El refugi del Tarek.Lismel.Valoració.

El refugi del Tarek.Adrià.Valoració.

El refugi del Tarek.Lismel.Resum.

TÍTOL:El refugi del Tarek.

AUTOR/A:Muriel Villanueva

IL.LUSTRADOR/A:Bruno Hidalgo

PERSONATGES PRINCIPALS:Ariadna,mare de l’Ariadna,Bru,Sandro,Tarek i Rita.

RESUM:Hi ha una nena que es diu Ariadna i va a una petita escola del seu poble.La seva mare la vol desapuntar i apuntar-la a un internat.La seva mare es camionera i passarà moltes setmanes fora de casa .L’Ariadna s’en va a dormir.A les 5:00 de matí s’aixeca es vesteix agafa roba i es cola al camió de la seva mare perquè no vol anar a l’internat vol passar temps amb la mare.La mare va al magatzem i carrega bobines de paper per portar-les a Bulgària..Agafa el camió i al cap d’una estona travessen la frontera de França.

El dimarts l’Ariadna i la seva mare arriben a Itàlia.Encara no han descobert a l’Ariadna. L’àvia després truca a la mare i li diu que l’Ariadna no es a l’internat i l’àvia pensa que se la ha emportat la mare i diu què no vol passar l’aniversari sola.Després la Lola truca a les amigues del poble i a l’ajuntament per si han d’avisar a la policia.La Lola truca a l’internat i discuteix amb la directora ,després penja.Al migdia truca a la Rita,però no contesta.Quan la mare surt una estona l’Ari aprofita per canviar-se.Després agafa el mòbil de la seva mare,parla amb l’àvia;L’àvia descobreix que es l’Ariadna i després deixa el mòbil i borra tots els missatges.A la nit a l’Ari li agafa molta gana,feia dos dies que no menjava.Al dia seguent estaven a la capital de Eslovènia al pàrquing havia un restaurant i es va colar,va agafar un entrepà i se’l va començar a menjar.Una cambrera la va renyar,però un home li va pagar l’entrepà. Després la mare va agafar a l’Ariadna i la va portar al camió. L’havien descobert!.

El refugi del Tarek. Adrià. Resum

L` Ariadna és una nena de 10 anys que va a l’ escola del seu poble, a Mediona. La volen canviar d’ escola. Després de tres setmanes a l’escola nova decideix colar-se al camió de la mare perquè vol passar més temps amb ella.
La mare es camionera i ha de portar bobines de paper a Bulgària.
La mare s’aixeca i va cap a la fabrica de paper a Mediona.
Carrega les bobines i comença el viatge.
Al cap d’una estona travessen la frontera de França i paren una mica vora Mònaco.
Van travessar Itàlia i la segona nit van parar a les afores de Ljubljana.
La nena tenia molta gana , així que va baixar del camió i va entrar al restaurant. Va veure uns entrepans. Va agafar un entrepà.
La cambrera a, al veure-la, la va cridar. Llavors un camioner que hi havia al costat li va pagar l’entrepà.
En aquell moment va aparèixer la mare i se la va emportar molt enfadada.
El tercer dia van passar per Croàcia i Servia fins arribar a Sofia ,capital de Bulgària. Pel camí la mare va xerrar amb la Rita la seva millor amiga. La Rita li va dir que aprofites el temps per parlar amb la seva filla que tenia allà.
El quart dia surten de Sofia i vans cap a Burgas a descarregar les bobines de paper.
Durant el viatge la nena intenta parlar amb el Bru a traves de l’emissora per donar-li les gracies de l’entrepà.
Havien de parar dos dies per descansar a Istanbul i després sortirien carregats cap a Mediona.
Després de dos dies a Istanbul descansant, el dissabte al matí amb el camió carregat amb capses de llapis de colors van agafar el camí de tornada.
Pel camí la Rita va trucar a la Lola . Parlava malament de l’àvia, llavors l’Ari feia veure que dormia.

Quan van parar al pàrquing a dormir l’Ariadna va sentir un soroll, va baixar del camió i al porta palets va conèixer en Tarek. Ell li va explicar que era de Síria i que era un refugiat. L’Ari li va donar menjar. El nen li va explicar en un dibuix el que li havia passat. Vivia en una casa molt maca, estava al jardí, van tirar una bomba i els seus pares van morir i ell es va escapar.
Dilluns l’Ari li dona menjar al Tarek que ja estava a la llitera.
Seguidament truca el Bru, la Lola li va preguntar si vivia sol i van parlar de coses de camioners.
Més tard la Lola va trucar a la Rita, però la Lola encara no sabia el que volia fer a la vida així que la Rita va penjar.
Al migdia van parar a dinar en una zona de pic-nic. L’Ariadna li va donar part del seu dinar al Tarek.
La Lola per un moment va pensar en l’ hort del seu pare i va agafar sorra del terra.
Després de dinar la Lola va tocar el clàxon del camió i el Tarek es va espantar.
La Lola el va descobrir, primer es va enfadar però després es va tranquil·litzar.
L’Ari li va comentar que li hagués pogut passar a ella lo del Tarek i l’haurien d’ajudar. Faltava poc per arribar a Mònaco.
La Rita truca a la mare i la mare li explica que porta el Tarek. Ella diu que el portin a casa que allà li buscaran un refugi.
Després truca l’àvia i l’ àvia també diu que el porti a casa. Li explica la historia de la Neus Català.
Després …………………………………………………….

El refugi del Tarek.Blau.Resum.

Hi havia una nena que es deia Ariadna ,tenia 10 anys. La seva mare era camionera i no la podia veure gaire .
La volia caviar d’escola perquè quan arribava de l’escola a casa molestava a la seva àvia .La van posar en un internat tres setmanes .
El dia que tornava a l’internat ,es va amagar a dintre del camió de la seva mare perquè l’escoltés per i no la fes tornar a l’internat .Quan es va despertar dins el camió amagada al llit ,ja estaven carregant les bobines de paper a Mediona .
Una vegada carregat van sortir en direcció a Burgas-Bulgària- .All cap d’una estona van travessar la frontera de França i van descansar quaranta-cinc minuts .A la nit vam parar a dormir a Mònaco .

Resum (segona part)
L’endemà vam travessar Itàlia i la segona nit vam parar a les afores de Ljubetjiana , a Eslovènia .La nena tenia molta gana .Quan no va poder aguantar més es va arreglar i va anar al restaurant de l’estació de servei .Quan va entrar es va asseure al costat d’un Home que feia olor d’espígol ,tenia un bocata al davant i sense pensar-ho una queixalada li va clavar .La cambrera molt enfadada va arribar i amb un altre idioma la va renyar .Aquell home del costat li va pagar l’ entrepà.
Llavors molt enfadada la seva mare va entrar i la va portar al camió. Durant el viatge no la va parlar .L’entrepà li va pagar el Bru amb el que va intentar parlar , però la seva mare no la va deixar.
Per Croàcia i Servia van passar fins a Sofia arribar i després a Burgas a descarregar les bobines de paper que descarregarien en un vaixell .
Havien de descansar un parell de dies de descans obligatori i cap a Istanbul van marxar .

Resum(tercera part)

El refugi del Tarek

Durant aquest mes , els alumnes de 4art i CS ,estem treballant el llibre , EL REFUGI D’ EN TAREK. Aquest mes amb l’ atac a Ucraïna per part de Rússia, i amb l’ allau de persones que s’ han de desplaçar fora del país, el refugiats, crec que és un llibre adequat per treballar el problema.
El llibre de Muriel Villanueva, narra l’ aventura de l’ Ariadna que s’ amaga al camió de la seva mare i emprèn un viatge fins a l’ altra punta d’ Europa. Els dies de convivència amb la seva mare faran que millori la relació entre mare i filla. Però el viatge també els farà descobrir el drama dels refugiats quan troben en Tarek,un nen sirià que fuig de la guerra i que s’ amaga al seu camió
quan aquest el carreguen de material escolar per fer el viatge de tornada fins a Catalunya.

Paisatges 2

Paisatges 1

A continuació un conjunt de paisatges dibuixats pels alumnes de CM i CS durant aquests dos mesos de gener i febrer….

Muntem un circuit elèctric

En el tema de C. Naturals de 6è hem treballat l’ electricitat. Com ha experiència hem construït un circuit utilitzant alguns dels seus components.
Generador ( Una pila ),fil conductor, un interruptor i un motoret al que hem incorporat una hèlix . Tot plegat ho hem muntat damunt d’ una fusta de 10 per 20 cm.
Els alumnes han conegut els components del circuit i el seu funcionament.

La meva recepta : Moru de llenties i arròs

MORU DE LLENTIES I ARRÒS

INGREDIENTS PER A 6 PERSONES.

-300 gr d’arròs
-300 gr de llenties
-2 ml de let de coco
-1 ceba
-5 dents d’all
-1/2pebrot vermell
-unes rametes de coriandre
-orenga sal i pebre al gust

PREPARACIÓ
1.-En una cassola posem les llenties cuites.
2.- Després triturem la ceba amb una mica d’aigua i el coriandre.
3.-Una vegada triturat tot ho afegim a les llenties juntament amb la llet de coco i la sal.
4.- Quan l’aigua de la cassola esta bullint afegim l’arròs i ho tapem fins que l’arròs estigui fet.
5.-Ho podem acompanyar amb un guiset de verdures i una petita amanida.
QUE uS AGRADI!
PROVEU-LA

La meva recepta :Arròs amb fideus( Locrio )

AARÒS AM FIDEUS (LOCRIO) Típica de Santo Domingo

INGREDIENTS. per a 6 persones

-500 gr. d’ arròs.
-oli d’oliva
-2 pastanagues
-100 gr de fideus
-Salsa de tomàquet fregit al gust
-all
-ceba
-coriandre
-orega i sal al gust.

PREPARACIÓ.

-En una cassola posem a torrar els fideus. Una vegada daurats els traiem del foc .
-Triturem la ceba, l’all i el coriandre i quan estigui triturat el posem a la cassola amb els fideus, la salsa de tomàquet . Hi afegim l’aigua ,la sal i les pastanagues tallades en quadrets petits.
-Quan l’aigua estigui bullint afegim l’arròs i deixem que s’evapori l’aigua.
-Quan estigui cuit ho servim acompanyat d’una bona amanida .

AQUESTA RECEPTA A MI M’AGRADA MOLT!

BON PROFIT!

LISMEL6è

La meva recepta : Paella d’ arròs.

PAELLA D’ ARRÒS

INGREDIENTS per a 4 persones

-2l de brau de marisc.
-Una ceba.
-400 gr de pota de calamar tallada.
-Un dent d’all.
-5 gambes.
-300 gr d’ escopinyes amb closca.
-Una cullerada de sal.
-Una cullerada de colorant per paella-
-650 gr d’arròs.
-3 cullerades de tomàquet fregit.

ELABORACIÓ

-Posarem les sis gambes en una paella amb una mica d’oli d’oliva i les rostirem. Quan estiguin daurades les traurem del foc i les deixarem en un plat.
-Seguidament tallarem l’all i el daurarem a la paella, també daurarem la ceba trossejada, el calamar i les escopinyes amb closca. Esperarem que tot estigui ben fet.
-A continuació Tirarem tot l’arròs i deixarem que es dauri una miqueta.
-Afegirem les cullerades de tomàquet i el polsim colorant.
-Posarem el foc a baixa temperatura i seguidament hi afegirem el brou de marisc. Deixarem que l’ arròs absorbeixi el brou
-20 minuts desprès apagarem el foc, posem les gambes sobre la paella i…ja podem servir-ho.

BON PROFIT!!!!!!!!!!!!!

La meva recepta :Arròs a la cubana.

ARRÒS A LA CUBANA

INGREDIENTS per a 4 persones
-3 cullerades soperes d’arròs per persona
-1 fulla de llorer
-1 pot de tomata triturada
-Tres pessiguets de sal
-4 ous

PREPARACIÓ:
1-Poseu una olla amb aigua a bullir ,quan bulli tireu-hi l’arròs ,la fulla de llorer i la sal .Després de 18 minuts tireu l’arròs a una escorredora i passeu-li aigua freda de la canella.
2-Agafeu els ous i feu ous ferrats en una paella amb oli .
3-Poseu l’arròs als plats ,tireu-hi la tomata per damunt i un ou ferrat al plat.

BON PROFIT!

Blau 4t

El dolmen del Sòls del Riu

LLegeix dues veggies en silenci i una en veu alta la lectura sobre el dolmen del Solsticio del Riu i contesta.

1.1.-Sabries explicar que és un dolmen.
1.2.-Amb quin altre nom se’l coneix aquest dolmen ?
1.3.-On el van localitzar originalment ?
1.4.-Per què el van haver de traslladar ?
1.5.-Creus que va ser una feina senzilla o difícil el seu trasllat ? Per què ?

2.-Qui va construir aquest dolmen ? – Quants anys fa que el van construir ?
-Què hi ha a la llosa de l’ entrada ?
-Cap a on està orientat el dolmen ? Per què ? Què hi ha en aquest punt ?

3.-On es troba actualment ?
-Quines altres construccions també es van haver de traslladar pel mateix motiu ? -Qui dirigeix aquests trasllats ?

Conte del arròs. Elisabeth

LA NENA QUE NO LI AGRADAVA L’ARRÒS.
Hi havia una vegada una nena que es deia Sofia. Tenia deu anys ,era rossa , tenia els ulls blaus  i era molt llesta.
La Sofia tenia un problema : no li agradava l’arròs. Vivia amb els seus pares al Delta del Ebre. Vivia en una caseta molt bonica al costats dels arrossars.  La Sofia ,com totes les nenes de deu anys, anava a una escola petita del seu poble . Com que els seus pares eren pagesos tenia dues amigues, que també tenien pares pagesos. A diferència de la Sofia , a les dues nenes els encantava l’arròs .
Cada dilluns li deien el que havien menjat el cap de setmana . Una setmana li deien paella ,un altra shuxi una amanida d’arròs ,arròs a la cubana . . . . . . . .
-Com us pot agradar l’arròs- deia la Sofia . 
-Si està boníssim. Com saps que no està bo si no l’has provat , prova-ho .
Però no hi havia manera .  Va arribar molt enfadada a casa perquè aquell dilluns tocava arròs a la cubana .  Només arribar a la taula la nena va dir:- Jo no menjaré arròs!
Els seus pares, que ja n’ estaven tips, i que havien decidit que ja n’ hi havia prou i que amb deu anys ja tocava menjat arròs li van dir que el provés que li agradaria . 
Ella no el va provar.  Aquell dia no va menjar arròs ni res mes . 
Els pares s’ havien proposat que la SOFIA provés l’arròs .  A l’hora de sopar. . . van fer una petita conversa i li van dir que si no provava l’arròs, no li donarien res  per dinar ni sopar .  Ella va dir que no i se’n va anar a dormir. Abans de dormia va pensar que si no provava l’arròs no podria esmorzar, ni dinar, ni sopar . . . EM MORIRÉ DE GANA!!!! -va pensar- provaré l’arròs. 
EL dia següent, a l’hora de dinar, va provar l’arròs. Al començament li va trobar un gust diferent però al final li va agradar.

NOM:ELISABETH

DATA:14/3/22

CURS:3r

Ucraïna3

Clica damunt el títol per veure les imatges

Ucraïna 2

Cliqueu el títol per veure les imatges.

PER UCRAÏNA.

Aquest divendres hem treballat una mica la guerra que hi ha a Ucraïna des de la vessant geogràfica i humana.
Hem començat situant en un mapa d’ Europa , Ucraïna ; les seves fronteres , les seves ciutats més importants, els límits…. Després hem parlat dels refugiats, les rutes que segueixen i els països del voltant que més n’ acullen.
Tot seguit hem pintat el mapa d’ Ucraïna amb els colors blau i groc i cada alumne hi ha escrit un desig de futur per a la gent.
Després del pati ,a la classe de Valors, els alumnes han fet una bandera ucraniana , amb cartolina bava i groga .Tot segut cadascú ha escrit un missatge als nens d’ allí i l’ hem enganxat sobre la bandera. El més petits, els de la llar, han posat la seva ma blanca de pintura damunt la bandera.
Hem penjat totes aquestes activitats a la reixa de l’ escola.

Dia de la dona2

Cliqueu damunt el títol per veure les imatges.

8 de maig

Avui a l’escola hem treballat el dia Internacional de les Dones. A l’escola de Cubells, hem investigat algunes professionals i grans dones que van fer històra a través dels seus treballs. D’aquestes hem investigat a Marie Curie, Frida Khalo, Valentina Tereshkova, Steffi Graff, Coco Channel entre altres. Posteriorment, hem dissenyat un mural on hi hem plasmat les produccions. Pel que fa a Llar i educació infantil hem treballat un conte de Raquel Diaz Reguera titulat Quan les nenes volen alt. Aquest, ens endinsa en el món dels grans somnis dels seus personatges. El conte tracta sobre unes nines que desitgen ser pilots, escriptores, músiques… El senyor SIVOLSPOTS, confecciona unes ales maquíssimes que els permetrà volar i aconseguir els seus somnis, però la banda dels NOHOACONSEGUIRASMAI es dedica constantment a ficar-les pedres dins les butxaques per tal d’evitar-ho. Això, malauradament, encara passa a la nostra societat i des de l’escola cultivem conscientment aquest aspecte. Actuem per tal de construir persones més crítiques i justes amb el món que ens envolta. Avui, és el Dia Internacional de la Dona, i cada 8 de març es commemora la lluita de les dones per la seva participació en la societat i el seu desenvolupament íntegre com a persona, en peus d’igualtat amb l’home.

NOMBRES ENTERS

NOMÉS 6È

Nombres enters 31
Nombres enters 53
Restes enters 106
Restes enters 112
Operac enters 114
Nombres enters 116
Op amb enters 140
Nombres enters 150
Op. amb enters 171
Op amb signes 160

———————————————————————————–

Conte de l’ arròs. Blau.

El CAMI D’UN GRA D’ARRÒS

Tot va començar ,va arribar el gener ,el pages va remoure la terra .Al cap d’un temps van camençar a regar els camps.
Després hi van sembrar l’arròs .Aquell any hi havia molta sequera i una gran part de l’arròs no va creixer be. El pages estava trist perqué aquell any no aniria be la collita.Quan va arribar l’estiu s’havia buidat tota l’aigua del camp .Al cap d’uns 30 dies va començar la collita ,quan va acabar el pages ,no se’n va adonar que s’havia deixar dos plantes plenes d’arròs.Com que era tant petita no el van veure.Les dues plantes estaven a la vora del camí .A la tarda , tot pasejant van passar una familia per alli, el nen va tirar una pilota i li va caure en aquell camp d’arraos .Quan va anar per agafar-la va veure les dos plantes sense collir ,va avisar als seus pares .Els seus pares per sort portaven una bosseta, de seguida van collir l’arròs en total mig quilo quan van arribar,a casa el van rentar.Un diumenge ,va vindre un tiet seu a dinar ,li agradava moltisim l’arròs s’havien quedat sense arròs I li van dir que farreen sopa de verdures.El nen anànt a buscar pa al rebost va pensar en aquell arròs que haviem collit el mes passat ,el va a buscar per tota arreu .
Al final el va trobar en un calaixet molt petit .Tothom es va posar molt content ,van fer arròs a la cubana i el seu tiet meravellat els hi va preguntar on l’havien comprat que estava bonisim.La mare li va dir que l’havia collit en Pol(el nen) .Desde llavors quan el pol va ser gran va voler treballar l’arros Montsia .

Blau 4t

Conte de l’arròs. Lismel

Hi havia una vegada, un noi que treballava en un restaurant especialitzat amb arròs.Aquell noi es deia Joan, tenia 30 anys i era un cuiner molt bo.Al restaurant sempre hi havia molta gent.Tenia molta feina.

Un dia quan en Joan estava a punt de cuinar va notar que li faltava alguna cosa.
-Ah, l’ arròs -va dir- l’arròs on l’ hauré posat ?
Va començar a buscar l’arròs per tot el restaurant ,però no el va trobar.El Joan estava molt preocupat perquè era un arròs molt bo del Delta de l’Ebre. S’havia gastat molts diners aquell any comprant arròs.
Va penjar cartells arreu per si algú en podia saber res i va avisar a la policia.
Dos dies més tard la policia va trobar al culpable.Resulta que un dels sacs que el lladre es va emportar estava foradat i la policia va seguir el rastre fins trobar el culpable .
Quan en Joan va saber qui era la va reconèixer. Era una noia que es deia Marta,també tenia un restaurant però no hi anava massa gent i com que tenia enveja d’ell li va robar l’arròs. En Joan es va posar molt content quan va trobar l’arròs i per fi va poder tornar a cuinar els plats d’arròs.
A la noia li van posar una multa però en Joan la va perdonar,la va contractar en el seu restaurant i la Marta li va agrair molt.A la fi van unir les seves idees i va tindre un restaurant més gran i es van fer amics per sempre.FI

LISMEL 6è

Conte de l’ arròs. Adrià

Hi havia una vegada una família de pagesos que cultivaven arròs. La família estava composta per la mare, el pare i el fill, vivien al Delta de l’ Ebre.
PIPIPIP 6:30 El Joan, el pare es desperta i va cap a la cuina a esmorzar.
Es prepara una torrada amb pa, oli i pernil salat. Som a la segona setmana de desembre.
7:15 El Joan va amb el cotxe cap a la granja. Té una Peugeot Rifter.
Quan arriba agafa el tractor, un Massey Fergusson 8372. Se’n va a passar el cultivador per preparar el camp per sembrar l’arròs.
9:30 El Carles, el fill, es desperta, esmorza i truca al seu pare. Li pregunta si pot anar amb ell, el pare diu que si.
Mesos més tard, Estiu.
Es hora de segar l’arròs.
6:00 En Joan es desperta i se’n va cap al cobert amb la furgoneta.
Agafa la cosetxadora i va cap al camp, la cosetxadora es una New Holland T644. El Pepe, el seu soci agafa el seu tractor i la carrossa. El tractor es un John Deere 8340 Premium i la carrossa es una Gili.
Comença la collita.
Quinze dies més tard…, un mati en Jaume va pujar a la cosetxadora, però quan la va engegar li va marcar una error el motor, van acudir a un mecànic de confiança i… Al cap d’unes hores el mecànic els va trucar i els va dir que no hi podia fer res, el motor estava trencat.
En Joan va trucar al Roc, un amic que tenia una cosetxadora, li va demanar si li podia acabar de cosetxar, en Roc va dir que si.
Vint dies després en Joan i el Pepe estaven trists perquè la cosetxadora ja no es podia arreglar.
Han acabat la campanya, però hauran de comprar una altra cosetxadora . Tots els diners que han guanyat durant tot l’any els hauran de gastar en una cosetxadora nova.

Adrià Trepat Pena 6è

Educoplay

EDUCOPLAY

Carnestoltes2

Carnestoltes1

Carnestoltes1

Dies de Carnestoltes

Si voleu veure les fotos de tots aquests dies de Carnestoltes cliqueu aquí .

Concurs de L’ ARRÒS MONTSIÀ.

Com cada any, aquest també fem els concurs de l’ arròs Montsià. Aquest any veurem un vídeo nou on s’ explica als alumnes , amb paraules no tant tècniques, el camí que segueix l’ arròs des de que es sembra fins que el podem comprar a la botiga.
Una vegada vist el vídeo, els alumnes fan un text on cal que apareguin , en forma de conte, algun dels aprenentatges que han aconseguit. Els alumnes també expliquen una recepta on l’ arròs cal que sigui el protagonista.
la Càmera Arrossera del Montsià regala als nens una capsa de 250 grams d’ arròs i un imant. En cas de que algun dels seus escrits fos premiat l’ alumne guanyaria un cap de setmana al Delta de l’ Ebre.

Judici al Rei Carnestoltes. Segona part.

CARNESTOLTES.- Bona tarda a tots . Espero Sr. Jutge, que hagi estat molt bé en aquest poble . Jo en aquesta escola m’ hi he trobat molt bé i no em desagradaria poder tornar un altre any si puc. He estat molt content d’ estar a la classe dels grans. He après moltes coses :anglès, suma , resta, multiplicació i divisió de nombres decimals ,……He après molt ! He vist que algun alumne que no hi ha manera de millorar la lletra.

JUTGE.- A veure Sr CARMEL ? Hauria d’ anar una mica més de pressa o m’ hauré de quedar en aquest poble un dia més ! Vagi per feina !

CARNESTOLTES.-Perdoni…I a la classe dels petits també m’ hi he trobat molt bé ! Aquestes nenes tant boniques que hi ha les trobaré a faltar ! M’ agradaria que conti nuessin així de treballadores. M’ han agradat molt els contes del matí i les cançons que m’ heu cantat . Sr Jutge, em sembla que alguns dies a l’ any, després de l’ any que estem passant , és important que a l’ escola hi hagi alegria. L’ alegria també pot acompanyar l’ aprenentatge.

JUTGE.- Molt bé Sr Carmel ,una vegada escoltat , hauré de decidir què fer amb vostè . Hauria de donar la paraula al Fiscal ,però com que ha parlat més del compte , li dono la paraula a vostè . Què ens ha de dir per acabar ?

CARNESTOLTES.- Anteriorment ja m’ he defensat . Ara m’ agradaria acomiadar-me dels nens i de les nenes de l’ escola i també dels i de les mestres. Començarem per queta nena de 6è que és molt treballadora i que sembla haver superat el problema de les divisions i està en vies de millorar la resolució de problemes de la que el mestre està molt content. També és una excel•lent dibuixant . I ara passem a aquest senyor, mig mecànic, mig pagès- ara sembla que la part pagesa va a més- al que el mestre té una gran aprecia ja que és molt simpàtic , però que no hi ha manera de millorar la lletra i avui m’ ha semblat detectar un problema d’ aproximació…….Em sembla que el mestre està a punt de fer-li una recepta de cal•ligrafia. I ara passem a la nena de quart de la qual el mestre està molt content perquè aprèn molt i gaudeix aprenent .I que ens direm d’ aquest esmolet que es passa l’ hora del patí plegant euros i que no hi ha manera de seure. Em sembla que caldrà fer un segrest de cadira . Per altra banda sembla que aprèn força i s’ esforça quan cal. Voldria dir que…..
JUTGE.-Pari Sr Carmel!! Ho és més breu o l’ hauré de condemnar sense més. Acabi !!
CARNESTOLTES.- Perdoni Sr Jutge. Acabo. I al mestre li hauré de receptar una mica de paciència, encara que aquest curs no en necessita tant com el passat. Passo seguidament a la classe dels petits . M’agradaria acomiadar-me de cadascuna de vosaltres i d’ aquest senyoret de cabells arrissadets i que em sembla que li faig una mica de por. No l’ havia vist fins avui. Què has estat de viatge noiet ? . Veig que ja vol llegir, això m’ agrada…. També dir-vos a cadascuna allò que m’agrada i desitjo de vosaltres. A la senyoreta Marina que m’agrada molt aquesta disfressa dir-li que veig que li agrada molt escriure i llegir i que continuï així. A la Maka que continuï amb la seva cal•ligrafia amb l’objectiu de millorar la seva escriptura! I a veure si ens aprenem el 12, 13,14,15,….i els animals Això sí! Ha de millorar de no manar tant . A la senyoreta Chloé que es molt simpàtica i dibuixa molt bé i ja comença a llegir, jo el Carnestoltes li recomano que continuï així .L ‘ Ona , amb aquests ulls tant rodonets i bonics aquest any treballa molt millor i ja seu bé a la cadira I per últim a la germana de les nenes de l’altra classe … he vist que ja comença a escriure i a llegir poquet a poquet. Avui ha treballat força!
I que en direm d’ aquest tant simpàtic que canta tant bé i li agrada venir a treballar a la classe dels de infantil, i que em sembla que es diu Biel, ja es pot preparar perquè l’ any que ve haurà de canviar de classe. Ah, i aquest que no para quiet i que sembla les bombolles de la coca-cola caldrà posar-lo ràpid a dormir perquè em sembla que ja comença a estar sense gasolina. I aquest tant rosset i bonic., que em sembla que es diu Rojan em sembla que som més amics perquè el primer dia que em va veure es va posar trist. I què en direm d’ aquesta petitoneta tant xerraire. Espero que poquet a poquet comenci a caminar, eh que sí Ona ? Ah però si en falñta una… com es diu ? . Em sembla que es diu âneu i que m’ ha enviat una foto disfressadeta de casa. Doncs, molt records petitoneta.
JUTGE.- Molt bé Sr Carmel . No ho tinc molt clar però com que he de seguir la tradició el condemno a la foguera . Va ràpid, a veure si canvio de parer i el deixo marxar cap al seu país. Un moment….si plou o fa vent el deixaré marxar o quedar-se uns dies més a l’ escola. A veure… Jo me’n vaig. Fins l’ any que ve nois i noies !

Cubells, 3 de febrer , vull dir de març de l’ any 22 després del segon mil•lenni. I a veure si plou….

Go to Top