Tot seguit trobareu imatges del grup d’Infantil 1, el qual ha gaudit de diferents propostes relacionades amb la tardor, temàtica fonamental de les situacions d’aprenentatge d’aquests dies a la llar.
CONTE: EL CARGOL I L’HERBETA DE PONIOL
A la tardor expliquem el conte: El cargol i l’herbeta de Poniol . Amb aquesta història, presentem dos elements propis d’aquesta època de l’any: els cargols, les fulles (herba de poniol). Hem presentat el conte amb imatges reals dels animals i una muntanya de cartró.
Hem adjuntat el conte, per si el voleu visualitzar amb els vostres fills/es. Segur que els hi agrada.
BON DIA MONSTRE!!!
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
LECTURA SOMNIS I REUNIÓ AMPA
FESTA DE LA CASTANYADA
ARRIBA LA TARDOR!
ESTONES DE JOC LLIURE
Tot seguit us deixem algunes imatges del joc lliure que han fet els infants durant les primeres setmanes a la Llar. Com ja sabeu, aquest any hem dividit els infants en grups diferenciats segons les edats: 1-2 anys i 2-3 anys. Cada estança té material i racons de joc diferenciats, adequats a les necessitats i el moment evolutiu dels nens i nenes. Més endavant podrem obrir les estances i deixar estones de joc lliure en un grup heterogeni.
JOC A L’ESTANÇA IMAGINARIUM (2-3 ANYS)
JOC A L’ESTANÇA TOCA-TOCA (1-2 ANYS)
PRIMER TASTET DE PROPOSTES A I2
El grup d’Infantil 2, ja mostra interès i curiositat per anar més enllà dels racons de joc de l’estança. Per aquesta raó, hem iniciat un seguit de breus propostes setmanals, amb aquest grup d’infants. Com ja anireu observant, aprofitem tots els espais de la Llar per dur a terme les diferents activitats. Les d’experimentació, que veureu tot seguit, estan fetes a l’entrada de la Llar.
REUNIÓ DE FAMILIES
CASTANYADA 2023
XERRADA SOBRE COMUNITATS D’APRENENTATGE

En primer lloc, volem agrair a totes les famílies que vau assitir a la xerrada, la vostra participació i implicació pel projecte de Comunitats.
En segon lloc, intentarem aclarir els possibles dubtes sobre què escriure a la “fulla de somni”. Us recordem que disposeu fins el dijous 16 de novembre, per portar el vostre somni escrit a la fulla.
Disposeu d’aquest temps, per pensar/somiar i escriure allò que voleu per millorar l’educació dels vostres fills/es. I de forma indirecta, per millorar també la vida de la Llar. Podeu pensar en tot allò que vosaltres domineu, allò que us agrada i gaudiu fent, per compartir amb tots nosaltres.
ELS HÀBITS AL GRUP D’INFANTIL I1 i I2
Durant l’etapa d’Educació Infantil els hàbits d’autonomia són bàsics per a un bon desenvolupament integral dels infants i de la seva autoestima, per això és important que tant a l’escola com a casa es vagin assimilant certs hàbits treballant-los a diari.
A la llar d’infants s’adquireixen uns hàbits i rutines que faciliten el desenvolupament, l’autonomia, la socialització i el benestar del nen/a i ajuden també a organitzar la jornada escolar.
La satisfacció d’adquirir hàbits d’autonomia dóna seguretat i confiança, per tant és important que es reforcin a casa i fer així que el nen/a es senti part activa en el seu aprenentatge. La sobreprotecció no afavoreix als infants ja que no deixa que avancin en el desenvolupament de la seva autonomia, aprenentatges ni sociabilitat.
Els hàbits ensenyats i treballats a lla llar es poden dividir de la següent manera:
- Hàbits d’autonomia i higiene personal: vestir-se i desvestir-se, rentar-se la cara i les mans, mocar-se, esternudar o tossir amb la mà a la boca, eixugar-se i rentar-se després d’anar al lavabo, menjar sense ajuda etc.
- Hàbits de sociabilitat: compartir i jugar sense barallar-se, ajudar als altres, respectar el torn mentre escoltem el que diuen, saludar quan arribem o marxem, seure bé, demanar les coses si us plau i donar les gràcies, etc.
- Hàbits d’activitats: escoltar, utilitzar els estris correctament, participar en les activitats proposades, acceptar les normes de convivència, etc.
- Hàbits d’ordre: recollir, llençar els papers a la paperera,.
Aqui us deixem algunes fotografies dels hàbits que fem a la llar.
Infants de I2
Infants de I1
VISITA DEL NANO CAPITÀ
PERÍODE D’ACOLLIDA
La incorporació d’un infant a la llar d’infants facilita que aquest infant estableixi relacions amb altres infants i diferents adults, però al mateix temps, suposa fer front a noves situacions: han de familiaritzar-se amb un nou entorn i entrar en relació amb infants i adults desconeguts fins a aquell moment.
El període d’acolliment fa referència als primers moments que el nen o nena passa a la llar d’infants. És un procés de vinculació que fa l’infant a les noves persones i els nous espais i materials que l’acolliran. Per alguns pot ser que sigui la primera experiència de separació amb la família o el primer contacte amb una llar d’infants. Poden sorgir dubtes i interrogants: “Com ho viurà l’infant?”, “Com em sentiré com a pare/mare?”, “S’adaptarà a l’espai?”, “I amb l’educadora?”… És normal, és una situació nova per tots i totes.
I és que és evident que els infants no són els únics implicats en aquest procés sinó que la família i les persones que conviuen a la llar (les educadores i la resta d’infants) també hi tenen un paper molt important. Per aquest motiu és essencial parlar-ne per poder donar resposta a les necessitats de cada infant i de cada família.
Cliqueu al damunt de la fotografia per veure les fotografies.
FOTOGRAFIES I1
FOTOGRAFIA I2
Aconsellem una entrada gradual, progressiva. Cada setmana coneixerem a un infant i a la seva família. Els acompanyarem de forma individual, responent a les seves inquietuds, preguntes i acollint i estant presents per si els infants ens necessiten. Creiem que començar amb poques hores d’assistència i anar ampliant progressivament l’horari seria una bona manera de facilitar que l’infant s’adapti a la llar.
Les famílies podran estar amb nosaltres l’estona que necessitin, dins l’estança o a l’espai de famílies. Durant aquest temps anirem teixint vincles de confiança i col·laboració. L’estona que l’infant estigui sense el referent familiar s’anirà allargant mica en mica.
L’important és que es visqui aquest període amb respecte a les necessitats dels infants, de les famílies, les educadores i de la resta d’infants del grup.
VISITA DEL NANO CAPITÀ
CALENDARI ESCOLAR 23-24
REUNIÓ FAMILIES NOUVINGUDES
MATERIAL CURS ESCOLAR 2023-24
BONES VACANCES!!!!
COMIAT CURS 2022-23
Aquest curs ja s’acaba. Sembla que va ser ahir, quan els infants entraven plorant dels vostres braços. I ara se’n van de la Llar, una mica més grans i una mica més autònoms. Nosaltres, com a equip educatiu, també hem crescut al seu costat. I n’estem molt contentes de l’evolució i els progressos de tots els infants.
Desitgem que els infants de 2 a 3 anys tingueu una bona rebuda a l’escola dels grans. I al setembre, ens retrobem amb el grup d’Infantil 1. Per a tots i totes, grans i petits, la Llim La Taronja serà sempre casa vostra.
BON ESTIU!!
!!
FESTA FI DE CURS
HÀBIT DE DINAR
ELABORACIÓ D’ALBUMS I SAMARRETES
EXPERIMENTACIÓ AMB AIGUA
El grup d’Infantil 2 ha fet una sessió amb contenidors d’aigua i diferents elements, amb els quals podran combinar accions i experimentar. Les propostes d’aquesta sessió estaven situades al voltant del sorral. La barreja d’aigua i sorra, esdevé una pasta de terra mullada, que també resulta interessant per als nens i nenes.
DIBUIXOS MARINS
El grup d’Infantil 1 ha provat de pintar diferents dibuixos d’animals marins: pops, peixos, meduses,… No era tan important el fet de colorejar l’interior de les figures, com adonar-se’n que amb la seva acció, poden transformar els dibuixos i fer noves produccions artístiques. Tot seguit us deixem algunes imatges.
LLISTAT DEFINITIU PREINSCRIPCIONS
TALLER DE MÚSICA AMB FAMÍLIES
GLAÇONS DE COLORS
El grup d’Infantil I2 i I1 van poder gaudir tot experimentant amb glaçons de colors. Els infants van adonar-se’n d’algunes propietats del gel: que es desfà, i està tan fred que no el podem tenir massa temps a les mans. També van observar que el colorant pinta l’aigua i la transforma. Tot seguit us deixem algunes imatges.
FESTA FI DE CURS
JOC A LES ESTANCES
MOMENTS A L’EXTERIOR
LLENGUATGE PLÀSTIC
El grup d’Infantil 2 ha dut a terme propostes de llenguatge plàstic relacionades amb el color blau en diverses tonalitats, de més fort a més fluix. Tal i com podeu observar, han barrejat tèmperes de diferents blaus, en superfície gran de paper. I fent servir les esponges com a estri de pintura.
I en una altra sessió han fet servir la tècnica del collage, per omplir un foli DIN3, de paperets de diferents tonalitats blaves i diferents textures. Us deixem un recull d’imatges del moment de la proposta.
CONVERSA SOBRE L’ESTIU
Abans d’iniciar les propostes relacionades amb aigua, hem volgut introduir la temàtica,mitjançant una conversa amb tots els infants de la Llar, grans i petits. Hem aprofitat aquest moment per fer servir vocabulari relacionat amb la platja, l’estiu, el mar,…i presentar alguns elements com ara, les caracoles.
PROPOSTES D’ESTIU
Els infants del grup d’Infantil 1, aquests dies de calor han gaudit de porpostes a l’exterior de la Llar. La primera amb tèmperes i esponges. On han pogut experimentar el plaer de pintar i estampar.
La segona proposta, amb galledes d’aigua i elements per fer transvasaments també ha estat molt enriquidora. Els infants s’ho han passat d’allò més bé. Tot seguit us deixem unes imatges.















