El dimarts 27 de maig us convidem a gaudir de la darrera sessió de música amb famílies del curs. És una bona oportunitat per vivenciar la música amb els vostres fills i filles. Us animem a participar!

Aquest curs, la nostra Llar d’Infants ha participat en el premi “La Ciència i els Infants 2025”, organitzat per UManresa, dins la categoria d’educació infantil.
Per a l’ocasió, el centre ha creat el projecte d’enginyeria “Els forats màgics”, pensat per als infants del grup d’Infantil 2. Una proposta inspirada en el desig natural dels nens i nenes d’explorar, posar i treure, construir i transformar.
El projecte ha comptat amb l’assessorament de la Montse Pedreira, referent en ciències a les primeres edats, i ha anat evolucionant al llarg del curs.
El resultat final es va exposar el passat dissabte 17 de maig a la Facultat de Ciències Socials de Manresa, juntament amb altres projectes participants.
Des del centre valorem molt positivament aquesta experiència, que ha permès als infants aprendre, descobrir i compartir des d’una mirada científica i creativa.

Aquests dies de primavera gaudim de la floració de les pantes: la seva olor i color, així com de l’aparició de diferents insectes al pati de la Llar: papallones, formigues, cargols, marietes,… Oferim les lupes als infants per poder observar aquests elements naturals de més a prop, tal i com podeu veure a les següents imatges.

A l’estança d’Infantil 1 hi ha nou material natural de joc: caixes de permanència i encaixos dissenyats per estimular el desenvolupament cognitiu i motriu dels nens i nenes.

Al pati també hem instal·lat unes grades modulars que ofereixen múltiples utilitats. Permeten crear un espai de retrobament amb els infants, també poden ser una zona de joc simbòlic o esdevenir un element de joc motriu.

Aquesta presentació es pot formalitzar de tres maneres:
Recordeu que tan sols s’ha de presentar una única sol·licitud per infant i municipi.
Aquesta és la relació de places vacants que ofereix la Llim La Taronja per al curs 2025-26:

I en aquest enllaç trobareu l’oferta de places a totes les Llars d’Infants Municipals de Tarragona
OFERTA PÚBLICA DE LES LLARS MUNICIPALS DE TARRAGONA
Aquest curs hem iniciat un projecte de millora i transformació del pati interior de la Llar d’Infants, amb l’ajuda i col·laboració d’algunes famílies i d’un grup d’alumnes del Vidal i Barraquer. El passat 29 d’abril, aquestes alumnes van implementar la seva proposta plàstica. Una activitat molt adequada a l’edat dels infants i ajustada a la nostra Llar. Gràcies a totes les persones que l’heu fet possible!

La setmana de Sant Jordi hem aprofitat per dedicar atenció als contes i la literatura infantil. Per una banda, hem rebut la visita d’un grup d’alumnes de l‘Institut- Escola Mediterrani, que ens han explicat dues històries. I per altra banda, hem comptat amb la col·laboració de les famílies, per poder dur a terme l‘intercanvi de contes entre els infants. Tot seguit us deixem unes imatges.
Des de la Llar d’Infants us proposem celebrar la Diada de sant Jordi fent un intercanvi de contes. Per poder montar la paradeta a temps, cal que el dia 22 d’abril, el primer dia després de les vacances de Setmana Santa, porteu un conte de casa, en condicions acceptables. L’endemà, 23 d’abril, en el moment de l’entrada els infants podran triar, d’entre tots els contes de la paradeta, el que més li agradi per emportar-s’ho a casa.
Gràcies per la vostra col·laboració!

A la proposta de grups interactius, aprofundim en la descoberta del fang. En aquesta sessió, oferim als infants diferents materials: rodets, morter, pinzells, etc, amb una finalitat. És possible transformar les boles i xurros de fang en pols? Tots els infants van mostrar molt d’interès en superar el repte.

El grup d’Infantil 2 realitza sessions d’observació, amb un mateix procediment, que repetim cada dia de la mateixa forma. La finalitat d’aquesta proposta és practicar i conversar sobre els cinc sentits: oïda, olfacte, vista, tacte i gust. Fem servir els sentits per descobrir algunes propietats d’aliments coneguts, quotidians i significatius per als nens i nenes. La sessió acaba amb una representació en forma de dibuix.

A partir del conte del Monstre de Colors iniciem la descoberta de les emocions més bàsiques: por, tristesa, alegria i ràbia. Els infants, arran de les petites converses, després de posar paraules i donar sentit als diferents sentiments i vivències van reconeixent cadascuna d’elles. Les propostes han estat adaptades a les capacitats i interessos de l’edat dels infants.

Aquesta setmana, a la sessió d’experimentació, els infants d’I2 han pogut experimentar el moviment pendular d’una ampolla plena d’arròs, vivenciar el seu pes, descobrir la força necessària per poder-la passar al company del davant,… I per últim, han pogut gaudir de com sortia l’arròs pel forat de sota. Tot seguit us deixem unes imatges.

Amb aquests dies de tanta pluja, és fàcil de trobar cargols pels carrers, al pati de la Llar o al parc. De fet, hi ha una nena, que gairebé cada dia, ens porta algun. Per aquesta raó, hem volgut aprofitar aquesta curiositat i interès dels infants del grup d’I2, per descobrir una mica més sobre aquest curiós animal: el què mengen, com són,… Tot seguit us deixem unes imatges.

Obrim les portes de la nostra Llar d’Infants a totes aquelles persones que tingueu curiositat i interès per conèixer-nos. La visita i breu explicació del projecte de centre està prevista pel dimarts 22 d’abril, a les 17h. Amb cita prèvia.

Amb el codi QR que trobeu a continuació podeu trobar les jornades de portes obertes de les 9 Llars Municipals de Tarragona, que comencen el 07 d’abril i acaben el 05 de maig. Consulteu el llistat per tenir en compte les indicacions de cada Llar.

Les alumnes de l’Institut Cal·lípolis han vingut a la Llar per parlar sobre dietètica, nutrició a la primera infància i hàbits d’alimentació en els infants. Sempre resulta interessant tractar i compartir qüestions com aquesta, tan importants per al bon desenvolupament dels nostres fills i filles. Volem agrair la participació a les famílies que han assistit a la xerrada.

El grup d’Infantil 2 ha gaudit d’un matí ple d’emocions, amb la sortida a la Biblioteca de Torreforta. La primera aventura, desplaçar-nos en autobús. Un cop a la Biblioteca, els infants han disposat de temps per jugar a la ludoteca i temps per gaudir del conte explicat per l’Agus. Tot seguit us deixem unes imatges.


A partir del 04 de març de 2025 iniciarem les visites de famílies a la Llar. Consulteu la disponibilitat a la vostra tutora, ja que només acollirem una família de cada grup per dia.
Aquesta activitat està pensada perquè gaudiu de la possibilitat d’observar el funcionament de la Llar i pogueu viure alguna situació d’aprenentatge. No està pensada perquè jugueu amb els infants, ni perquè ajudeu a les educadores.

Els Grups Interactius són una Actuació d’Èxit Educatiu (AEE), pròpia de les Comunitats d’Aprenentatge, que només porten a terme els infants del grup d’infantil 2. Una sessió s’organitza de tal manera que hi hagi petits grups heterogenis d’uns quatre infants, que en col·laboren i resolen un repte sota la supervisió d’una persona adulta (educadora, familiar, voluntari, etc.).
Aprofitem aquesta sessió per apropar la ciència als més petits, familiaritzant-se amb diferent material de laboratori i propietats dels líquids.

El divendres 28 de febrer celebrarem la festa de Carnaval a la Llar d’Infants. Els infants podran venir disfressats de casa a primera hora del matí, de qualsevol temàtica. La disfressa és lliure. Tampoc és obligat comprar-ne una. Podeu fer anar la imaginació, tot reciclant robes i materials que tingueu a casa. Amb un complement divertit també n’hi ha prou.
Volem recordar que el més important és gaudir i passar una bona estona. Per aquesta raó, si algun infant, pel motiu que sigui, no es vol disfressar, no l’hem d’obligar a fer-ho.

El joc motriu que viuen i experimenten els infants a la sala de psicomotricitat cada vegada és més agossarat. Una vegada que adquireixen una habilitat motriu, aquesta es perfecciona i posteriorment s’aprèn una de nova. És molt bonic poder observar aquesta evolució en cada infant.
A més dels valors de cooperació, respecte a l’altre i pertinença al grup,que es treballa de forma col·lectiva en les diferents sessions.
