La Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya (XTEC) ens ofereix als docents una sèrie d’instruments i recursos entre els que es troben els blocs educatius. Des de la pàgina d’XTECBlocs podem crear el nostre bloc, trobar informació sobre el seu funcionament o resoldre dubtes en el fòrum. A més, la secció Bloc destacat enllaça temporalment a algun dels blocs allotjats en XTECBlocs que es considera interessant.
La vida meravellosa va començar al març de 2010 a l’Institut Els Alfacs de Sant Carles de la Ràpita, com un espai on penjar enllaços a recursos i activitats per treballar les Ciències naturals a l’aula. Poc a poc ha anat agafant més presència a les classes, i amb la progressiva digitalització de les aules el seu protagonisme i la seua utilitat han anat augmentant. Més d’un any i mig, i més de 7000 visites després, des de l’Àrea TAC del Departament d’Ensenyament publiquen un comentari en el bloc informant que La vida meravellosa apareixerà destacat al Bloc de la setmana de la pàgina de l’XTECBlocs:
Creiem que el vostre bloc exposa una manera de treballar amb l’alumnat molt innovadora i actual, aprofitant l’ús de les TIC en l’ampliació i assoliment dels continguts de l’àrea de ciències de la naturalesa.
És, per això, que l’exposarem al destacat Bloc de la Setmana, de la XTECBlocs.
Aquesta entrada és una forma d’expressar l’agraïment a aquells que pensen que aquest bloc mereix aquest reconeixement, així com a tots els companys i companyes que fiquen en la xarxa recursos, materials, informació… amb què enriquir les nostres classes, i a tots els alumnes que utilitzen aquesta eina, ja que és per a ells per a qui està pensada, i dedicades les hores invertides en la seua elaboració.
Moltes gràcies i bona feina a tot el món!