Pinotxo 1a part

Aquest primer trimestre hem treballat el conte de Carlo Collodi, Pinotxo. Els alumnes anàvem llegint el llibre i l’ anàvem comentant , al temps que hem fet els dibuixos que ens anàvem trobant. A cada dibuix li hem assignat uns rodolins per explicar-lo.

Rasquem

Aquest inici de trimestre hem treballat el dibuix amagat…….

Observem amb el microscopi.

Aquest dimecres hem treballat amb el microscopi. Hem confegit les seves parts i tot seguit hem observat unes quantes preparacions: pell de ceba, granets de sucre, aigua amb sal, fulles de pi,un insecte , lletres de diari….Hem utilitzat els diferents objectius per veure la diferència entre ells.

CONTES PER L’ ELOI .

DOS COIXOS  . JOSEP VALLVERDÚ

 

LLEGEIX EL CONTE TRES VEGADES I RESPON LES PREGUNTES .

1.-Què li havia passat al lleó ? – I a la mona ? -Així doncs quin problema comú tenien els dos animals ?

2.-Per què , segons la mona, no valia la pena que el lleó es menges la mona ? -Quin tracte van fer ?

3.-Creus que el lleó en tenia prou amb la fruita ? – Per què acceptà, doncs ?

4.-Com ho feien per menjar la fruita dels arbres ?

5.-Què va passar el dia que van arribar a un noguer ? -Com reaccionà el lleó ? -Per què creus que s’ havia acabat el tracte ? -Què van menjar, a partir d’ aquell moment, els animals ?

6.-Què has après d’ aquest conte ?

Guia de recursos

GUIA DE RECURSOS

Edat Mitjana

Edat Mitjana

COMENTEM EL VIDEO

Escolta el video de l’ Edat Mitjana a Catalunya del minut 5(fi de l’ Imperi Romà ) al 20( Conquesta de Barcelona per Carlemany  -801 de Crist) i respon les preguntes que trobaràs a continuació.

1.-Què passava ales ciutats romanes a finals del segle V ? Què va fer la gent ? Per què ?
-Com van quedar les ciutats ? Com es van guanyar la vida la gent que va marxar ?

2.- Quin any s’ acaba l’ Imperi Romà ? – Quins bàrbars van entrar a la Península Ibèrica ? -Des d’ on venien ?
-A quin lloc van situar primer la capital del territori que van conquerir ? I més tard ?
-Com van actuar els bàrbars amb les costums i les lleis de la gent que vivia a Catalunya ?
-Com veus aquesta actitud ? Per què ?
-Com eren les seves lleis i costums respecte a les lleis i costums dels que vivien aquí ?
-Després de molts anys aquí quina religió van adoptar aquests visigots ?

3.-Què va passar l’ any 711 ? -Per on van entrar? -Quants anys van trigar a conquerir tota la península ?
-A on es van refugiar els pobladors perquè no els matessin ?

4.-Qui va derrotar per primera vegada als musulmans ? -A quins llocs ?
-Senyala-ho al mapa .
-Qui era Carlemany? -Quina ciutat de l’ actual Catalunya, va conquerir ? -Qui hi vivia en aquell moment abans de ser conquerida ? – Va ser difícil conquerir aquesta ciutat ?

5.- Explica la llegenda del Gegant del Pi ?

Reis 2021

El primer dia d’ escola tots vam tenir una sorpresa : els Reis també havien passat per l’ escola.Als més petits els van portar una cuineta i als més grans un llibre per a cadascú.

Valors Religió

“Divendres 18 de desembre a la classe de religió i valors vam finalitzat les activitats d’Advent que havíem treballat durant les 4 setmanes.

En acabar, tots junts vam poder menjar una xocolatina d’Advent i desitjant-nos dolçament, BON NADAL!

DIVISIONS

3er i 4art

Multiplicació 1
Repasso taules Més taules
Multiplicar mental
Multiplicacions **
Dividir per 2 xifres
Divisions per 2 xifres
Divisions per 2 xifres c

CELEBREM EL NADAL .ELS POEMES

Poemes de Nadal

Nadales

El meu treball de Nadal. Adrià, Hug i Rosmel

MÒBIL

Material
-Fullola
-Fil de pescar
-Pintura
-Purpurina
-Llistó de fusta
-VernÍs

Eines

-Paper de vidre
-Pinzell
-Serra de marqueteria
-Sargan

Proces

1-Primer es tallen les plantilles que vulguis utilitzar.
2-Despres les calquem a la fullola.
3-Posar el sargán.
4-Començem a tallar amb la serra de marqueteria les peçes.
5-Quan ja tenim una figura tallada, la llimem amb paper de vidre.
6-Fem el mateix amb les altres.
7-Les pintem amb la pintura que vulguem.
8-Fem el mateix amb el llistó de fusta.
9-Fem un forat a cada peça i hi fem passar un fil, el lliguem i el pengem al llistó.
10-Posem una anella en un fil mes petit al centre del llistó i ja el podem penjar on vulguem.

El meu treball de Nadal. Blau i Lismel

CENTRE DE TAULA

Material:

-fang blanc
-boletes de porexpan
-pintura
-vernís
-una espelma
-cola
-purpurina

Eines:
-pinzell
– ganivet de fang
-pistola de silicona

Procés:

1-Modelem amb fang blanc la forma de la fulla i afinem amb aigua les puntes.
2-Ho deixem assecar i pintem la fulla i les boles. Hi posem purpurina.
3-Vernissem la fulla i les boles
4-Empeguem las boles de porexpan i una espelma a la fulla .

Blau
LISMEL

Celebrem el Nadal. Els nostres poemes.

Poemes de Nadal

Dibuixos. Ocells


Aquests són els dibuixos d’ ocells que han fet els alumnes de CM i CS . Els dibuixos són a llapis amb ombres.

El nostres dibuixos. Mamífers

Durant els mesos d’ octubre, novembre i desembre hem treballat el dibuix copiat a llapis i amb ombres.Hem triat animals perquè els alumnes agafessin destresa , tècnica i ganes de dibuixar i em sembla que ho hem aconseguit. Els dibuixos els han fet alumnes de CM i CS de l’ Escola, la nostra Escola Sol Naixent de Cubells


El meu Nadal. Adrià

A l’escola encara estem
i les nadales ja gravem.
El Nadal estem preparant
i les festes van arribant.

Quan la nit de Nadal arribarà
la soca farem cagar
Algun regal ens deixarà
i potser una joguina ens tocarà.

Tots junts a casa estarem
i contents ens ficarem.
Canelons amb la família menjarem
i a l’ acabar, nadales cantarem.

El pare Nöel vindrà
i per la xemeneia entrarà.
Alguns regals ens portarà
i amb el trineu marxarà.

Quan comenci el mes de gener
a l’escola tornaré.
La diversió s’haurà acabat
i fins l’any què ve, aviat.

Adrià Trepat Pena. 5é

El meu Nadal. Hug

El Nadal esta a punt de començar
i l’arbre ahir vaig posar
la soca a la seva vora he deixat
i aigua i menjar li he donat.

Quan la soca picaré
un joguet hem deixarà potser
amb la manta l’embolicaré
i el regal agafaré.

El pessebre vora la soca posaré
i el naixement prepararé
molt bonic ens quedarà
i tothom ens felicitarà.

L’Hivern ha començat
i amb boira i fred ha arribat
el Nadal ja es aquí
i el passaré amb el meu padrí.

HUG 6É

El MEU NADAL. ELISABETH.

LA NIT DE NADAL
LA SOCA FAREM CAGAR
I ELLA ENS PORTARA
TORRONS I ALGUN REGAL.

L’ARBRE DE NADAL HEM POSAT
A CASA BEN DECORAT
AMB MOLTES BOLETES
I ALGUNES ESTRELLETES.

BON NADAL

ELISABETH M.E.

El meu Nadal. Rosmel

Ha arribat el Nadal
cadascú tindrá el seu regal
el Pare Noel vindrà
i molta alegria ens portarà.

A la nit de Nadal
tots a casa com cal
obrint el regal
que el Pare Noel ha deixat al portal.

Després dels Nadals
els reis venen
amb els altres regals
que els nens demanen.

Quan tornem a l’escola
parlem de com ha anat
el Pare Noel, els Reis, el tió…
i els regals que ens han portat.

ROSMEL MONTERO. 6è.

Mosaic.


El meu Nadal. Blau

El Nadal arriba ja.
mentre comencem a cantar
ens reunim amb la família
tots plens d’alegria.

Guarniré l’abret de Nadal
on el Pare Noel em deixarà
el regal que demanaré..

Cagarem la Soca
i menjarem torrons
al costat del foc
i del pessebre
ben calentonts.

Contents els reis arribaran
potser una nevada trobaran.
Farem un ninot de neu
amb bufanda guants i
ens tirarem amb un trineu.

Blau

El meu Nadal . Lismel

A Durant la nit de Nadal
tots estem a casa calentets
abrigadets i acurrucadets.
Sempre estem en família
i tots estan amb alegria.

El pare Noel ja ha arribat
i regals ens ha portat.
Al costat de l’arbre de nadal els ha deixat
i tots nosaltres contents hem estat.

Per Nadal si cau la neu
jo pujaré en un trineu.
I tots estan a casa amb l’escalfor,
amb el foc s ‘està millor.

NOM:LISMEL
CURS:5è

RELIGIÓ/VALORS

Avui a la classe de religió i valors ens hem divertit amb el calendari d’Advent.

Tal i com ens han indicat els missatges: hem ballat i cantat, ens hem abraçat, hem endevinat endevinalles, hem recitat embarbussaments i ens hem emocionat compartint el cabdell de llana desitjant-nos Bon Nadal i bones festes!

També hem acabat la manualitat de religió i valors, una espelma que podrem encendre amb els de casa el dia de Nadal!

Les aventures de Tom Saywer. Tercera part

Bona nit. Els Pets.

El passat divendres vam treballar la cançó dels Pets, BONA NIT. Després de llegir-la vam analitzar la seva rima, les seves estrofes i finalment hem fet un dibuix del que ens ha suggerit la cançó. Finalment l’ hem escoltat.

Més de Roma i els romans.

Visiona aquest vídeo de l’època dels romans i respon a les preguntes que tens a continuació.

Roma

COMENTEM EL VIDEO

 

JA SAPS MOLTES COSES DE L’ IMPERI ROMÀ. AVUI APRENDRÀS ALTRES.

1.-Saps qui manava durant la monarquia a Roma ? – I durant la República ? – Durant l’ Imperi ? -Quina i per què creus que és la millor forma de govern ?

2.- Tots els romans, igual que en l’ actualitat no eren igual de rics. -A què es dedicaven els més rics ?
-I els plebeus ? – Quines feines creus que feien els esclaus ? – Creus que podien anar a qualsevol lloc ? – Per què ?

3.-Qui va conquerir l’ Imperi Romà l’ any 476 després de Crist ? – Ara totes les terres de l’ Imperi Romà queden dividides . Aquí s’ acaba l’ Edat Antiga i comença, quina edat de la Història comença ? – Quants anys aproximadament ha durat l’ Edat Antiga ?

ARA CONEIXERÀS UNA MICA MÉS ELS EDIFICIS ROMANS QUE HI HAVIA A TARRACO.

Aneu aquí  per veure els edificis de l’ Imperi Romà

 

 

EMPÚRIES I TARRACO .

llegeix els fulls sobre Empúries i Tarraco a l’ època romana i contesta a les preguntes següents:

COMENTEM ALA LECTURA

 

 
1.-Quin any van arribar els romans a Catalunya ? – A quin lloc van arribar ? -Quin era el seu objectiu ?
-Què van fer els romans abans de construir la nova ciutat ? – Quina forma tenia la nova ciutat romana d’ Empúries ? – Com eren els seus carrers ? – De què estava envoltada ?
-Què va passar quan la ciutat va ser abandonada mica en mica ?
-Què eren les termes ? -Quins tipus de piscines hi havia ? -Saps què eren les latrines públiques ?( si no ho saps , busca-ho al diccionari )
-Ressegueix de color vermell la muralla, pinta de color verd el fòrum, de color groc la palestra i de color taronja l’ amfiteatre.

2.-Pinta de color taronja l’ amfiteatre del plànol de Tarraco . Què hi feien a l’ amfiteatre ?
-Observa la Plaça del fòrum . Què hi ha construït actualment ? – Què hi havia
en època dels romans ?

3.- Aquí tens dos mapes. El primer és el de l’època dels romans. Digues el nom de 5 països de l’ Europa actual que formessin part de l’ Imperi Romà .
-Digues el nom de tres països de l’ Àfrica actual que formessin part de l’ Imperi Romà . I tres d’ Àsia .
-Què trobaries si anessis a visitar algunes zones d’ aquests països que havien format part de l’ Imperi Romà ?
-Escriu el nom dels edificis romans de la fitxa i explica què s’ hi feia en tres d’ells .

LA TARDOR. ADRIÀ

Comencen a caure les fulles
i encara hem de collir les olives.
Al matí el padrí ha anat a llaurar
i el pare darrere comença a sembrar.

Demà amb el padrí anirem a collir bolets
i a l’arribar els triarem ben tranquilets.
A tallar llenya amb el pare anirem
i a la caixa de la pik up la carregarem.

Quan arribi a casa del padrí
me n’aniré a dormir.
L’endemà al matí quan m’aixecaré
el gos a passejar trauré.

Aniré a fer un tomb amb patinet
i quan arribi el deixaré ben net.
Esta apunt d’acabar la tardor
i ja fa un fred de por.

Adrià Trepat Pena 5é

LA TARDOR. BLAU

El fred comença a venir
mentre começem a collir
Ja són més llargues les nits
i la lluna ja surt a crits.

Es temps de bolets,
castanyes i panellets.
La natura s’adorna de colors,
de raïms, fulles ,olives i llauradors.

El padrí vigila el foc
que no hi falti llenya!
al carrer la boira
baixa poc a poc.

Blau

LA TARDOR ROSMEL

Hem encés el foc,
cadascú al seu lloc
amb la manteta i la bufandeta
es manté la casa calenteta.

Al més de setembre
estem tots a casa:
el padrí, la padrina, el pare i la mare
tots ben juntets escoltant l’aire
que la tardor fa fluir.

A lo llarg del matí
anem a l’escola
i pel camí
sentim els pardals
que sempre estan aquí.

A la nit de tardor
tots estem a casa
gaudint de la calor
i el so de l’aire que passa.

Rosmel Montero

Go to Top