Aquests dies hi ha força enrenou al voltant de les valoracions dels mèrits pel concurs a càtedra obert pel Departament d’Educació. Resulta que no es reconeixen de cap manera les publicacions electròniques…de fet ni les valoren.
En una època en que la publicació és a l’abast de tothom, en que volem fomentar la publicació entre els alumnes, estimular-los en el treball col·laboratiu…als docents ens segueixen valorant amb els patrons de l’antiga acadèmia, en el treball individual, en els màsters i postgraus.
Això té efectes més enllà de que algú cobri més a final de mes. Qui surti d’aquest concurs podrà tenir un poder de decisió gran als seminaris, els catedràtics tenen poders històrics i poden determinar la manera d’ensenyar d’una matèria a tot un centre.
És trist, ara que semblava que teniem clar que la única solució per a l’educació era adaptar les activitats d’aprenentatge als temps que corren (alguns li diuen innovació quan, en realitat, no és més que posar-se al dia)
Llegiu la experiència de la Lourdes Domenech.
Per això s’ha obert una iniciativa per demanar el reconeixement de les publicacions electròniques. Apa, signem el manifest!
Estos días hay bastante polémica alrededor de las valoraciones de los méritos para el concurso a cátedras abierto por el Departament d’Educació. Resulta que no se reconocen de ninguna manera las publicaciones electrónicas…de hecho ni las valoran.
En una época en que la publicación está al alcance de todos, que la queremos fomentar entre los alumnos, estimularlos en el trabajo colaborativo…a los docentes nos siguen valorando con los patrones de la antigua academia, en el trabajo individual, en los másters y postgrados.
Esto tiene efectos más allá de que alguien cobre más a final de mes. Quién salga de este concurso podrá tener un poder de decisión grande en los seminarios, los catedráticos tienen poderes históricos y pueden determinar la manera de enseñar una materia en todo un centro.
Es triste, ahora que parecía que teníamos claro que la única solución para la educación era adaptar las actividades de aprendizaje a los tiempos que corren (algunos lo llaman innovación cuando, en realidad, no es más que ponerse al día)
Vale la pena leer la experiencia de Lourdes Domenech.
Por esto se ha abierto una iniciativa para pedir el reconocimiento de las publicaciones electrónicas. Venga, firmemos el manifiesto!