Estiu a Cubells- Adrià.

La primavera s’acabarà
i l’estiu començarà.
Tindré vacançes d’escola
i no m’aixecare d’hora.

Amb el pare i el pafri a cosetxar aniré
i m’ho passaré molt bé.
La cosetxadora portaré
i el travctor ,potser,.. també.

A la piscina aniré
i segur que em banyaré.
Una bacaina sota l’arbre faré
i molt fresquet em despertaré.

Les espigues d’ordi darades ja estan,
per dema al mati s’hauran d’anar preparant.
Quan les cosetxadores marxaran
les estufes anbirem preparant.

Adrià Trepat Pena

Estiu -Lismel

L’estiu ja ha arribat
i molts mosquits ens ha portat.
Les orenetes ens ajudaran
i els mosquits es menjaràn.

Al carrer hem anat
i molt acalorats hem quedat.
Un gelat ens hem comprat
i a la fi ens hem refrescat.

A la platja hem marxat
i al mar ens hem banyat.
Sota una ombra ens hem estirat
i molt tranquils hem esstat.
A casa hem tornat
i molt cansats hem arribat.

L’estiu ja ha acabat
i la tardor ha arribat.
A l’escola hem tornat
i amb els companys ens hem trobat.

NOM:Lismel

CURS:5è

El nostre estiu.

L’estiu ha arribat,
i molta calor ens ha portat.
Ara, a la piscina anirem
i molt ens refrescarem

La primavera a marxat
i el seu mant de flors amb ella s’ha anat.
L’escola ha acabat
i les vacances han començat.

L’estiu amb ell ens ha portat
festes, mosquits i algún gelat.
A casa necessitarem el ventilador
a veure si ens passa una mica la calor!

L’estiu marxarà
i la tardor arribarà.
A l’escola tornarem
i un curs nou, ens prepararem.

Rosmel M.E 6è.

Estiu

La primavera ha marxat
i l’estiu ens ha portat.
Molta calor fa
peró el riu ens la fa passar.

Sant Joan a arribat
i molts petars em tirat,
tota la coca ens em menjat i
i tard a dormir em anat.

A la platja hem anat i
despres ens em banyat
Un gelat ens em menjat
i a l’ombra a llegir hem anat.

Les festes ja han acavat
i al setembre a l’escola em tornat
la tardo començarà
i alguna fulla ja caurà.

Blau

Xau, el gos nàufrag 4

L’ ESTORNUT

1.- Per què en Xau estava esgarrifat ?
-Com el van descobrir ? – Com va reaccionar el gosset ? -Què els va passar als pirates ?
-Quins animals vivien en aquella illa?
-D’ on van pensar que provenia el gosset ?
-Què van decidir que havien de fer ? – Per quina raó ?
-Què vol dir ” el governador mira cap a una altra banda ” ?
-Què vol dir que ” l’ instint el protegia ” ?
-Com caçava els talps ? – Quin altre animal , també ho fa així ?
-Quin perill no va poder olorar ni sentir ? – Què passà aleshores ? – I una mica més tard ?
-Què van fer els tres micos després de pensar-se si baixaven o no dels arbres ? – Com valores aquest fet ? -Per què ?
-Què va passar l’ endemà al matí ?
-Quan va arribar a la platja a la tarda, els crancs ja no hi eren , quina sorpresa li tenia preparada el gran macaco ?
-Com t’ hauries sentit tu després d’ aquesta actitud del gran macaco ? – Per què ?
-Com creus que va ser la vida del Xau en aquella illa a partir d’ aquell moment ?

Aquest és l’ acabament de la història del Xau segons en Josep Vallverdú, però hauria pogut ser diferent. Al llarg de la setmana farem un text i l’ explicarem.

UN MAS ESPECIAL

– Què volia dir ” gossos a temporades” ?
-Per què a la mare no li feia gràcia passar el cap de setmana en aquella casa rural ?
-Quines bones raons li van donar a la mare per anar-hi ?
-Descriu el paisatge on van arribar. Com era el lloc ,què hi havia al voltant, quantes cases hi havia, com eren,……
-Qui hi vivia a aquella casa ?
-Per què era famosa aquella casa ? – Qui el va reconèixer ?

Valorem el curs.Adrià

La matèria del curs que m’ha agradat més ha sigut la plàstica, perquè hem fet moltes manualitats al llarg del curs, mòbils, dibuixos rellotges…

L’activitat que m’ha agradat més es quan vam mesurar l’escola, perquè vam aprendre les unitats de mesura i a mesurar espais grans.

Adrià Trepat Pena 5e

Valorem el curs. Rosmel

LES MATÈRIES que més m’han agradat han sigut català i plàstica. La llengua catalana perquè a mi escriure m’agrada moltíssim i
per a mi aprendre a escriure correctament és molt important, perquè si m’agrada escriure ho aprenc a
fer correctament. També plàstica perquè m’agrada dibuixar i pintar. És una manera d’expressar-se pintant.

L’ACTIVITAT que més m’ha agradat ha sigut la del test que vam fer amb rajoletes blaves. A mi plantar em relaxa
i també perquè fer-ho amb quadradets de la piscina ha sigut molt original.
I veure com creix una flor per a mi ha sigut molt bonic.

Rosmel 6è.

Valorem el curs. Lismel

*La matèria que més m’ha agradat ha sigut plàstica perquè fem moltes coses a mà i perquè m’encanta dibuixar i fer manualitats i aprenc molt a dibuixar.

L’activitat que més m’ ha agradat ha sigut quan fèiem uns experiments de separar dissolucions. Va ser molt divertit i m’ho vaig passar molt bé perquè era molt interessant i perquè descobrirem coses que no sabien.

Un altra activitat que m’ha agradat molt és quan vam anar a l’hort de l’escola a plantar . A mi m’ha agradat perquè fèiem treball en equip i aprenem a plantar.

NOM:Lismel

CURS:5è

Valorem el curs. Blau

-Les matèries que m’agradat més es Matematiques i Medi Social perqué m’agrade molt fer problemes i son didertits i Medi Social perque m’agrada molt la historia.

*L’activitat que més m’agradat és l’experiencia de les mescles i les disolucions perqué va ser molt divertit i vaig obserbar com es separaven les mescles.

Blau

Valorem el curs.Hug

LA MATERIA QUE M’HA AGRADAT MES ES Catala, PERQUE m’ha agradat poder fer una historia a la meva manera i tambe m’han agradat les preguntes.
L’ACTIVITAT QUE MES M’HA AGRADAT ES el circuit electric, PERQUE es manual fer-lo i perque si ho he fet jo ho sabre arreglar.

HUG 6é.

Més activitats de Matemàtiques per 2on i 3er

MATEMÀTIQUES

MAPES INTERACTIUS

ACTIVITATS PER TERCER i SEGON

Sumes 12
Sumes i restes 14
Suma 45 (2)
Resta 48
Suma 49 (2)
Suma 55 (2)
Suma 66
Suma 70
Suma 85(2)
Su i res 97(2)
Resta 121(2)
Suma 144(2)
Suma 175
Suma 187(2)
Restes 213(2)
Sumes 222(2)
Sumes 245(2)
Restes 246(2)
Sumes 249(2)

Valorem el curs. Elisabeth

La matèria que més mha ‘agradat és la plàstica…perquè hem fet molts dibuixos molts bonics i molt interessants
i he utilitzat pintures diferents.

L’activitat que més m’ha agradat
va ser quan vam anar a plantar plantes -tomaqueres, cebes, enciams -perquè
he après una mica a distingir quines són cadascuna de les plantes.

Elisabeth 2on

Xau, el gos nàufrag 3

EXPLORANT

1.-Què va poder menjar una vegada arribat a la platja ?
-Per què va decidir tornar a la selva ? – Per què el seu olfacte no li servia massa dins la selva ?
-Per què la flor que va trobar li va cridar l’ atenció ? – Per què hi va posar el morro ? – Què passà aleshores ?
-Com es va poder alliberar el gosset ?
-Què va descobrir per primera vegada el Xau ? -Per què es va posar content ?
-Què va acabar menjant aquest dia ?

AMICS I SOCIS

2.-Què vol dir ” Apuntava l’ alba” ?
-Quin nou perill va trobar aquest nou dia ? -Què va fer el Xau ? -I l’ altre animal ?
-Com estava el Xau ? – Qui i com el van ajudar ?
-Què passa aleshores ?
-Com reaccionà el gosset ?
-Què creus que va pensar el gosset ? – I els micos ?
-A l’ hora de tornar a menjar crancs, per què creus que els micos ja no li tenen por ?
-Quin sistema dfe menjar crancs era més efectiu, el del Xau o el dels micos ?
-Quin era ara l’ objectiu del Xau ? – Ho va aconseguir de moment ?

Dibuixem l’ escola i en fem una maqueta volumètrica.

Aquestes dues últimes setmanes hem estat dibuixant la nostra escola. A veure com ens ha quedat ?

Fem un rellotge

Ara que ja arriba final de curs , com a última activitat de plàstica, farem un rellotge. Per a fer-lo necessitarem:
Una fullola de 30×25,arc i serres de marqueteria, pintures, retoladors permanents ,vernís i una maquinària de rellotges.

Primer tallem la forma del rellotge com es pot veure a les imatges i el decorem.

Al llarg de la seva execució ho anirem explicant.

Treballem el poble

Durant el mes d’abril i maig els alumnes de Cubells per tal de fomentar l’àrea de descoberta de l’entorn, han investigat sobre el seu poble. Hem treballat el poble juntament amb les seves botigues,parcs, ajuntament,restaurants i edificis antics com l’església romànica.
Hem investigat a fons cada edifici observant i aprenent característiques importants d’aquests. Ens ho hem passat molt bé!

Visitem l’ Ajuntament

Els alumnes de l’ Escola Sol Naixent de Cubells, dimecres van anar a visitar l’ Ajuntament. Aquí podeu veure algunes imatges. l’ alcalde, en Josep Regué, ens va ensenyar l’ edifici de l’ Ajuntament, totes les seves dependències i ens va explicar la història de l’ Ajuntament i del seu funcionament.

Plantem tomaqueres

El dilluns d’ aquesta setmana vam plnatar les tomaqueres. Són tomaqueres que fan tomates per penjar. A veure com ens anirà la collita ?

Activitats

MATEMÀTIQUES

MAPES INTERACTIUS

ACTIVITATS PER TERCER i SEGON

Sumes 12
Sumes i restes 14
Suma 45 (2)
Resta 48
Suma 49 (2)
Suma 55 (2)
Suma 66
Suma 70
Suma 85(2)
Su i res 97(2)
Resta 121(2)
Suma 144(2)
Suma 175
Suma 187(2)
Restes 213(2)
Sumes 222(2)
Sumes 245(2)
Restes 246(2)
Sumes 249(2)

Mescles i dissolucions 2

Separació de mescles i dissolucions 1

Dins de la part de física de 3er i 6è aquesta última setmana hem treballat la separació de mescles i dissolucions.
Vam barrejar en una plat serradures i llimes de ferro, en un segon got oli i vinagre, en un tercer sorra i aigua i en un quart aigua amb sal .
Els alumnes havien d’ aconseguir separar els dos components de les quatre mescles i dissolucions que se’ls havia preparat.

1.- Per separar les serradures i les llimadures de ferro vam apropar un imant a la mescla i vam poder observar que les llimadures es quedaven enganxades a l’ imant i les serradures es quedaven al pla. (IMANTACIÓ).

2.-En el següent got l’ oli s’ havia quedat a sobre i el vinagre a sota. Els alumnes van vessar , poc a poc, l’ oli dins d’un altre got, mantenint el vinagre en el seu. L’ oli i el vinagre quedaven separats. (DECANTACIÓ )

3.-En el següent got hi havia la sorra barrejada amb aigua. vam agafar un paper de filtre que vam posar en un altre got i vam anant-hi tirant la dissolució. L ‘aigua queia neta dins el recipient i la sorra es quedava en el paper de filtre. (FILTRACIÓ )

4.-La quarta dissolució la teníem dins d’ un vas de precipitats ( Aquest vasos permeten posar-los a bullir al foc ). Vam posar la dissolució a bullir i després d’ una bona estona l’ aigua es va evaporar i la sal va quedar al fons del cas de precipitats . (EVAPORACIÓ)

En el proper article hi ha les imatges

Reciclem o no ?

Aquest any dins del concurs fotogràfic de la zer, treballem el tema del reciclatge, amb imatges de correctes i incorrectes accions…..

Reciclem o no ?

Aquest any en el concurs fotogràfic de la nostra zer, estem tractant el tema del reciclatge. Els alumnes aporten algunes imatges on es poden veure bones i males actituds ….

Miquel Strogoff 4

Xau, el gos nàufrag 2

NAVEGANT CANí

1.- Com ho feia el gosset per refugiar-se al bot ?
-Què feia en Xau per sostenir-se a l’ aigua ? – Què era el pitjor per l’ animal ?
-Com es va poder salvar ?
-Què va notar que necessitava quan es va fer de dia i la mar s’ encalmà ?
-Què somià el gosset quan es va adormir ?
-Com va poder menjar la primera vegada ? – I beure ?
-Com s¡ ho feia l’ animalet per no passar calor durant el dia ? – Què va menjar aquest tercer dia dins el bot ?
-Què va fer quan un gran arbre va xocar contra el bot ? – Què va fer l’ endemà en Xau ?
-Per què al gosset li semblava que anava en cotxe ?

TERRA!

-Què vol dir que : l’ arbre embarrancà ‘ – Què va fer aleshores en Xau ? – Com creus que es va sentir aleshores l’ animal ? – Per què ?
-A qui va trobar aleshores ? – Què feien ? -Per què creus que els animals van desaparèixer ? – Què feu el gosset aleshores ?
-De cop el gos va sentir que tenia set, com s’ ho va fer per Beure ?
-Finalment el gosset va endinsar-se dins la selva i va descobrir un nou aliment. Quin era ? -Dibuixa’l.

MENJAR,MENJAR !

-Què va decidir a l’ inici del Capítol5 ? – Ho aconseguí? -Per què ? – Per què els animals creus que van reaccionar així ? – Ho fan tots els animals ?
-Per què creus que dins la selva de vegades sembla que es fa de nit ? – Com es va curar la picada del centpeus ? – Per què creus que els gossos tenen dificultats per moure`s per la selva ?
-Digues al nom d’ alguns animals que no tinguin dificultats per moure-s’ hi ?
-Per què el conte diu que la selva es tant animada de dia com de nit ?
-Què va veure el Xau en aquell moment ? – Què volia fer aquest animal ?
-Per què en Xau pensa que el camaleó té una vida descansada ?

Avaluació Diagnòstica.

Avaluació Diagnòstica.

Anem a l’ hort 2.

Els alumnes d’ Infantil de l’ Escola Sol Naixent vam anar ahir a la tarda a l’ hort i vam plantar enciams. És la n ostra primera experiència aquest any. Esperem que els enciams es facin molt grans. Vet aquí algunes imatges.

Anem a l’ hort 1

Els alumnes de la classe dels grans de l’ Escola Sol Naixent de Cubells, el divendres dia 14 de maig vam fer la primera plantada de la primavera a l’ hort que tenim al costat de l’ Escola.
Vam plantar enciams, cebes i melons. Un alumne era l’ encarregat de fer els forats i els altres anaven plantant.Una vegada feta la plantada vam regar.

Faula. L’ esquirol i el pica-soques.

fa uns anys un esquirol passejava pel bosc com feia cada dia. Anava saltant de rama en rama que és el que fan normalment els esquirols. De cop va veure un pica-soques que no podia fer el seu niu dins d’ un arbre. Era un pica-soques jovenet que no tenia experiència i el seu pic encara no era massa fort.
Quan l’esquirol se’n va adonar el va ajudar. A l’acabar el pica-soques es va acomiadar de l’esquirol i se’n va anar a casa seva (un niu en un pi molt alt a uns 10 metres.)
Un dia l’esquirol va anar a avisar el pica-soques perquè es va incendiar l’arbre on vivia. El foc anava directe a casa del pica-soques perquè sortís corrents de casa i no moris cremat. El foc va continuar i l’arbre del pica-soques també es va cremar. Aquell bosc on vivien els dos animals es va salvar gràcies a dos valents bombers que van anar corrents. Els dos animalets, molt apenats van marxar del bosc i es van fer un niu en un altre bosc…….

Faula. El saltamartí i les formigues.

Hi havia una vegada una formiga que estava al seu formiguer. Un dia els seus companys li van demanar:
-Pots anar a buscar quelcom per menjar? -li van dir les formigues.
-És clar que si! -va dir la formiga. Tot d’una va sortir del formiguer i va anar a buscar menjar. Va caminar i va caminar i va trobar un camp ple d’herba. Un nen estava menant fruita i li va caure una llavor. La formiga lo va aprofitar i la va agafar. Un saltamartí que estava saltant per allà, la va veure arrossegant una llavor més gran que ella i li va dir: Ja,ja,ja! No arribaràs ni a la meitat del camí! Fins la llavor és més gran que tu!
-li va dir.
La formiga amb veu desafiant li va dir: Deixa’m estar! Estic segura de que tu no podries ni carregar-la! -És clar que si! -Sóc més fort i més gran que tu!li va dir el saltamartí.
La formiga el va ignorar i poc a poc va anar avançant amb les burles del saltamartí al costat.
Va arribar un punt que estava davant del seu formiguer i el saltamartí li va dir: -Com pot ser! Ho, ho sento molt formiga sento haver-te subestimat.-li va dir. No passa res saltamartí! Et perdono.
A partir d’aquell moment el saltamartí i la formiga van ser amics.
“Amb esforç i constáncia tot s’aconsegueix”

Rosmel 6è.

Go to Top