Campanyes de conscienciació de l’abandonament (Instagram i Tik Tok)

L’objectiu principal del nostre treball de recerca és conscienciar a les persones sobre el gran nombre d’abandonaments animals que el món pateix. És per això, que vam decidir començar la nostra part practica fent una campanya de conscienciació en diferents xarxes socials per tal de fer arribar a més gent la situació que els diferents animals malauradament pateixen.

Les xarxes socials que vam escollir van ser Instagram i Tik Tok, car són les xarxes més utilitzades avui dia i més populars, i d’aquesta manera poder plasmar diferents informacions importants relacionades amb el tema i poder fer-les arribar a diversos grups d’edat. Instagram és una xarxa social i aplicació per poder compartir imatges i vídeos. Aquesta, possibilita als usuaris a fer fotografies, aplicar filtres i marcs si ho desitgen, i finalment mostrar-lo als seguidors. Es va crear l’any 2010, i actualment es continua emprant cada vegada més, per això, hem vist que una manera de plasmar la conscienciació de l’abandonament animal és a través d’aquesta xarxa. Per l’altra banda, Tik Tok és una xarxa social que s’ha convertit molt popular aquests últims anys. Et dona l’oportunitat de crear, editar, publicar i compartir nous vídeos curts amb música al teu gust. És una aplicació que avui dia tothom té i també és molt usada a totes les parts del món, i és per això que l’hem decidit utilitzar, per poder arribar cada vegada a més gent.

TikTok España (@TikTok_ES) / X

Xarxa social Tik Tok.

Instagram - Wikipedia, la enciclopedia libre

Xarxa social Instagram.

Per començar a crear la nostra campanya, vam haver de decidir un nom i el logotip. Des del primer moment van voler que el nostre nom fos sentimental, és a dir, que es pogués transmetre l’amor que sentim cap als animals i la nostra gran passió per a ells. És per això que ens vam adonar que una bona manera de poder transmetre-ho, seria esmentant un cor i la petjada que ens deixen en el nostre. D’aquesta manera vam pensar a ajuntar un cor i una petjada, que representa els animals, per poder crear el logotip. Després de molts esborranys de logotip, finalment vam fer un que de veritat s’agradava i que s’ajustava als nostres pensaments. En aquest cas va ser un gran cor, i a dintre d’ell es troba el gos com a símbol de l’animal. La petjada va ser molt difícil de situar-la, però vam veure que seria una bona opció, ajuntar-la amb el cor, i posar els dits a la part superior d’aquest. En acabar la nostra forma, ens quedava el títol de la nostra campanya, ja que volíem que el nom estigues inclòs en el logotip, llavors vam començar amb la topologia. Pel que fa a la tipologia de la lletra, vam voler posar-la en majúscules i amb un cert gruix perquè es pogués veure bé i no hi hagués cap mena de confusió, d’aquesta manera es veuria clarament el nom, i la gent l’integraria cada vegada més.

Logotip de la nostra campanya de conscienciació.

Després d’indagar en diverses webs i aplicacions recomanables per la gent, vam aconseguir una aplicació molt senzilla i fàcil d’utilitzar. Aquesta va ser l’aplicació Logo Maker. Es pot usar en qualsevol dispositiu mòbil i a l’ordinador, per aquest motiu ens va facilitar la nostra edició, ja que amb l’ordinador ho vam poder fer de manera més ordenada i tranquil·la. Ens va ajudar a assolir el nostre logotip, de manera que el resultat va estar l’indicat, i vam estar molt contentes amb el resultat.

Logo Maker & Logo Creator - Aplicacions a Google Play

Aplicació utilitzada per crear el logotip, anomenada LOGO MAKER.

 

Per què vam escollir el color taronja per representar-nos?

Després d’haver estat indagant quin significat tenia cada color, vam creure que el taronja era el que més s’adequava al nostre gust i al missatge que desitjàvem comunicar. Aquest color està associat a l’alegria, la vitalitat i la prosperitat. També s’associa amb la creativitat, car el seu ús desperta la ment i ajuda a l’assimilació de noves idees, Naranja #Soyvisualintenció relacionada amb el nostre objectiu que és obrir la ment a les persones i que adquireixin coneixements sobre el tema de l’abandonament dels animals de companyia.

Instagram

Instagram és la principal xarxa social que hem utilitzat per poder difondre la importància de l’abandonament animal, ja que aquesta arriba a tota mena de públics, independent de la ciutat, comarca o país, i d’aquesta manera és més fàcil interactuar amb els seguidors i seguidores.  El nom del nostre Instagram és: @coripetjades_

Pàgina principal del nostre Instagram: coripetjades_

Per fer els nostres posts d’Instagram, hem fet servir l’aplicació Canva, ja que és una plataforma global de disseny gràfic, que ens permet utilitzar diferents plantilles les quals les podem editar al nostre gust. Aquesta ens ha ajudat a realitzar tots els posts, ja que t’ofereix opcions relacionades amb histories i posts per l’Instagram.

Cómo funciona Canva, Canva presentaciones

Pàgina web Canva.

Abans de publicar una post, amb antelació, la preparem en un document de Google, perquè estigui ordenadaplanificada. A continuació, aquesta informació la traspassem al Canva, i creem un disseny.  Finalment, la descarreguem al mòbil i des d’aquest la publiquem a Instagram, junt amb els peus de foto i els hashtags.

#coripetjades  #cor  #petjades  #animals #domèstics  #animalsdomèstics  #gossos  #gats  #abandonamentdemascotes  #abandonamentanimal  #campanya  #protectora  #assosiació  #amorcani  #amorfelino  #adopció  #esterilització  #ventrades

Què hi ha al nostre Instagram?

Al nostre Instagram, podem trobar una sèrie de publicacions on trobem diferents frases conscienciades de l’abandonament, l’adopció, l’esterilització, la compra, entre d’altres. Presentem diferents tips per aconsellar a la gent sobre la cura i el benestar de l’animal, notícies d’últimes hores, i informació variada i important sobre la teoria del nostre treball de recerca. A continuació hi ha una mostra de la nostra activitat a la xarxa social Instagram, on hem publicat contingut crucial de la nostra campanya, com he mencionat anteriorment.

Contingut dels posts d’Instagram

Contingut dels posts d’Instagram

Post Informatius: 

Els posts informatius són aquells que hem publicat amb la intenció de transmetre el coneixement i conscienciar diferents aspectes de la importància de l’abandonament animal d’una forma resumida, visual i clara, per a que el lector obtingui els principals coneixements més importants d’una forma indirecta.

Exemple d’una publicació de la importància del gos per a les persones amb discapacitat.

Exemple d’una publicació de les principals causes de l’abandonament animal.

Exemple d’una publicació de qui va ser Boris Levinson.

Exemple d’una publicació del tipus d’abandonament animal.

Exemple d’una publicació de la gran taxa d’abandonament animal a Espanya.

  • Frases motivadores:

A part que el públic obtingui coneixement, també és molt important que s’animi a ajudar en tot el que es pot, si és possible, i és per això que la majoria de les nostres publicacions són de frases motivadores per animar a tota la a gent que no deixi de banda aquest cas tan important pels animals.

Exemple d’una publicació motivadora .

Exemple d’una publicació motivadora .

Exemple d’una publicació motivadora .

Exemple d’una publicació motivadora .

 

  • Tips i consells: 

En aquest tipus de publicacions com bé diu el seu nom, donem tips i consells que la gent pot dur a terme amb els seus animals. La nostra intenció és transmetre al públic que té l’oportunitat de tenir un animal, segueixi aquests tips i consells perquè aquest, estigui més content i perquè no es realitzi accions que al gos o gat no li agraden. Podem trobar tips com ara del menjar, d’accions dels animals, coses que no li agraden, entre d’altres.

Exemple de publicació d’accions que el teu gos fa amb amor.

Exemple de publicació de 4 coses que espanten als gats.

Exemple de publicació de 4 menjars que no pot prendre un gos.

Per l’altra banda, hem creat històries destacades, on hem donat suport a diferents protectores i associacions, que necessiten difusió per ajudar a la gran quantitat de gossos i gats abandonats.  Com hem mencionat anteriorment, hem respostejat diverses notícies, com ara les de notícies Sabadell, PACMA, el Periòdic i el Mundo, amb la intenció de donar a conèixer les novetats i fer arriba els diferents missatges.  I per acabar, hem destacat una varietat de tips per als gossos i gats.

Històries destacades d’Instagram.

  • Col·laboracions destacades: 

Des d’aquesta, hem volgut donar suport a totes aquestes protectores que necessiten una ajuda urgent, i per això, la nostra manera de contribuir ha sigut respostejant casos de gossos i gats que necessiten ajuda, ja sigui per a la seva salut, per a casos perduts, o per adoptar.

Exemple d’història destacada a l’apartat de col·labora per un cas de perduda.

Exemple d’història destacada a l’apartat de col·labora per ajudar a adaptar en la protectora de Granollers.

 

Exemple d’història destacada a l’apartat de col·labora per adoptar a una camada de gats .

 

  • Notícies destacades: 

A la destacada de notícies, hem publicat totes les novetats d’última hora que s’han establert en l’àmbit animal, ja sigui una nova llei, una nova salvació d’un cas d’abandonament o una nova família per a un gos o gat. Perquè es doni a conèixer que no només hi ha casos tristos i dolents sinó que també podem trobar aspectes positius i d’alegria com anteriorment hem esmentat.

Exemple d’història destacada a l’apartat de notícies pel rescat d’un gos tancat tres dies en un balco, al sol, sense aigua i menjar. Notícia publicada a “20 minutos”.

 

Exemple d’història destacada a l’apartat de notícies per ajudar a la protectora de Granollers car es troben en una situació de límit.

 

Exemple d’història destacada a l’apartat de notícies per haver estat rescatat durant l’estiu, 25 gossos i 37 gats abandonats. Notícia publicada al “Diari de Sabadell”.

La intenció de portar a terme una campanya de conscienciació, és sobretot poder arribar a un públic major per tal que aquest pregui consciència de la situació que pateixen els animals domèstics abandonats, com ara són els gossos i els gats.   Gràcies a les nostres publicacions a Instagram, d’informació, tips i motivacions, hem assolit 219 comptes diferents. Hem aconseguit arribar a diferents ciutats, com ara Barberà del Vallès (31%), Barcelona (8,6%), Sabadell (5,4%) i L’Hospitalet de Llobregat (3,1%). Aquesta informació, l’hem obtingut gràcies a l’apartat d’Insights. En ser un compte de mitjans de comunicació per transmetre coneixements, ens dona la possibilitat de poder consultar les nostres estadístiques sobre aquesta.

Comptes aconseguits en els últims 90 dies.

 

Principals ciutats on ha arribat el nostre contingut.

Fins i tot hem pogut arribar a altres països, com són Argentina (2,2%), Xile (1,8%), Brasil (1,8), i finament la nostre Espanya (85,3%).

Audiència arribada a diferents països.

Als principals grups d’edat els quals hem transmès la informació han estat: de 35 a 44 anys (26%). De 18 a 24 anys (23,2%). De 45 a 54 anys (20,4%). Per últim, de 25 a 34 anys (14,1%).

Principals grups d’edat on ha arribat el nostre contingut.

 

Al gènere predominant ha sigut les dones amb un 79, 6%, metre que els homes han estat un 20,3%.

Calcificació de gènere predominant on ha arribat el nostre contingut.

Tik Tok

En la plataforma de Tik Tok, ens dediquem a pujar la informació d’una manera diferent de com ho fèiem a l’Instagram, ja que encara que sigui el mateix objectiu, ho podem realitzar en format vídeo amb música de fons, transicions, tipus de lletres diferents, etc. De manera que fem que l’espectador aconsegueixi la conscienciació d’una manera més didàctica. Hem pujat vídeos informatius, però sobretot, el que ha dominat el nostre Tik Tok ha sigut, que l’hem volgut donar una part positiva, bonica, creant vídeos on apareguessin tan gats com gossos, passant una bona estona, intentant conscienciar sobre la importància d’ells i la cura que han de tenir. Tik Tok, és una molt bona plataforma, ja que fa arribar a diferents grups d’edat, però sobretot, els nens i nenes són la que més la dominen. I és per això, que és important conscienciar als infants, puix normalment són ells els que volen com a regal un gos o gat, i han de saber que no son cap, mena de joguina. De manera que observant el nostre contingut, de manera indirecta integren conceptes rellevants i són conscients sobre la importància que és tenir un d’ells.

Tik tok: coripetjades_

Pàgina principal del nostre Tik Tok: coripetjades_

Contingut dels posts de Tik Tok.

 

És important recalcar, que la nostra intenció és sobretot conscienciar al públic sobre l’abandonament animal, per aquest motiu, hem d’arribar a un públic ampli. Vam començar amb la campanya de conscienciació de Tik Tok el 16 de juliol, i amb aquesta hem pogut arribar a molts usuaris, amb un total de 259 de visualitzacions en els nostres vídeos d’informació, tips i motivació. El gènere predominant que ha arribat el nostre contingut ha sigut les dones amb un 77%, a diferència dels homes amb un 23%.  Al sector d’edat, podem trobar una gran varietat, però sense dubte, les edats que destaquen són persones entre 18-24 anys, amb un 53,0 %. 25-34 amb un 17.0%. 34,44 amb un 10.0%. 45-54 amb un 10.0%. Finalment, 55+ amb un 10.0%.

D’altra banda, també hem aconseguit arribar a diferents països, com ara Espanya (86,3%), Regne Unit (5.0%), Bolívia (1,3%), República Txeca (1,3%) i acabar, Finlàndia (1,3%).

Per finalitzar, a part d’haver arribat a diferents països, ho hem fet també a les ciutats d’Espanya. Barcelona és la més destacable amb un 42, 2%. Madrid amb un 15,6%. Sabadell amb un 13.3%. Badalona amb un 8,9%.  Barberà del Vallès amb un 4,4%.

Estadística del gènere predominant on a arribat el contingut de Tik Tok.

 

Estadística dels diferents grups d’edat on ha arribat el contingut de Tik Tok.

Estadística dels diferents països on ha arribat el contingut de Tik Tok.

Estadística de les diferents ciutats on ha arribat el contingut de Tik Tok.

 

De què ens hem adonat amb la campanya de conscienciació sobre l’abandonament animal?

Gràcies a la nostra campanya de conscienciació sobre l’abandonament animal a través de les xarxes socials, concretament a Instagram i TikTok, ens hem adonat del fet que és una estratègia molt intel·ligent per poder arribar a un públic més ampli, tenint en compte que aquestes plataformes són molt populars entre diferents grups d’edat.

Amb el nostre contingut, hem aconseguit arribar a un nombre significatiu de comptes i diverses regions, tant dins com fora d’Espanya. Amb les estadístiques per edat i gènere, ens han ajudat a saber millor qui és el nostre públic i com hem pogut adaptar el contingut per aquests. La diversitat dels continguts que oferim a través d’Instagram, incloent-hi publicacions informatives, frases motivadores, consells pràctics i col·laboracions destacades, hem volgut donar a conèixer la gran importància que s’ha de tenir sobre l’abandonament animal. Les nostres publicacions reflecteixen tant les realitats negatives com les positives, per a conscienciar que amb, col·laboracions i ajudes, es pot solucionar aquest tema tan important pels animals.

D’altra banda, amb la presència de la campanya a TikTok, ens hem adonat que és una plataforma més visual i més dinàmica que fa que puguem arribar amb èxit a un públic més jove, la qual cosa és crucial per donar consciència des de ben petit sobre la responsabilitat i el respecte cap als animals.

Com a conclusió podríem dir que hem aconseguit el nostre objectiu de conscienciar sobre el gran nombre d’abandonaments d’animals de companyia al públic que ens seguia en les diferents xarxes socials.