la volta al món en 80 dies.C 7
CAPÍTOL 7. EN FOGG, CAPITÀ DE VAIXELL
1.-Fins a on havien d ‘ anar en Fogg i els seus amics ? – Com ho va solucionar en Fogg ? – Li va costar ? Perquè ? – Fins a on els portava el vaixell, inicialment ?
-Per què estava tancat i molt enfadat el capità del vaixell ?
2.- Quin problema van tenir un dia després d’ una tempesta ? – Quina solució va plantejar en Fogg ? – Què va fer aleshores ?
-Com reaccionà en Fix a l’ arribar a Liverpool ?
La volta al món en 80 dies. C6
CAPÍTOL 6 -EL TREN DELS INDIS-
1.-Per què Aouda es va preocupar quan va veure que el coronel pujava al tren a San Francisco ? – Com van entretenir a en Fogg ?
-Quin problema va sorgir pel camí ? – Quina solució van adoptar per superar-lo ?
2.-Que va passar quan en Fogg i el coronel estaven a punt d’ enfrontar-se ? – Com va reaccionar tothom ? – Què els va explicar el revisor abans de morir ?
-Què va fer en Passepertout ? – Per què ?
3.-Què van fer els indis quan van veure’s atacats pels soldats del fort ? – Cap a on va aleshores en Fogg ? – Qui el va acompanyar ? – Va aconseguir el seu objectiu ?.
4.-Com s’ ho van fer per arribar a Omaha sinó hi havia tren fins unes hores més tard ? -Cap a on van anar després ‘
5.- Quina sorpresa es van trobar a l’ arribar a Nova York ‘
Pesem les cebes i els tomàquets
Una vegada collides les cebes i les tomates va ser hora de pesar-les. Les classes de matemàtiques aquest any a CM i Cs les hem començat pel Sistema Mètric: longitud, pes i capacitat.
En una sessió de matemàtiques vam pesar els tomàquets utilitzant una balança electrònica . Els pesos en grams els vam anar passant a les diferents unitats de pes : hg, dag, grams,dg,cg….
En una altra sessió vam pesar les cebes utilitzant unes balances manuals. vam poder treballar també les unitats anteriors però per damunt de tot el mig quilo, el quart de quilo….
Els alumnes van conèixer una altra manera de pesar .
El meu millor dia d’ estiu. Adrià
El meu millor dia d’ estiu va ser un dia que vam anar a cosetxar jo i el meu pare . Ens vam despertar a les 6:30 del mati, vam esmorzar i vam anar a engreixar la cosetxadora . Després la vam portar cap al tros i vam començar a cosetxar.
Feia sol.
El camp que havíem de cosetxar tenia unes tres hectàrees, el camp es nostre.
El meu pare va començar a cosetxar, va fer tres toms a l’antera. L ‘ antera es fa primer perquè la cosetxadora pugui girar més bé.
Quan jo estava cosetxant el meu pare va baixar de la cosetxadora i hem va deixar cosetxant sol.
El padrí estava venint amb el tractor i la carrossa, la padrina estava fent el dinar.
Mentre jo cosetxava el meu pare estava jugant al mòbil.
Al cap de mitja hora vaig acabar el tros va venir el padrí amb la carrossa i vaig abocar el gra.
Com que ja era la 13:30 vaig anar a dinar i el pare es va quedar cosetxant.
La padrina havia fet ensaladilla russa, estava boníssima.
Com que hem feia una mica de mal el cap em vaig quedar a casa mirant la tele.
Adrià Trepat Pena. 6é
El meu millor dia d’ estiu. Lismel
El meu millor dia d’estiu va ser quan vam anar a Camarasa amb la Blau i les seves amigues.
Un dia d’Agost em van dir que anàvem a jugar per la nit a Camarasa ,en tot el dia no parava de pensar en això.
Quan gairebé era de nit vam sopar i vam anar tots cap a Camarasa. Ens vam trobar a un parc amb la Blau i les seves amigues .Vam començar a fer el tomb pel poble, primer vam pujar per unes escales i vam anar a un mirador. Després vam baixar del mirador i la Blau, la Elisabeth ,la Carme, la Rosmel i jo vam anar per unes escales que portaven a una església, vam pujar amb molt de compte perquè era tot molt fosc
Després vam baixar al parc. Vam jugar al pica paret i després ens vam acomiadar i ens vam marxar cap a Cubells,
I AQUEST VA SER EL MEU MILLOR DÍA D’ESTIU!
LISMEL:6É
El meu millor dia d estiu: Blau
El meu millor dia d’estiu va ser quan vaig anar a Empúries a veure les ruïnes romanes i gregues el 3 de setembre. Ens vam aixecar aviat a les (7:30). Vam trigar dues hores per arribar-hi.
Quan vam arribar vam anar a esmorzar allí en una cafeteria, després d’agafar les entrades. Al cap d’una estona vam anar a veure primer les ruïnes gregues .
L’àgora era gegant , hi havia molts pous ,alguns mosaics amb molts dibuixets i moltes cases.
Després vam anar a veure un museu on hi havia (motes monedes ,gerros de ceràmica ,que estaven molt decorats.
Tot seguit vam anar a veure les ruïnes romanes .Primer vam anar a veure el fòrum. Tot seguit vam anar a dinar .
Després vam anar a mullar-nos els peus a la platja i ales(16:00)vam marxar al nostre apartament a vora de la costa Brava.
Després de sopar, vam anar a fer una volta a la vora de la platja i al cap d’una estona vam anar a dormir .
Vam ser-hi 3 dies.
El proper dijous us explicaré el que vam fer l’endemà.
Blau
El meu millor dia d’ estiu.Elisabeth
El meu millor dia d’estiu va ser quan vam anar a Valencia. Vam anar a un mini campament amb la meva família ,la mare ,el pare i les meves tres germanes .
El divendres 12 d’agost a les tres de la tarda vam marxar i vam arribar a Valencia a les 7. Durant el viatge feia molta calor. Vam parar ha preguntar perquè ens vam perdre, després vam posar un altra direcció i vam arribar .Quan vam arribar a un poble de Valencia vam berenar -sopar ens vam dutxar i vam anar a dormir.
Elisabeth
3er
La narració
Hem començat el curs treballant la NARRACIÓ a l’ hora d’ expressió escrita. després de recordar els elements que té una narració . PLANTEJAMENT, NUS I DESENLLAÇ , hem recordat quines són les característiques de cada un d’ aquest elements .
PLANTEJAMENT : on descobrim els personatges, el lloc i el temps on passarà l’ acció.
EL NUS : La part de la narració on s’ explica la trama o el fet. Sol ser la més llarga.
EL DESENLLAÇ : part de la narració que finalitza. el que expliquem.
Hem començat treballant l’ explicació d’ un dia d’ estiu qualsevol, continuarem amb la faula i el conte, cada un d’ ells és un tipus de narració.
Pesem els tomàquets
El divendres dia 24 de setembre vam pesar les to mates recollides el dimarts. A l’ hora de la classe de matemàtiques les hem pesat i hem fet exercicis en les pesades dels alumnes. Hem passat els pesos en grams a altres unitats del sistema mètric; a decigrams, centigrams, quilograms…..també hem resolt altres exercicis de pes.
Collim les tomàquets
El dimarts dia 21 de setembre els alumnes de CM i CS de l’ escola hem anat a collir les tomates per penjar que vam plantar al juny. Ha sigut un bon any. N’ hem recollit tres cubells i encara n’ hem deixat algunes perquè madurin a les plantes. Durant aquesta setmana les pesarem.
Collim les cebes
La primera setmana de curs vam collir les cebes i les tomates que havíem plantat. Vam aconseguir una bona collita.
La volta al món en 80 dies. C3
CAPÍTOL 3
ALLIBERAMENT DE LA BELLA AOUDA
1.-Cap a on van anar a la nit ? -Quin lloc no estava vigilat ? – Van poder rescatar la noia aquella nit ? – Per què ?
2.- Què van fer la gent l’ endemà ? -Per què van començar a cridar i a fugir la gent d’ aquell lloc ? -Què havia passat en realitat ?
-Cap a on es van dirigir Fogg i els seus company ? – Què van decidir fer amb la noia ? – Per què ? – I amb l’ elefant ?
3.-Co es va mostrar la noia amb els seus amics ? -per què els acompanyaria fins a Hong Kong ? – On es va parar Sir Francis ? -A on van arribar finalment ?
-Què va passar quan van baixar del tren ? – Quin era el problema ? – Qui havia organitzat aquell embolic ? – Per què ?
4.-Per què creus que serveix una fiança ? -Que van fer els companys a l migdia ? -I l’ inspector Fix ?
-Què va pensar d’ en Fix en Passapertout ? – On van fer la propera escala o parada ?
5.-.Tot i la tempesta que es va produir els va donar temps per arribar a Hong Kong i poder agafar un nou vaixell. Per què van tenir temps ? – On es troba Hong Kong ? – Per què Aouda no es va poder quedar a Hong Kong com volia fer ?
-Per què en Fix estava decebut ? – Què van saber quan van anar al port a reservar el bitllet ? -Per què es va posar content en Passapertout ?
6.- Què va decidir fer en Fix amb en Passapertout ? – Quina creus que era la seva intenció ? – Ho va aconseguir ? – Què havia passat ?
La volta al món en 80 dies
CAPÍTOL 2
1.-Enganxa a la teva llibreta l’ itinerari del viatge d’ en Fogg per Europa i pinta’l .Quins països actuals va travessar?
-Per què en Fogg va haver de baixar del vaixell en arribar a Suez ( Egipte ) ?
-A qui va trobar en Passapertout quan passejava pel moll ?
-Per què creus que el vaixell va parar a Suez i no va sortir ràpidament ?
2.-Per què creus que l’ Inspector Fix pensava que en Fogg era el lladre del Banc de Londres ?
-Quina era la propera parada del vaixell ? – Quants dies necessitava per arribar a la nova parada ?
– Com passava el temps en Fogg al vaixell ? – Com l’ hauries passat tu ?
3.-On és Bombai ? Quants dies van trigar a arribar-hi ?
-Qui governava al país ? -Cap a on havien d’ anar ara ?
-Per què els sacerdots de la pagoda van voler estovar en Passapertout ?
– Quin mitja de transport van agafar a Bombai ? – A qui van conèixer ?
4.-Què passà a mig camí ?
-Com van solucionar el problema ?
5.-El primer dia va ser tranquil. Què van trobar el segon dia ?
-Qui era la noia que portaven presonera ? – On la portaven ?
-Per què la volien matar ?
-Què van decidir fer en Fogg i els seus amics ?
La volta al món en 80 dies
Iniciem el curs amb la lectura d’ una adaptació de la novel·la=la d’ en Jules Verne, La volta al món en 80 dies.
AQhr dia 13 de setembre vam llegir el primer capítol que avui comentarem.
TÍTOL:
AUTOR:
CAPÍTOL 1
1.- Qui és el protagonista d’ aquest llibre ? .Digues tres característiques del personatge.
-Què feia cada dia ?
2.- Per què havia acomiadat l’ antic majordom ? . Digues algunes característiques d’ en Passapertout.
-Per què desitjava la feina de majordom ?
3.- Què van apostar els membres del Club i en Foog ?
4.- Per què en Passapertout va trobar estrany que en Fogg tornés a casa tant aviat ? Què li va dir en Foog a en Passapertout ?
5.- Per què una vegada al tren a en Fogg no el va preocupar que el majordom s’ hagués descuidat les llums de casa obertes ? -Quin és el recorregut que ha de fer en Fogg i en Passapertout per arribar a Suez i quins països i mars ha de travessar i amb quins mitjans de transport ho han de fer ?
-Per què la policia de Londres envia un inspector de policia a seguir a Fogg?
Comiat de l’ Hug i la Rosmel
El dia 22 de juny, l ‘ últim dia del curs, vam acomiadar als dos alumnes de sisè, la Rosmel i l’ HUg. En un ambient força emotiu vam començar el comiat amb una actuació musical. La LIsmel ens va interpretar dues peces al violoncel .
Tot seguit se’ls va lliurar un record de l’ Escola, un bolígraf amb el seu nom gravat . Seguidament vam veure un vídeo dels anys passats a l’ Escola Sol Naixent; l’ Hug des de P3 i la Rosmel aquest curs.
vet aquí les imatges…..
Que tingueu molta sort nois !!!
Cursa solidària-Save the children1
Tot i ser un any difícil vam poder fer la Cursa Solidària com cada any.
Hort estiu 2juny
L’ hort continua endavant
S’ ha regat i s’ han lligat les tomaqueres.
Construïm un rellotge
Com a treball de plàstica de fi de curs hem construït un rellotge analògic .
Ens ha calgut el següent material:
-Una fullola.
-Una maquinària de rellotge.
-Pintures per decorar i vernís.
Primer hem tallat amb la serra de marqueteria la peca i hem polit les vores.
Tot seguit hem dibuixat un cercle amb el compàs i hi hem dibuixat les hores.
Finalment l’ hem decorat amb dibuixos, ho hem pintat i vernissat .
Una vegada sec , hem fet un forat al mig i hi hem adaptat la maquinària. I ja el tenim…..
Tallers de prehistòria
Aquetes últimes setmanes de curs vam anar a fer un taller de prehistòria a l’ Espai Orígens situat a Camarasa . Després de fer un bon esmorzar vam fer el primer taller on ens van explicar les diferents eines que feien servir aquells primers homes. La majoria de les eines eren de sílex i d’ os. Vet aquí les primeres imatges.
El lleó i la gasela
Hi havia una vegada un lleó que vivia a la sabana. Era de color blanc, era un
lleó diferent. Era jove i tenia els ulls verds .Cada mati s’aixecava
i caminava molt. Aquell dia, al costat d’un riu, va veure unes gaseles
que bevien .El lleó es va amagar entre les plantes. La més petita de les gaseles es va apropar
a les plantes i el lleó la va mossegar i se la va emportar.
Les gaseles es van escapar.
Quan el lleó i la gasela van arribar a sota d’ un arbre la petita gasela li va dir que
si tenia molta gana ella coneixia un lloc per poder caçar molt.
El lleó s’ho va pensar i finalment li va fer cas .
Anant pel camí de cop i volta el camí estava tallat i tenien que saltar d’un lloc al altre.
El lleó va intentar saltar però va caure . La gasela va saltar
i …..Continuarà
I si la història fos una altra?
El Xau estava a la barca f que surava a l’aigua. Cada dia desitjava poder tornar amb la seva família.
El primer que va poder menjar a la barca va ser tres galetes molles que hi havia al bot.
La primera nit no va poder dormir i la va passar plorant. Al matí del següent dia, tot va anar millor.
Hi havia més aire fresc, sol… Aquest dia el Xau no va poder menjar res, però va poder beure d’una ampolla que hi havia al bot.
Quan va caure el vespre va començar a córrer un vent molt fort. Les ones van començar a fer-se grans i de cop,va venir una ona tan gran que va enfonsar el bot.El Xau va caure a l’aigua i va començar a intentar nedar.
Les ones eren massa altes i fortes. Al final se li van acabar les forces i es va deixar emportar per les ones.
Temps després, el mar es va encalmar i les ones van eportar el Xau a una illa. L’ animalet estava esgotat.
Tres hores més tard, va despertar-se sobre la sorra, però es va quedar a terra perquè estava ferit d’una pota i no li quedaven forces.
El dia següent tenia set i gana però estava millor.Encara no podia aixecar-se i no va poder menjar ni beure.
El matí seguent ja podia caminar una mica i va entrar a la selva. El Xau va trobar uns fruits i va menjar.Així van anar passant els dies.
Un dia a mig matí després d’ esmorzar uns plàtans va sentir un soroll. I de sobte… Va aparéixer un noi!
Aquell noi ja portava 3 setmanes a la illa i ja s’ hi havia acostumat . Aquell noi va portat al Xau a la casa que s’havia fet ell.
Li va veure la ferida i li va curar.
Al noi només li quedava una pistola de bengales .Els dos van anar a la platja a veure si passava algú.
No va passar ningú. El Xau estava atent a la nit i de sobte una nit va veure que passava un heelicòpter.
Va despertar al noi amb els seus lladrucs i el noi vaa disparar amb la pistola de bengales.
L’helicòpter els va veure! i els va poder salvar.
Al noi el van portar a l’hospital i al gos al veterinari. Després es van recuperar i el noi va adoptar al Xau. Elss seus amos d’abans es vsn quedar tristos però el Xau es va quedar amb un noi amable i solidari.
FI!
Rosmel 6è
I SI HAGUÉS PASSAT D’UNA ALTRA .
Era el 15 d’ agost de l’any 2020 quan Xau estava sol a plena mar , dins el petit bot al que havia pogut pujar: quan de cop va veure una llum a la llunyania.El gosset havia caigut a l’ aigua després de la gran tempesta que havia caigut sobre el vaixell dels seus amos,
Aquella llum era un vaixell que se li apropava. La gent que anava al vaixell havien vist el bot, segurament .En Xau estava content i preocupat. D’una part estava content perquè aquella era la seva salvacio i estava preocupat perquè aquelles persones li podien pendre el bot, i la nevera plena de menjar…
El vaixell a la fi va arribar i el primer que va veure el Xau era que la gent portava arpons de caçar balenes. Eren tres persones però dins portant el timó n’hi havia un altre.
Aquells homes van agafar el gos, i el menjar de la nevera i van deixar el bot a la deriva. Un noi el cuidava. Es deia Pep Guardiola. El gos va descubrir el que feien aquelles persones.: caçaven balenes. En Pep es va encarinyar molt amb el gos tant que parlava amb ell. Li va dir el nom dels seus companys que era gent famosa que estava cansada de la gent pesada. Un es deia Gerard Pique, el que pilotava el vaixell i els dos altres tripulants en Kun Agüero i un noi anomenat Maradona que no li queia bé en Xau.
Quan els nois estaven caçant balenes, en Maradona va caure del vaixell i en Xau al veure’l va saltar del vaixell per salvar-lo. Es van separar massa del vaixell i no podien nedar cap a ell. Al cap d’unes 4 hores de lluita contra la mar van arribar a una illa deserta. Van veure el que semblava una presó en runes molt antiga. En Xau es va quedar amb el noi que no parava de dir: Boludo me he roto una pata…….
El Xau cansat d’ell va anar a buscar menjar al bosc. Va trobar une salsitxs americanes i li va portar al noi. Les havia trobat enterrades a la sorra. Potser hi havia gent allà. Li va portar el menjar a en Maradona que caminava amb pas lent ja que estava cansat.
A l’arribar a la presó van sentir cops i gent que cridava… En Xau no va gosar passar ja que sabia que alli només li passarien cosses dolentes pero en Maradona hi va entrar. Va sentir els crits d’el noi que cridava molt fort.
En Xau va fugir. Sabia que aquella gent era dolenta i que potser se’l podien menjar. Se’n va anar i de camí a la platja no va trobar persones , només animals. En Xau es va quedar allà a la platja on s’ alimentava de cracs.
En una setmana una epidemia va matar tots els essers vius de l’illa . només hi quedaven plàtans i els crancs que a vegades portava la mar.
En Xau es va quedar sol en aquella illa , però feliç. mai va tornar cap a on hi havia la presó. Potser ……
FI Hug 6é
L’ estiu
L’estiu està a punt d’arribar
amb els mosquits preparats per picar.
La calor ja ha arribat
i a les piscines he anat.
Al migdia a casa m’hauré de quedar
si no el sol la pell em pot cremar.
Si al carrer vull sortir
poc tapat m’ he de vestir.
A la platja aniré
ientre les onades nedare.
Molt bé m’ho passaré
i la calor de sobre em treuré.
La calor mai m’ha agradat
a l’hivern millor m’ho he passat.
La calor malament he soportat
en canvi el fred la cara m’ha alegrat.
Hug 6è
Poema.L’ estiu ja ha arribat !!!!
L’estiu ja ha harribat
i molta calor ens ha portat.
L’escola ja s’acabat
quan la primavera ha marxat.
A la platja hem anat
i el banyador ens hem posat
Quan estem tips de nedar
a llegir ens podem posar.
A casa quan fa calor
posem el ventilador.
Ja estem ben fresquets
i a fora tots acaloradets.
Elisabeth
I si en Xau hagués tingut un altre final
En xau cuan va acavar la tempesta va arribar nedant a una platja. El gosset estava trist perque havia perdut la familia, i estava canssat de tant nedar.
Estava plena de gent. El Xau es va acostar cap a la gent per veure si alguu era en David o la Martina.
Semblava que allà no hi eren.
El Xau va anar cap a dins de la ciutat. Un noi el va veure i es va adonar de que estava abndonat, l’home el va agafar i el va portar cap al refugi d’animals on ell treballava.
El Xau al regujii s’hhoo passava moolt bè, hi va estar dos dies i una niit.
Jugava amb els altres gossos.
Una noia d’el refugi va veure que tenia un collar on hi posava un numero.
Va pensar que seria un numero de telefon, va trucar al nimero i el va agafar un home d’uns 44 anys.
LI van dir que havien trobat un gos amb aquell nuumero, era el pare d’en David, va dir que l’anirien a buscar inmediatament. Quan van arribar en Xau i tota la familia es van posar molt contents i van anar cap a casa. Van prometre que mai mes portarien el Xau a navegar.
Adrià Trepat Pena
En Xau. Un altre final.
El Xau dins el bot quan la tempesta va passar i ell i el bot es van quedar al mig del mar .
Alcap d’uns dies va veure una illa peró hi havia moltes roques i era dificil arribar-hi.El bot es va trencar ,peró el Xau per les roques va saltar ,l’illa era plena de roques ,serps ,aranyes i alguns lemurs ,hi havia pocs arbres.
Va veure un camí i el va següir.El camí el va portar fins un basal per on hi passava molta aigua .va caminar uns quilometres més hi va trobar un poblet petit ,el Xau s’hi va acostar i va trobar uns turistes que el van agafar i van veure el seu collar.
Van buscar a veure si era d’algu d’allí ,peró no .Els turistes van marxar amb en xau i quan van arribar a la seva ciutat on vivien el van deixar en una gosera.
El david i la seva familia van anar en aquella gosera a buscar un altre gos per a que poguessin jugar.
Blau
Comentaris