Passat un mes des de l’últim article, reprenem la publicació d’ÀRTIC, amb molt de gust.
Una bona manera d’apropar la tècnica del puntillisme als alumnes és, un cop entesa la teoria del color i les mescles additives, oferir-los la oportunitat de practicar-la amb objectes d’ús quotidià. Lògicament cal cercar-ne que tinguin una ample gamma cromàtica per no quedar massa limitats en les representacions.
Com a primera referència, aquí teniu l’obra de Christian Faur, un artista nordamericà que produeix retrats amb llàpis de cera de la coneguda marca francesa CRAYOLA (ni proveu de comparar-los amb els PLASTIDECOR, no hi ha competència)
Pasado un mes desde el último artículo, reemprendemos la publicación de ÀRTIC, con mucho gusto.
Una buena manera de acercar la técnica del puntillismo al alumnado es, una vez entendida la teoría del color y las mezclas aditivas, ofrecerles la oportunidad de practicar con objetos de uso cotidiano. Lógicamente siempre que tengan una gama de colores amplia para no quedar limitadosen las representaciones.
Como primera referencia, aquí tenéis la obra de Christian Faur, un artista norteamericano que reproduce retratos con lápices de cera de la conocida marca CRAYOLA (ni intentéis compararlos con los PLASTIDECOR, no hay comptencia)
Per entendre bé la base del puntillisme, proveu a escanejar una fotografia de revista i projecteu-la a l’aula amb el canó (o a la pantalla de l’ordinador). Aneu ampliant-la fins que es puguin veure clarament els punts de color de la quatricomia. Expliqueu als alumnes que les impremtes offset només treballen amb quatre colors (CMYK) per obtenir gammes infinites…veureu quines cares posen!
Una proposta més, si els vostres alumnes tenen a casa una nespresso, feu que portin totes les càpsules usades i, damunt una cartolina negre, que provin de crear composicions cromàtiques. Aquesta idea és del bon amic Ricard, en visitar una botiga de la marca de cafés.
Para entender bien la base del puntillismo, probad a escanear una fotografía de una revista y proyectadla en el aula con un proyector (o en la misma pantalla del ordenador). Tenéis que ampliarla poco a poco hasta que se distingan perfectamente los puntos de color de la cuatricomía. Explicad a los alumnos que las imprentas offset trabajan con cuatro colores (CMYK) para obtener gamas infinitas…veréis qué caras ponen!
Una propuesta más, si vuestros alumnos tienen en casa una nespresso, que recojan las cápulas usadas y, encima de una cartulina negra, que creen composiciones cromáticas. ésta es una idea de mi amigo Ricard al visitar una tienda de la marca de cafés.
I acabem per avui amb una petita aplicació web que us permet convertir qualsevol imatge (en format GIF, JPEG o PNG de menys de 500 Kb) en un mosaic com els que fan els afeccionats als grans camps de fútbol. Curiós i divertit.
I acabamos por hoy con una pequeña aplicación web que os permite convertir cualquier imagen (en formato GIF, JPEG o PNG de menos de 500 Kb) en un mosaico como los que crean los aficionados en los grandes campos de fútbol. Curioso y divertido.
Afegeixo l’últim anunci d’M&M
Añado el último anuncio de M&M
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