Celebrem la castanyada 2. Més panellets.

Celebrem la Castanyada 1. Fem els panellets.

Aquesta setmana  ha sigut la setmana de la castanyada. Durant el dilluns i el dimarts es van decorar les classes. La classe de la llar i la d’ infantil de castanyada i la classe de primaria de Halloween .El dimecres vam fer els panellets.. Els nens d’ Infantil  i de la llar van fer la massa i tot seguit van fer panellets. Una estona més tard els nens i nenes de primària també els vam fer. Les mestres se`ls van emportar a casa a coure.

 

 

La guineu

Hi havia una vegada una guineu que tenia
el cau en un bosc .La guineu  era jove , de color marró
i taronja , tenia els ulls marró mel. Ella era molt orgullosa.
Un dia anava a canviar de cau i portava moltes coses.
Un conill que va trobar pel camí li va dir que si volia ajuda i ella li va dir que no
que ella era molt forta.
Al cap d’una entona ja estava molt cansada i va passar per un marge on hi havia un cabirol que menjava herba.
L’ animal ,al veure-la tant carregada i cansada , li va preguntar que si volia que l’ajudés i ella li va dir que no.
Després d’una estona va caure a un forat i es va trencar una pota .
Com que no va voler ajuda va intentar sortir sense poder i es va morir

ELISABETH 3r

L’ Empaitagrills i la noia de la Lluna.

LA MÀNEGA MARINA

1.-Dibuixa el paisatge que veu en Roger en aquest capítol quan es fa a la mar per anar fins al cap de Cavalleria.

TRES ANYS ENRERA

1.- On vivia en Roger feia tres anys ? -Com era aquell lloc ? – Per què era així ?
-A què es dedicava el seu pare ? – Com es deia el lloc on vivien ?
-On va aprendre a nedar el noi ? – Per què ?
2.- Per què creus que en aquella època hi havia molts pescadors a Menorca ? – Com eren aquests pescadors ?
-Què feia en Roger quan els pescadors tornaven de pescar ? – – Quin era el seu somni ?
-Per què aquell dia que va anar a veure el seu amic pescador, en Roger estava tant content ?

EN QUEL PESCADOR

1.-Descriu físicament en Quel ( La cara, la pell, la barba, els braços, les cames…..
-Per què creus que en Quel no es va mirar en Roger quan aquest li va dir que ja sabia nedar ?
-Què li va dir , després de pensar una bona estona el pescador al noi ?
-Què havien de fer antigament quan hi havia pirates ?
-Què vol dir en mallorquí ” Aquesta noia és molt polida ” ?

EL CAÇADOR DE GRILLS

1.-Què volen dir les expressions?:
El sol encara no vessava el seu or sobre l’ aigua del port .
-No se sentia ni una ànima.

2.- Què li agradava fer a en Quel quan era petit ? -Què fan a la Xina amb aquests animals ? – Com s`ha de fer perquè cantin millor ?
-Per què la gent pensava que li faltava un bull ?
-Què li va ensenyar en Quel entre les ones ?
-Dibuixa aquesta imatge que veuen en Quel i en Roger .
-Coneixes o estimes alguna persona, fora de la teva família, com feia en Roger amb en Quel ? – Fes-ne una descripció.

L’ Empaitagrills i la noia de la Lluna.

L’ Empaitagrills i la noia de la Lluna és una història escrita per Josep Francesc Delgado que narra les vivències d’ en Roger, que viu a Menorca amb els seus pares. En Roger es fa amic d’ en Quel, un vell pescador que li mostra les meravelles del mar. Però alguna cosa amoïna el pescador. Un dia en Quel li explica que ja no queden foques a les illes Balears, i que segons la llegenda de les noies de la lluna……..
De totes les històries que ha escrit l’ autor, aquesta és una de les emotives .Ens explica un món , el dels pescadors menorquins, quan l’ autor era un nen, durant els anys 60 del segle passat.

Adequat a partir de 10 anys.

Aquest és un llibre que vam llegir els alumnes de CM i CS de l’ Escola Sol Naixent i de las Zer el Romaní el curs 2014/2015. En la trobada pedagògica d’ aquell curs, la primavera de 2015, ens va visitar l ‘ autor a l’ Escola Sol Naixent de Cubells. Li vam preguntar moltes coses i vam comentar el seu llibre.

Dia del càncer de mama

A l ‘Escola hem recordat que

Els nostres dibuixos .Setembre i octubre 2021

Sistema Mètric 5è i 6è

Longitud 1

Longitud 2

Longitud 3

Longitud 4

Longitud 5

Longitud 6

Sistema Mètric decimal . 3er

Longitud 1

Longitud 3er

Longitud 3er 1

Longitud 3er 2

Longitud 3er 3

Repassem el Sistema Mètric . 4art

L’ escala           Exercicis de longitud 1   Exercicis de longitud 2

Capacitat 1         Capacitat 3

Longitud 4art

Longitud 4art 1

 Equivalencies massa

Valorem la volta al món en 80 dies

TÍTOL:La volta al món en 80 dies.

AUTOR:Jules Verme

PERSONATGES PRINCIPALS:Fogg,Aouda, Passapertout Fix.

T’HA AGRADAT AQUEST LLIBRE?Si perquè he aprés coses noves.

QUÈ HAS APRÉS LLIBRE QUE NO SABIES? On esta Bombai,Hong Kong,Suez,YokoHama, Brindisi…
Les costums dels indis i que Fogg quan viatjava guanyava una hora cada dia, i que també en realitat
no havia guanyat l’aposta i que es pot viatjar en elefant.

EXPLICA BREUMENT QUINA PART T’HA AGRADAT MÉS.A mi la part que m’ha agradat més ha sigut quan Aouda va demanar-li a Fogg que es casés amb ella perquè així en Fogg no estaria mai més sol.

IFINALMENT QUIN O QUINS VALORS CREUS QUE TRANSMET AQUEST LLIBRE? Valentia, amistat, hospitalitat, amabilitat i sinceritat.

NOM:LISMEL

CURS:6è

Valorem la volta al món en 80 dies

TITOL: La volta al món en 80 dies.

AUTOR: Jules Verne.

PERSONATGES PRINCIPALS: Fogg, Passepertout, Aouda, i Fix.

T’HA AGRADAT EL LLIBRE? Si. PERQUE? Perquè ensenya coses molt divertides.

EXPLICA BREUMENT EL MOMENT DE LA LECTURA QUE T’HA AGRADAT MES? Quan Fogg i Passepertout salven a Aouda.

PERQUE? Perquè Aouda no tenia raó per morir, no havia fet res.

QUÈ HAS APRES EN AQUEST LLIBRE QUE NO SABIES? On estava Suez, la religió dels mormons de tenir més d’una dona, la religió dels musulmans d’ entrar al temple sense sabates i on estava Calcuta.

FINALMENT QUIN O QUINS VALORS CREUS QUE TRANSMET EL LLIBRE? La AMISTAT i la VALENTIA.

Adrià Trepat Pena 6e

Valorem La volta al món en 80 dies.

TITOL:La volta al món en 80 dies

AUTOR:Jules Verne

PERSONATGES PRINCIPALS:Philias Fogg, Passapertout ,la Bella Auda i Fix

T’AGRADAT EL LLIBRE ?
Si
PER QUÈ?
Perquè és molt divertit i passen moltes aventures.

EXPLICA BREU MENT DE LA LECTURA QUE T’AGRADAT MÉS ?-PER QUÈ ?
En el moment que salven Auda ,perquè van ser molt valents perquè els hagessin pogut cremar a ells.

QUE HAS APRÈS EN AQUEST LLIBRE QUE NO SABIES ?
On era Suez, Bombai i Calcuta i que els mormons podien tenir més d’una dona ,i que els musulmans entren als temples sense sabates i que si es mort l’home també maten a la dona a l’ Índia .

IFINALMENT ,QUIN ,O QUINS CREUS QUE TRANSMET EL LLIBRE?
El de l’amistat, amor i l’amabilitat.

Blau 4t

Celebrem el dia del càncer de mama.

Ahir dia 19 d’ octubre l’ Escola Sol Naixent de Cubells vam celebrar el dia del càncer de mama.
Vet aquí algunes imatges.

Comentem ….

EL MEU PARE ÉS CAPITÀ . C 3
Pag 38

1.-On es va quedar tancada la Flora ? -Per què es va espantar ?- Qui la va treure ?
– Per què la Flora s’ havia quedat al vaixell ? – Per què creus que el pare va anar a visar a la mare ?
2.-Com anaven vestits els mariners ? – Per què ? – Què va fer el pare amb la nena?
-Per què creus que s’ avorria la nena ? – Què va fer aleshores ?-Per què va tornar a la cuina ?
-Què passà aleshores ? – A qui van portar ferit i amb sang a la cara ?
3.-Pag 48
-Què va fer la nena quan va veure al seu pare damunt el llit? – Què van fer finalment amb el seu pare ?
-Per què creus que la mare no va renyar la nena ?
4.- Per què a la Flora li agradaven molt les festes de Nadal ? – Quin vaser el dia més bonic? -Per què ?
Dibuixa com van decorar el remolcador.
5.-Pag 55
-Què vol dir “Al port no hi cabia ni una agulla” ?-Què va fer el pare perquè els Reis en mengessin ? -Què van menjar els camells i els cavalls ? -Com acaba el conte ?

LA VOLTA AL MÓN EN 80 DIES. Valoració final.

UNa vegada llegit el llibre de Jules Verne passarem a fer-ne una valoració.

TÍTOL:
AUTOR:

PERSONATGES PRINCIPALS :
T`HA AGRADAT EL LLIBRE ? -PER QUÈ ?
EXPLICA BREUMENT EKL MOMENT DE LA LECTURA QUE T`HA AGADAT MÉS- PER QUÈ?
QUÈ HAS APRÈS EN AQUEST LLIBRE QUE NO SABIES ?
i, FINALMENT, QUIN O QUINS VALORS CREUS QUE TRASMET EL LLIBRE?

EL MONESTIR DE RIPOLL

Llegeix el text del monestir de Riploll i respon a les preguntes que trobaràs a continuació .

1.-1.- En quina zona de Catalunya es troba Ripoll ? -Què vol expressar el test quan diu que ” Ripoll és el bressol de Catalunya “? -Qui va fundar aquest monestir ?
-Què tenia de particular el monestir de Ripoll ? -Quina és la funció d’ un abat en un monestir ? -Quines feines feien els monjos ? -Quina creus que era una de les més importants ? Per què ?
-Recordes, del curs passat, com es va començar a formar Catalunya ?

2.-Saps què ès una portalada ? – Quina decoració hi ha en la portalada del monestir ? – Per què creus que la decoraven així ?
-Dibuixa el campanar del monestir de Ripoll. -Quina creus que era la funció del campanar ?
-Sabries explicar que és el claustre.-Quina funció tenia ? – Dibuixa un capitell -el mestre t`explicarà què és , amb els elements figuratius que hi podia haver.
-Dibuixa l’ esquema de l’ església . –

3.-Quin any comença el segle XIX ? Per què els monjos van haver de marxar ? – Quan es va tornar a restaurar ?
-Què és l’ escriptori ?-Quina feina es feia allà ? – Què s’ hi feia allà a més ? -Com seria ara la nostra vida si no s’ hagués fet aquesta feina als monestirs?
-Quins llibres van elaborar ,també els monjos ? -Per què creus que hi feien moltes il·lustracions ?
-En el teu nou text inicia’ l amb una caplletra.

En Glass i el seu company

EN GLASS I EL SEU COMPANY

Hi havia una vegada en una masia de pages un gos. Sempre li donaven les restes del menjar de dinar o del sopar i agradaven molt.
Es deia GLASS, era de color blanc , gran, fort, valent, i tenia 9 anys.
Un dia el matrimoni de la masia , com que ja feia molts anys que tenien el gos es van adonar que potser ja no servia ja que s’ havia fet vellet. Van anar a la gossera i van adoptar un cadell negre. Li van posar Black.
En Glass i en Black no es portaven gaire be entre ells dos. Un dia en Black que no es coneixia gaire la masia, se’n va anar a donar una volta mentre el Glass estava jugant amb la seva piloteta.
En Black va caure en un forat de cinc pams i no podia sortir .Va cridar ajuda, ajuda i en Glass el va sentir i el va anar a ajudar.
Després de molta estona el Glass va poder treure a en Black i es van jurar que sempre serien amics.
A partir d’aquell dia van conviure entre ells dos, i no es van barallar mai.

Qui té un amic, té un tresor.

Adrià Trepat Pena 6é

Els dos ratolins. Faula

Hi havia una vegada dos ratolins que anaven a buscar menjar al jardí d’una casa . Al cap d’una estona un va caure en una ratera i li va demanar a l’altre que l’ajudés a sortir . Aquella ratera feia molts anys que estava allí .L’altre ratolí li va dir que no perquè tindria més menjar per a ell. I va continuar el seu camí.
Uns metres més endavant hi havia un bassal amb molta aigua.
El ratolí va caure al bassal i llavors li va demanar al que hi havia a la ratera que l’ajudés perquè no sabia nedar . Mentrestant l’altre es va escapar perquè la ratera ,feia tants anys que era allí i la reixa que era molt vella s’havia trencat .
Va sentir al seu company que demanava ajuda ,va anar cap allí i li va dir:
-No t’ajudaré perquè tu no em vas ajudaré i jo no t’ajudaré a tu!
Ell se’n va anar i l’altre es va ofegar.

“Qui no ajuda que no esperi que l’ajudin ”

Blau

El gos I el gat . Faula

EL GOS I EL GAT

En una casa hi vivien un gat i un gos. El gat era taronja amb ulls blaus i era egoista. El gos
tenia els ulls marrons i era de color negre i era molt generós.
Un dia el gos quan va veure que el gat estava jugant amb el ratolí de goma , la seva joguina preferida ,
li va demanar si li podia deixar una estona. El gat va dir que no, que era només seva.

Un dia ell gos ,que tenia un ós de peluix , el gat li va demanar al gos si el podia agafar perquè el seu amo havia rentat el ratolí de gom i el gos va dir que si però amb una condició que ell també compartís les seves joguines amb amb els demès .

I així va ser quan el gat va aprendre a compartir

COMPARTEIX AMB ELS DEMÈS SI VOLS QUE COMPARTEIXIN AMB TU.

L’ amistad. Faula

Hi havia una vegada una gosseta que es deia Cookie .Vivia amb un conill
i una tortuga .El conill era gris i llest. Tenia els ulls blaus .La gossa
era marró caramel i tenia els ulls daurats . Era molt espavilada.
Un dia els seus amos van amar a comprar a un poble proper a la masia . El conill estava enfadat i va
tirar un got a terra i el va deixar allí.
Una hora abans de que arribessin els amos la tortuga va cridar que hi havia el got trencat I la gossa va venir pitant .
La tortuga va pensar que havia sigut la gossa i li va dir .La gossa va dir que no
havia Sigut ella .

NO JUTGIS SI NO VOLS QUE ET JUTGIN

ELISABRTH 3r

La faula

Durant aquestes últimes dues setmanes hem treballat la faula . Els alumnes han llegit algunes faules i les hem comentat. També han fet memòria de faules treballades altres cursos . Finalment hem fet un buidadge d’ idees i les hem escrit . Hem intentat escriure que ha de tenir un text per ser considerat una faula.

La reproducció sexual i asexual

Reproducció sexual i asexual

La volta al món en 80 dies

A mesura que hem llegit el llibre de ” La volta al món en 80 dies ” hem anotat els continents, països i ciutats per les que han passat Fogg i els seus companys. En un planisferi anotem totes les dades i els mitjans de comunicació utilitzats.

La volta al món en 80 dies. Comentaris personals

LA FEINA
1.- Fogg té prou diners per viure sense treballar. Coneixes algú que ho pugui fer ? Explica-ho
-Passepertout vol tranquil·litat però de cop ha d’ acompanyar al seu amo a fer la volta al món.Tu que hauries fet ? – Per què ?

LES COLÒNIES
2.-Saps què és una colònia ? -Quina relació hi havia entre l’ Índia i Anglaterra quan Jules Verne va escriure el llibre ?
–Fix podia arrestar a Fogg a l’ Índia i a Hong Kong ? – Per què ?

L’ APOSTA I EL VIATGE
3.-Fogg fa l’ aposta i marxa ràpidament.Creus que per fer un viatge tant llarg no cal cap planificació ? – Per què ?
-Què hauries tingut en compte tu abans de fer el viatge ?
-Fogg va trigar 80 dies a fer la volta al món amb els mitjans de transport de l’ època. Utilitzant els mitjans actuals amb quan temps creus que es podria fer i quin mitjà utilitzaries ?
-Quina creus que seria l’ aposta que podria fer en Fogg avui, l’ any 2021 ? – Quins mitjans de transport faria servir ?

MITJANS DE COMUNICACIÓ
4.-Quins mitjans de comunicació se feien servir l’ any 1872 per saber com anava el viatge ? – Quins mitjans de comunicació faríem servir avui ?
-Creus que en Fix és un home molt llest ? – Per què ho creus ?

LES RELACIONS PERSONALS
5.-En Fogg no té família, ni amics, només té companys per jugar a cartes .Tu et sentiries bé vivint així ? – sabries viure sense família i amics ? Explica la resposta.
-Fogg és discret, ordenat i poc xerraire. En canvi en Passepertout és molt xerraire i sociable. Amb qui t’ assembles tu ? – Crteus que dues persones tant diferents es poden entendre ? En coneixes algun cas ?
-Per què al final del viatge en Fogg està més content d’ haver conegut Aouda que de guanyar l’ aposta ? – Què creus que és més important a l’ hora de conèixer una persona que tingui molts diners o que us porteu molt bé ?

ELS COSTUMS
6.-A l’ Índia Aouda està a punt de ser sacrificada perquè ha mort el seu marit. Què en penses d’ aquesta costum ? – Què hauries fet tu en el lloc dels protagonistes ?
-Hi ha dos moments que podem observar dues noves creences religioses. Quines són ? – Creus que s’han de respectar les creences d’ altres religions ?
– Viatjar és una forma de conéixer altres formes de viure, altres costums…Fes un llistat de països que coneguis.
-Quins altres països t’ agradaria visitar ?
-El primer país escollit digues perquè t’ agradaria anar-hi i que t’ agradaria conèixer d’ ell ?+

EL POL I LA BOIRA EN PERILL

En Pol era un noi de 23 anys que vivia en un poble d’ Amèrica, anomenat Nevada. Vivia en un pis.Era un noi alt, prim, tenia el cabells castany i els ulls blaus.
Tenia un gos que es deia Boira . El gos era gran, fort, de color gris i molt valent . Tenia 5 anys.
En Pol treballava de camioner i el gos l’acompanyava a tots els seus viatges.
Tenia una FORD RENGER del 2015, un Piterbill F852 i un KHENGORT 580.Li agradava molt conduir.
Una nit anava en direcció a Carolina del Nord amb el Piterbill. Portava un carregament de cervesa.
El Boira ja estava dormint.
En Pol va veure pel retrovisor un cotxe que li feia llums. En Pol no en va fer cas . Cinc minuts després el cotxe va apagar els llums i es va posar davant del camió.
Del no res van aparèixer tres cotxes més. Un es va posar al darrere , un altre al costat dret i l’altre al costat esquerre. Van encendre els llums i el van intentar fer parar.
En Pol es va adonar que el volien segrestar o robar-li el carregament i va despertar al Boira.
Va decidir parar el camió. Quan el camió va frenar en Pol va obrir la porta del conductor perquè el Boira pogués baixar i fer por als segrestadors.
Va agafar una escopeta que duia en els viatges i va baixar del camió.
Va disparar a tres segrestadors. Els segrestadors no anaven armats. El Boira va mossegar a un dels segrestadors perquè se’ n recordés de no fer ruqueries. En total van quedar ferits tots els segrestadors. esperem que aprenguin la lliçó.
En Pol li va dir a en Boira que pugés al camió. Va agafar el cotxe del davant i el va apartar ràpidament, va pujar al camió i van marxar tots dos. Estaven a punt d’arribar a Burdens, on vivia el seu tiet.
El Pol va trucar-li i li va dir que obrís el cobert de la seva granja, que anava cap allà. Va deixar el camió al cobert i va passar la nit a casa del seu tiet, el gos també.
L endemà es va acomiadar del seu tiet, i va anar cap al seu destí.

Adrià 6è

l’ Institut

Hi havia una vegada una noia que es deia ELISABETH. Vivia en una illa de
l Oceà  Pacífic. l’Elisabeth tenia el cabell pel-roig i els ulls blaus,
tenia 16 anys. Vivia sola en una casa a vora el mar . Tenia un gat molt espavilat
que es deia Lila .

Cada dia s’aixecava aviat i esmorzava cereals .Vivia sola perquè
els seus pares se’ls havia menjat un tauró. Cada dia anava a l’institut caminant.
L’institut es trobava a 5 minuts de casa seva.

Mentre anava a l’institut va passar el semàfor en vermell i la van atropellar  .La seva millor amiga la va veure
i va trucar a l’ambulància. La van portar a l’hospital i li van operar  la cama.
Uns dies després es va recuperar i Ja va poder anar a l’institut i mai més va creuar en vermell.

ELISABETH 3r

Una marieta especial

Fa molts anys, cap allà a l’any 1637 hi havia un noi que es deia Miquel, tenia 16 anys .Tenia cabell ros i els ulls blaus i li agradava molt viatjar. No podia fer-ho perquè era molt pobre .Vivia en una caseta amb els seus pares ,tiets,els seus 4 germans en una ciutat al Canada (Quebec) . Ell volia veure tota Amèrica, però no podia .Es passava tot el dia treballant en una casa de majordom.
Un dia va trobar una marieta amb puntets negres, molt rara .Era de color blau . En Miquel, encuriosit la va agafar .Va sentir una veueta,
-Hola em dic Mary.Qui ets tu ?
-Hola sóc el Miquel- va dir el noi molt sorprès.
-Jo sóc la marieta dels desitjos , pots demanar-me nomes dos desitjos .
-Ja se quins demanaré. Vull que la meva família pugui viure bé. Que no hagi de treballar tant .
La marieta li va dir:
-I l’altre desig ?
-Vull anar a veure als meus tiets a Santo Domingo, a la República Dominicana.
La marieta li va dir que ja podia anar cap a casa seva que el seu primer desig ja s’havia complert .Quan va arribar a la seva casa va veure que el desig s’havia complert.
Va anar a fer la maleta i després va agafar el mapa ,mentre pensava :
-Aniré primer cap a Montreal després a Nova York i d’allí amb vaixell fins a Santo Domingo
Es va acomiadar de la seva família.
Va anar de Quebec fins a Montreal i a Nova York i estaven a punt d’embarcar , acompanyat per la marieta.
Passava per allí un nen i al veure que la marieta parlava la va agafar i se la va emportar .
Al veure que el vaixell sortia en Miquel hi va pujar i aquell nen també .
Quan van arribar a Santo Domingo van baixar del vaixell en Miquel , el noi i la marieta .
En Miquel es va quedar allí dos setmanes. I de la marieta no se’n va saber res més… o si ?

Blau Patiño Papel 4t

El pinzell magic

Fa molt temps en un poble de muntanya hi vivia una jove que es deia Laia. Tenia 22 anys i pintava molt bé. Tenia el cabell negre i els ulls grocs quasi daurats .En el castell del poble hi vivia un príncep que es deia Marc que tenia enveja de com dibuixava la noia. El príncep tenia 28 anys. També hi havia un rei que era el seu pare.

Un dia mentre la Laia pintava un dels seus quadres de sobte ,va veure que un dels seus pinzells que s’estava movent . Potser era un pinzell màgic! Li donava consells per dibuixar millor!

Quan el príncep Marc ho va saber va ordenar als guàrdies que li agafessin el pinzell màgic. Van anar a la casa de la Laia i li van prendre el pinzell i també tot el seu material.
Com que el poble estimava molt a la Laia van idear un pla, que es manifestés tot el poble per convèncer al rei que li tornessin el pinzell màgic a la Laia.

El poble va manifestar-se durant una setmana i ningú va treballar. Aleshores el príncep no va tenir més remei que tornar-li el pinzell perquè no guanyava diners

I per fi li van tornar el pinzell a la Laia i va poder tornar a fer els seus quadres.

FI.

LISMEL

Els animals 1

Classes de vertebrats

Els mamífers

Les aus
Les aus

Els rèptils
Els rèptils1

Els amfibis
Els amfibis1

Peixos
Peixos1
Peixos2

Invertebrats

Invertebrats

Go to Top