Trobada Vilanova 2

A la tarda els més petits és van quedar a jugar a l’ escola i els més grans van anar a fer una plantada de petites alzines al costat del riuet. Ens ho vam passar molt bé.

Clica aquí.

Dinovena Trobada Pedagògica de la ZER El Romaní. 1

Ahir, 4 de març de 2020 , vam celebrar la trobada Pedagògica que celebrem des de fa 19 anys . Aquest any l’ hem fet a Vilanova de Meià. Al matí els alumnes de les escoles, després d’ un bon esmorzar amb coca i xocolata, vam fer diverses activitats. Vam fer una sessió amb l’ autora Muntsa Mimó i després va venir una ambulància de la Creu Roja i ens van explicar una mica el seu treball.Mentrestant els més petits van escoltar un conte d’ un contacontes que va venir.

Vet aquí les imatges.

Trobada a Vilanova.Notícia.

El dia de Carnaval. Notícia.

El 20 de febrer a la tarda vam celebrar el carnaval a l’ Escola Sol Naixent de Cubells.
Els alumnes al migdia es van disfressar i van anar a passejar al senyor carnestoltes pel poble.
Uns anaven de robots, guerrers, lladres. Tots anaven molt ven disfressats.
Després vam anar a la Residencia a veure els padrins. Es van posar molt contents.
Quan vam arribar de la residencia ens va arribar un fax del senyor carnestoltes.
En llegir-lo vam saber que el senyor fiscal s’ havia posat malalt i que aleshores
no vam poder jutjar al carnestoltes fins el 26 de febrer.
Tot seguit vam berenar i vam acabar la festa.

Adrià Trepat Pena.

La setmana de Carnaval . Notícia

Eldia 17de febrer a la tarda va arriba el Carnestoltes a l’escola Sol Naixent a Cubells .Ens va llegir una carta i ens va dir i hauriem de portar una corbata o un llaç l’endemà ,dimarts . També ens va dir que hi havia boira i es va perdre . Dimarts ens va dir l’endema portessim un de cada color i el nas pintat . El van portar a la classe dels petits . Dimecres ens va dir que dijous portessim pijama , corbata , nas pintat …A la tarda vam celebra la seva festa .Ens ho vam passa molt bé.

Blau

Xarop de banya d’ unicorn 4

Pàgina 99

10.-Què li van dir el conill i els talps quan tornava cap a casa ?
-Quina decisió va prendre en Tumai ?
-Què va veure a l’ arribar ?
-Quin pacte van fer en Tumai i el vidriol banyut ?
-Com acaba el capítol ?

Xarop de banya d’ unicorn 3

Pàgina 83

8.-Dibuixa el paisatge que es descriu en la pàgina 83.
-Què hi havia al mig de l`estany ?
-Qui va aparèixer en aquell moment ? – Qui eren els personatges que cantaven ?
-Quantes proves li va fer ?
-Quines eren les respostes dels tres enigmes?

VOCABULARI
lluna enmirallada
tremolava com una fulla
Era un galimaties
Restar garratibat

9.- Què li va demanar en Tumai a l’ unicorn ?
-Dubuixa com t’ imagines l’ unicorn.
-Quin caràcter creus que té l’ unicorn ? escriu alguna frase que ho demostri.
-Quina solució li va donar l’ unicorn a en Tumai?

La capsa dels secrets.2

Pàgina 43

Part2 LA CAPSA DELS SECRETS

1.-Què diu la Mònica quan entra a l’ habitació ?
-Què fa en Jan quan han recollit tot el que hi havia damunt del llit ? – Com reacciona la nena ?
-Què fa en Jan quan acaba de fer la motxilla per tornar a casa ? – A qui troba allà ?
-Què fan aleshores els dos nens ?
-Què li diu en Jan que hi havia dins la capsa ?

2-Per què en Jan li diu a la Berta que ja no li calen els petons de l’ àvia ?
-Per què creus que la Berta li dona un petó a en Jan ?
-Qui creus que es la peix globus del somni d’ en Jan ?
-Qui espera a en Jan quan arriba l’ autocar ?
-Què li dona la Berta abans de marxar ?
-Què creus que hi ha dins ?

Valoració del llibre

-T’ ha agradat el llibre ? – Per què ?

Xarop de banya d’ Unicorn 2

Pàgina 37

4.- A on es va enfilar en Tumai per arribar a la lluna ? Què li va passar ?
-A qui va trobar ? Per què no se’l va menjar ?
-On va portar aquell ocell a en Tumai ? -Què passava allà ?
-Quin problema tenien els dos animals petits ?
-Què li va dir en Tumai al mussolet petit ? -Quins eren aquests trucs ?
-Va complir la seva promesa el mussolet ?

5.-Què li va passar quan estava a punt d`arribar abaix de l’ alzina ‘ -On va anar a parar ?
-A on havia d’ anar el follet per poder parlar amb l’ unicorn de la lluna ? -Quin era el problema ?
-Per què no es va poder menjar el bolet ?
-Què li va explicar l’ animaló sobre els perills que es podía trobar ? -Què li va demanar en Tumai ?
-Per què creus que el teixó no li fa res a en Tumai ? -I per què no l’ acompanya ?

6.-Quin ensurt es va donar en Tumai ? -Quins animals en va sortir?
-Quina característica comuna tenien amb el follet ?

7-Per què era fosc el bosc ? -Com ho feia per anar seguint el camí ?
-On va caure ?
-Com ho va fer l’ animal per veure-hi ?
-Per què l’ animal no li va fer res ? -Què li va demanar a en Tumai ?
-Què li va dir que passaria si totes les aranyes sobrevisquessin ? Per què ?
-Per què creus que l’ aranya no se’l va menjar ?
-A on va arribar en Tumai al final ?

Pàgina 83

La cremada del Carnestoltes .

Finalment hem pogut cremar el Carnestoltes . Després d’ uns dies extra a l’ escola degut a uns dies ventosos que no permetien cremar-lo, finalment , el divendres i sene vent hem pogut cremar el Carnestoltes.
Les fotos.

Avions de fusta.

Hem fet uns avionets de fusta i els hem decorat. Vet aquí.

La mort de Kove.Hug

El dia 26 de gener de 2020 va morir kove Brian, un jugador de la NBA molt bo que va guanyar cinc anells. Van morir ell i la seva filla amb un helicòpter a Calabasas mentre anaven a veure a la seva jugar fer un partit de basquet.
Feia molt de vent i el pilot no va poder controlar l’helicópter i van impactar contra una muntanya

HUG 5rt

Desaparegut a Boada . Adrià

El dia 14 d’ octubre de 2011 un senyor que es deia Reimundo Trepat Trepat que tenia 93 anys es va perdre a Boada.
El senyor Raimundo es trobava a la seva habitació i va sortir per la finestra i se’n va anar. La seva familia al no trobar-lo van avisar a tot el poble de Cubells .Van fer venir un helicòpter.Al vespre quan l’helicòpter estava a punt de marxar va arribar amb un pastor que es deia Alfredo que l’havia trovat mentre pasturava les ovelles.
El Reimunndoes va desorientara causa de l’edad.

Adrià Trepat Pena.

Un bomber rescata un gat. Blau

El dia 11 de febrer de 2020 un bomber va rescatar un gat que estava damunt d’un arbre al poble d’Artesa de Segre . El gat va veure un ratolí , va escalar cap dalt de l’arbre i el gat el va perseguir , el ratolí va poder baixa però gat no va poder . Un veí va trucar als bombers per a què ajudessin el gat . El bomber va pujar amb una escala a l’arbre i el va rescatar i el gat estava asustat.

Blau

El nen desaparegut. Esteve

El dia 7 d’ agost de 2019 un noi que es deia Josep Solé, es va perde a la muntanya del Cadi. Se li va punxar la roda de la visi i no sabia com arreglar-la i es va començar a fer-se de nit. Va deixar la visi i va començar a caminar per la muntanya. La seva familia van trucar als Mossos per que feia moltes hores que havia marxat. Al dia seuen el van trobar. Es creu que va desapareixer a causa perquè no
es coneixia la montanya.

Esteve 4ar

La notícia

En la sessió d’ expressió escrita d’ aquesta setmana amb els alumnes de la classe dels grans hem començat a treballar la notícia . A partir d’ una notícia els alumnes han pogut conéixer les parts que aquesta .

Tota notícia ha de respondre a unes preguntes .

-QUAN?
-ON?
-QUI?
-QUÈ?
-PER QUÈ?

Tot seguit els alumnes han escrit la seva notícia.

Judici al Rei Carnestoltes. Part 2.

JUTGE: A veure! Vostè ja ha donat les seves explicacions ! Ara escoltarem l’ Advocat del Senyor Carnestoltes . A veure com justifica aquests actes que vostè m’ ha descrit! Digui senyor advocat !.
ADVOCAT: El Senyor Carnestoltes no crec que hagi fet cap malifeta . Només ha vingut a portar una mica d’ alegria a aquesta petita escola de la Noguera. De fet de tant en tant també va bé barrejar els números i les lletres amb una mica d’ alegria o sinó tot seria molt avorrit. No pensa el mateix Senyor Jutge?

JUTGE: Potser…….però anem per feina . Una vegada escoltat el Fiscal i l’ Advocat de l’ acusat , li deixaré dir alguna cosa a vostè Senyor Carnestoltes. Vol afegir quelcom més del que ha dit el seu advocat ?
CARNESTOLTES: Bé jo només hi vull afegir unes quantes recomanacions als alumnes i als mestres, per si com sol passar normalment sóc condemnat.
Al mestres els hi he de recomanar PACIÈNCIA, MOLTA PACIÈNCIA amb certs elements que sovint pugen a la Lluna i els costa de baixar, o alguns dibuixants que no tenen clar quin és el millor lloc per dibuixar o escriure…O altres de més petits una mica tossuts. Doncs ,PACIÈNCIA !!
Pels alumnes començaré pels de la classe dels grans . En general cal estar més alerta i anticipar-se a la classe. Què vol dir això ? Que abns de començar la classe cal tenir les eines preparades : el llibre, la llibreta, el llapis….. Bé doncs comencem ….er aquest noi que no parava d’ empipar-me el primer dia. Li recomanaria que anés fent com ara ja que sembla que el mestre no s’ enfada tant com anys passats quan era més gandul…segons em va explicar un Carnestoltes que havia estat en aquesta escola. I que millori una mica la lletra i a veure si aprèn a dividir , d’ una vegada ,per 10,100 i 1000 .Per aquest noi rosset que treballa força però que no hi ha manera d’ aprendre les taules que s’ esforci molt i que aprofiti el temps a l’ escola i a casa i que llegeixi cada dia . I pel morenet que puja alguna vegada a la Lluna que se centri més en la feina, la lletra i els nombres decimals…ATENCIÓ, MOLTA ATENCIÓ.
Què en direm de la noieta de la classe ? Em sembla que els mestres estan molt contents de la feina que fa i els alumnes , que l’ han conegut aquest any ,de tenir-la de companya . Continua treballant així de bé , Blau!
I d’ aquest altre alumne que hi ha dies que treballa força bé i altres que viu de forma permanent a la Lluna o a Mart cal que sigui més regular i que treballi més cada dia. I que continuï millorant en la lectura.
FISCAL. A veure…aquest Carnestoltes no para. Sembla que li donen corda!
JUTGE: A veure ! Qui li ha donat permís per interrompre al senyor Carnestoltes ? L’ aviso per última vegada ! Continuï senyor Carnestoltes!!
CARNESTOLTES : Bé ara passo a parlar de la classe dels petits on em vaig trobar molt bé els dies que hi vaig anar. Ja que són uns i unes alumnes molt treballadores i alegres que s’ aprenen molt de pressa les cançons d’ anglès., però n’ hi ha algun o alguna d’ una mica tossut o tossuda. Començarem per la Maka la més gran. Em sembla que treballa força bé i ja llegeix…..Estic molt content però ….però a vegades es despista i es preocupa dels altres. Cal posar-se les piles i treballar sense preocupar-se dels altres que ja tenen prou feina amb ells .
La Chloé que és molt simpàtica a vegades balla i canta massa i cal treballar més però n’ estic molt content perquè fa les coses molt bé, sobretot els dibuixos i els números.
I aquest una mica nerviós ? Al Gerai li cal seure millor a la cadira perquè o sinó caldrà fer-lo seure a terra. Això si, també n’ estic força content perquè dibuixa molt bé.
I aquesta noia de les abraçades. He vist que una mica més fa caure el mestre al pati .Li agraden molt els números i les lletres i jo n’ estic molt content
I la Maria, amb els seus ullets blaus com el cel, li cal donar més abraçades i demanar perdó quan cal …Ah ! El que més m’ ha agradat ha sigut el bé que conta els contes. Què bé !!!

JUTGE. Molt bé ! Una vegada escoltat el Senyor Carnestoltes, passo a dictar la sentència del judici.
Condemno al senyor Carnestoltes a la foguera tot respectant la tradició de les festes de Carnaval que avui dimecres s’ acaben en aquesta escola. Així doncs, podeu cremar el Carnestoltes. EP!, un moment ! Sembla que bufa el vent. Haurem de deixar l’ execució de la sentència en suspens…no fos el cas que cremessim l’ escola i això si que no ho voldria.
Així doncs la sentència està dictada i els mestres decidiran quan s’ executa perquè jo no puc estar-me més dies per aquí abaix ja que la meva família, de la Cerdanya, està ansiosa per tornar-me a veure.
Bona tarda nois , noies i mestres !

Cubells, últim dimecres del mes de febrer de 2020.

Judici al Rei Carnestoltes . Part1

DIMECRES,26 DE FEBRER A LES 4 DE LA TARDA.6 DIES DESPRÉS DE LA INTOXICACIÓ DEL FISCAL

JUTGE: Bona tarda nens i nenes. Ja torno a ser aquí per acabar el judici al pobre Carnestoltes que no vam poder jutjar el passat dijous degut a l’ absència per intoxicació del senyor Fiscal . Espero que avui el Fiscal es trobi en condicions . He aprofitat aquests dies d’ estada en aquest bonic poble de Cubells per fer turisme , conèixer el poble i dinar en els seus restaurants. He de dir que he menjat molt bé.
Però bé, ja és hora d’ acabar la feina que havia de fer i tornar al meu poble de la Cerdanya. La meva dona ja està preocupada perquè pensa que …potser em quedaré per aquí .Així doncs que ,senyor Fiscal i senyor Defensor ,anem per feina. Comenci vostè senyor Fiscal. De què se l’ acusa al senyor Carnestoltes ?

FISCAL: Què de què se l’ acusa ? Però com pot fer-me una pregunta com aquesta Jutge ? Sembla increïble que no s….
JUTGE. Escolti senyor Fiscal o li hauria de dir …escolta noi. Posem les coses al seu lloc. Jo sóc el Senyor Jutge! No se li ocorri tornar a dirigir-se a mi sense la paraula senyor… O a veure si al final el cremarem a vostè per desvergonyit !. Així que anem per feina . Digui!
FISCAL : Vaig per feina Senyor Jutge. Jo acuso a aquest impresentable…
JUTGE: A veure ! El tinc d’ avisar per segona vegada. Li he dit que sigui respectuós i educat amb tothom i amb el Carnestoltes també ! Així doncs, començarà o no començarà?????
FISCAL : Jo acuso al Carnestoltes, perdó…al Senyor Carnestoltes de , com tots els Carnestoltes, portar la disbauxa i l’ alegria a aquest poble tan tranquil com era Cubell. Ara molta gent està molt esverada i he sentit a dir que surten algunes nits a empaitar els porcs senglars que baixen tranquil•lament dels boscos del voltant a veure si troben una mica de menjar . Es veu que els pobres animals estan esgarrifats i ja han presentat una queixa perquè se’ls persegueix amb escopetes.
JUTGE: Però què diu home !! No veu que aquests animals són un perill pels automobilistes i poden provocar un accident. Miri si aquesta és l’única acusació pleguem, jo marxo i vostè també. I el Carnestoltes que es quedi a l’ escola fins l’ any que ve . Si no té res més…
FISCAL : A veure! Aquesta només és una mostra del perill que representa aquest Senyor pel poble. Vostè creu que és normal que d’ un dia per l’ altre els alumnes que només porten corbata o llaç per la Primera Comunió, vagin a l’ escola amb corbata o llaç? O que un altre dia portin un mitjó de cada color? No. No és normal !
I per acabar-ho d’ amanir el passat dijous vinguessin sortits del llit amb pijama. Però què s’ han cregut ?? On anirem a parar !!

Xarop de banya d’ Unicorn. Muntsa Mimó.

COMENTEM EL LLIBRE

1.-On era la masia ?
-Quin problema tenien amb el rellotge de sol ?
-Quins animals domèstics tenien a l’ estable?
-Per què creus que no hi havia gats ?
-Quin problema tenien amb les gallines ?
-I a l’ hort ?

2.-Quins altres éssers vivien a la masia ?
-Quines coses no podia fer el més petit d’ aquests éssers ?
-A qui va explicar el seu problema ?
-Quin remei li va donar l’ animaló?
-Què els havia passat als seus germans aquella tarda ? Per què ?
-Què els va dir la mare ?
-Què creus que farà en Tumai ?

Fins pàgina 25

3.-Per què els follets no anaven mai al llenyer ?
-Cap a on va anar en Tumai ?
-A qui es va trobar de cop ? – Com reaccionà el Tumai ?
-Per què la rata deixa de riure ?
-Què li demana el follet a la Rata Grisa?
-Què li diu la Rata Grisa ?
-Per què creus que la rata li diu que quan sigui gran enyorarà quan era petit ?
-Què li va dir finalment la Rata al Tumai ?
-Per què s’ enfada el Tumai quan troba la seva família ?

Frases fetes:
-Es va esmunyir.
-Es va entrebancar.
-Li barraven el pas.
-El van escrutar.
-Esguardant-lo de fit a fit.
-Va fer el cor fort.
-Un filet de veu.
-No badava boca.
-Va furgar en els seus records.

Fins la pàgina 35

Una capsa de secrets. Muntsa Mimó.

L’ àvia d’ en Jan està malalta i l’ han de’ operar, així que , en lloc d’ anar-se’n de vacances amb els pares, en Jan marxa de colònies. Està amoïnat perquè allà no coneixerà ningú. Abans de marxar l’àvia li regala una capsa…..

Els alumnes han llegit el llibre i una vegada llegit han dibuixat una coberta diferent a la que té el llibre.

Després hem comentat el llibre.

COMENTARI

1.-Qui és el protagonista de la història que has llegit ?
-Per què està molt trist ?
-Què fa el noi abans d’ anar de colònies ?
-Per què creus que l’ avia no vol que miri dins de la capseta ?

2.-Una vegada a la casa de colònies en Jan està trist. Quin creus que és el motiu principal ?
-Quin nen o nena es porta millor amb en Jan ? Per què ?
-Què fan la colla a la nit ?

3.-Creus que els nens estan contents del que han fet ?
-Què decideixen fer per tal d’ arreglar-ho ?
-Com reacciona en Jan l’ endemà quan no troba la seva capseta ?
-I quan troba el que li han regalat ?

Fins la pàgina 43

XIX ena Trobada Pedagògica a la ZER El Romaní.

Aquest any continuem amb la tradició i celebrarem la Trobada Pedagògica.Estem parlant del dinovè any celebrant-la.
Aquest any la fem a Vilanova de Meià. Dins de les activitats de la jornada hi ha la visita d’ una autora o autor del qual hem llegit un llibre.
Aquest any l’ autora és la Muntsa Mimó.
Els alumnes de CI han llegit i treballat el llibre, Una capsa de secrets, i els de CM i CS , Xarop de banya d’ unicorn.

El playmòbil de la Blau

Hi havia una vegada que es deia Blau. tenia 7 anys. Vicia en un poble de mitja muntanya amb els carrers estretys i pendents i les cases de pedra.
La Blau era alta,tenia els cabells castanys i els ulls marrons.Era simpática.
Vivia amb els pares i no ternia germans.
La seva joguina preferida era playmobil que era de plàstíc .Era ros i tenia els ulls marrons . Portava una jaqueta taronja , una samarreta blanca i uns pantalons taronja. Li agradava fer de metge .

Un dia la Blau va sanar a la muntanya a la neu . Allà va jugar amb el seus playmòbil a la neu amb els seus pares. Al cap d’ una mica el playmòbil se li va perdre .Ella va continuar jugant . Va fer una muntanya de neu i va seure’l al cim . Va vindre un altre nen que tenia un altre playmòbil i amb un cub van fer un castell de neu amb finestres i una porta . Quan els seus pares van dir que havien de marxar perquè aviat tancarien pistes ,van destruir el castell i no van trobar els ninotets a dins. Van buscar i rebuscar i no el van trobar . Més tard uns nens van veure que hi havia dos playmòbils a la neu i els van agafar.
Abans de marxar amb el cotxe els nens que els havien trobat els hi van ensenyar i van veure que eren els seus. Els hi van donar i es van fer amics.

Blau

La bicicleta

El tractor de l’ Adrià.

Un dia que feia molta calor
l’Adrià jugava amb el seu tractor.
L’Adrià al taller va anar
i al seu pare va ajudar.

El tractor era de color verd
com la paret del cobert.
Quan va anar a buscar el tractor
es va donar un ensurt de por.

El tractor no hi era
pot ser se l’ havien emportat
Va quedar preocupat
i el va buscar al terrat.

Li va preguntar al padrí
i li va dir que el busqués al jardí.
Li va preguntar a la Marina
i li va dir que el tenia la padrina.

Li va preguntar a la padrineta
i li va dir que el tenia a l’escaleta.
Li va dir que l’havia agafat
perque o sinó s’hagués mullat.

Adrià Trepat Pena.

El meu joguet.Esteve

Jo tinc un cotxet
que és de joguet.
Al balcó me’l vaig deixar
i mullat me’l vaig trobar.

El cotxe va deixar de funcionar
el pare va intentar arreglar.
No ho va poder solucionar
i tristos vam quedar.

Estava tan preocupat
que a la jogueteria vam anar.
A la jogueteria ja no n’hi havia .
A veure què faria ??.

Un dissabte passejant pel mercat
un Ferrer he trobat.
A la seguent fira vaig anar
i el ferrer el cotxe em va arreglar.

Esteve 4ar

Carnestoltes 2

Tot donant una volta per la part alta del poble passejant el Carnestoltes. Clica aquí.

Carnestoltes1

El dijous a la tarda vam celebrar la festa del Carnestoltes. Vam donar una volta al poble i tot seguit vam anar a la Residencia dels avis.
Vet aquí algunes imatges.

Tarda del dijous. Judici al Carnestoltes

JUDICI AL REI CARNESTOLTES

JUTGE : Bona tarda a tothom ! M’ he desplaçat a aquest bonic poble situat en un turonet on es contemplen unes vistes molt boniques de la plana al sud i la muntanya al nord i al nord-est . No havia estat mai per aquestes contrades i he de dir que el famós Ponent té el seu encant . Jo sóc de Martinet un poblet que hi ha a la Cerdanya i no estic massa acostumat a la boira que diu que teniu aquí. Però avui ja veig que fa un dia esplèndid. Bé anem al què anàvem. Jo em dedico una part de l’ any a jutjar els diversos Carnestoltes de Catalunya. Precisament demà baixo cap a les Terres de l’ Ebre a jutjar un Carnestoltes a Tortosa.
Bé dons anem a l’ assumpte .Digui senyor fiscal.

FISCAL ( Encara no ha arribat )

ADVOCAT: Venint cap aquí m’ ha semblat sentir que hi ha hagut una intoxicació alimentària en un restaurant d’ Artesa. Algú ha comentat que hi havia un senyor molt ben vestit que l’ han tingut de portar al Cap perquè tenia una gran diarrea i que no li podien parar…Probablement necessitaria un parell de dies per refer-se.

JUTGE. Si no hi ha acusació no podem pas jutjar el Carnestoltes. Deixarem que el fiscal es posi bo i ja veurem. I si dimarts he de tornar, doncs tornaré, ja que m’ ha agradat el poble.
Bona tarda a tothom i fins el proper dia. Podeu anar a berenar jo vaig a fer un tallat amb llet calenta.
BONA FESTA!

Tarda de carnaval.Missatge del carnestoltes.

Dijous , 20 de febrer de 2020

Bon dia nens i nenes,
Com de bé he descansat aquesta nit !! I quina sorpresa quan us he vist entrar i al treure ‘us la jaqueta m’ he quedat meravellat dels pijames que portàveu ! tots molt bonics. Encara que n’ hi havia un de la classe dels grans que no anava del tot correcte ! Deu haver passat una calor terrible !

M’ ha semblat sentir a l’ altra classe que els costava molt el tema dels decimals….tranquil senyor mestre , que avui els nens toquen de peus a terra però tenen el cap ves a saber on . He vist que faran quatre dies de festa….i quan tornin el dimarts preparats per fer qualsevol feina…decimals ,pesos…i fins i tot un control dels animals …..
Així doncs dediquem la tarda a fer una mica de gresca i ja veurem el que ens trobem…
Ah!, què heu pensat en la proposta que us vaig fer ahir. Suposo que vosaltres em perdonaríeu la vida….però….aquest matí ja he vist voltar abans de començar les classes els vehicles del jutge i del fiscal. He sentit a dir que no són massa amics…A veure si tinc sort i el meu alvocat em pot treure del mal pas….jo només em vull estar a l’ escola uns dies més. Però ho tinc malament ja que sé que és la tradició el fet de cremar el pobre Carnestoltes . En fi….He sentit que el jutge dina al Roma i que al fiscal no l’ han volgut al poble i ha tingut d’ anar a Artesa…A veure…
Bé docs, he sentit a dir que teniu un poble molt bonic i que m’ agradaria veure .Què me l’ ensenyaríeu ?

Cubells , del 20 de febrer del 2020

Tercer missatge del Carnestoltes

Dimecres , tercer dia de la setmana 8 de l’ any 2020

BONA TARDA NOIS I NOIES,
Ja us vaig coneixent . Anàveu molt bonics amb el nas pintat i els mitjons de diferent color.
Avui , un ja ha començat el dia fent neteja de taula .Estem arreglats !!
Estic veient que el Pinotxo continua amb les seves trastades… i hi ha alguna pregunta que no la trobeu : cal estar MOLT ATENTS quan llegiu perquè o sinó……
La Blau continua llegint molt bé i el Miquel va millorant.
I aquesta noia morena que ha arribat de cop qui era ? Després ja he vist que parlava en algun moment la mateixa llengua que jo i m’ha agradat molt després d’ estar uns dies fora de la meva terra, Escòcia ,sentir-la …
Bé després he anat a la classe de les més petites i el més petit i he estat molt content.
He estat assegut a la taula i he anat observant: hi havia un nen que ha estès la roba molt bé però no parava d’ enredar i anava una mica distret .Cal estar alerta !!!
Em sembla que la nena del panís ho feia una mica estrany ? Pot ser no es feia així ? Jo la volia ajudar però…
La que pescava , pescava, pescava….però feia trampes alguna vegada.
La dels ullets blaus bé però s’ha liat fent els forats.
Ah i la del les trenetes de colors s’ ho ha passat molt bé fent lletres amb els gomets. Jo que vinc d’ Escòcia no ho havia vist mai.
Ah!, una cosa que m’ ha agradat molt són aquestes màscares que heu fet.
Però de fons sentia que hi havia algú a l’ altra classe que s’ ha passat una hora badoquejant i escrivint en un suport que no és la llibreta. Em sembla que a aquest senyor se li haurà de fer classes de suport.
Home, aquesta tarda ha arribat la música. Jo he estat a punt de sortir a ballar ja que em pensava que ja havia arribat el meu dia. Va bé la música perquè diu que tranquil•litza les feres…I em sembla que n’hi ha alguna algun dia en aquesta escola .
Bé , doncs ,per demà , i esperant que algun treballi una mica més del que ha fet avui vindreu tots amb el pijama de dormir. Però no us oblideu que al venir a l’ escola heu de venir abrigats.
Ah, i recordeu: corbatí o corbata ,nas pintat, mitjons de cada color i com heu escoltat .PIJAMA.

Fins demà ! Ah! Una proposta : m’ agradaria estar uns dies més aquí a l’ escola perquè m’ ho passo molt bé. A veure si ho podem arreglar.

Fins demà nenes i nens !
Cubells, tarda del dimecres 19 del mes segon de l’ any 2020
Jo, el rei …..Carnestoltes!!!!!

Go to Top