, quin somni t’agradaria tenir?
:)ADELIN:)
La carta. T’ explico el meu somni Carmela !!
Cubells, 15 de Març del 2018
Estimada Carmeta:
Com estas? Jo molt bé espero que tu també. T’escric una carta per explicar-te un somni molt divertit on sortim les dos.
Estàvem a casa meva (perquè érem germanes) i el meu pare arriba i ens diu que ens a tocat la loteria i ens dóna un milió d’euros a cadascuna. Com teníem 16 anys i ja érem més grans vam decidir anar de viatge a Nova York. Vam preparar les maletes i no sé com ho vam fer però en un segon ens vam tele-transportar.
Vam anar a un hotel de luxe amb jacutzzi i piscina. Era super bonic.
Vam anar a un munt de llocs fins i tot vam conèixer a gent famosa. Després d’estar una setmana vam tornar a casa. Els pares estaven super contents i nosaltres també. Però de cop em va sonar l’alarma i em vaig aixecar. M’agradaria que sigues de veritat.
Molts petons i abraçades.
AINHOA
Arròs amb galeres
INGREDIENTS per a 4 persones
-777gr Arròs -Pastanaga
-5 Galeres -Porro
-Una ceba -All
-Tomata -Aigua
-Sal -Oli
PREPARACIÓ :
-Preparar brou.
-Tallar verdures i passar-les per la paella. Afegir la tomata i les galeres.
-Posar aigua en una olla i bullir-ho tot 15 minuts . Colar el brou de galeres.
-Posar a bullir i fer l’arròs. Una vegada bullit passar-lo per l’ escorredora .
-Fer unes galeres a la planxa i servir-les junt amb l’ arròs i les verdures , tot en un plat.
GUIFRÈ 5è
Arròs amb conill
INGREDIENTS per a 4 persones:
-1 conill -1 ceba -2 alls – Pebrot verd -Julivert -Pa -Ametlles torrades -Vi negre -Arròs 700gr. -Brou de verdures – Oli d’oliva -Tomata -Sal
PREPARACIÓ:
1-Sofregir el conill amb oli. Després de fer el conill, es treu i a la mateixa paella es fa el sofregit amb la ceba, all, pebrot i tomàquet.
2-Mentre es fa el sofregit en un altra paella posem l’all, el pa per fer la picada i després ho posem al morter amb el julivert, les ametlles torrades i una mica de brou.
3-Una vegada el sofregit està fet s’hi afegeix el conill (ja passat per la paella) i se li tira l’arròs cru. Ho movem tot junt uns 5 min. i li tirem el brou de verdures bullint amb la picada,. Esperem uns 20min. i ja estarà llest..
Ainhoa Ruiz 6è
Arròs amb llet
INGREDIENTS per a 3 persones.
-500 ml d’aigua.
-250 g d’arros.
-500 ml de llet.
-170 g de sucre.
PREPARACIO:
1-Agafem una olla i fiquem l’aigua, després hi fiquem l’arròs.
2-Quan l’arròs hagi absorbit l’ aigua hi fiquem llet.
2-Quan la llet ,també s’hagi absorbit hi fiquem sucre i el plat es pot servir.
Adelín 4art
Arròs a la cubana
INGREDIENTS per a 4 persones
-Dues dents d’ all-
-700 grams d’ arròs.
– 4 ous
-Tomàquet fregit.
PREPARACIÓ :
-Posem mitja olla d´aigua a bullir i hi afegim dues dents d’ all , sal i oli .
-El deixem bullir durant 25 minuts a foc mitjà .
-Ho colem .
-Fem els ous ferrats .
-Posem en un plat l’arròs blanc , el tomàquet a sobre i al costat l’ ou ferrat .
Hug 3er
El rissoto de bolets
INGREDIENTS per a 3 persones
-400 grams
-Bolets
-Mig litre de brou de pollastre
-Mantega
-Oli
-Ceba
-Vas de vi blanc
-200 grams de parmesà
PREPARACIÓ
1-Fiques la mantega en una paella i afegeixes la ceba i l’oli.
2-Fas un sofregit i hi afegeixes els bolets i l’arròs.
3-Fiques el vas de vi blanc i anem afegint el brou de pollastre fins que cobreixi l’arròs.
4-Deixes que l’arròs creixi i agafi tot el brou. Li posem el parmesà.
5-El barregem tot amb el parmesà.
6-Llest per servir i menjar!!!
AINOA 4art
L’ amanida d’ arròs
INGREDIENTS per a 5 persones
750 grams d’arròs, oli, sal, 200 grams de palets de cranc, 3 llaunes tonyina, 100 grams de gambetes , 5 ous i enciam.
PREPARACIÓ:
1.-Posem aigua en una cassola i la posem al foc, hi posem oli i sal. Quan comenci a bullir hi tirarem l’arròs .El deixarem 10 minuts . Quan estigui cuit el traurem del foc, el passem en una escorredora i hi posem més aigua.
2.-Agafem un pot amb aigua i el posem al foc, hi ficarem els ous. Quan estiguin cuits els traiem del foc i els posem en aigua freda i els pelem.
3.-Agafem un bol, en el qual hi posarem: enciam, palets de cranc, tonyina, les gambetes i els ous. Tots els ingredients els tallarem molt petits.
4.-Agafem l’arròs i el posem en el bol, que havien posat els altres ingredients i ho barregem bé tot. Hi posarem maionesa.
5.-Es posa en plats plans i ja estem preparats. Bon profit!
Avui a cuinar ! ( Ainhoa)
Aquesta es la història d’en Pau, un noi que va néixer a un poble del Delta del Ebre. En Pau era alt, prim, tenia el cabell curt negre i els ulls blaus. Tenia 25 anys. Aquell dia de primavera acabava de muda-se a la seva nova casa a Tortosa.
Quan va acabar d’organitzar la casa era mig dia i volia dinar. El problema era que no tenia res per cuinar i no en sabia. Va anar a comprar ala supermercat. Va comprar arròs, tomàquet fregit,ous, sal i pa, per fer un plat que segons els seus pares era molt fàcil. Va tornar a casa seva i va intentar preparar-ho:
-Va agafar una paella, hi va posar l’arròs i la va posar al foc.
Mentre cuinava va sentir una veu que sortia del paquet d’arròs:
-Hola, soc l’Aidi, he vingut a ajudar-te.
El noi molt sorprès va veure un granet d’arròs que li parlava:
-Va, comencem:
1-En una cassola posa un grapat d’arròs amb aigua bullint.
2-Prova l’arròs i quan estigui tou, treus l’aigua i passes l’arròs per un escorredor.Hi poses un plat a sobre per que no es rofredi.
3-Ara posa una paella amb oli al foc i quan estigui calent hi poses l’ou. Vigila no cremar-te amb l’oli.
4-Quan l’ou ja estigui fet amb una espàtula el treus vigilant que no et caigui. Ah!! Hi li pots posar sal si vols.
5-Posses l’ou al plat i l’arròs també, Hi poses la tomata fregida i ja tens un arròs al a cubana! Bé, jo ara marxo, adéu, Bon Profit!!-Va dir l’Aidi.
-NO, Quedat amb mi, siusplau, et faré una caseta mini. I m’explicaràs que cuinar cada dia. “Vale”?
-“Vale” però fins que aprenguis a cuinar.
Així que l’Aidi i el noi van conviure molt bé. Estaven molt contents tots dos…
Ainhoa
Trobada pedagògica
Uns grans d’ arròs robats (Joel )
Vet aquí una vegada hi havia un gra d’arròs , anomenat Ponti. Era fill d’ en Monti. Tenia la pell blanca , diferent a qualsevol gra d’arròs del Delta del Ebre. Vivia en una planta d’arròs amb altres grans en un camp al Montsià. Cada dia venia el pagès del camp a recollir-ne ,els acariciava per veure si eren madurs , els feia pessigolles i ell sempre era molt simpàtic.
Un dia va venir una persona que ningú no havia vist per aquells camps. Va agafar els grans d’arròs molt brutalment i se’ls va emportar tots. Els va posar en una caixa ben tancada. L’endemà, el pagès va anar a mirar l’arròs com cada matí i es va quedar parat , no quedava ni un sol . Es va recordar d’una discussió que havia tingut amb en Victor, que li volia comprar l’arròs a un preu molt baix. Aleshores va agafar el cotxe i va anar cap a casa de en Victor. Allà va veure una sala tancada amb clau i i va preguntar:
-Què hi ha en aquesta sala?
-No és cosa teva el que hi hagi o no en aquella sala!.-va dir enfurismat el Victor.-I esfumat d’una vegada si no vols que et faci el mateix que les aligues els fan a les guineus.-
El pagès, que es deia Joan, va marxar pensarós, sabia que li amagava alguna cosa. Així que va anar a la policia i va denunciar que li havien robat l’arròs . També va dir que en Victor podria ser un sospitós .
La policia va anar a casa d’en Victor amb una ordre de registre. Van obrir la sala tancada i hi havia moltes caixes tancades. Quan les van obrir …. van veure quilos i quilos d’arròs.
En Victor va agafar el seu Ferrari i va marxar com un coet. La policia, el perseguia però no podien atrapar-lo perquè el seu cotxe era un model de cotxe amb un motor molt potent.
En Joan ho va veure i es va parar al mig de la carretera amb el seu R 4 i en Victor es va veure obligat a parar. La policia es va emportar el Victor a la comissaria.
A en Joan, com a recompensa li van regalar el Ferrari d’en Victor. El pagès va portar el seu arròs a la fàbrica i en Monti , en Ponti i els altres granets d’arròs, ho van agrair.
Gràcies a en Joan els granets d’arròs van servir per fer bons plats d’arròs .En Monti va servir per fer una paella d’una família de Cubells i en Ponti per fer una amanida d’arròs.
Joel Boixadera
El pagès amoïnat (Guifré)
Hi havia una vegada un pagès alt i prim que vivia en una casa a la vora del riu Ebre. El pagès cada dia anava a veure el seu camp d’arròs.
Un dia va veure que les plantes d’arròs estaven caigudes. Va pensar que algú les havia aixafat. Llavors, li va preguntar a un altre pagès si li havien aixafat el seu arròs i ell li va dir que havien estat els musclos tigre. El pagès va decidir comprar un pesticida per matar el musclo que atacava el seu camp d’arròs. Però havia de vigilar perquè si en ficava massa les plantes podien morir. Es va passar tota la nit posant el pesticida.
L’endemà al matí va veure que havia funcionat a la perfecció. Havia aconseguit salvar el seu camp.
Aquell any va fer una de les seves millors collites.
Entrevista a l’ Eulàlia Canal
Ahir vam gaudir d’ una activitat lectora amb l’ Eulàlia Canal . Després de l’ activitat loi vam fer unes preguntes.
1.- Quant vas trigar a escriure “Un somni dins d’un mitjó”?
9 mesos, una mica més que els altres.
2-Quants llibres has escrit?
Més de 20.
3-Quants anys té la senyoreta Paciència?
25 anys.
4-Per què l’avi de la Naima no hi és?
Per que es mort.
5-Quin es el teu personatge preferit del llibre?
El Timmi i l’avia.
6-On vius?
A Granollers.
7-Quin es el llibre que més a agradat als teus filla?
Ada-Un petó de mandarina Nil-Un cargol fantàstic Ona-La pluja als llavis.
8-Per què el nom dels teus fills te tres lletres?
Per que el meu nom es molts llarg i volia noms curts.
9-D’on vas agafar la idea del conte?
Quan els meus fills eren petits no tenia temps per res.
10-Amb quants anys vas començar a escriure?
Amb més de 30 anys per que tenia moltes idees i vaig voler provar.
11-Per què el conte es diu “Un somni dins d’un mitjó” si el mitjó surt poc?
Com que guardava els mitjons desemparellats en un calaix intentava buscar un utilitat.
12-Em podries explicar que he de fer per què m’agradi escriure?
Llegint i escrivint.
El camp del pagès ( Ainoa)
Hi havia una vegada un pagès que vivia a la comarca del Montsia. El pagès era alt, prim, tenia els ulls marrons i el cabell ros. Tenia un fill i una filla i vivia amb la seva dona. Vivia davant del seu camp. El camp estava sembrat d’arròs. Havia plantat l’arròs però, no creixia. El pages va investigar i investigar però no va trobar res. Un matí va agafar el tractor i va tornar a sembrar. Era de nit i va anar a dormir. Una nit el pagès va sentir sorollets. Quan ja feia un temps que l’havia sembrat i les plantes ja tenien força arròs. Va sortit al carrer per veure que era aquell soroll però no va veure res. Se’n va tornar a dormir. L’endemà al matí va veure que faltava molt arròs a les plantes.
-Com pot ser?-es va dir-.
A la nit es va quedar a virgular el camp amb una llanterna. Eren les tres del matí. Va tornar a sentir els sorollets de la nit anterior. Aixi que va agafar la llanterna i va veure un gran nombre de formigues que s’emportaven l’arròs.
-Demà arrancaré aquest arròs d’aqui i el posare en un altre camp.-es va dir-
l’endema va començar a traslladar l’arròs a l’altre camp. Ja no li van robar mes l’arròs. Va passar una setmana i l’arròs va creixer.
-Visca!-va cridar-.
Quan va ser temps de recollir-lo el va posar en sacs i el va portar a la fabrica d’arròs Montsia.
Cada any plantava l’arròs al segon camp mentre que el primer el va vendre.
FI
Un pagès amb mala sort ( Adelín )
Hi havia una vegada un pagès que es deia Marc. En Marc vivia en una cabana de palla a Africa, vora un petit riu. En Marc era moreno, baixet, tenia els ulls marrons. Tenia 33 anys. La cabana on vivia era feta de fang, era una vivenda petita. Marc vivia amb la seva dona i els seus 6 fills. De primavera calia plantar arròs per alimentar-los.
Un dia en Marc es va despertar molt aviat al mati i va anar al seu camp que estava una mica lluny de la seva casa. Quan va arribar al seu camp va començar a fer els canals perquè passes l’aigua, però el riu portava poca aigua. Després va començar a sembrar llavors d’arròs. Quan va acabar de sembrar va anar a la seva cabana perquè ja era de nit. Al dia següent l’arròs havia desaparegut, el Marc es va ficar molt trist. Al mateix dia el Marc va tornar a plantar-lo . Ja no li quedava mes arròs per plantar i si aquell no creixia el proper estiu, potser havia de marxar d’aquell lloc. En Marc aquella mateixa nit va agafar l’arròs que li quedava i el va plantar. Al cap d’una estona en Marc va anar al seu camp, Quan en Marc va arribar al seu camp el seu arròs havia crescut. Va ploure durant uns dies i l’arròs va arrelar. Ja podien estar contents! Per fi havia tingut sort….. gràcies a la pluja!!!!
ADELIN
Concurs de l’ arròs Montsià.
Com cada any,aquest també participem al concurs de l’ arròs Montsià . primer escoltem i mirem un vídeo on s’ explica l`origen de l’ arròs,la seva situació a la base de la piràmide alimentària, el procés de sembra i collita…
Després els alumnes han de fer un text sobre el que han vist on el protagonista sigui l’ arròs i una recepta que facin a casa seva .
Un cavall contra Roma 1ª part
Primera part de l’ auca de ” Un cavall contra Roma ” de Josep Vallverdú ,
Un somni en un mitjó
Cada curs, des de fa més de 15 anys celebrem la Trobada Pedagògica a la ZER . En aquesta trobada rebem un autor o autora de la que hem llegit un dels seus llibres i durant el matí fem un taller . Aquest any , els alumnes de CM i CS hem llegit el llibre ,” Un somni dins el mitjó “, de l’ Eulàlia Canal .
Anem llegint i el llibre i després de treballar uns quants capítols en fem diverses activitats de comprensió . També en fem una auca a partir dels dibuixos que hi ha en el llibre.
Cremem el Carnestoltes
Et diràs Flow 2ª part
Va arribar l’estiu i el dia de la cursa d’obstacles. Desprès de tant practicar, l’Oliver pensava que no guanyaria. Estava a la fila , esperant que li toqués.
El primer obstacle el Flow el va passar, el segon també,…. però l’últim no el va passar.
Ara li tocava al seu amic Craig i al seu gos. El gos d’en Craig el primer obstacle el va passar, però al veure el segon el gos va començar a córrer cap a la boira i en Craig el va seguir.
Al cap d’una estona l’Oliver i en Flow van anar en busca de’n Craig. Al peu del turó l’Oliver va veure a en Craig. Estava plovent. L’Oliver portava un xiulet a la motxilla en cas d’emergència, havia de xiular tres vegades i si els sentia algú hauria d’anar a buscar-los.
Van passar tres hores i ningú va contestar. Al fons de la boira van veure un equip de bombers i una ambulància que els venien a ajudar. Van agafar una llitera i van agafar a en Craig.
A l’Oliver i a en Flow els van portar cap a casa seva i a en Craig el van portar a la seva. El gos d’en Craig va marxar molt lluny i mai el van poder localitzar.
Ainoa 4art
Un cavall contra Roma Part 1
TÍTOL- Un Cavall Contra Roma
AUTOR- Josep Vallverdú
IL·LUSTRADOR-Lluís Trepat
EDITORIAL- La Galera
PERSONATGES- Aldín Citus Tacca Fúlvia Later
RESUM-
Els Romans havien conquerit gran part de Catalunya, alguns Íbers feien de soldats. Havien conquerit alguna tribu però tenien pactes.
A la nit un jove Íber anomenat Aldín es volia colar en un campament Romà perquè el dia anterior els soldats havien agafat deu cavalls del seu poblat i només en podien agafar un. El van veure i el van atrapar. A Aldín el van portar al legat, (a Tacca que era qui manava) es van posar a cridar i es van enfadar amb Aldín però no el van matar per que tenien un pacte amb els Íbers així que el van fer esclau.
Tacca se’l va emportar a Roma per que havia rebut un missatge que hi havia d’anar Citus i els esclaus.
L’endemà, van lligar a Aldín al carro i quan van passar pel poblat, Citus va estirar la corda i va parar el carro, Aldín es va poder acomiadar dels seus amics i familiars. Aldín va veure el seu cavall i li va dir que corres cap a la muntanya i que l’esperés.
Van marxar cap a Dertosa o havien d’agafar un vaixell.
Quan van arribar al vaixell a Citus li va tocar amb els rems i a Aldín cuidar cavalls. Quan van arribar a Roma Tacca es va emportar a Aldín i a un altre esclau cap a Vila Stúria.
Aldín anava amb un altre noi que no sabia el seu nom i Aldín li va dir que Later era un bon nom així que es va dir Later.
Quan arribaren a la ciutat els va semblar bonica.
A Aldín li va tocar anar al servei de Fúlvia una noia molt jove filla de Tacca. Era molt orgullosa. Li van dir que no la mirés als ulls i que la obeís, quan es van trobar el noi no ho va fer i la noia li va dir que li llepes les sandàlies però el noi no obeí. El van obligar a passar la nit en una cabana molt vella.
Tacca va anar a veure un amic seu i van parlar de que Tacca es volia fer llegat. El seu amic li va recomanar quedar-se un temps a Roma, passejar i anar a les termes per a que la gent el vegues i el reconeixi. Ell s’encarregara de parlar-ne amb els seus amics. a la tarda es van trobar a les termes amb Falvi i els seus amics per organitzar una lluita entre dos cases de gladiadors……
Judici al Carnestoltes 3ª i última part
Tercera part
FISCAL.- Escolti senyor jutge em sembla que vostè s’ ha posat d’ acord amb el Carnestoltes i…
JUTGE.- Però què s’ ha pensat vostè . L’ expulso de la sala i li prohibeixo tornar a interrompre i a parlar sense permís o sinó a la foguera li tirarem a vostè !!! Què s’ ha pensat mal educat ! No sap que la gent no parla quan un altre està parlant ? Oi que no ho feu nens i nenes ?
Bé doncs senyor Carnestoltes, he de reconèixer que em cau molt bé i que estic a punt de declarar-lo no culpable. Així que , digui el que vol dir de més .
CARNESTOLTES.- Jo , només em volia acomiadar d’ aquestes nenes tant petites i que m’ estimen molt , de la Marina que és molt bona amiga meva de la Maka que em dona petonets ,de la Cloé i també de la Maria que no me’n fa tant cas però…bé..
Ah! I em faltava acomiadar-me del mestres. Començarem pel director…. NO, no …primer per les senyoretes… que on hi ha una senyoreta fan festeta. A la senyoreta Imma cada dia li fan un regalet ja que les més petitones li donen un petonet . I de la senyoreta Soledat que sovint puja al terrat ensenya als d’ infantil ,segon i primer que és el que per aprendre cal fer .
Bé , i ara toca al senyor mestre ;al que li aconsello que continuï tenint molta paciència amb alguns que els costa saber que és la prudència …i voltes al pati als que portin la moto o el cotxe engegat dins la classe. I JA HE ACABAT !!!!
JUTGE.-Per fi !!! Em sembla que hauré d’ anar a dinar al restaurant. JA N’ HI HA PROU SENYOR CARNESTOLTES ! CALLI !
Una vegada escoltat el senyor Carnestoltes i reconeixent que m’ ha caigut molt bé ,però aquí en aquestes terres mana la tradició i aquesta diu que si no plou ni fa vent cal llançar-lo a la foguera ! Així que som-hi ! Jo marxo que m’ arribaran al crostó !
( El jutge marxa, el fiscal ja fa estona que ha marxat perquè tenia por que el tiressin, a ell també ,a la foguera i els nens agafen el Carnestoltes i el van a cremar )
Judici al Carnestoltes 2ª part
Segona part
JUTGE.-Bé senyor fiscal , ja n’ hi ha prou ! Ara toca al senyor Carnestoltes dir-hi la seva i defensar-se d’ aquestes acusacions que no tenen massa fonament
CARNESTOLTES.- Només donar-li les gràcies senyor jutge per la seva amabilitat i comentar als alumnes que han vingut molt bonics amb corbata però m’ ha semblat que algun no portava el nus ben fet, així que a veure si n’ aprenen . Que us ajudi el pare o la mare o qui sigui .
JJUTGE.- Bé senyor Carnestoltes vagi acabant que se m’ acaba la jornada i m’ espera la meva dona per dinar . I si no arribo a l’ hora a mi també m’ acusaran. Té quelcom més a dir ??
CARNESTOLTES.- Bé jo només acomiadar-me dels nens i dels mestres Bé, pels alumnes i pels mestres el següent : per l’ Ainhoa , que quan treballa ho fa força bé i és força simpàtica, li cal sovint mossegar-se la llengua i callar que com diuen “ En boca cerrada ………I sort l’ any que ve !!!!
Pel Guifré , que trobo que ha millorat i treballa més, li cal millorar una mica l’ ortografia ( MAJÚSCULA A L’ INICI…però aquest any em sembla que el mestre n’ està molt content . També ho podríem aplicar el del treball al Joel ja que continua treballant però la lletra encara no va millorant i pel segon trimestre, les notes s’ aniran descontant…….. ah! i ja veig que deixem més sovint el cotxe al carrer. Bé així bé però no et deixis les claus posades .
Un altre que entra amb el motor engegat cada matí, és aquest noi que es diu Adelí . Em sembla que el mestre ja està cansat de tanta contaminació atmosfèrica…
Senyor mestre ,si engega molt sovint el motor li pot receptar unes quantes voltetes pel pati i així podrem respirar bé dins la classe.
Aquests dies que he estat a l’ escola m’ ha semblat que s’ ha posat al dia de les correccions , però això del sector primari…que no n’ hi h a a Romania….però bé que continuï treballant ja que sembla que finalment ha après a fer divisions de dues xifres
I de l’ Ainoa sense h què en direm ? Doncs que de treball i de divisions molt bé i d’ interès també , però que ens cal millorar en la lletra i també en preocupar-nos de cadascú i no tant dels altres , ah i això també se li podria aplicar a l’ Ainhoa amb h ( jo no ho faig dirà, però sí …)…i potser a algun altre ….
I de l’ Hug que n’ hem de dir . Hauria de venir cada matí amb la bateria carregada ( no la del cotxe) i de tant en tant una camamilla perquè no para quiet i fins hi tot la seva cadira i jo mateix ,comencem a tenir estrès. Quan treballa ho fa bé però caldria millorar i molt la lletra i la presentació . Espero que l’ any que ve quan torni un altre Carnestoltes hagi millorat molt….i escriure i llegir,llegir,llegir….Ah ! i a futbol és juga amb la pilota no amb la cama del company !
JUTGE.- Bé senyor Carnestoltes acabi home o jo hauré de dormir avui al carrer !
CARNESTOLRES.- Acabo ja , ara els alumnes de l’ altra classe que quan hi he estat a uns més que altres he vist concentrats . L’ Adrià he observat que a vegades està empanat i només es desperta si algun cotxet passa pel carreret. Però quan treballa i s’ esforça la senyoreta està més contenteta .
I l’ altre Adrià de la France he vist que és molt treballador, llegeix molt bé …però sembla que té un coixí de punxes sota el culet que li fa ballar la cama a pleret . Continua treballant així i un gotet de camamilla cada matí .
I de l’ Esteve que en direm … doncs que va fent encara que una mica lent , però em sembla que la mestra n’ està molt contenta. AH! i els dilluns no es pot faltar sinó molta feina tindràs per treballar .
L’ escola li agrada molt a l’ Adelina i en gaudeix cosa fina . Li agrada molt treballar però també xerrar . A vegades cal tancar la radio o la senyoreta quedarà mig atabalada.
I del Miquel, aquest noi tant simpàtic que en diré, doncs que molt s’ esforça i que cal continuar treballant i seuré bé o també haurem de començar a beure una mica de camamilla .
I de la Tina, aquesta noieta que sempre treballa i està molt atenta i a l’ escola ve molt contenta . Espero com a Rei Carnestoltes que l’ any que ve també continuïs així i la senyoreta tindràs contenta cada matí .
JUTGE.-Bé, ja n’ hi ha prou que s’ ha pensat que tenim tot el dia ? On ha après aquets rodolins que fa anar . Em sembla que vostè també ha aprofitat aquests dies que li hem regalat i…..
Judici al Carnestoltes 1ª part
Finalment avui, dia 20 de febrer de l’any 18 després del segon mil·lenni hem fet el judici al Carnestoltes que ha voltat per l’ escola una setmana més de l’ acostumat . I avui , amb plena Quaresma, finalment l’ hem jutjat . Alguns alumnes demanaven el judici des de ja feia dies però n’ hi havia algun que li havia agafat afecte .
Aquí hi teniu la primera part del judici .
JUDICI AL REI CARNESTOLTES
Cubells a 20 de febrer de 2018
JUTGE.- Bona tarda a tothom, ens reunit aquí per a jutjar un senyor que ha aparegut al poble i sembla que ha portat un ambient de força festa i felicitat. Aleshores no sé massa bé perquè l’ hem de jutjar , més aviat sembla que l’ hauríem de felicitar, en fi ……………………
FISCAL .- Bona tarda , com és possible , senyor jutge que tingui algun dubte que s’ ha de jutjar aquest senyor. És clar que cal fer-ho . He observat que el mestre té més problemes dels normals amb algun alumne i alumna que sembla que la cadira li cremi al cul . …
JUTGE.- Però , com gosa interrompre’m ! Què s’ ha pensat !! Ara donaré la paraula, primer, al Sr. Carnestoltes .Vol dir alguna cosa abans el fiscal no el comenci a acusar senyor Carnestoltes ??
CARNESTOLTES .- Bona tarda nois i noies, em pensava que el senyor fiscal no em deixaria ni obrir la boca . Així que penso que és bo que els nens de les escoles passin uns dies una mica més divertits però sense deixar de treballar i ………
FISCAL .També n’ hi ha un que no para quiet amb la cadira , motoritzat…..i perquè no té res més a moure…………
JUTGE .- Calli senyor fiscal ,, no li he donat la paraula , no el vull tornar a avisar , si el torno a avisar el posaré una estona de peus i sense cadira com a càstig. Què són aquest mals modals. Faci el favor de seure i callar mentre no se li demani una altra vegada la paraula . Així que digui, digui senyor Carnestoltes, què estava explicant ?
CARNESTOLTES.- Doncs que per uns dies amb una mica més d’ alegria no passa res que ja hem de treballar més durant l’ any . I a més senyor fiscal ha d’ entendre que avui els alumnes estan una mica nerviosos perquè aquesta tarda fem el judici .
JUTGE .- Molt bé senyor Carnestoltes jo també estic amb vostè .A veure senyor fiscal , digui de que s’ acusa a aquest senyor .
FISCAL .- Puc parlar ? Bé doncs . Jo com a fiscal, acuso al senyor Carnestoltes de portar la disbauxa a l’ escola . Què s’ ha pensat fer venir nens i nenes amb barret i amb un mitjó de cada mena , que és pensa que l’ escola és un circ? . Encara que de vegades em penso que sí , perquè hi ha alguns alumnes que més que alumnes semblen contorsionistes de circ, n’hi ha que no paren quiets ni a la de tres i … El dia de la corbata encara pot passar .
Per acabar acuso , al senyor Carnestoltes de tots els fets esmentats i espero que el senyor jutge dicti sentència .
Et diràs Flow 1ª part
TITOL: Et diràs Flow
AUTOR: Pippa Goodhart
IL·LUSTRADOR: Anthony Lewis
EDITORIAL: Ala delta
PERSONATGES: En Flow, la mare, el pare, l’Oliver i en Craig .
RESUM
Hi havia una vegada un nen que es deia Oliver. Era alt, tenia els ulls negres i el pèl marró. A l’escola no acabava la feina que li posaven. Els nens a lh’ora del pati sortien a jugar i ell es quedava a acabar la feina. L’Oliver volia tenir un gos.
Un dia quan va sortir de l’escola l’Oliver li va preguntar al seu pare i a la seva mare si podia tenir un gos. Els seus pares li van dir que no. L’Oliver al sortir de l’escola per la tarda se’n va anar a una granja. En aquella granja hi havia una gossa que havia cadellat feia un mes. L’Oliver va anar a buscar el seu gos. El seu pare i la seva mare no el deixaven però ell igualment el va anar a buscar.
El seu amic Craig també estava allà. En Craig era alt, tenia els ulls verds i el cabell ros. L’Oliver volia elegir el gos que més li agradava; però el que volia elegir l’Oliver el va elegir en Craig primer. L’Oliver es va quedar amb el que no hi veia bé d’ un ull i que no hi sentia bé d’ una orella.
Al gos li va posar Flow .No volia que els seus pares trobessin al gos . El nen deixava en Flow a fora de casa.
Un dia hi va haver una tempesta i l’Oliver va deixar en Flow al garaig.
L’Oliver entrenava a en Flow cada dia per a una cursa d’obstacles de l’estiu.
Un dia el seu pare va descobrir en Flow. El pare volia que l’Oliver li ho expliqués tot. L’Oliver li va dir que el seu somni era tenir un gos i que ell el volia complir . La seva germana petita va veure en Flow molt fort. Els seus pares li van dir que anirien al veterinari per veure si estava sa.
El veterinari li va dir que no hi veia molt per un ull i que per una orella no hi sentia gaire. Els seus pares li van dir a l’Oliver que es podia quedar el gos amb una condició: que el cuidés ell. El seu pare volia tambè que cada dia es posés a estudiar amb ell una hora.
Quan acabava d’estudiar , amb el seu pare anava amb el Craig i el seu gos a entrenar per la cursa d’obstacles de l’estiu.
Comentaris