Introducció

El dia que vam haver de plantejar-nos el tema sobre el qual ens agradaria fer el nostre Treball de Recerca, vam dubtar perquè no trobàvem cap que ens cridés suficientment l’atenció com per posar-nos a fer una recerca extensa. Aleshores la nostra tutora, l’Isabel Fernández, ens va proposar molts temes. Per el moment, cap ens agradava. Ella ens va dir que no hi havia problema, que de temes n’hi havia un munt i que algun ens acabaria agradant.

Va donar-nos el consell que no triessim un tema que d’entrada no ens despertés cap tipus d’interès, perquè aleshores ens resultaria molt avorrit i pesat posar-nos a fer la recerca i afrontar el treball amb èxit.

Després de rumiar i rumiar, l’Isabel ens va proposar el tema de l’amor. Ens va agradar perquè és una recerca en la qual podem implicar-nos personalment. Però l’amor en sí és un tema molt ampli, per tant havíem de buscar un de més reduït. Llavors, després d’estar meditant força estona, ens va proposar fer la recerca sobre l’amor en la música, ja que ens seria fàcil treure recursos ja que nosaltres mateixes estem interessades en el tema.

Vam estar pensant una recerca que ens resultés divertida i que poguessim treballar d’una forma didàctica.

L’amor és un sentiment que totes les persones coneixem al llarg de la nostra vida. El podem sentir i com a conseqüència, aportar a una altra persona, animal o objecte. Paral·lelament, també el podem rebre. És un concepte del qual cada persona en podem tenir una interpretació o visió distinta.

La música és una organització de sons i silencis en el temps en el temps. És considerat com  a l’art de la generació, manipulació i combinació dels sons, que es podrueixen per veus de persones o bé per instruments i que gaire bé sempre trasnmet emocions i missatges.

Com son dos temes que ens interessen, vam buscar un tema per al nostre treball que ens permetés relacionar-los i a partir d’aqui fer una recerca .

Després de rumiar i rumiar, i sobretot, gràcies a l’ajut de la nostra tutora Isabel, la qual ens va proposar fer un traball de recerca sobre un tema que ens pogués interessar i a més, ens resultés amé i divertit alhora, de forma que poguessin gaudir el treball.

A més, amb aquest tema ens sentim identificades perquè ens trobem entre la franja d’edat.

L’influència de la música sobre la visió de l’amor en els preadolescents i adolescents. Vam centrar-nos en els alumnes del nostre centre d’estudis, l’Institut Can Planas, ja que els cursos

L’objectiu principal del nostre treball és esbrinar si depenent del tipus de música o de l’estil musical que escolten les persones es veu afectada la seva visió sobre l’amor i el desamor. Com fer-ho de totes les edats era ben bé impossible, vam decidir només centrar-nos en la franja d’edat que comprenen els alumnes del nostre institut, és a dir, entre els pre-adolescents i adolescent, els quals van dels onze als vint anys.

Abans de tot, vam començar a cercar els quatre conceptes essencials que compondiren el nostre treball; l’amor, el desamor, l’amor en la joventut i, finalment, la música.

Una vegada aquests apartats estiguessin finalitzats, a les hores podríem passar a rumiar en la part pràctica.

Encara que al acomençament anàvem una mica pèrdudes a l’hora de trobar pàgines webs fiables, amb l’ajuda de la nostra tutora que ens va recomar pàgines webs d’internet i de llibres que tractàven sobre l’amor, vam podem treure endavant la nostra recerca amb èxit.

El nostre treball consta de dues parts: la part teòrica i la part pràctica. En la part teòrica ens centrem en l’amor i la música, donant importància també al desamor i a l’amor entre el joves dels onze als vint anys.

La nostra part pràctica es divideix en dues parts: una enquesta que vam fer per tots els cursos de l’Institut Can Planas (des de 1r d’ESO fins a 2n de Batxillerat) i una entrevista que vam fer al grup Prunes of Ver.

Per la temàtica del nostre treball de recerca estavem segures que ens ho pasariem bé i gaudirem fent la part pràctica.