Parc del Mussol

L’ecologia i les ciències ambientals formen part dels sabers treballats a Biologia de primer de Batxillerat. Per aquest motiu, aquest dimecres dia 29 de maig, l’alumnat de la matèria ha visitat el Parc del Mussol, a Amposta. De la mà de Ferran Latre, de l’associació Aula i Natura, han passat un matí al camp aprenent en un entorn singular.

El Parc del Mussol és un ambiciós projecte de restauració d’un antic abocador, ara reconvertit en refugi de biodiversitat. A aquesta finca de deu hectàrees es recreen distints hàbitats per atreure la fauna local. S’hi poden trobar oliveres monumentals, plantes aromàtiques, refugis per animals que fan caus, com ara conills o teixons, capses per a ocells i ratpenats, basses… Al llarg del matí, Ferran ha fet un recorregut pels diferents hàbitats, explicant la finalitat de cadascun d’ells. A l’aula de natura ha explicat la feina de restauració de la finca fins l’estat actual. L’alumnat ha pogut observar una família de xoriguers a la seua capsa niu, ha identificar papallones a l’àrea de plantes aromàtiques i ha presenciat l’anellament de sis exemplars de mallerenga carbonera.

Durant tot el matí, Ferran ha encomanat a l’alumnat el seu entusiasme per la natura a través del seu extens coneixement i la passió amb la qual el transmet. Tant l’alumnat com el professorat fa una valoració molt positiva de la jornada.