En veure aquest expositor al vestíbul de l’edifici Cristòfol Ferrer del nostre institut, vam tenir una altra idea per al nostre treball de recerca; però primer vam haver d’esbrinar qui ho havia fet. Era obra dels alumnes del cicle de Comerç i màrqueting de l‘Institut Premià de Mar. Després de parlar-ne amb la seva professora, la Marisol, hem realitzat un formulari Drive per per saber quin nom amb referents clàssics posarien aquests alumnes a la seva botiga de roba de moda jove. A diferència dels professors entrevistats a Converses amb Referents, aquests alumnes no tenen coneixements del món clàssic; per tant, és interessant saber què els porta a triar un nom o un altre.
Després de rebre les respostes dels alumnes a qui demanàvem quin nom amb referents clàssics posarien a la seva botiga de roba de moda jove, podem mostrar-vos els resultats:
Doncs, veiem que l’opció més escollida és “Carpe diem“, ens diuen que és per a gent jove que viu la moda al moment, per a gent que viu el moment o perquè simplement els hi agrada, una altra de les opcions més escollides és “Toga“, degut a la seva originalitat ens comenten. Les següents opcions més escollides són, “In situ” i “Quopiam“, aquest últim ens comenten que els hi agrada com sona. Seguidament trobem “De facto” que ens diuen que el mot els recorda a una factoria d’una fàbrica, també tenim “Caliga” que els hi agrada com sona, també “Alter ego” i “Tempus fugit“. I finalment les menys escollides, “Berenice” que ens comenten que els hi sona com a nom per a una noia, i doncs queda bé per a una botiga de roba, també tenim “Locus amoenus“, que diuen que és un nom molt original per a una botiga de roba, i també tenim “Cum laude” que diuen que és un mot que els hi agrada. Aquestes eren les respostes que estaven per marcar, després també hi havia l’opció de posar un nom sorgit de la pròpia imaginació, dos dels enquestats ens han proposat noms, un diu “Julius Caesar“, perquè és el nom d’un emperador romà, i l’altre ha proposat de nom “Penèlope” o “Ariadna”, que ens comenta que són referents clàssics.
Després de veure els resultats i valorar-los, podem concloure que els alumnes de màrqueting tenen present els referents clàssics més del que pensàvem, però, majoritàriament, han escollit el mot que han escollit per la sonoritat, perquè els hi agrada aquell mot, no pas perquè tingui relació amb una botiga de roba. Esperem doncs que, gràcies a aquesta enquesta, si algun dia, algun dels enquestats obre una botiga, tingui present el món clàssic i el toc de cultura i distinció que dóna al nom d’una botiga, i decideixi posar-li un mot d’aquests.
Moltes gràcies per la col·laboració!
Deixa un comentari