Parlant amb Meli San Martín

El passat dia 02 de desembre de 2013 a les 20h. vam tenir el plaer de parlar amb Meli San Martín, professora de llengües clàssiques en el IEDA (Institut d’ensenyança a distància d’Andalucía). També és membre de Chiron. La vam fer per Skype i aquí teniu el que amablement ens va contestar:

Imatge de previsualització de YouTube

En aquesta entrevista, Meli San Martín comença explicant que Sevilla, com a municipi i ciutat té més referents a la cultura islàmica que a la cultura clàssica, és molt complicat trobar botigues amb noms clàssics, doncs n’hi ha molt pocs relacionats amb aquest món, ens diu el nom de tres restaurants que tenen un nom relacionat amb els clàssics, aquests són: Las columnas de Baco, un restaurant vegetarià que han estrenat fa poc, que s’anomena Gaia, i un restaurant Grec anomenat Helas. També ens parla de referents com el carrer Betis, o el mateix equip de futbol. També ens parla d’un referent clàssic molt pronunciat a Andalusia, aquest és l’antiga ciutat romana d’Itàlica, fundada l’any 206 a.C a l’actual municipi de Santiponce (província de Sevilla). Ens comenta que li fa molta il·lusió veure referents clàssics pel carrer, i que tant de bo ni haguessin més. Ens explica que encara hi ha referents clàssics perquè formen part de la nostra identitat, és quelcom que està completament viu en nosaltres, a més a més de ser un imaginari molt ampli, cada cop que necessites un nom, recorrem a aquest gran món, i és important que s’utilitzin referents de qualsevol temàtica, no només del món clàssic, i més que important, és simbòlic, doncs una societat que utilitza referents demostra ser una societat culta. Ens comenta que ha vist més referents d’origen llatí que de grec, pel que ens ha explicat d’Itàlica per exemple, però pel que fa als noms de comerços, hi ha referents de llatí i grec per igual. Fa ús del Pinterest per allotjar i compartir fotografies relacionades, o no, amb el món clàssic amb els seus alumnes, l’utilitzen de manera col·lectiva, doncs els alumnes van completant feines entre ells, van completant les col·leccions de fotografies i gràcies a que és on-line treballen els uns amb els altres, en un apartat anomenat “los ojos de grecia” els alumnes van recopilant imatges que els recorden a lletres gregues, en fi, Pinterest és una eina molt útil per treballar en grup. La seva afició per les clàssiques li prové de la llengua, sempre li ha agradat molt la lingüística, ella volia estudiar llengua castellana, però quan va descobrir el llatí i el grec es va decidir cap a les clàssiques, ens comenta que estudiar llengües antigues és ficar-se de ple en l’origen del pensament de l’home. Ens diu que encara que no hagués estudiat clàssiques li agradaria trobar referents arreu, ja que com ens ha dit abans, és un fet cultural. Ens explica que troba a faltar les classes a l’aula, veure i parlar amb els alumnes en persona, doncs la manera d’impartir classes que usa la Meli és molt diferent de fer classes en una aula convencional, com per exemple el nombre d’alumnes, en un aula convencional té menys alumnes que en una aula virtual a on en pot tenir cent o més, són moltes consultes, és conèixer molta gent, també ens diu que fins a un vint per cent dels alumnes de l’aula virtual els acaba coneixent personalment, i que si hagués d’escollir entre aula convencional i virtual li seria difícil escollir. Ens explica que els referents ajuden en les seves classes, ens posa com a exemple les classes de grec de segon, en les quals, a final de cada tema hi ha un apartat que és: el referent en l’actualitat del que s’està estudiant, i no només a grec, doncs sempre busquen la connexió forta amb la realitat actual. I finalment ens diu el nom d’una botiga de regals que a ella li encanta i que posaria en cas de tenir-ne una, “la capsa de Pandora“.

Meli i els seus alumnes al IES Azahar gaudint d’un dia d’Internet.

Etiquetes:, , , , ,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *