Monestir de Santa Isabel a Sarrià

Claustre del Monestir de Santa Isabel (1878)

Baixàvem pel carrer Major de Sarrià gaudint de les cases familiars situades a banda i banda, especialment les que mostren, orgulloses, el seu rellotge de sol. Érem a les acaballes de la passejada i, com que ja era hora de dinar, la Raquel va proposar menjar  unes tapes al bar Tomàs on, segons els veïns, fan les millors “braves” de Barcelona.

Vam aturar una senyora de la nostra edat que caminava  en sentit contrari amb la intenció de preguntar-li on era el bar Tomàs exactament. Ens va contestar i, sense adonar-nos,  ens vam trobar totes xerrant com si ens coneguéssim de tota la vida. Es deia Isabel, era mestra com nosaltres, li va encantar la nostra activitat i no entenia per què no havíem programat la visita al Monestir de Santa Isabel, on ella havia estat alumna i mestra.  Immediatament vam oblidar les patates braves i vam aprofitar aquella guia que ens venia del cel. Ens va acompanyar fins al monestir, hi vam entrar, però l’església i el claustre estaven tancats; era massa tard. Bé, no podíem demanar que l’atzar fos perfecte. Hi tornaríem un altre diumenge !  http://www.monestirs.cat/monst/bcn/bn02isab.htm


Aprofitant que uns pares amb els seus fills sortien de les instal·lacions esportives, els vam demanar informació. Ens van dir que, en una part dels terrenys del monestir, hi ha la construcció moderna que pertany al Colegio Real Monasterio de Santa Isabel sota la direcció de la congregació religiosa Legionarios de Cristo.  http://www.rmsantaisabel.com/cas/105.php?aaa=e100

Quan vam arribar al bar Tomàs hi havia una cua tan llarga vam haver de canviar la nostra programació gastronòmica. Els canvis ens van divertir molt; us ho explicarem a les anècdotes de la 3a passejada. La Maite i la Carme es van comprometre a tornar el diumenge següent per veure el claustre del monestir de Santa Isabel i menjar patates braves al bar Tomàs.

A la tarda, mentre  descansava a casa, vaig rebre una trucada de la Conxita Puigarnau. Em feia saber que les casualitats no s’havien acabat. A la Vanguardia sortia el següent article:

El Vaticano recalca que ni Juan Pablo II ni Benedicto XVI fueron

encubridores del caso de Marcial Maciel

Un grupo de víctimas del ex responsable de los Legionarios de Cristo vertieron acusaciones contra ambos pontífices

Internacional | 25/03/2012 – 17:44h

Madrid. (EUROPA PRESS).- El jefe de la sala de Prensa del Vaticano, el padre Federico Lombardi, ha asegurado en México que ni Juan Pablo II ni Benedicto XVI han sido encubridores de la doble vida que llevó Marcial Maciel al frente de los Legionarios de Cristo, en referencia a las acusaciones vertidas por un grupo de víctimas durante la presentación de un libro que coincide con la presencia del Pontífice en el país, según informa Radio Vaticana.

En este sentido, Lombardi ha definido a Benedicto XVI como un “descubridor” que ha hecho “mucho” por ir contra estos problemas y por que la Iglesia asuma medidas para afrontarlos. “Es injusto considerar al Papa como alguien en contra de la verdad ni de la transparencia”, ha asegurado.

Respecto a Juan Pablo II, ha recalcado que no tuvo conciencia de la doble vida y la “faceta oscura” de la vida de Maciel y ha recordado que durante la causa para la beatificación de Juan Pablo II el prefecto de la Congregación para la Doctrina de la Fe dio un testimonio muy importante en este sentido.

Por otro lado, ha precisado que en este viaje no se ha producido un encuentro entre el Papa y víctimas de abusos sexuales porque no se dan las premisas que se han generado en otros encuentros. Así, ha señalado que estos encuentros deben tener un preciso sentido y una preparación y que las víctimas se encontraban en un proceso de sanación y de reconcialización en el cual la Iglesia estaba envuelta.

“El centro de este viaje es el encuentro del Papa con el pueblo mexicano. Cada día en una forma muy popular y muy cariñosa. Esta idea del encuentro de victimas (en México) no se presenta como un proceso de sanación, es más una propuesta con una cierta agresividad y ambigüedad.

En este sentido, se habla de encontrar victimas, pero están personas que no desean escuchar personalmente al Papa en un diálogo profundo”, ha comentado. Lombardi no ha descartado, sin embargo, que el Papa se haya reunido con víctimas del crimen organizado.

Finalmente, sobre la presencia del presidente de Venezuela, Hugo Chávez, en Cuba, y la posibilidad de que se produzca un encuentro con Benedicto XVI, ha asegurado que hasta el momento no tiene constancia de que se haya producido ninguna petición de encuentro entre ambos mandatarios.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *