JUDICI AL REI CARNESTOLTES

JUTGE : Bona tarda a tothom ! M’ he desplaçat a aquest bonic poble situat en un turonet on es contemplen unes vistes molt boniques de la plana al sud i la muntanya al nord i al nord-est . No havia estat mai per aquestes contrades i he de dir que el famós Ponent té el seu encant . Jo sóc de Martinet un poblet que hi ha a la Cerdanya i no estic massa acostumat a la boira que diu que teniu aquí. Però avui ja veig que fa un dia esplèndid. Bé anem al què anàvem. Jo em dedico una part de l’ any a jutjar els diversos Carnestoltes de Catalunya. Precisament demà baixo cap a les Terres de l’ Ebre a jutjar un Carnestoltes a Tortosa.
Bé dons anem a l’ assumpte .Digui senyor fiscal.

FISCAL ( Encara no ha arribat )

ADVOCAT: Venint cap aquí m’ ha semblat sentir que hi ha hagut una intoxicació alimentària en un restaurant d’ Artesa. Algú ha comentat que hi havia un senyor molt ben vestit que l’ han tingut de portar al Cap perquè tenia una gran diarrea i que no li podien parar…Probablement necessitaria un parell de dies per refer-se.

JUTGE. Si no hi ha acusació no podem pas jutjar el Carnestoltes. Deixarem que el fiscal es posi bo i ja veurem. I si dimarts he de tornar, doncs tornaré, ja que m’ ha agradat el poble.
Bona tarda a tothom i fins el proper dia. Podeu anar a berenar jo vaig a fer un tallat amb llet calenta.
BONA FESTA!