Josep Francesc Delgado

Aquest any per la Trobada Pedagògica ens visitarà l’ escriptor Josep Francesc Delgado . Ens visitarà el dia 16 de març dins de la Trobada Pedagògica  de la Zer que farem aquest any a  Cubells .
Avui, dia 18 de febrer  hem començat a treballar la seva obra . Hem començat amb els alumnes de segon i tercer a treballar els seus llibres : Els drets i deures dels animals , Els drets i deures de les persones i Els drets i deures dels nens . Cada alumne ha llegit en llibre i ha triat un dret i un deure  que ha cregut interessant . Ha comentat amb els companys el perquè de la tria i ara en fa un dibuix .

Matí de ciència 5

Racó de dilatació
En el racó de dilatació hem experimentat la dilatació o contracció d un sòlid,d’ un líquid i d ‘un gas . Vam observar la dilatació de l’ aire posant un globus que tapava un recipient . A l’ hora d’ escalfar el recipient el globus s’ha inflat : l’ aire de dins del recipient s’ha dilatat .

Per veure la dilatació d’ un líquid, hem introduit un tub dins un recipient ple d’ aigua acolorida i tancat . A l’ hora d’ escalfar el líquid, aquest ha pujat pel tub .
Per observar la dilatació o contracció d’ un sòlid , hem col.locat un ou dur a la boca d’ una ampolla de plàstic una mica menys estreta que l’ ou . Quan aquest l’ hem refredat ha entrat dins l’ ampolla.

Comiat de l’ Adriana

Des del dia 8 de gener i fins ahir ,  12 de febrer , ens ha acompanyat l’ Adriana . L’ Adriana és una noia d’ Andorra que estudia per mestra i que ha escollit la nostra escola per fer pràctiques . Ha compartit el nostre dia a dia amb els nens i també amb els mestres , guanyant-se molt aviat , amb el seu treball i dedicació , l’ estimació dels nens i de les nenes . Esperem que sempre es recordi d’ aquesta petita escola .

Carnestoltes 2

El Carnestoltes va ser condemmnat a la foguera , però el conill, per aclamació popular, va ser absolt.  Ara  es quedarà  a l’ escola acompanyant-nos .

Judici al Carnestoltes

Tot seguit a l’ arribar a l’ escola, després de la rúa , vam fer el judici al Carnestoltes .Vet aquí…

Celebrem el Carnestoltes 2

A la tarda tots els nens van venir disfressats de casa . Era al moment de la rua . Vam carregar el Carnestoltes al carretó i a donar una volta pel poble . Els més grans portaven el Carnestoltes i els més petits anaven al darrere .

Celebrem el Carnestoltes 1

Aquest matí els alumnes han vingut amb un pentinat diferent, tal com va dir el  senyor Carnestoltes . Tots ells anaven molt bonics …

Segon missatge del Carnestoltes

Avui els nens i les nenes de l’ Escola han vingut amb bigoti i el nas pintat . El Carnestoltes ha estat molt content .Ah !, i el conill també !!!

El missatge del dimarts 10 de febrer

Bona tarda a tots i a totes !! Ha sigut divertit aquest 10 de Febrer !.

Heu arribat tots molt bonics i boniques . Anàveu molt divertits. N`hi ha un que porta un cap de llop i que m’ ha espantat inicialment però ja he vist després que és una mica animalet i l’ he perdonat . Que no ho torni a fer o sinó el conill , per la nit , potser tocarà el dos .
M’ha agradat molt com anava el Joel , el Guifré i l’Ainoa .
El Pau anava una mica justet, ha de ser fixat  i el Roger bé però després em sembla que anava sense el que li tocava  . El bigoti és per tot el dia i el nas també .
I aquest altre alumne que se li ha escapat l’ autobús si demà no ve com Déu mana , potser se l’ haurà de deixar sense pati .

Els més petits els he vist molt bé tots molt bonics i eixerits . L’ Ainoa i la Fernanda anaven molt boniques, semblaven unes princesas amb bigoti . L’ Hug , el Marc, l’ Adrià , el Pere i la Sharon també anaven molt elegants .
El que no m’ ha agradat gaire ha siguut aquest alumne una mica animalet que hi ha a aquesta classe que es dedica a picar a alguns companys . Potser l’ hauré de tancar dins la gàbia amb el conill o a quedar-se a dormir aquí amb jo, el Rei Carnestoltes .

Bé, així doncs per demà cal fer les coses més ben fetes i portar-se millor ja que demà vull estar-me en aquesta classe dels més petits i vigilar millor els que no es porten bé . Així doncs, demà al matí els alumnes grans em portaran aquí a la vostra classe .
No he dit res dels mestres , però potser caldria que algun anés també una mica com cal; és a dir bigoti i nas pintat . I per demà hi afegirem una corbata . A veure com us queda !!
Ja n´hi ha prou de xarrera, fins demà i sigueu bons nens i……

Visca el Carnestoltes ¡!!

I tots ben guarnits !

Avui tots els alumnes-exepte algun- han vingut amb bigoti i nas pintat . Què bonics que estàveu tots ! !

Ha arribat el Carnestoltes

Aquest matí a l’ arribar a l’ escola ens hem trobat el Carnestoltes . Venia acompanyat de l’ amic conill . Aquest és el primer missatge que ens ha deixat.

Dilluns, novè dia del mes segon de l’ any quinze després del segon mil•leni

Bona tarda, nois i noies de l’ Escola Sol Naixent de Cubells. !
Què no em sentiu ??, he dit bona tarda !!!
Ja arriba el Carnaval i comenta la setmana de fer una mica l’ animal . Només una mica perquè sinó els mestres ens tocaran la cresta i s’ haurà acabat la gresca.
Vaig arribar ahir a la nit , passades les 11:59 . Vaig arribar fent autostop des de Zaragoza . Em va carregar un camioner que portva una càrrega de conills per una granja d’ Artesa de Segre.
Em vaig fer amic d’ un conill molt trempat i quan el camioner va parar a sopar i a dormir a l’ Hostal Roma vam aprofitar per fugir .

Feia molt fred, Així que el primer que vam fer , va ser buscar algun lloc on poguéssim estar calentets . Aleshores va entrar a l’ escola i aquí ens teniu . Jo anava destinat, aquest any a un col•legi de França , però al veure que aquí s’ hi està tan calentet, he decidit quedar-me aquí . Espero que em tractareu bé .
Ah !, si no us sembla malament el conill també s’ hi quedarà .
Aquest matí he vist que us he espantat una mica . No era la meva intenció . Ja us he conegut a tots i a totes . En aquesta classe dels grans trobo que n’hi ha que a vegades sembla que baden una mica. A veure si la meva estança és per tots molt profitosa i tothom treballa molt .
Veig que els set alumnes més petits han quedat una mica espantats, però que no es preocupin que durant la setmana ens coneixerem i veuran que jo i el conill som gent pacífica .
Així doncs per demà com a inici de la setmana de gresca caldrà que tothom vingui amb un bigotí i la punta dels nas pintat . Dient-ho d’ una altrea manera :
“Si del Carnaval vols participar un bigoti i la punta del nas t’ has de pintar “. I que ningú se’ n descuidi .
Bona tarda i fins demà .

Matí de ciència 4

Racó de pressió

En les acivitats de pressió hem observat la pressió que exerceix l’ aire sobre el paper plastificat amb el que hem tapat un got d’ aigua i al girar-lo cap per avall l’ aigua no cau per la pressió que exerceix l’ aire sobre la cartoluna i que és igual al pes de l’ aigua .
En una segona experiència hem penjat dues pilotes de ping-pong separades per uns 10 centímetres , hem bufat amb una palla de refresc entre les dues pilotes- i no coincidint amb la hipòtesis dels alumnes que havien previst que les pilotes es separarien- les pilotes de ping-pong s’ apropen fins a tocar-se . L’ explicació és que al bufar fem baixar la pressió que hi havia i les pilotetes s’ apropen .
En la següent experiència hem posat un regle sota d’un diari obert.Els alumnes havien de donar un cop sec a la punta del diari i observar que passava . La hipòtesis dels alumnes era que el diari s’ aixecaria . A l’ hora de donar el cop el diari no s’ ha aixecat —-(la pressió que exerceix el diari és més forta que el cop que hi hem donat ).

Identitat

Hem continuat treballant el kid de identitat de la Caixa . Cada alumne disposava d’ una tarja on hi havia unes gràfiques per autoavaluar-se . Una vegada feta l’ autoavaluació tots els alumnes ,en veu alta ,han comentat la seva autoavaluació .Com activitat complementària han valorat els canvis que haurien de fer per millorar.

Matí de ciència 3

Racó de separació

En aquesta experiència els alumes han après a separar els components d’ una mescla o d’ una dissolució .
Primerament ha separat una barreja de grava i aigua . Ho han fet colant-ho en un colador on hi havíem posat , previament , un paper de filtre . l’ aigua ha caigut dins el recipient i la grava s’ ha quedat al paper de filtre.
Tot seguit hem separat l’ oli de l’ aigua que teníem junts en un altre recipient . Al tenir l’ oli a la part superior, amb molt de compte, l’ hem passat a un altre recipient . El procès s’ anomena decantació .
Després hem separat les llimadures de ferro de les serradures que teníem barrejades damunt d’ un paper PER FER -HO hem posat un imant sota el paper : L’ imant ha arrossegat les llimadures de ferro.
Finalment hem separat per ebullició la sal de l’ aigua en una dissolució d’ aigua amb sal .

Matí de ciència – 2

Racó conductors / no conductors

La segona experència consisitia en averiguar si diversos materials eren conductors o no conductors de l’ electricitat. Hem necessitat un circuit eleèctric amb pila, interruptor i bombeta. El circuit quedava obert de manera que es poguessin conectar els extrems amb els materials a analitzar . Ho vam comprovar amb els plàtic , la fusta , el paper tots ells no van obrir la bombeta-no conductors -) ,amb un cargol de ferro, un tb de coure (van obrirs la bombeta -conductors – ) , Fins aquí la hipòtesis inicial dels alumnes es va complir .
Per acabar l’experiència vam posar aigua destilada en un petit recipient i hi vam posar els cables conectats . Aleshores hi vam anar afegint poc a poc sal i ho vam anar remenant.
A mesura que afegiem més sal la bombeta s’ encenia més .
Conclusió : una dissolució d’ aigua amb sal és conductora de l’ electricitat.

Matí de Ciència 1

Aquest mati l’ hem dedicat a fer experiències . Hem dividit la classe en 5 racons : Microscopi , conductotd i aïllants, separació de mescles i dissolucions ,pressió  i dilatació/contració .

Racó del microscopi

En aquest racó els alumnes han conegut el microscopi i les seves parts.Tot seguit han observat alguns preparats : uns centímetre quadrat de paper de diari amb lletra molt menuda, un cabell,una petita làmina de suro , sal i una fina pell de ceba.
Una vegada fetes les observacions ho ha dibuixat al seu dossier .

Petita enfarinada Cubells

De neu, de moment, poca aquí a Cubells. Tot funciona amb normalitat .
enfarinada4feb15

Matí de ciència

Aquest dijous dia 5 de febrer dedicarem el matí a la ciència . Intentarem arribr al coneixement a través de l’ experimentació. Hem dividit la classe amb grups de 2 alumnes i cada grup anirà passant per cada una de les 5 experiències que hem preparat.
Les pràctiques són les següents :
1.-Observem al microscopi.
2.-Conductors i ai¨llants.
3.-La pressió atmosfèrica.
4.-Separació de mescles i dissolucions .
5.-Dilatació .

 

Treballem la identitat

Avui amb els alumnes hem treballat la identitat .Ho hem fet amb un kid de la Caixa que tenim al llarg d’ un mes . Hem fet tres activitats . La primera ha consistit en repartir entre els alumnes un cartell i cada un d’ ells ha explicat el significat de la paraula que hi havia escrita . En la segona activitat el mestre ha estès damunt d’ una taula tots els cartells de l’ experiència i cada alumne ha agafat els tres cartells que li semblava que el defineixen . En la tercera activitat en grups de dos alumnes han triat dos o tres cartells que creguessin que comparteien . L’ activitat ha servit per coneixer-se una mica més . Durant la setmana continuarem treballant el kid .

Celebrem el dia de la Pau

Ahir , dia 30 de gener se celebra el dia de la Pau . A la nostra escola també ho vam fer . Vam dibuixar unes mans i les vam enganxar en una bola del món. A cada mà hi vam escriure un desig . Tot seguit vam inflar globus i a cada un hi vam escriure , també, un desig .
Després , al sortir al pati, vam escriure la paraula Pau i vam deixar enlairar els globus . Esperem que els desitjos es compleixin .
L’ objectiu seria que el dia de la Pau fos cada dia i que les guerres desapareguessin . Com va dir Miquel Hernández :

Tristes guerras
si no es amor la empresa .
Tristes. Tristes .

Tristes armas
si no son las palabras.
Tristes. Tristes.

Tristes hombres
si no mueren de amores.
Tristes. Tristes .

Àlbum d’ en Tintin

Finalment ,una vegada dibuixada la tapa d’ un còmic d’ en Tintín , en fem un àlbum amb els personatges, el còmic fet pels alumnes i la tapa . Així ens han quedat !!

Tintin

Per acabar el projecte que hem anat treballant al llarg del curs sobre els còmics de Tintin , fem una figura de pasta endurida del principal personatge . Primer dibuixem la figura en paper, estenem la pasta procurant que quedi uniforme , retallem el perfil i finalment hi dibuixem el cabell, el nas….Ara s’ ha de deixar assecar .
Els alumnes de segon que ja l’ havien fet en l’ anterior sessió de plàstica, avui l’ han començat a pintar .

Miquel Strogoff-3

Miquel Strogoff-2

Miquel Strogoff-1

Trobada Pedagògica de la ZER

Aquest any la Trobada Pedagògica de la ZER la celebrem a Cubells . Serà el 16 de març . Ens visitarà l’ escriptor Josep Francesc Delgado .
espantaocells

Aniversari de l’ Adrià

El divendres l’ Adrià va fer 5 anyets .

Decorem les finestres- Hivern

Ja entrat l’ hivern, toca decorar les finestres .

Miquel Strogoff-1ªpart

A 6è estem treballant el llibre de Jules Verne : Miquel Strogoff. En fem un resum de la 1ª part .En aquest moment Miquel i la Nàdia fan nit abans de travessar els Urals amb una troica ( carrossa).

Text a dues mans 2

El Pau i el Roger han fet el text a dues mans . L’ han titulat .El gos i el gat .
Primer les nenes de primer han fet el dibuix dels protagonistes .gosgas02

 

Imatges del curs

Aquí teniu algunes imatges d’ aquest any .

Go to Top