Una recepta : Arròs amb ous durs

Ingredients ( Per a quatre persones)

-800 g d’arròs -Tres ous
-500 ml aigua -Dos pessics de sal
-500 g formatge

Preparació

-Posem dues cassoles amb aigua a bullir.
-Quan bull a una afegim l’arròs amb una mica de sal. A l’altra els ous. Ho deixem 15 minuts.
-Al cap de 15 minuts, quan l’arròs s’ha begut l’aigua, el posem en un plat.
-Pelem els ous dus, els tallem a trossos i els posem damunt l’arròs.
-Hi afegim formatge pel damunt i el posem al microones un minut.

GUIFRÉ

La granota i la desaparició de les cues

Fa uns anys hi havia una granota que vivia en un riu a la vora d’ un castell. Vivia sola ja que era una granota una mica especial.Tenia la pell bava,els ulls verds i la boca molt gran amb una gran llengua .
Tenia una amiga que vivia una mica més avall .Era una tortuga .Es van fer amigues perquè un dia va passar la tortuga amb el seu amo per un pont que creuava el riu. La tortuga es va llençar a l’aigua perquè es volia escapar del seu amo.Es volia escapar del seu amo perquè la maltractava.
Se la va emportar la corrent i va anar a parar on era la granota i es van fer amigues.
La granota i la tortuga sortien a caçar cada matí. Caçaven insectes.
Un matí, quan la granota es va despertar, va venir la tortuga molt de pressa nedant i li va dir a la granota que tots els animals del bosc havien perdut la cua. La tortuga també passejava sovint pel bosc on tenia bons amics.
La granota li va dir que no digués rucades.La tortuga li va dir que ho mires.Llavors la granota s’ho va creure.
Van sortir de l’aigua i van sentir des de dins del castell una veu que deia:
-Els animals s’han quedat sense cues, ja ja ja!
-Hauré d’amagar el collaret màgic, perquè si algú el trobés i premés el botó els animals recuperarien la seva cua .Ho guardaré a l’armari de la meva habitació.
La granota, que anava molt lleugera, sense pensar-ho més va dir a la tortuga:
-Espera’t aquí, ara torno!
La granota va sortir del riu i va entrar al castell per una finestra oberta.
Quan va ser a dins del castell, va pujar les escales i va veure un home amb un vestit de mag.
L’home va guardar el collaret màgic a l’armari de la seva habitació.
Quan l’home va sortir de l’habitació la tortuga va entrar a l’habitació de l’home i va obrir l’armari.
No trobava el collaret fins que es va adonar que no havia buscat a sota d’unes samarretes.Va treure les samarretes i a sota hi havia el collaret màgic.Va sortir del castell per la mateixa finestra per on havia entrat.
Un cop a fora va prémer el botó i va anar a veure la tortuga. La tortuga i tots els animals del bosc havien recuperat la cua.
La granota i la tortuga van llençar el collaret a unes arenes movedisses perquè els animals no tornessin a perdre les cues mai més.
Van viure feliços sempre més.

JOEL

Una faula : La guineu i el conill

Una vegada en un bosc vora de Cubells hi vivia una guineu . Era una guineu jove a la que encara li quedaven coses per aprendre. Era pèl roja, tenia la cua llarga i els ulls una mica blaus .
Tenia el cau sota una roca del bosc . Un dia va anar a buscar menjar.Va trobar un cau de conills.
Al cap d’una estona de tant esperar se’n va anar al seu cau.
Va acabar de rosegar els ossos de les preses antigues i va fer la migdiada durant una bona estona.
La guineu va tornar on hi havia el cau del conill i es posà ajaguda a la vora del cau perquè el conill no la veiés.
Al cap d’una estona el conill va treure el cap i va veure la guineu despistada.
El conill va entrar al cau . Tenia por.
Al veure que no marxava la guineu,el conill va fer un forat en direcció contaria.
El forat donava a un altre part del bosc.
S’emportà la seva manada a un altre cau d’un amic seu.
La guieu pensava que ja no hi era, va ensumar el cau i va marxar.
La colla del conill demanava menjar i el conill va decidir anar a un camp de pèsols que hi havia a prop.
Mentrestant hi anava la guineu la guineu se’l va trobar.
Sense que la mare se n’adonés alguns conillets la van seguir.
La guineu els va veure i en va agafar un.Els altres es van escapar.

” Els conillets van aprendre que s’ha de fer cas a la mare.”

Adrià Trepat.

El pagès i els teixons

Vet aquí en un poble anomenat Cubells hi vivia un pagès que es deia Jacint. Tenia 27 anys .Era alt i prim. Tenia el cabell negre i llis. Vestia amb pantalons texans, una camisa a quadres i un barret de palla. Vivia en una casa a la vora de l’església, la casa, era petita, però a ell ja li servia.
Vivia sol, els seus pares vivien en un altre poble.
Un dia mentres en Jacint anava amb la seva cosetxadora va veure uns teixons que es menjaven el seu blat. Va cridar fort i els va espantar. Eren uns 15 teixons. Eren grasos, blancs i negres.
Va decidir deprés de rumiar-ho molt , com fer que els teixons no es mengessin el blat del seu camp. Posaria un parany a la seva carrossa i hi deixaria blat a sobre. Aproparia la carrossa als teixons amb el tractor sense fer soroll.
Els teixons pujarien a la carrossa i se’ls emportaria molt lluny.
Així ho va fer . L’endemà va preparar-ho, va posar moltes espigues de blat al damunt de la carrossa . Va apropar-se als teixons. Quan van veure el blat van pujar com bojos.
Quan tots estaven menjant en Jacint va tancar la porta de la carrossa. Se’ls va emportar a uns 80 quilòmetres i els va deixar en uns camps sense sembrar amb herba i va tornar cap a casa.
Quan va tornar cap a casa, la collita li va anar bé i no es va trobar altres animals al seu camp.

JOEL

La guineu i el gos

En un bosc molt proper a un poble hi habitava una guineu ja vella . La Guineu era taronja amb una franja negra al coll, tenia la cua molt llarga i negra, els ull blaus i les orelles com totes les guineus, molt llargues. Era intel:ligent, àgil i ràpida. Al bosc ja no hi quedava gaire menjar perquè arribava l’ hivern.
Tenia el cau al costat d’ un pi. Un dia quan estava buscant menjar va veure un gos. Era de color marró, tenia les potes grans, la cua curta i el cap gros.Era una mica ruc .
El gos vivia amb el seu amo que era el propietari d’ un hotel de cinc estrelles, que tenia restaurant i piscina. La guineu va pensar que el restaurant estaria ple de menjar.
-Quin pèl més bonic tens i quins ulls – va dir la guineu
-Gràcies, però una cosa vols venir a veure l hotel del meu amo? – dir el gos molt amable.
-Si puc- va dir la guineu, tota sorpresa- pensant a veure si trobava menjar.
La guineu va seguir el gos per tot l’hotel. El gos li va ensenyar (la piscina, les habitacions, la cuina la sala de les càmeres ,la sala de jocs… . Quan va passar per la cuina la guineu es va fixar amb el conducte de l’aire molt fixament
– Què és aquell tub que surt del sostre ?-dir la guineu
-No ho se-va dir el gos
La guineu va deixar el gos i se’n va anar al bosc
A la nit la guineu va anar a poc a poc cap a l’hotel.
Va anar per darrere i va veure que hi havia un tub com el que va veure amb el gos a la cuina . Va entrar i al cap d’una estona de rodar el tub es va acabar i va saltar i es va trobar a la cuina .
Amb el seu olfacte va anar olorant per aquí i per allà a veure si sentia l’ olor de menjar. Quan el va olorar es va adonar que estava rodejada d’ una nevera. La va obrir i va veure llangonissa, vedella, costelles, llom, …Va agafar (vedella, costelles i llom )i va marxar cap al seu cau. Quan va arribar al seu cau no va esperar ni un moment a menjar-s’ho tot.

(EL GOS VA APRENDRE QUE NO ES DEIXARIA MAI MES DEIXAR-SE ENGANYAR O PARLAR AMB DESCONEGUTS)

HUG 4rt

Concurs de l’ arròs Montsià :El Boleta.

La setmana passada,el dia 22 de febrer a les 12 de la nit, un gra d’ arròs va cobrar vida,just al costat del camp on havia nascut. Es pensa que va ser degut a…………..
Aquest gra d’ arròs el coneixen com a Boleta. Ës petitó, rialler ,alegre i li agradava ajudar a la gent. Tenia la boca les orelles i els ulls petitons. El Boleta un dia es va trobar un pagès que estava sembrant sense inundar el camp d’aigua. El Boleta, hi va anar corrent.
Li va preguntar al pagès que perquè no inundava el camp abans de sembrar.
El pagès, mig plorant, li va dir que no el molestés.
El Boleta va marxar però volia ajudar al pobre pagès.
El Boleta va esperar que el pagàs deixés de sembrar per ajudar-lo. El Boleta va convèncer el pagès perquè li expliqués el que li passava. El pagès li va explicar que tenia molta il·lusió per ser pagès però no sabia fer-ho.El seu pare s’ havia jubilat i li havia deixat tots els camps.Ell fins aleshores feia de paleta.
El Boleta li va dir amb tot el seu cor que l’ ajudaria i l’ ensenyaria. Durant un any el gra d’arròs el va ajudar i el va ensenyar a conrear l’arròs. El gra d’arròs i el pagès es van caure tan be.
El Boleta va marxar a ensenyar altres pagesos el conreu del arròs. En el seu temps lliure el Boleta anava per les escoles a explicar el conreu del arròs.

GUIFRÉ

El treball personalitzat amb Snappet

Amb els alumnes de primer, tercer i quart hem començat a treballar amb SNAPPET .
Snappet és un mètode de treball personalitzat que respecta la individualitat de l’ alumne a l’ hora d’ aprendre. Cada alumne té una tablet i realitza exercicis , de moment de matemàtiques, segons el seu nivell i la seva velocitat i capacitat d’ aprendre .
Veurem com anirà !!

Celebrem el carnaval

El dijous, dia 28 de febrer , després de dinar els alumnes van venir disfressats a l’ escola . Vam anar a donar una volta pel poble amb el Carnestoltes i una vegada a l’ Escola li vam fer el judici i el vam cremar .
Vam acabar la festa amb un berenar com cal !!


La setmana de Carnaval

El dilluns, dia 25 de febrer es va presentar el Carnestoltes a l ‘ Escola Sol Naixent de Cubells. Durant la setmana ens ha enviat missatges que havíem de complir : pel dimarts vam venir amb un mitjó de cada color, el dimecres amb corbata i el dijous amb pijama .
Ha estat força divertit !


Aniversari de la Chloe

Aquest mes de febrer passat la Clhoé ha fet tres anyets . A l’ any que ve ja anirà a la classe d’ infantil. felicitats Chloe !


Judici al Rei Carnestoltes . Part 2

JUTGE.-Bé senyor fiscal , ja n’ hi ha prou ! Ara toca al senyor Carnestoltes dir-hi la seva i defensar-se d’ aquestes acusacions que no tenen massa fonament

CARNESTOLTES.- Només donar-li les gràcies senyor jutge per la seva amabilitat i comentar als alumnes que han vingut molt bonics amb corbata però m’ ha semblat que algun no portava el nus ben fet, així que a veure si n’ aprenen iQue us ajudi el pare o la mare o qui sigui . Altres van confondre el llaç amb la corbata..Avui m’ he divertit molt . M’ han agradat molt els pijames que portàveu .. i ara……

JJUTGE.- Bé senyor Carnestoltes vagi acabant que se m’ acaba la jornada i m’ espera la meva dona per berenar . I si no arribo a l’ hora a mi també m’ acusaran. Té quelcom més a dir ??

CARNESTOLTES.- Bé jo només acomiadar-me dels nens i dels mestres . Bé, pels alumnes i pels mestres el següent : pel Joel , una mica més de ganes al’ hora de fer gimnàstica i que continuï com ara en totes les altres matèries amb molt interès i ganes d’ aprendre .I sort a l’ any que ve … Pel Guifré, que trobo que ha millorat i treballa més, li cal encara uns glops de camamilla i més concentració en alguns moments perquè , en tot a la vida, s’ ha de treballar poc a poc i sense parar per fer la feina ben feta . I que continuï amb aquest toc de creativitat en les activitats mecàniques i imaginatives . Ah, una més : LECTURA, LECTURA, LECTURA…és la salvació de tot .
I de l’ Hug que en diré ? No sé si parlar amb l’ Hug dels dies espessos o amb l’ Hug dels dies que no ho són tant . Doncs que necessita uns quants bidons d’ interès i ganes .
D’ interès no li’n falta a l’ Adrià Ziegler, però si una mica de camamilla cada matí a veure si deixa de ser tant elèctric i para una mica o sinó no para ni ell, ni els seus colors, ni la cadira ….. Això sí, que continuï tant atén com fins ara. I de l’ Esteve què en direm ? Penso que el mestre està força content de la feina que fa al’ escola però no tant de la de casa . Caldrà estar més alerta i que els més petits no el molestin tant. Que continuï esforçant-se a classe i millorar la lletra !
L’ Adrià Trepat és un alumne força trempat que treballa força bé i té interès però , a vegades, puja a la lluna i li costa una mica de baixar . Ah, i a millorar la lletra, com l’ Esteve!
I del Marc, al que no he pogut veure avui, penso que és un bon company per tots però haurà de millorar una mica la lletra i també els textos. Ja sé que d’ allà on ve no en feien gaires perquè es veu que el Messi i el Suarez ho havien prohibit.

JUTGE.- Bé senyor Carnestoltes acabi home o jo hauré de dormir avui al carrer !

CARNESTOLRES.- Acabo ja , ara els alumnes de l’ altra classe. Primer del senyor Miquel que protesta molt i treballa poc. Ho haurem de canviar :treballar molt i contestar poc . Penso que els mestres estaran molt més contents. I que continuï amb la seva simpatia i llegir cada dia .
Què en direm de la Tina?. El Carnestoltes està molt content d’ aquesta alumna de la classe dels petits perquè és molt treballadora, està molt atenta, ajuda els altres i té molta paciència…sobretot amb algun company seu i amb algú de la família. Continua així Tina, aquest és el camí.
I la Maka? El Senyor Carnestoltes, jo, n’ he quedat molt enamorat perquè, tant petita com és en el seu primer any d’ escola està molt atenta al mestre, escolta i ajuda els altres. Ha après molts valors des de que està al’ escola. Ah, i és molt valenta ! Continua així Maka !
I dels conillets ,també m’ hauré d’ acomiadar ?
Començarem amb la senyoreta Marina: he observat que és una nena molt carinyosa però que li agrada molt manar i quan no aconsegueix el que ella vol amb els nens…uiiiii a córrer tots!!!!. Marina no has de ser tan “mandona” que tu ho saps fer molt bé .
Seguirem amb la senyoreta Maria: Últimament la Maria està tenint una personalitat algo forta i quan la senyoreta li diu o mana algun missatge que ha de fer i no li agrada gaire comença a cridar molt i això al Sr. Carnestoltes no li agrada gens perquè la senyoreta ho fa perquè aprenguis i tu quan vols ho fas molt bé així que sigues aquella nena tan carinyosa i atenta que ets sempre que l’altre que a vegades treus no ens agrada.
Continuarem amb l’únic homenet que hi ha a la classe dels conillets, el Gerai: He estat observant que el Gerai , amb el seu caparronet rodonet i bonic , és un bon jan i fa normalment molt cas però per altra banda és un nen una mica nerviós i quan li surt aquest nervi l’hem de tranquil•litzar perquè llavors no surt res bé i la senyoreta sempre et diu: Gerai…. tranquil i llavors tot surt molt millor i tu ho saps.
Per finalitzar acabarem amb la senyoreta Chloe: Hem de dir que la Chloe ha millorat molt a l’hora de menjar. Ara ho proves tot encara que no tot t’agrada . Estem molt contents tan la senyoreta com jo perquè et fas gran en aquest aspecte encara que et falta millorar el compartir les joguines i ….m’ agrada molt que siguis tant simpàtica .

JUTGE.- A la foguera !! Quina atabalada !!1 Potser tenia una mica de raó el fiscal !!!!!

I FINALMENT L’ HEM CREMAT !

Judici al Rei Carnestoltes . Part1

JUDICI AL REI CARNESTOLTES

Cubells a 28 de febrer de 2019 dia assolellat al matí i dia variable a la tarda

JUTGE.- Bona tarda a tothom, ens reunit aquí per a jutjar un senyor que ha aparegut a l’ Escola i sembla que ha portat un ambient de força festa i felicitat. Aleshores no sé massa bé perquè l’ hem de jutjar , més aviat sembla que l’ hauríem de felicitar, en fi ……………………

FISCAL .- Bona tarda , com és possible , senyor jutge que tingui algun dubte que s’ ha de jutjar aquest senyor. És clar que cal fer-ho . He observat que el mestre té més problemes dels normals amb algun alumne dels grans que sembla que la cadira els cremi al cul . …

JUTGE.- Però , com gosa interrompre’m ! Què s’ ha pensat !! Ara donaré la paraula, primer, al Sr. Carnestoltes .Vol dir alguna cosa abans el fiscal no el comenci a acusar senyor Carnestoltes ??

CARNESTOLTES .- Bona tarda nois i noies, em pensava que el senyor fiscal no em deixaria ni obrir la boca . Així que penso que és bo que els nens de les escoles passin uns dies una mica més divertits però sense deixar de treballar i ………

FISCAL .També n’ hi ha algun que no para quiet, les mans …..i perquè no té res més a moure…………

JUTGE .- Calli senyor fiscal ,, no li he donat la paraula , no el vull tornar a avisar-lo , si el torno a avisar li posaré un més 20 i sense cadira com a càstig. Què són aquest mals modals. Faci el favor de seure i callar mentre no se li demani una altra vegada la paraula . Així que digui, digui senyor Carnestoltes, què estava explicant ?

CARNESTOLTES.- Doncs que per uns dies amb una mica més d’ alegria no passa res que ja hem de treballar més durant l’ any . I a més senyor fiscal ha d’ entendre que avui els alumnes estan una mica nerviosos perquè aquesta tarda és la meva festa i els vaig dir que vinguessin ben bonics i boniques .

JUTGE .- Molt bé senyor Carnestoltes jo també estic amb vostè .A veure senyor fiscal , digui de que s’ acusa a aquest senyor .

FISCAL .- Puc parlar ? Bé doncs . Jo com a fiscal, acuso al senyor Carnestoltes de portar la disbauxa a l’ escola . Què s’ ha pensat fer venir nens i nenes amb un mitjó de cada color, que és pensa que l’ escola és un circ? . Encara que de vegades em penso que sí , perquè hi ha alguns alumnes que més que alumnes semblen contorsionistes de circ, algun altre no para quiet ni a la de tres i … . El dia de la corbata encara pot passar . Però només faltava el dia d’ avui.. que és això de venir amb pijama a l¡ escola . Ja venen prou adormits els altres dies que només falta que vinguin en pijama Per acabar acuso , al senyor Carnestoltes de tots els fets esmentats i espero que el senyor jutge dicti sentència i se’l cremi a la foguera .

Tercer missatge del Carnestoltes

Per demà el Carnestoltes ens diu que hem de portar pijama al matí i venir disfressats a la tarda per fer una volteta pel poble .

Concurs de l’arròs Montsia

Com cada any, aquest també, participem al concurs de l’ arròs
Montsià.
Primer veiem un video on en Monti ens explica l’ orígen de l’ arròs, com es planta, com s’envasa….
Després cada alumne farà un text segons el que li suggerirà el video . A cas, amb l’ ajut dels pares ,portarà una recepta en la qual, el principal ingredient sigui…l’ arròs.

En Monti

Procès de cultiu de l’ arròs

Segon missatge del Carnestoltes

Cubells, a 26 de febrer de l’ any del Senyor 2019.

Bona tarda a tots, nois i noies, mestres, bona tarda, bona tarda……!!!!!

Molt bé, ja puc dir que he passat la nit al’ Escola i m’ he distret força. Hi ha alguns alumnes de la classe dels grans que m’ ha costat força interpretar la seva lletra. Semblava que estava en japonès!

El mestre ha arribat tard. Escolta on t’ has ficat? Potser la circulació per Barcelona estava complicada. Deu ser això !
La primera hora l’ he passat força tranquil, els alumnes s’ han portat força bé, estic content . Ah sí a l’ hora del patí n’ ha entrat un una mica esverat que ja , només entrar, m’ ha començat a criticar . Mare de Déu quin senyor més pesat !

Després he anat a la classe dels més petits i he estat força tranquil. Hi ha dues nenes molt treballadores i estic molt content d’ elles perquè no fan enfadar a la senyoreta, però aquest altre personatge que no para quiet i sembla que porta electricitat al seu cos no és gaire treballador. Caldrà espavilar-lo .
També he vist passar les més petites i m’ han semblat força simpàtiques , sobre tot la Clhoé i el Gerai . Les altres dues sembla com si els fes por. Bé demà vull que em porteu a la seva classe. Vale??

Anàveu molt bonics amb un mitjó de cada color, però sempre n’ hi ha algun que va despistat. Baixa dels núvols , home !!.

Bé per demà continueu portant un mitjó de cada color i una corbateta per anar més mudats. I qui se n’ oblidi l’ haurem de deixar sense pati.

Bona tarda ! i fins demà !

OPERACIONS AMB ANGLES

SUMA

SUMA2

RESTA

RESTA2

HA ARRIBAT EL cARNESTOLTES

Avui, dia 25 de febrer ha arribat el Carnestoltes a l’ escola. Aquest és el missatge que ens ha deixat :

Cubells, a 25 de febrer de l’ any del Senyor 2019.

Bona tarda a tots, nois i noies, mestres, bona tarda, bona tarda……!!!!!
Pensava que no arribava mai, m’ he perdut com a mitja dotzena de vegades. He anat a espetegar a un lloc on hi havia companys de quatre potes que feien guec, guec, guec, …… em sembla que un d’ ells m’ ha comentat que vivien en comunitat en aquell edifici del qual diuen que es diu granja.
Un d’ ells m’ ha informat que em confonia de lloc i que havia d’ anar cap a un lloc on hi ha elements de dues potes, una mica baixets.M’ han dit que n’hi ha algun que té problemes de bata i que li costa una mica massa de posar-se a la feina ! També és veu que n’ hi ha algun d’ elèctric i algun que no vol treballar !
Aquests dies que estaré per aquí aniré observant .
He arribat una mica tard i sort que el mestre que m’ ha trobat sortint de la granja a Foradada . M’ ha vist i s’ ha compadit de mi , m’ ha carregat al seu Octavia i he pogut arribar a temps .
Ara us faig cinc cèntims del que farem aquests dies.
Després de tant enraonar m’ he oblidat de presentar-me, sóc el SENYOR
CARNESTOLTES, i vinc com sabeu cada any per fer una mica més divertida aquesta setmana. No vol dir això que a partir d’ avui deixem de treballar, però també hi podem posar una mica més d’ alegria.
Ja veig que aquest any hi falta la senyoreta Soledad Solanes i Solé .He vist durant el matí una nova senyoreta i la Noemí com ja fa anys .El mestre l’ he conegut pel camí .
També veig que falten les Ainhoes.La que no callava mai i era molt simpàtica i la que treballava molt i no deixava en pau al pobre mestre.Què se’ls ha emportat el meu company de l’ any passat ? Espero que no.
Però,que veig per aquí ????, d’ on ha sorgit aquesta nou alumne?.Com es diu ? Em sembla que és d’ un lloc on viu un tal Messi i un tal Suárez
I aquest altre petitó de cap rodonet ?.
Els altres ja els conec de les fotos que em va ensenyar el Carnestoltes de l’ any passat.
Bé ja tindrem temps de conèixer-nos durant la setmana i solucionar algun problema endèmic que té algun alumne :la mala lletra i les poques ganes de treballar. Cal posar-hi remei o algú tindrà problemes de vista.
Com us deia per demà i aprofitant que comença la festa podríeu portar UN MITJÒ DE CADA COLOR .
Bé, doncs, jo ara descansaré una mica i després faré un recorregut per les classes, si és necessari observaré i revisaré algunes coses i demà ja us en faré cinc cèntims.Espero que demà tots vingueu ben bonics !

Cubells, a XXV de II de l’any XIX després del segon mil•leni

El pagès i el pit-roig

Vet aquí una vegada hi havia un pagès que es deia Josep .Tenia 34 anys . Era alt,prim i li agradava anar a pescar.Vivia en una casa al costat d’ un riu. tenia un tractor per conrear un camp que tenia aprop de casa.
Aquell any hi volia plantar pebrots i tomaqueres i en la part més gran, blat.
A l’ arribar la tardor va plantar el blat ;i com que aquell any va ploure molt les plantes van créixer i créixer.
A l’ arribar la primavera les espigues ja tenien els granets de blat.
Un dia que va anar al camp va veure que en la rama d’ un dels arbres que tenia hi havia un ocell i estava ferit, era un pit-roig.En Josep el va gafar i se’l va endur a casa per curar-lo i donar-li menjar.El tenia a casa sense gàbia i tembé li va ensenyar a fer tombarelles a l’ aire. Li va posar Lluna, perquè era una femella.
Unes setmanes més tard la Lluna va fer un niu amb rametes que sortia a buscar. Uns dies més tard en Josep hi va trobar uns ous . Dels ous en van sortir nous ocellets.
Quan aquests es van fer grans van marxar i només es va quedar la Lluna.Uns dies més tard la Lluna també va marxar.En Josep es va quedar molt trist.
Passats uns mesos, un matí, en Josep va sentir soroll de fullaraca, va mirar per la finestra i va veure molts ocellets i entre ells hi havia la Lluna que havia tornat. Havia tornat tota la família .

Marc Sobero

L’ esquirol i el pit-roig

Vet aquí una vegada en un bosc no molt lluny d’un poble i vivia un esquirol. L’esquirol era petit i àgil, de color marró amb els ulls negres. Vivia en un pi molt alt amb moltes pinyes.

Un dia l’esquirol passejant pel seu pi, de lluny va veure un caçador. L’esquirol es va espantar i es va amagar, el caçador feia mala cara i portava un fusell. L’esquirol el va anar a veure però amagat.El va observar molta estona fins que el caçador va veure un pit roig. El pit roig era bonic de color marró i vermell. el caçador li va tirar un tret però no el va tocar.

El caçador el va perseguir durant força estona. L’esquirol preocupat els va seguir. El caçador es va despistar perquè l’esquirol es va ficar a darrere del caçador a fer sorollets. L’esquirol va mossegar la cama del caçador i el caçador se’n va anar a curar-se. El dia següent el caçador va tornar però aquesta vegada el pit roig havia portat els seus amics i l’esquirol també. Els pit roigs el van picar i els esquirols el van mossegar.

El caçador tot ferit se’n va anar i els animals van viure feliços per tota la vida. El caçador no va tornar mai més a aquell bosc.

Adrià

La serp i el llop

Vet aquí una vegada hi havia una serp que vivia al bosc. La serp era llarga, verda i tenia el cap petit.
Un dia es va trobar un llop que feia por. El llop era gran i amb uns ullals afilats i negres. La serp va marxar corrent perquè li feia por i el llop la va perseguir. La serp es va amagar del llop i el llop va buscar i buscar i no la va trobar. El llop va marxar fins al seu cau. Treia el cap per si veia la serp i al cap d’una estona la va veure.
El llop la va perseguir i d’ una mossegada li va arrancar la cua. La serp es va amagar entre un munt de fulles. El llop va marxar i al cap d’ una estava caminant va caure en un forat. El llop va cridar ajuda, ajuda! La serp el va sentir i va començar a correr cap al forat i va veure que era el llop.
La serp no li va ajudar i el llop li va dir que no li tornaria a intentar menjar-se-la. La serp el va ajudar. Va entrar al forat amb la cua que li quedava, el llop li va agafar la cua i va poder sortir….
La serp li va dir al llop si volia ser el seu amic i el llop va dir que si.

Esteve

L’ esquirol i el pit-roig

Fa anys i panys existia un esquirol que era ràpid, petit, tenia unes orelles petites i una cua llarga. Vivia en un pi molt alt en un dels seus forats.
Un dia, l’esquirol va haver de marxar a buscar menjar però es va perdre pel bosc. Va tardar tres hores en tornar i va tornar sense menjar. L’hivern estava a punt d’arribar i l’esquirol no tenia menjar i sempre que sortia a buscar menjar no en trobava . Un dia va tornar dins del seu cau s’hi havia ficat un pit-roig d’un color gris fort i un vermell intens. El pit-roig no volia sortir de cap manera i, quan l’esquirol entrava, el pit-roig el picava.
L’esquirol estava desesperat, no sabia què podia fer. Va pensar  que si esperava se li acabaria el menjar i sortiria.  Llavors el pit-roig li va dir que sortiria a canvi que l’alimentés tots els dies.

L’esquirol va tenir una idea fantàstica. Havia tingut problemes amb un gat i segur que si el gat el veia el seguiria.  Així ho va fer.  Va fer que el gat el seguís fins al cau. Llavors, l’ocell va provar de marxar i el gatet el va atrapar a l’aire i se’l va cruspir. Així l’esquirol va solucionar els seus problemes.

GUIFRÉ

Viatge al centre de la terra de Jules Verne

Que un home que es deia Otto Lindenbrock volia fer un viatge al centre de la Terra.Va decidir emportar-se al seu net que es deia Axel.Van ser acompanyats per un guia que els va portar al volcà per anar al centre e la Terra,a l’entrada del cràter van menjar i se’n van anar a dormir.L’endemà van caminar fins a dos passadisos difernts,es van quedar a dormir allà.Al 9 de juliol van arribar al centre de la Terra.Van parar en una platja que hi havi i es van quedar a dormir alla.El 11 de Juliol en un voolca d’Italia en erupció van sortir disparats del volcà.Es van treobar un nen i li van dir que eran naufrags.
Van tornar al seu poble,el Lindenbrock conten pel seu descobriment i en Axel conten de casar-se amb la Graüben.

Adrià

El pirata i el violí màgic

Avui, un pirata que es diu Adrià ha agafat el seu vaixell i ha anat a fer una volta.
L’ Adrià és alt,calb i porta un ull tapat.
Un dia aixecant l’àncora del vaixell se li va clavar un ferro i es va quedar sense ull.
L’Adrià té 31 anys i li agrada vestir amb uns pantalons curts i una jaqueta negra.Es molt inquiet.
Després d’una estona navegant va veure un castell al costat de la platja.
L’Adrià va baixar del vaixell.
Va caminar uns metres i va buscar la porta del castell.
Hi havia una palanca que no sabia per a què servia i la va girar.
Es va obrir una porta gran i era la del castell.Va continuar caminant i va trobar una habitació
que era molt gran i fosca i tenia alguns mobles.Sobre un aqrmari hi havia un violi antic.El violi tenia molta pols i telaranys.
El va agafar i se’l va emportar al seu vaixell.Al violi li faltaven dues cordes.El violi era màgic si és tocava es complia un desig.
Quan el pirata va arribar al seu poble van passar dos nens pel carrer que s’havien quedat sense veu.El pirata els volia ajudar però no sabia com ajudar-los i per tranquil·litzar-se va tocar el violi i va dir amb veu baixa:
-Aquests nens s’ han de curar-
Llavors els nens van començar a parlar.
El pirata es va adonar que quan es tocava el violi es complien les coses que es pensava.
El pirata va anuncia que tots els nens del poble havien d’anar a la plaça.
El pirata aniria allà i els curaria a tots.
Quan va arribar va tocar el violi i tots els nens van tornar a parlar.
Els nens i els seus pares van estar olt contents i agraïts tota la vida per sempre.

Adrà Trepat Pena.

El cocodril i el collaret màgic

En l’ època dels nostres avis hi havia un cocodril que vivia a la selva en un estany amb l’ aigua molt bruta. El cocodril era llarg,
verd, tenia els ulls grans, una cua llarga i les potes petites amb les ungles afilades. Una nit fosca el cocodril va sentir que s’ havia perdut alguna cosa important, era un collaret que havia perdut una àvia dins de l’estany. El cocodril el va posar a buscar-lo i desprès d’ unes hores el va trobar al fons de l’ estany. El collaret brillava a la foscor i es veia la cara de l’ avia perquè era màgic. Semblava com si la lluna li digués qui era el propietari del collar. El cocodril no sabia que fer.
Desprès de pensa i de pensar va decidir buscar l’ avia i va buscar i buscar i la va trobar-la al seu jardí regant les plantes.

L’ àvia es deia Maria i tenia el cabell gris i els ulls negres. Era
alta i tenia 80 anys. L’ àvia es va espantar i es va començar a corre i es va caure. El cocodril la va ajudar i li va donar el collaret màgic i se’n va anar cap a l’ estany. L’ àvia estava contenta per tenir el collaret i un amic que era el cocodril.

Esteve

Viatge al centre de la Terra de Jules Verne

El llibre és una adaptació de la novel.la de Jules Verne. Ës més curt però l’ alumne es pot adonar de la gran creativitat i imaginació de l’ autor., el qual no havia sortit mai de França.

Els tres mosqueters d’ Alexandre Dumas.

Títol del llibre: Els tres mosqueters.
Autor:Alexandre Dumas.
Quantes pàgines té? 160 pàgines.
T’ha agradat el llibre? Sia
Quins personatges surten?Athos, Porthos, Aramis i d’Artagnan.
Que els hi passa? D’Artagnan va arribar a París per fer-ser mosqueter, allà va coneixer Athos, Porthos i Aramis. Van tenir que lluitar contra Milady, una dona rica que havia enverinat la senyora Bonacieux, va fer matar el duc de Buckinham. Milady perseguia a d’Artagnan, el volia matar, per haver-la enganyat.
Quan d’Artagnan Athos, Porthos i Aramis van atrapar Milady , els jutges la van condemnar a mort.
Com acaba? A d’Artagnan el van nomenar mosqueter, Porthos, es va retirar per a casar-se amb una dona i Aramis va tornar a l’esglesia
Què es el que més t’ha agradat?
Quan d’Artagnan es va fer mosqueter.
El recomanaries? Si.
Aqui? A qui li agradin els llibres d’aventures.

Jo li posaria un 9.

JOEL

Tirant lo Blanc de Joanot Martorell

Aquest passat mes de gener he llegit Tirant lo Blanc de Joanot Martorell.És una adptació realitzada per Mònica Falguera.
Tirant lo Blanc és una novel.la de cavalleries escrita per Joianot Martorell fa més de 500 any, el 1490 i que ha sigut font d’ inspiració de les altres novel:les com el Quixot i altres .

Vet aquí la fitxa

-TÍTOL :Tirant lo Blanc.
-AUTOR: Joanot Martorell.
-PÀGINES:45 pàgines l’ adaptació .
-PERSONATGES: Tirant lo Blanc, Felip, l’Ermità, Carmesina i la Ricomana.

-Què els passa?
Tirant lo Blanc va anar a Londres perquè el nomenessin cavaller. Pel camí es va trobar un Ermità, que li va donar un llibre per aprendre a ser cavaller.
El van nomenar cavaller, va tornar a l’ermita i li va tornar el llibre a l’ermità.
A la cort, en Felip , el fill del rei de França, un dels companys que anaven al vaixell d’en Tirant, es va enamorar de la Ricomana, la filla del rei. En Tirana ho va dir al rei. La Ricomana i el Felip es van casar quan van tornar de Rodes.
A Costantinoble, en Tirant s’enamora de la Carmesina, la filla del emperador. La dida de la Carmesina estava enamorada en secret d’en Tirant. Intentarà impedir que en Tirant i la Carmesina es casin. En canvi la Plaerdemavida en serà complice.
La Plaerdemavida li va anar a dir a l’Emperador coses bones d’en Tirant per a que en Tirant i la Carmesina es puguin casar.
En Tirant va anar a unes batalles a l’Àfrica i en Tirant i la Carmesina van tornar a separar-se.
Quan en Tirant va tornar a Constantinoble es van casar en secret.
Entre lluita i lluita en Tirant es va posar malalt i va acabar morint. La noticía va arribar a Constantinoble i tothom estava trist al palau.
La Carmesina ho va veure i va preguntar que passava a una dona. Li va dir que en Tirant havia mort.
A la Carmesina li va fer tanta pena que va morir de tristesa.

COMENTARI

El que més m’ha agradat es quan en Tirant es troba amb l’ermità i li va deixar el llibre dels cavallers.

El recomanaria a qui li agradin els cavallers.
Jo li posaria un 8 sobre 10 de valoració.

JOEL

El robot i el collaret màgic

Fa uns dies van llençar un petit robot espatllat les escombraries, a un contenidor de paper i un camió que passava per allà se’l va emportar a les escombraries.El robot era molt baixet i prim,era de color gris i negre.El camio anava de cami a la deixaieria.En el camio hi havia un collaret magic que va arreglar al robot i li va donar vida.Tenia aquest poder quan el robot va veure que es podia moure va saltar del camio i se’n va anar.
va anar a parar en una muntanya.Pocs minuts despues van sortir uns llops que li volian ferli mal.El robot tenia gaire energia per jugar,quan els llops l’estaven buscan el robot es va amagar al costat d’un arbre.Els animals es van cansar de buscar i van marxar.
El robot va pensar de tornar amb el seu propietari.Es deia Josep i era un inventor que vivia en un pis molt petit.Tenia 52 anys i li agradava inventar joguines.
El cami de tornada era massa llarg però ho volia fer.Va esperar un cotxe que pases per la carretera.El robot es va esperar al mitg de la carretera i de sobte va agafar-se a un cotxe que pasava per alla.Quan va veure que estava a punt d’anar a la carretera contraria va saltar i va esperar un altre cotxe.Quan va arrivar al costat de la casa del seu propietari va saltar corrents al petit pis de seu propietari.Va saltar i va tocar el timbre del seu pis.Quan el robot i el seu propietari es van veure es van fer una rialla.
En Josep es va espantar perquè pensava que l’avia llençat.El robot li va explicar que un cop dins del camio de paper va cobrar vida i es va arreglar.
L’inbentor va decidir que mai mes el tiraria i apartir d’aquell dia el robot va decidir qure mai mes sortiria al carrer i ajuda a en Josep.

Marc

La lluna i el collaret màgic

Ara,s’ha fet de nit i ha sortit la lluna.La lluna avui té forma de c és de color groc,té molts forats perquè ja fa molt de temps hi havien xocat molts meteorits.Es troba a sobre de una ciutat que es diu Nova York.

Un dia un bruixot va arribar a les afores de la ciutat.El bruixot tenia un collaret màgic,però el va perdre.Al contemplar la ciutat el collaret li va caure al riu i el va perdre.

L’endemà tots els animals de Nova York havien perdut la cua.El mag quan ho va saber va anar corrents a buscar el collaret però quan va arribar a casa seva es va adonar que l’havia perdut.

Tots els animals no estaven feliços ; caminaven sense cua i molts no sortien de casa perquè tenien vergonya La lluna al veure els animals tristos va pensar com els podia ajudar.Com cada dia,anava passejant per l’espai.
Anava el saludant els altre planetes també infeliços per les seves raons.Un dia al cap d¡anys buscant,va trobar un collaret surant per l’espai.”Es el collaret del mag”!!!-va pensar
El collaret va arribar a l’espai volant per que tenia el poder de volar.
Aquella nit , la lluna quan va passar per sobre la casa del mag va deixar caure el collaret al seu jardí.
El mag el dia següent,quan va sortir de casa va veure quelcom que brillava a l’herba del jardí . Va agafar allò brillant i va veure que era el seu colllaret .Va prémer el botó i a tots els animals els va tornar a créixer la cua .

Adrià Ziegler

La Lluna i el violí màgic

Fa molts anys existia una Lluna rodona, groga de nit i amb molts cràters. Aquella lluna portava milers d’anys dormint fins que un asteroide va xocar amb ella i la va despertar. Va fer tant soroll que van marxar totes les estrelles del cel. La lluna, abans d’adormir-se, era molt estimada per les estrelles.La lluna, en veure que no hi havia les estrelles, es va ficar trista i va buscar-les sense èxit. Les va buscar per tot l’univers, pels racons més amagats, però res. No va voler allunyar-se gaire perquè no es volia perdre. Mentre les buscava va recordar que tenia un violí màgic. Era un violí de fusta clara amb dues cordes que havia arribat a la lluna dins un coet que s’hi havia estavellat. Feia una melodia que atreia les estrelles. L’únic problema era que no ho sentirien si estaven gaire lluny.
Amb un megàfon que s’havia oblidat el primer home que havia arribat a la lluna, va fer sonar el violí i la seva melodia es va sentir per tota la Via Làctia.
Van passar unes hores i les estrelles ja havien tornat totes. La lluna i les estrelles es van fer molt amigues i sempre sortien per la nit juntes.

GUIFRÉ

Go to Top