Comencen les classes del curs 2012-2013

Comença per als nostres estudiants el curs 2012-2013, marcat, una vegada més, per la disminució de recursos a l’escola pública: augmenta la càrrega de feina del professorat, el número d’alumnes per aula i el preu del material escolar, al mateix temps que disminueix el sou del professorat i les baixes no es cobriran els deu primers dies.

En aquest context, la principal novetat al nostre Institut és la jornada intensiva, o compactada, amb un horari de 8:30h a 15:00h, amb un esbarjo de mitja hora a les 11:30h, i sense classes per les tardes per a l’alumnat. El nostre ha estat un dels centres autoritzats pel Departament d’Ensenyament a fer aquest horari, després de debatre i consultar els distints sectors de la comunitat educativa. El nou marc horari, no mancat de polèmica, que fins ara només feien a Catalunya cinc centres a mode de prova, i que és el més comú als instituts de secundària de la resta de l’Estat, permetrà disposar de les tardes lliures d’horari lectiu de la forma que els alumnes i les famílies vulguen o puguen, així com estalviar despeses de llum i calefacció i prescindir del menjador escolar. De moment es farà durant aquest curs, a falta d’avaluar la conveniència de la seua continuïtat.

Ànims, que ja comença el curs, i bona feina!