A l’hora d’escollir un tema que em servis com a fil per tal de validar la meva hipòtesi del meu treball, vaig escollir explicar la pervivència del mite d’Europa fins a l’actualitat i mitjançant l’art.
Vaig escollir el mite d’Europa, un relat molt enginyós d’una dona fenícia de Tir que acabaria donant el seu nom al continent europeu perquè com a marroquí Europa és un somni i volia aprofundir en aquest imaginari sense saber ben bé si ho aconseguiria o bé hauria de canviar de mite.
La meva principal recerca, doncs, rau en cercar obres d’art amb el mite d’Europa des de l’etapa clàssica de Grècia i Roma fins a una etapa més contemporània, tot passant per les diferents etapes artístiques (medieval, renaixement, barroc..) per tal de demostrar que a través d’un mite d’Ovidi es podria explicar tota la història de l’art des de Grècia fins a l’actualitat.