QUIN GUST FA EL FORMATGE CAMEMBERT?

UN DELS PERSONATGES TOT EL DIA SE’L PASSA MENJANT FORMATGE CAMEMBERT. UN INFANT HA PREGUNTAT… QUIN GUST FA EL FORMATGE CAMEMBERT? I LES GALETES AMB XIPS DE XOCOLATA?

TOCA ANAR AL SUPERMERCAT!

PERÒ… QUE NECESSITEM COMPRAR? HEM FET UNA LLISTA DE LA COMPRA

ENTRE TOTS I HEM FET UNA PETITA EXCURSIÓ AL SUPERMERCAT!

 

EN ARRIBAR A LA CLASSE, HEM TASTAT EL FORMATGE I  LES GALETES

 

 

Quins personatges surten?

Una de les preguntes que van fer els nens i nenes era esbrinar quins personatges surten… Com ho hem fet?

ENS HEM REPARTIT ELS PERSONATGES PER GRUPS I ENTRE TOTS HEM ESCRIT ELS NOMS. ELS HEM CLASSIFICAT SEGONS SI SON: PROTAGONISTES, ANTAGONISTES, PERSONATGES SECUNARIS I KWAMIS.

DESPRÉS HO HEM EXPOSAT A LA RESTA DE COMPANYS I COMPANYES!

 

Anem aprenent sobre els gegants… per saber si el podrem construir…

Volíem que quan proposéssim el repte, els nens ja “estiguessin amarats” de gegants. Que tinguessin prou elements per parlar amb propietat de la possibilitat real de fer-ho i també dels problemes que ens podríem trobar.
La visita de geganters de l’escola, confecció de plànol per fer la sortida a veure els gegants del poble, la visita al Jaume i la Calamanda, experimentació amb el pes i l’alçada dels gegants, visita a la Casa dels entremesos de Barcelona, coneixença de diferents tipus de gegants (cavallet o motxilla)… són les activitats prèvies al llançament del repte: “Podem nosaltres construir un gegant?”
Després les activitats que es generen a partir del desafiament : debats amb pros i contres, llistes de què necessitem, visites als experts (fuster i modista)… i mans a l’obra: pensar què volem que sigui dissenyar, pintar, tallar enganxar, emprovar, rectificar, demanar ajuda a tècnics…

Encenem el fanal

Després de conèixer que qualsevol font d’energia pot produir electricitat, ens hem posat a treballar i conèixer com funciona un circuit elèctric per poder dissenyar el nostre circuit elèctric i elaborar el nostre fanal. Un fanal molt similar als que va dissenyar Gaudí.

Al tractar-se d’un projecte interdisciplinar en una mateixa activitat intervenen diferents àrees, en aquest cas vam treballar tots els components del circuit elèctric des de l’àrea de medi i paral·lelament, des de l’àrea de visual i plàstica, els alumnes van crear la seva pròpia maqueta. Un dels requisits era amagar el generador (pila) dins d’una de les obres, ja conegudes pels alumnes, de Gaudí (La casa Batlló).

Fotos del procediment i del fanal acabat!

Construïm un aerogenerador

Un dels objectius del projecte és conèixer les diferents fonts d’energia que utilitzem a diari per produir electricitat. Vàrem poder observar que existeixen diferents fonts d’energia renovables i no renovables. Una d’aquestes fonts d’energies renovable és l’energia eòlica.

En l’àrea de llengua castellana hem treballat el text instructiu que ens ha servit per construir el nostre petit aerogenerador.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EiNP8vBKQvE&feature=youtu.be[/youtube]

 

ELS POLLETS JA SÓN GRANS!!!

ELS TRES MESOS JA HAN PASSAT, ELS POLLETS S’HAN CONVERTIT EN 3 GALLS I 1 GALLINA!!!

HA ARRIBAT EL MOMENT DE PORTAR-LOS AL GALLINER DE L’HORT….

AL GALLINER DE L’HORT JA HI VIUEN ALTRES GALLS I GALLINES. L’AVI ANTONIO ENS HA VINGUT A AJUDAR I ENS HA EXPLICAT QUE CAL POSAR COLÒNIA ALS NOSTRES GALLS I GALLINA PERQUÈ ELS ALTRES NO ELS PIQUIN!!!

I CONTE CONTAT PROJECTE ACABAT!!!

els nostres galls i gallines viuen a l’hort la mar de tranquil·les!!!

ESTRELLES I DESITJOS DEL PROJECTE “CONSTRUÏM AMB EN GAUDÍ”

Aquí us deixem un vídeo on podreu veure els alumnes de P3, P4 i P5 parlant de les coses que més els han agradat de totes les activitats que han fet en el projecte “Construïm amb en Gaudí” (les estrelles). Els alumnes de P5 també expliquen el que els hauria agradat fer (els desitjos).

 

GAUDÍ ÉS CONSTRUIR

Ens vam plantejar que els alumnes havien de dissenyar en paper una casa a l’estil modernista per després donar-li volum. Vam fer una exposició dels diferents dissenys realitzats i a un espai del passadís vam edificar quatre cases modernistes (una per grup-classe). Tant pares com alumnes d’altres cicles vam poder visitar aquesta exposició.

A més, cada alumne ha elaborat un dossier a on queden recollits els aspectes més rellevants del projecte realitzat.