Ser nen a l’ Edat Mitjana. Adrià.

Hem dic Adrià. Sóc un nen d’onze anys. Visc en una caseta a la plana de Cubells. Els meus pares són dos serfs. Tinc cinc germanes i cinc germans. Som serfs del compte de Cubells. Li cultivem algunes terres i li hem de donar una part de la collita.
Cada mati em desperto a les sis en punt i vaig al corral a recollir els ous de les gallines. Tenim 10 gallines. Avui han fet vuit ous que ens serviran per l’ esmorzar.
Després la mare ens fa una truita. A l’ acabar ,com que es estiu vaig amb el pare a collir el blat i l’ ordi que tenim sembrat. També cultivem uns quants ceps i alguns olivers per fer oli. Els meus germans també han vingut. Les meves germanes s’han quedat a casa ajudant a la mare a netejar els corrals, buscar aigua per fer el menjar i arreglar la palla del lloc on dormim..
Al migdia quan arribem ben cansats la mare ens prepara cigrons amb pa, que ahir va fer. No ho havia dit però també cultivem cigrons que són unes llegums que , encara que en un any no hi hagi massa pluja la collita també és bona .
A la tarda el pare, els meus germans i jo hem anat al moli a moldre el blat per fer farina .Hem carregat la mula marró que tenim amb els quatre sacs de blat que vam collir fa dos dies i que ja hem posat en saques i hem marxat cap a moldre’l. El molí és una mica lluny i arribarem tard.
Per moldre’l hem demanat permís al compte, perquè el moli es seu, també hem de pagar per poder fer la farina.
Aquest any hi ha agut bona collita i hem fet molta farina.
Agafem la farina i la posem dins de saques i portem les saques a casa. Una part li hem de donar al compte .Demà el pare i alguns de nosaltres li anirem a portar .No em fa gaire gràcia d’ haver-ne de donar al compte de Cubells, però aquest és el tacte que van fer els nostres avantpassats.
Hem sopat llenties que la mare i les nostres germanes ens havien preparat i hi hem anat a dormir. Estic content perquè aquest any la collita ha sigut bona i podrem passar un bon any i amb una mica de sort , potser podrem comprar més eines per treballar i més animals .

Adrià Trepat Pena.

Ser nena a l’ Edat Mitjana . Rosmel

Em dic Rosmel, sóc la filla de dos pagesos. Nosaltres som serfs de el compte de Cubells.
Vivim al voltant del castell perquè treballem les terres del compte. Som set germans: 4 germanes grans, i tres germans, dos de petits i un de gran. El nostre dia a dia és el següent: Al matí molt d’hora , els nostres pares van a treballar la terra que té el senyor a la vora del seu castell. A vegades es queden a casa a conrear les nostres terres .Les meves germanes i jo cuidem dels dos germans petits.
El nostre germà gran va a conrear la nostra terra, més ben dit la terra que ens ha donat el compte a canvi d’ una part de la collita i a collir blat o el que hi hagi al camp. Després el nostre germà porta a casa el que ha collit i ens ajuntem per fer el menjar. A vegades, nosaltres, les germanes cuinem i el nostre germà serveix el menjar. Després de menjar ell es queda a casa amb els petits i nosaltres anem a buscar aigua al riu. El riu no és molt lluny però com que hem de portar l’ aigua fins a casa estem molta estona fent el camí. Hi ha alguns altres serfs que treballen terres que estan més a prop del riu i tenen l’ aigua més a l’ abast . A vegades , a l’ estiu, ens banyem. Quan acabem, tornem a casa , emplenem les tines d’ aigua per beure i rentar-nos una mica i. Sovint ens trobem als pares pel camí.
A la tarda el nostre germà i les germanes grans anem a buscar llenya per encendre el foc que necessitem per cuinar el menjar i per escalfar-nos a l’ hivern. A casa el pare la talla i nosaltres encenem el foc ben encès .
Després de menjar , la mare s’encarrega de portar a dormir als petits, i quan ja el foc està ben encès, el pare a vegades es queda vigilant una estona el foc. Ens estirem a terra on hi ha palla i ens adormim. Cada matí és semblant i així és com vivim. Esperem que els germans petits es facin grans i també ens puguin ajudar. També espero que la collita sigui bona i així poder comprar algun animal més pel nostre corral.

ROSMEL 6é

Lismel. Text

L’ Alba i en Pau

Un dia ala sortir de l’escola, l’Alba i en Pau, van
quedar per fer una excursió aquell cap de setmana.
-Hola Pau, vols anar aquest cap de setmana d’excursió amb mi?
-Si hi tant!
-Doncs així quedem. -D acord adéu.
-Adéu.
Després d’una setmana llarga d’espera per fi va arriba el dia
de la excursió.
-Vinga Alba i Pau! Pugeu al cotxe! -va dir la mare.
-Si! Ja estem preparats!
Van pujar al cotxe i van anar a la muntanya, on havien llogat una
cabanya. -Mare! Podem anar a explorar el pau i jo?- va dir l’Alba.
-Si però aneu amb compte.-va dir la mare.
En Pau i l’Alba van anar i van collir fruits boníssims. En Pau va quedar
agafat en un esbarzer de mores.
-Pau aniré a buscar unes tisores. -va dir l’Alba.
-D’acord, però no triguis molt.
La nena va anar tan ràpid com va poder, va agafar les
tisores de la caixeta de cosir i va tornar. A l’ arribar va deslliurar la nena dels esbarzers.
-Gràcies- va dir en Pau.
-Estàs bé? -va dir l’Alba.
-Si he trobat un llangardaix per aquí!
-Ens l’emportem? -va dir l’Alba.
Quan van arribar a casa li van explicar a la mare i li van ensenyar.-Aaaaaaaa!
-Només el tindrem de mascota!
-Vale! però no me l’ ha acosteu mai més!!!
-D’acord.

ROSMEL 6è

En Pesquis i la Baliga. Els gossos.

Un dia la Baliga anant cap a casa va trobar a en Pesquis molt preocupat pel seu gos que s`havia perdut i no el trobava. La Baliga li va preguntar que et passava.En Pesquis va dir:
-El meu gos s’ha perdut.
La Baliga li va dir:
-Farem una cosa, robarem els gossos a la gent; d’ acord ?
-Bona idea!
-Ja em agafat tots els gossos, o no ! Ens en falta un, eren 10 i n’ hi ha 9 .El Pol és allà, anem a agafar-lo!
Van anar a buscar l’ altre gosset , en Pol. Els van deixar al Parc i van anar a dinar.

Després de dinar En pesquis i la Baliga van anar al parc a jugar
desprès van anar a busca els gossos .I…
Quina sorpresa ,els gossos havien desaparegut!
La Baliga va mirar el Telenoticies i va sentir que
uns gossos s’havien escapat per tota Catalunya.
Estaven perduts. Pot ser ja no els veurem mai més.

ELISABETH
3ER

Al.Àndalus. Un regne islàmic a la Península Ibèrica.

Els àrabs van viure al llarg de gairebé 800 anys a la Península Ibèrica. Coneixerem una mica qui eren, com vivien ,què ens van deixar. Cal que coneixem el nostre passat.

1.-Observa les 3 il·lustracions del mapa i digues què hi observes.

2.-Qui va fundar l’ Islam ? -A on va començar a predicar ? -Com es comportaven les tribus d’ aquest lloc abans de tenir la mateixa religió ?

-Coneixes alguna cosa d’ aquesta religió que sigui diferent de la nostra ? – Si no en coneixes cap escriu-ne alguna que comenti algun dels teus companys.

3.- Pinta de color groc el territori que formava Al_Àndalus. -Saps quina era la ciutat més important d’ aquest territori ? – Qui vivia a la part nord d’ aquest territori ?

4-Què va fer l’ any 985 Almansur ?

5.-Quin any van entrar els musulmans a la Península Ibèrica ? – Quants anys van trigar a conquerir-la ? – Des d’ on venien aquesta gent ? – A on es van refugiar la gent que vivia aquí ?
-Que vol dir que “HAVIEN DE PAGAR MOTS TRIBUTS” ?

-Què es va construir en la frontera entre les terres dels musulmans i dels cristians ? -A quin lloc es trobava la frontera ? – Quants anys fa que les terres de l’ actual Catalunya es van independitzar del rei de França ?

-Descriu com anaven vestits aquests guerrers.

Ara farem el mapa d ‘Al·Àndalus.

En Pesquis i la Baliga. Camí del riu

CAMÍ DEL RIU
Un dia en Pesquis i la Baliga anaven passejant pel carrer. Era una tarda de dissabte i no hi havia escola.
-Pesquis , que vols fer aquesta tarda???
-No ho sé, podríem anar al riu.
-A que???
– Aaaa…mullar-nos els peus!!!
Els dos junts anant cap al riu van veure una guineu que estava ferida dins una trampa de caçador.
-Baliga mira una guineu ferida!!! Portes el mòbil???
-Si vaig a trucar a a algú . Tu mentre intenta treure-la del parany on està atrapada!!!
-Vale, però no se si podré.
La Baliga va trucar els seus pares que estaven al super comprant per la setmana.
-Els meus pares han trucat al veterinari i ve de camí!!!
Quan va arribar el veterinari va desenganxar la guineu i els va dir.
-Moltes gràcies per trucar, la podreu venir a veure a la meva clínica del carrer Major.
Els nens van anar al riu a mullar-se els peus molt contents.

HUG 6é

En Pesquis i la Baliga. Dins el bosc.

DINS EL BOSC

En Pesquis i la Baliga .Anem a esquiar…i no esquiem

ANEM A ESQUIAR I….NO ESQUIEM

Un dia a la tarda, el Pesquis va anar a buscar a la Baliga.
Van anar cap a la muntanya a esquiar. Els hi va pujar el pare d’en Pesquis amb la seva furgoneta.
Van anar al Port del Compte. Van pujar al telecadira i van anar cap a una pista blava.
El pare d’en Pesquis se´n va anar un moment a la cafeteria. Quan va sortir en Pesquis i la Baliga ja no hi eren. Els nens van anar al lavabo.
El pare dels nens es pensaven que s’havia perdut. El pare del Pesquis va tornar a la cafeteria i va dir als amos de l’estació que el seu fill i la seva amiga s’havien perdut.
No et preocupis, enviarem un equip de rescat per trobar al seu fill i a la seva amiga, va dir l’amo.
Quan menys s’ho esperaven els nens van aparèixer dels lavabos.
L’equip de rescat els va buscar durant tot la tarda i part de la nit.
El pare amb els dos nens al maleter van marxar. Sembla que encara els busquen…………………..

Divendres de Carnaval

El divendres de Carnaval els nens i les nenes es van disfressar però no vam poder fer el passeig pel poble amb el Carnestoltes ni tampoc el judici. Ho deixem per dimecres que ve. Això sí, vam fer un bon berenar.
Vet aquí les imatges.

Carnaval

Imatges durant la setmana de Carnaval.

Tercer missatge del Carnestoltes

Segon dijous de febrer de l’ any XXI després del segon mil•leni
Bona tarda nois i noies,
De bon matí he vist que molts portàveu la corbata i les ulleres com us vaig dir ahir i m’ ha agradat molt .
Avui a la classe de les més petites m’ ho he passat molt bé però també he quedat molt atabalat . M’ ha agradat molt que em cantessin el Bon dia i els dies de la setmana.
Durant el matí he vist que les alumnes han treballat força i estic molt content que treballin així de bé. Estic molt content de totes .
A l’ hora d’ esmorzar m’ ha semblat que ningú ha menjat fruita o potser no m’ hi he fixat massa bé .No m’ ha agradat massa ja que la fruita és molt important pel nostre cos . Fa que tot el cos funcioni millor, que no tinguem mal de panxa i que gràcies a ella puguem fer més exercicis i millor a l’ hora del pati i a educació física.
Ja vaig veure a l’ altra classe que hi ha algun alumne que desconeix la importància de la fruita. Els altres en mengen i això és bo.
A partir de la propera setmana a l’ hora del pati també tindreu l’ oportunitat de beure un got de llet si es que us ve de gust. La llet és també molt important perquè creixeu alts i forts.
El que no m’ ha agradat massa de classe de les petites és que hi ha hagut una alumna que ha fet enfadar a una companya . No hem de fer enfadar els nostres companys . A l’ escola és molt important tenir amics ja que els amics és com la família que tenim a casa.
A l’ hora de dinar he quedat ben atabalat i he sentit moltes ruqueries. També he vist que hi ha algunes nenes que no mengen massa. Cal alimentar-se bé a l’ hora de dinar o sinó a la tarda no tindrem gasolina per jugar i tampoc per treballar.
Bé j, ja es comença a fer tard i necessito una mica de silenci per poder descansar del dia d’ avui.
Recordar-vos que per demà cal que porteu un MITJÓ DE CADA COLOR i no us oblideu tampoc de la corbata i de les ulleres.
Bé, no m’ allargo més. Bona tarda i fins demà !
CARMEL DEL CARME CARNER I CARNESTOLTES

El vampiret sense dents

EL VAMPIRET SENSE DENTS
MERCE VIANA

Aquet llibre m’ ha agradat perquè passen coses molt divertides
i perquè els pares del vampiret l’ ajuden molt.

Aquest llibre explica la història d’ un vampiret que va néixer sense dents, desdentat;
i els seus pares estaven molt preocupats tots dos.
FINALMENT NO LI VAN CREIXER ELS DENTS però va ser feliç.

La part que més m’ha agradat ha sigut quan el van portar al
dentista .
El meu personatge preferit es el vampiret perquè
li passen moltes coses com jo .
Llegint aquest llibre he après moltes coses :per exemple a
preocupar-se si li passa alguna cosa a un amic o a algú de la família.
Aquest llibre el recomanaria als meus amics perquè es preocupin més
de la gent.

Elisabeth
2on

Segon missatge del Carnestoltes

Dimecres, 10 de febrer de 2021
Bona tarda nois i noies,
Us he de dir que he passat molt bona nit . He estat molt calentet . Trobo que la calefacció funciona molt bé en aquesta escola.
De bon matí he vist que molts portàveu la corbata i m’ ha agradat molt . Ja sabeu que la meva festa no es celebra a tots els llocs. Hi ha altres persones que no celebren la festa del Carnestoltes i aleshores és normal que no hagin portat corbata. No passa res !!
Aquest matí he observat que hi ha algun alumne que no acaba de fer massa bona lletra. També he observat un cas excepcional d’ una alumna que està més estona dreta que asseguda. No ho havia vist mai !! Potser , senyor mestre , serà qüestió d’ agafar-li la cadira, a veure si n’ aprèn!! Carai!!
He après prou coses aquest matí. La classe que m’ ha agradat més ha sigut l’ última del matí. Totes aquestes històries de castells i monestirs s’ assemblen a les que m’ explica el meu pare i el meu avi vora el foc, allà a la freda Groenlàndia.
Bé doncs nois i noies, demà al matí m’ agradaria anar a la classe de les menudes a veure si treballen que em sembla que n’ hi ha alguna que bada una mica.
Així doncs, per demà , haureu de portar unes ulleres de sol a més de la corbata que heu portat avui.
Comentar-vos també, que és molt important menjar fruita .La taronja que m’ ha deixat el vostre mestre estava molt bona .Jo no n’ havia menjat mai de taronges perquè al meu país al ser molt gelat no n’hi ha .
Ja veig que alguns i algunes en mengeu , però aquest noi alt i gros sembla que ni la tasta . No se on arribarem sense menjar fruita. A veure si t’ animes senyor !!
Bé, no m’ allargo més. Bona tarda i fins demà !
De part d’ en CARMEL DEL CARME CARNER I CARNESTOLTES

Primer missatge del Carnestoltes

SALUTACIÓ I PRIMER MISSATGE DEL SR. CARNESTOLTES

Dimarts, 9 de febrer de l’ any 2021

Bon dia noies i nois, em dic CARMEL DEL CARMEN CARNER I CARNESTOLTES. Com podeu veure he vingut amb una mica de retard degut a les condicions climàtiques i pandèmiques que arrasen el món. Totes les precaucions són poques : distància , ventilació , neteja de mans i poc contacte social. Del lloc on vinc, lloc on vaig néixer, rep el nom de Groenlàndia i de moment no tenim cap cas de Covid ja que som molt pocs.
Com us he dit el vaixell amb el que he vingut ha trigat molt temps ja que la mar estava molt alterada, amb moltes onades. També el tren ha arribat un dia tard ja que la Guàrdia Civil no em deixava entrar a Catalunya. I sort encara que un noi m’ ha recollit amb el seu cotxe o sinó no arribo.
Aquest matí he vist que sou 8 nenes i 2 nens. També m’ ha semblat que hi havia una taula sense cap alumne; sou 11 , doncs ??.Demà ja coneixeré el nou alumne o alumna.
He assistit a classe de Llengua Catalana, Matemàtiques,Llengua Castellana i Educació Física.Fins hi tot he après a sumar decimals. Quan torni al meu país ho ensenyaré als meus amics.
A l’ hora d’ esmorzar han vingut les més petites i m’ ha semblat que n’ hi havia una que estava una mica trista i plorosa. Pot ser alguna companya no la vol deixar venir al seu aniversari ? Això no !!!. Si hi ha algun element que no es porta bé, marxo. Què ens portarem bé ?
Després de la presentació passo a comentar-vos que , com ja sabeu de cada any ,durant els dies que jo estic a les escoles els nens porten cada dia alguna peça nova al seu vestuari o quelcom. Per demà cada nen i cada nena portarà una CORBATA.
Així doncs, per avui ja n’ hi ha prou. Espero que aquesta tarda no se m’ atabali tant , ja que necessito fer la migdiada que estic molt cansat de tant viatge .
VISCA EL CARNESTOLTES !!

Arriba el Carnestoltes

Aquest matí , quan hem arribat a classe ens hem trobat amb el carnestoltes. Els alumnes s’ han posant molt contents.
Durant la setmana que estarà amb nosaltres ens anirà adreçant missatges i ordres que haurem de complir. Aquí en teniu algunes imatges.

Concurs Bíblic

Avui a l’escola hem acabat de decorar els dibuixos i MEMES que presentem al Concurs Bíblic.

Concurs que participem cada any a l’àrea de religió/valors.

Han quedat tots molt bonics!!! A veure si un any més en sortim guanyadors! Molta SORT.

Hem provat el robot-ratolí.

Em fet dos grups i hem provat el robot-ratolí. Bàsicament avui només el funcionament dels seus principals botonets. El proper dia ja el farem circular amb ordre més concretes i treballant procediments lògics i matemàtics.

El robot-ratolí .

Avui començarem a treballar amb el robot ratolí : el seu funcionament donant-li instruccions senzilles i coneixen les diverses accions que pot fer.

Al-Andalus. Un regne islàmic a la Península Ibèrica.

Els àrabs van viure al llarg de gairebé 800 anys a la Península Ibèrica. Coneixerem una mica qui eren, com vivien ,què ens van deixar. Cal que coneixem el nostre passat.

1.-Observa les 3 il·lustracions del mapa i digues què hi observes.

2.-Qui va fundar l’ Islam ? -A on va començar a predicar ? -Com es comportaven les tribus d’ aquest lloc abans de tenir la mateixa religió ?

-Coneixes alguna cosa d’ aquesta religió que sigui diferent de la nostra ? – Si no en coneixes cap escriu-ne alguna que comenti algun dels teus companys.

3.- Pinta de color groc el territori que formava Al_Àndalus. -Saps quina era la ciutat més important d’ aquest territori ? – Qui vivia a la part nord d’ aquest territori ?

4-Què va fer l’ any 985 Almansur ?

5.-Quin any van entrar els musulmans a la Península Ibèrica ? – Quants anys van trigar a conquerir-la ? – Des d’ on venien aquesta gent ? – A on es van refugiar la gent que vivia aquí ?
-Que vol dir que “HAVIEN DE PAGAR MOTS TRIBUTS” ?

-Què es va construir en la frontera entre les terres dels musulmans i dels cristians ? -A quin lloc es trobava la frontera ? – Quants anys fa que les terres de l’ actual Catalunya es van independitzar del rei de França ?

-Descriu com anaven vestits aquests guerrers.

En naixement d’ una nació : Catalunya

Visiona i escolta el vídeo des del minut 23 al 35 i respon les qüestions.

EL NAIXEMENT DE CATALUNYA

EL NAIXEMENT DE CATALUNYA

1.-Dibuixa com va quedar, segons la llegenda, l’ escut de Guifré .

-Quina va ser la idea més important que va tenir Guifré ?
-Quines promeses feien els senyors als seus vassalls ?
-Quina era l’ obligació d’ aquests dels vassalls ?
-Què es construïa en aquestes noves terres per defensar-se ?
-Quin castell surt al vídeo ?
-Quina altra paga rebien els vassalls d’ aquestes terres ?

2.- Dibuixa, ara el mapa de la Catalunya nova i de la Catalunya vella . A quina t’ hauria agradat viure en aquell moment ? Per què ?
COMPLETA
– En època de Borrell II compte de Barcelona els àrabs van atacar la ciutat de ………….. Borrell va demanar ajut al rei………….Aquest no/si el va anar a ajudar .
Els àrabs van…………. la ciutat de Barcelona, però Borrell II la va tornar a ………… Uns mesos més tard el rei franc va enviar un missatger a Borrell II perquè l’ anés a veure abans de Pasqua . Borrell es va ………….molt i si/no hi va anar . A partir d’ aquell moment les seves terres es van……………….. perquè el rei francès ………….Aquelles terres es convertirien en …………………..

Valorem el llibre de Pinotxo. Lismel

Pinotxo-Carlo Collodi

El llibre tracta de un putxinel·li que viu moltes desventures: perd el seu pare i després el retroba
i es converteix en un nen de veritat.

Aquest llibre m’ha agradat perquè m’agraden les aventures i perquè el final acaba molt be i es converteix en un nen de veritat.

La part que m’ha agradat mes es quan el putxinel·li retroba el seu pare i es posa molt feliç.

El meu personatge preferit es la fada perquè és molt bona i va ajudar al putxinel·li.

Amb aquest llibre he après a fer cas de la gent que m’ estima o si no ens passen coses dolentes.

NOM:Lismel

CURS:5è

Valorem el llibre de Pinotxo. Rosmel

PINOTXO-CARLO COLLODI

El llibre tracta d’un titella que es diu Pinotxo. Fa moltes entremaliadures, li fa la vida impossible
al seu pare, però després fa un canvi molt brusc i es converteix en un molt bon noi.
Aquest llibre m’ha agradat moltíssim, perquè ha sigut com un titella normal que té vida pròpia, es desagraït, s’ arrepenteix, però torna a caure en problemes i viu moltes desventures, després fa un canvi que ningú s’esperava i jo no m’esperava que acabés tan bé.
La part que més m’ha agradat ha sigut el final perquè d es converteix en un nen com cal i el seu pare ee cura de la malaltia que tenia.
El personatge que més m’ha agradat, ha sigut la fada, perquè encara que Pinotxo es portés tan malament ella era amable i bondadosa amb ell. Amb aquest llibre he aprés a ser amable i bondadosa amb les persones que es porten malament amb mi, com la fada.
Jo ho recomano a les persones que els agradi llegir llibres d’aventures i amb un final encantador.

ROSMEL 6É

Valorem el llibre de Pinotxo . Hug

PINOTXO-CARLO COLLODI
El llibre tracta de un putxinel.li de fusta que viu aventures de tot tipus. Al final es torna un nen real per salvar al seu pare i demostrar la seva bondat.
M’ha agradat perquè les aventures que passa són molt divertides.
La part que mes m’ha agradat ha sigut quan un pescador molt gran, gairebé se’l menja fregint-lo amb altres peixos que ha pescat.
El personatge que m’ha agradat mes a sigut la fada perque ella sempre sempre dona una segona oportunitat i ajuda a pinotxo.
Llegint el llibre he après a fer cas als grans, anar a estudi i no fer el que vulgui.
El recomana a escoles perquè crec que als alumnes els podria agradar.

HUG 6é

Valorem el llibre de Pinotxo .Blau

-El llibre tracta d’un fuster que es diu Jepet i fa un titella:Pinotxo.El titella vol anar a l’escola.Pinotxo para a una obra de teatre , no li agrada anar ‘escola i s’ecapa . Li passen moltes desabentures i al final es converteix en nen i recupera al pare perquè es porta bé .
– M’ha agradat?
Si
-Per què?
Perquè Pinotxo es preocupa per els altres.
-La part que m’ha agrat més ha sigut?
La part que m’ha agradat més es quan Pinotxo es comberteix en un nen quan s’acaba.
-Quin personatge preferit és?
Pinotxo
-Per què?
Perquè viu moltes aventures
-Amb el llibre he après que hem de fer les coses ben fetes , que si no podrien passar-nos moltes desaventures
-El recomanaria als nens i nenes que els agradaen molt les aventures .

Blaug

Valorem el llibre de Pinotxo. Adrià

PINOTXO-CARLO COLLODI

El llibre tracta de un titella que es diu Pinotxo , és molt entremaliat, mai fa cas i mai vol anar a l’escola per aprendre .Li passen moltes aventures i finalment es converteix en un nen i recupera al seu pare en Jepet.

M’ha agradat molt, perquè sempre li passa quelcom dolent i recupera al pare.

La part que m’ha agradat més ha sigut quan es troba a la serp ,cau al fang i la serp es mor de tant riure.

El meu personatge preferit es en Pinotxo perquè mai li passa res de b,o intenta superar les coses dolentes que li passen i no té por de res: sempre segueix endavant.

Amb el llibre he après que mai s’ha d’abandonar la família.

El recomanaria a tots els nens i nenes de 8 a 12 anys.

Adrià Trepat Pena. 5è

Pinotxo .Part 2

Edat mitjana

La Marca Hispànica

Celebrem el dia de la Pau

Demà és dia 30 de gener, dissabte, dia de la Pau. A l’ escola Sol Naixent de Cubell, l’ hem celebrat avui.
és una festa que celebrem cada any, en recordatori de l’ aniversari de la mort de Gandhi.
Nosaltres hem decorat un colom de la pau ,hem creat estels de superherois per a un món millor i hem representa tel símbol de la pau al pati de l’ escola amb el lema “En aquesta escola sempre volem la Pau “.
Aquí en podeu veure unes imatges

Ens descobrim….

El dimecres vam fer una producció de com som i com són les nostres companyes, ja sabem que tots som diferents i avui ho hem comprovat a través de la nostra pròpia figura humana. L’àrea de descoberta d’un mateix i dels altres és una àrea que és treballa a educació infantil i que al llarg del curs anirem treballant. Avui hem vist la figura humana per fora, però dins del nostre propi cos que hi ha? Ho descobrirem ben aviat…

Go to Top