Faula. El pica-soques i l’ esquirol.

Hi havia un esquirol que vivia en una azina molt vella. Era un a alzina centenaria molt gran, i que cada any tenia molts glans. Aquell esquirol es sentia molt afortunat de tenir tot l’any molt menjar.
A l’arbre del costat hi vivia un picasoques, el pica-soques estava ficant-se palla al niu, es va despistar i va caure al terra.
No va poder obrir les ales perque tenia una herva engantxada entre elles. L’esquirol va avixar corrents on es trobaba el pica-soques. L’esquirol va veure que el pica-soques s’havia trencat l’ala.
Li va treure l’herva que tenia a l’ala. L’esquirol va fer un niu pel pica-soques a baix del arbre, perque no podia pujar fins a ‘arbre. Van conviure a baix fins que locell es va curar.
L’esquirol un dia que feia molt fred es va costipar i es va posar malalt. El pica-soques li va fer un remei a l’esquirol i poc a poc es va curar, van viure els dos a la mateixa alzina. Cada mati l’esquirol recollia glans, i el pica-soques anava a buscar cucs, isectes… que a vegades compartien.

Qui ajuda als altres sempre troba amics quan els nececita.

Adrià Trepat Pena 5é

Faula.L’ isard i la llebre

Hi havía una vegada una llebre que presumía de lo ràpida que era. Deia que era la més ràpida d’aquell bosc de roures, alzines i pins on vivíen.Sempre desafiava a tots els animals a fer una cursa i cap acceptava perquè pensaven que ella era la més ràpida.Un día va dir a l’Isard que ella era la mes ràpida del bosc i va desafiar a l’Isard a una carrera.L’isard ja cansat de la prepotència de la llebre va decidir escarmentar-la i va acceptar la cursa.La cursa va començar .La llebre al principi anava molt ràpid i va perdre totes les seves energíes només en el principide la cursa i l’Isard la va avançar i la va guanyar.Poc després de la cursa la llebre va decidir ser sincera amb l’Isard i va admetre que ella no era la més ràpida del bosc.L’Isard la va perdonar i van ser amics per sempre.A partir d’aquella lliçó la llebre va ser més honesta i ajudava als altres animals.FI.

NOM:Lismel

CURS:5è

Faula. El saltamartí i la formiga

Un dia un saltamartí passava per aprop d’unes taules on hi menjava la gent.Va veure una formiga que portava una molleta de pa més grossa que ella ,el saltamartí li va fer mofa.La formiga no li va fer cas i va continuar el camí.Després de molt esforç i quan ja havia arribat la nit va ,aconseguir porta la molleta de pa al seu niu .Havia
aconseguit arribar-hi.Al cap d’un temps es van tornar a trobar al mateix lloc ,el saltamartí portava menja al seu niu la formiga se’n va riure perquè el menja el portava arrosegant per que li pesava .Uns dies més tard es van tornar a trobar a trobar a prop d’un camí,el saltamartí li va demanar perdó per riure’s d’ella,llavors li va es van fer amics .
Al saltamartí li va costar de portar el menjar al seu cau,s’havia adonat que la formiga igual que ell no havia aconseguit amb molt esforç.

“Qui no s’esforça no aconsegueix les seves metes”

Blau

Fem contingut

Catalunya

Paisatges

Continuem dibuixant paisatges i els pintem amb aquarel·les de tub . Vet aquí els d’ aquesta setmana.

Miquel Strogoff 3

Xau, el gos nàufrag.

UNA TEMPESTA

1.- Què està descrivint l’ inici del conte ? – Posa algun exemple de les frases que fa servir l’autor.
-Qui hi havia en el vaixell ?
-Per què creus que tota la família estava a coberta ? – Per què el pare va dir ” tots a terra ” ?
-Per què el noi es va tranquil·litzar ?
-Com ho saps que el pare tenia molta experiència ?
-On es trobava la família ? – De què es van adonar quan la mar ja estava més calmada ?
-Què vol dir “estem sense bot de reserva ” ? – Per què servia el bot de reserva ?
-De què es van adonar al final ? – Com podia haver passat ?

CERCAGOSSOS

2.-Què va pensar en David que li havia passat a en Xau ? – I els seus pares ?
-A qui es va encarregar buscar un nou gosset ? – Com havia de ser aquest gos ?
-Quines característiques tenen els gossos que els fan diferents dels gats ?
-A on va cercar el gosset ?
-Què decideix fe en David al final del capítol ? – Per què creus que ho fa ?

Xau, el gos nàufrag.

Aquest mes de maig i juny treballarem el llibre,” Xau , el gos nàufrag “. Com sempre hem fet amb els llibres que llegim al llarg l’ anirem treballant a l’ hora de llengua catalana. treballarem la lectura silenciosa i en veu alta, la comprensió lectora, el resum, l’ auca , el rodolí i l’ expressió plàstica.

Una faula . Blau.

Una vegada una mosca anava volant a vora un gran riu i es va trobar una granota,la mosca va fugir. La granota.La va seguir fins on vivia .Li va dir que sortis a fora que no se la menjaria .La mosa no va sortir.Al cap d’un temps va tornar a casa de la mosca .La granota pretenia tenir una amiga perqué les altres granotes es reien d’ella perqué era de color groc ja que de petita havia caigut dins un pot de pintura groga.
La mosca al final va sortir i no se la va menjar.Al final es van fer amiges.

” Les aperencies enganyen”

Més activitats

MATEMÀTIQUES

MAPES INTERACTIUS

Decorem un test

Per Sant Jordi vam decorar un test i hi vam plantar uns clavells.

Ciències Socials. Mapes.

Mapes interactius

Miquel Strogoff. Part 2

La meva millor amiga. Lismel

La meva millor amiga és diu Níobe.És alta i prima, té els cabells curts i negres com la nit , els ulls marró com la mel mel. L’ 11 de maig farà 11 anys. Ella és molt graciosa i molt carinyosa amable i tranquil·la .El que li agrada més és dibuixar i pintar .
El moment més divertit que he passat amb ella es quan vam anar a un parc d’inflables i quan estàvem saltant a unes boles vermelles de bola en bola vam caure .Aquell dia ens ho vam passar molt bé. També un altre moment que vam passar juntes es quan vam jugar a un joc que ens vam inventar i m’ho vaig passar molt bé.

LISMEL

La meva amiga . Blau

és una nena una mica alta ,té els ulls marrons ,els cabells negres com la nit i arrissats com una escarola ,té 8 anys. Es divertida ,juganera com un gatet petit i una mica nerviosa .Li agrada anar a la placeta i al parc i anar a passejar.
Va venir a visitar Camarasa amb les seves germanes. Vam anar a veure el castell ,al pont romà i al riu. Ens hi vam quedar a jugar .Vam veure algun peix i vam llençar pedres al riu. Desprès vam pujar a dalt del pont i vam caminar per un caminet fins on era el seu cotxe .Ens van acomiadar i elles van marxar cap Cubells.
Ens ho passar molt bé aquesta tarda.

Blau. 3er

La meva millor amiga. Elisabeth

La meva amiga té 8 anys .Es diu Blau .És alta ,té els cabells llargs i castanys
i els ulls li canvien de color. De caràcter es molt amable .Li agraden molts els bitxos, els
tracte molt bé .Li agrada passejar
Cada tarda quan sortim del cole anem a la placeta i ens ho passen molt bé ..
Un dia vam anar a Camarasa i ens vam mullar els peus al riu, després vam menjar i vam caminar per
les pedres .Vam pesca peixos i quan es va fer tard ja vam anar a casa la seva i la seva mare ens va dir el camí per arribar a casa nostra, a Cubells.

ELISABETH 2on

EL MEU AMIC. Adrià

El meu amic és alt, prim, té el cabell castany i els ulls blaus, té 11 anys i és Francès. El que li agrada més és el futbol. És amable, amistós, té paciència, és juganer, molt treballador i no seu bé a la caira.
Un moment que vam compartir junts va ser el 25 de Abril de 2018. Vam anar a Salgar ,vam pujar a l ‘ermita i vam veure les vistes, eren precioses.
Al migdia vam anar a dinar al pantà de sant Llorenç. Quan vam acabar de dinar vam anar a una piscina de boles i a un camp de futbol, aquell dia ens ho vam passar molt bé.
Al vespre vam tornar a casa.

Adrià trepat Pena. 5é

El meu millor amic/ amiga. Hug

El meu millor amic ´és alt, una mica grassonet, té el cap una mica gran, els cabells negres i te 11 anys.
S’enfada molt fàcilment quan el molestes, és amable, divertit, graciós i fa tot el que la gent el demana.
Crec que el que li agrada més són els objectes amb motor i rodes (cotxes, motos, avions i vaixells…)
Ara recordo quan vam anar al zoo i vam tocar tot tipus d’animals, com un cavall, un cocodril, una serp… fins i tot vam tocar i pujar a un elefant enorme. Vam tenir que pujar amb una grua. O quan va nevar a Cubells i el vaig portar a fer un tomb amb la bicicleta i vam caure tots dos, després vam fer un ninot de neu, el més gran de Cubells. Quan vam tornar a casa vam arribar xops, cansats i de nit.

HUG TUFET 6é

El millor amic/amiga.Rosmel

El text proposat aquesta setmana als alumnes de la classe és explicar comés el seu millor amic o amiga. Cal que parlin del seu aspecte físic, el seu caràcter…….També cal que expliquin alguna anècdota amb ell o ella.

Escola 2.0

ESCOLA 2.0

Sant Jordi

El dia de Sant Jordi abans d’ acabar les classes al matí vam anar a visitar la parada de llibres i roses que havia parat l’ Associació de Dones del poble.

Sant Jordi- Adrià

Sant Jordi ha arribat
i a la paradeta hem anat.
Un llibre hem comprat,
el que més m’ha agradat.

Al Jordi hem felicitat
i ell alegre s’ha posat.
Una abracada ens ha donat
i caminant ha marxat.

Un cavaller ha arribat al matí
per fer fora al drac d’aqui.
Una estona han lluitat
fins que al drac ha matat.

El padrí una rosa li ha comprat
i a la padrina li ha agradat.
Una abraçada li ha donat
i al Roma l’ha convidat.

Adrià Trepat Pena.

Sant Jordi- Elisabeth

Quan Sant Jordi ha arribat
les flors an esdatat.
La Primavera ens ha alegrat,
i l’abril ens l’ ha portat.

La festa hem celebrat
i a la paradeta hem anat ,
molts llibres hem mirat i
les roses m’han encantat.

El pare ha regalat
una rosa a la mare .
La mare l’ha olorat
i en un gerro l’ha posat.

ELISABETH 2on.Eli.

Sant Jordi-Blau

El drac s’ha amagat
quan Sant Jordi ha arribat.
El poble se n’ha alegrat
quan el drac ha marxat.

Les flors comencen a sortir
perquè Sant Jordi es aquí.
Les roses anem a collir
per regalar-les tot el matí.

Les parades plenes estan.
Els cavallers i les princeses en van a comprar
amb alegria Sant Jordi celebraran,
i l’any que ve a l’abril hi tornaran.

Blau

Sumes i restes: repàs

ACTIVITATS PER TERCER

Sumes 12 
Sumes i restes 14             
Suma 45       
Resta 48                          
Suma 49                   
Suma 55          
Suma 66                          
Suma 70           
Suma 85                       
Su i res 97   
Resta 121
Suma 144           
Suma 175                           
Suma 187                             
Restes 213                
Sumes 222                       
Sumes 245        
Restes 246                   
Sumes 249

Dibuixem paisatges

La meva valoració de Miquel Strogoff.Blau

Titol: Miquel Strogoff
AUTOR: Jules Verne

PERSONATGES PRINCIPALS: Miquel Stogoff, Ivan Ogareff, Sangarra,Harri Blound, Alcide Jolivet(Periodistes),Marfa,l’emir Feofar,Nicolau,Gran Duc (Germa del tsar),tsar,Wisli Fedor.

SÍNTESIS: El llibre explica la historia de Miquel Strogoff que ha de portar un missatge del tsar al seu germà,
el Gran Duc , que es trova a Irkutsk . Per portar-la ha de travessar molts quilometres on hi ha les tropes tàrtares
a les que ajuda un anticgeneral rus , Ivan Ogareff .Pel camí viatga en tren,carreta i vaixell i coneix a Nadia que també va al mateix lloc a visitar al seu pare . Fan el mateix camí que els periodistes.Un Angles i un Françes . Per altra banda Ogareff intentar impedir que arribi aquesta carta i fa presoner a Miquel .A en Miquel ,amb precencia de la seva mare , Ogareff li crema els ulls .Fnalment Miquel aconsegeix descobreix el traidor i salva la ciutat d’Irkutsk.

-La part que m’ha agradat més és quan Miquel salva Irkutst perquè al llarg de tot el llibre ha demostrat que és molt valent
-Els meus personatges preferits són els dos periodistes perquè sempre els passa coses i són molt divertits.
-Del llibre no canviaria res, m’agrada així.
-Crec que aquest llibre te valors l’amistat ,lleialtat i la valentia
-El recomanaria perquè es molt bonic i divertit . El recomanaria a la gent que li agrada viatjar i les aventures.

Blau

Miquel Strogoff. La meva valoració. Lismel

TÍTOL: Miquel Strogoff

AUTOR:Jules Verne

PERSONATGES PRINCIPALS:Miquel Strogoff,Nàdia,Ivan Ogareff,Harry Blont,Alcilde Jolivet, Marfa, Nicolau ,Gran duc ,Emir Feofar, Wesly Fedor i Sangarra.

La part que m’ha agradat més és quan en Miquel s’enfronta a Ogareff perquè és molt valent.
El meu personatge preferit es els dos periodistes perquè parlen molt del que passa.
Del llibre jo no canviaria res perquè m’agrada així.
Crec que d’aquest llibre de valors te l’amistat(Nicolau) la amabilitat(Nàdia) valentia(Miquel Strogoff i Ogareff)
i l’amor(Marfa la mare d’en Miquel).
Jo el recomanaria a totes les edats.

NOM:Lismel
CURS:5è.

Miquel Styrogoff. La meva valoració. Rosmel.

Títol: Miquel Strogoff
Autor: Jules Verne
Personatges principals: Miquel Strogoff,Ivan Ogareff,Nádia,Harry Blount,Alcalde Jovilet,Sangarra,Marfa,
Gran Duc,El tsar,Wesley Fedor,Nicolau,Emir Feofar.

La part que més m’ha agradat és quan es casen Miquel i Nádia,perquè és quan després de tantes coses dolentes, tot torna a la normalitat.
El meu personatge preferit és Nádia, perquè és molt amable i ajuda a Miquel.
Del llibre canviaria la part que Ogareff es mor. Posaria que Ogareff li sap greu el que ha passat i és torna bo.
i ho posen a l’exèrcit rus un altre cop i així tenen un lluitador valent i astut.
Crec que aquest llibre té els valors de :

Miquel: La valentía Els periodistes: Amistat Marfa: Amor

Nádia: Amabilitat Tsar i Miquel: Lealtad Nicolau: Fidelitat

Jo el recomanaría a les persones que els hi agraden
els llibres d’aventures, perquè és una gran aventura molt interessant.

Rosmel 6è

Miquel Strogoff. La meva valoració. Hug

-TITOL= Miquel Strogoff.
-AUTOR= Jules Verne.
-PERSONATGES PRINCIPALS= Miquel Strogoff, Nadia, Ivan Ogareff, Sangarra, els dos periodistes, l’Emir Feofar, Marfa, Nicolau, Tsar i el Gran Duc.
-LA PART QUE MES M’HA AGRADAT ES quan Miquel mata a Ivan Ogareff, PERQUE es mor el dolent.
-EL MEU PERSONATGE PREFERIT ES Miquel Strogoff, PERQUE es el personatge principal, el que passa mes risc de que el matin però mai no es mor al llibre.
-CANVIARIA QUE en lloc de ser a Rússia sigui a Catalunya perquè així la historia me la podria explicar el meu avi o avia com el seu pare va defensar Catalunya dels Tàrtars d’aquesta zona.
-CREC QUE AQUEST LLIBRE TE ELS VALORS DE la valentia i les ganes de mai rendir-se de Miquel i Nadia.
-EL RECOMANARIA A GENT jove PERQUE hi ha paraules que costen una mica d’entendre.

Hug 6è

Go to Top