Archive for 20 febrer 2018
Judici al Carnestoltes 3ª i última part
Tercera part
FISCAL.- Escolti senyor jutge em sembla que vostè s’ ha posat d’ acord amb el Carnestoltes i…
JUTGE.- Però què s’ ha pensat vostè . L’ expulso de la sala i li prohibeixo tornar a interrompre i a parlar sense permís o sinó a la foguera li tirarem a vostè !!! Què s’ ha pensat mal educat ! No sap que la gent no parla quan un altre està parlant ? Oi que no ho feu nens i nenes ?
Bé doncs senyor Carnestoltes, he de reconèixer que em cau molt bé i que estic a punt de declarar-lo no culpable. Així que , digui el que vol dir de més .
CARNESTOLTES.- Jo , només em volia acomiadar d’ aquestes nenes tant petites i que m’ estimen molt , de la Marina que és molt bona amiga meva de la Maka que em dona petonets ,de la Cloé i també de la Maria que no me’n fa tant cas però…bé..
Ah! I em faltava acomiadar-me del mestres. Començarem pel director…. NO, no …primer per les senyoretes… que on hi ha una senyoreta fan festeta. A la senyoreta Imma cada dia li fan un regalet ja que les més petitones li donen un petonet . I de la senyoreta Soledat que sovint puja al terrat ensenya als d’ infantil ,segon i primer que és el que per aprendre cal fer .
Bé , i ara toca al senyor mestre ;al que li aconsello que continuï tenint molta paciència amb alguns que els costa saber que és la prudència …i voltes al pati als que portin la moto o el cotxe engegat dins la classe. I JA HE ACABAT !!!!
JUTGE.-Per fi !!! Em sembla que hauré d’ anar a dinar al restaurant. JA N’ HI HA PROU SENYOR CARNESTOLTES ! CALLI !
Una vegada escoltat el senyor Carnestoltes i reconeixent que m’ ha caigut molt bé ,però aquí en aquestes terres mana la tradició i aquesta diu que si no plou ni fa vent cal llançar-lo a la foguera ! Així que som-hi ! Jo marxo que m’ arribaran al crostó !
( El jutge marxa, el fiscal ja fa estona que ha marxat perquè tenia por que el tiressin, a ell també ,a la foguera i els nens agafen el Carnestoltes i el van a cremar )
Judici al Carnestoltes 2ª part
Segona part
JUTGE.-Bé senyor fiscal , ja n’ hi ha prou ! Ara toca al senyor Carnestoltes dir-hi la seva i defensar-se d’ aquestes acusacions que no tenen massa fonament
CARNESTOLTES.- Només donar-li les gràcies senyor jutge per la seva amabilitat i comentar als alumnes que han vingut molt bonics amb corbata però m’ ha semblat que algun no portava el nus ben fet, així que a veure si n’ aprenen . Que us ajudi el pare o la mare o qui sigui .
JJUTGE.- Bé senyor Carnestoltes vagi acabant que se m’ acaba la jornada i m’ espera la meva dona per dinar . I si no arribo a l’ hora a mi també m’ acusaran. Té quelcom més a dir ??
CARNESTOLTES.- Bé jo només acomiadar-me dels nens i dels mestres Bé, pels alumnes i pels mestres el següent : per l’ Ainhoa , que quan treballa ho fa força bé i és força simpàtica, li cal sovint mossegar-se la llengua i callar que com diuen “ En boca cerrada ………I sort l’ any que ve !!!!
Pel Guifré , que trobo que ha millorat i treballa més, li cal millorar una mica l’ ortografia ( MAJÚSCULA A L’ INICI…però aquest any em sembla que el mestre n’ està molt content . També ho podríem aplicar el del treball al Joel ja que continua treballant però la lletra encara no va millorant i pel segon trimestre, les notes s’ aniran descontant…….. ah! i ja veig que deixem més sovint el cotxe al carrer. Bé així bé però no et deixis les claus posades .
Un altre que entra amb el motor engegat cada matí, és aquest noi que es diu Adelí . Em sembla que el mestre ja està cansat de tanta contaminació atmosfèrica…
Senyor mestre ,si engega molt sovint el motor li pot receptar unes quantes voltetes pel pati i així podrem respirar bé dins la classe.
Aquests dies que he estat a l’ escola m’ ha semblat que s’ ha posat al dia de les correccions , però això del sector primari…que no n’ hi h a a Romania….però bé que continuï treballant ja que sembla que finalment ha après a fer divisions de dues xifres
I de l’ Ainoa sense h què en direm ? Doncs que de treball i de divisions molt bé i d’ interès també , però que ens cal millorar en la lletra i també en preocupar-nos de cadascú i no tant dels altres , ah i això també se li podria aplicar a l’ Ainhoa amb h ( jo no ho faig dirà, però sí …)…i potser a algun altre ….
I de l’ Hug que n’ hem de dir . Hauria de venir cada matí amb la bateria carregada ( no la del cotxe) i de tant en tant una camamilla perquè no para quiet i fins hi tot la seva cadira i jo mateix ,comencem a tenir estrès. Quan treballa ho fa bé però caldria millorar i molt la lletra i la presentació . Espero que l’ any que ve quan torni un altre Carnestoltes hagi millorat molt….i escriure i llegir,llegir,llegir….Ah ! i a futbol és juga amb la pilota no amb la cama del company !
JUTGE.- Bé senyor Carnestoltes acabi home o jo hauré de dormir avui al carrer !
CARNESTOLRES.- Acabo ja , ara els alumnes de l’ altra classe que quan hi he estat a uns més que altres he vist concentrats . L’ Adrià he observat que a vegades està empanat i només es desperta si algun cotxet passa pel carreret. Però quan treballa i s’ esforça la senyoreta està més contenteta .
I l’ altre Adrià de la France he vist que és molt treballador, llegeix molt bé …però sembla que té un coixí de punxes sota el culet que li fa ballar la cama a pleret . Continua treballant així i un gotet de camamilla cada matí .
I de l’ Esteve que en direm … doncs que va fent encara que una mica lent , però em sembla que la mestra n’ està molt contenta. AH! i els dilluns no es pot faltar sinó molta feina tindràs per treballar .
L’ escola li agrada molt a l’ Adelina i en gaudeix cosa fina . Li agrada molt treballar però també xerrar . A vegades cal tancar la radio o la senyoreta quedarà mig atabalada.
I del Miquel, aquest noi tant simpàtic que en diré, doncs que molt s’ esforça i que cal continuar treballant i seuré bé o també haurem de començar a beure una mica de camamilla .
I de la Tina, aquesta noieta que sempre treballa i està molt atenta i a l’ escola ve molt contenta . Espero com a Rei Carnestoltes que l’ any que ve també continuïs així i la senyoreta tindràs contenta cada matí .
JUTGE.-Bé, ja n’ hi ha prou que s’ ha pensat que tenim tot el dia ? On ha après aquets rodolins que fa anar . Em sembla que vostè també ha aprofitat aquests dies que li hem regalat i…..
Judici al Carnestoltes 1ª part
Finalment avui, dia 20 de febrer de l’any 18 després del segon mil·lenni hem fet el judici al Carnestoltes que ha voltat per l’ escola una setmana més de l’ acostumat . I avui , amb plena Quaresma, finalment l’ hem jutjat . Alguns alumnes demanaven el judici des de ja feia dies però n’ hi havia algun que li havia agafat afecte .
Aquí hi teniu la primera part del judici .
JUDICI AL REI CARNESTOLTES
Cubells a 20 de febrer de 2018
JUTGE.- Bona tarda a tothom, ens reunit aquí per a jutjar un senyor que ha aparegut al poble i sembla que ha portat un ambient de força festa i felicitat. Aleshores no sé massa bé perquè l’ hem de jutjar , més aviat sembla que l’ hauríem de felicitar, en fi ……………………
FISCAL .- Bona tarda , com és possible , senyor jutge que tingui algun dubte que s’ ha de jutjar aquest senyor. És clar que cal fer-ho . He observat que el mestre té més problemes dels normals amb algun alumne i alumna que sembla que la cadira li cremi al cul . …
JUTGE.- Però , com gosa interrompre’m ! Què s’ ha pensat !! Ara donaré la paraula, primer, al Sr. Carnestoltes .Vol dir alguna cosa abans el fiscal no el comenci a acusar senyor Carnestoltes ??
CARNESTOLTES .- Bona tarda nois i noies, em pensava que el senyor fiscal no em deixaria ni obrir la boca . Així que penso que és bo que els nens de les escoles passin uns dies una mica més divertits però sense deixar de treballar i ………
FISCAL .També n’ hi ha un que no para quiet amb la cadira , motoritzat…..i perquè no té res més a moure…………
JUTGE .- Calli senyor fiscal ,, no li he donat la paraula , no el vull tornar a avisar , si el torno a avisar el posaré una estona de peus i sense cadira com a càstig. Què són aquest mals modals. Faci el favor de seure i callar mentre no se li demani una altra vegada la paraula . Així que digui, digui senyor Carnestoltes, què estava explicant ?
CARNESTOLTES.- Doncs que per uns dies amb una mica més d’ alegria no passa res que ja hem de treballar més durant l’ any . I a més senyor fiscal ha d’ entendre que avui els alumnes estan una mica nerviosos perquè aquesta tarda fem el judici .
JUTGE .- Molt bé senyor Carnestoltes jo també estic amb vostè .A veure senyor fiscal , digui de que s’ acusa a aquest senyor .
FISCAL .- Puc parlar ? Bé doncs . Jo com a fiscal, acuso al senyor Carnestoltes de portar la disbauxa a l’ escola . Què s’ ha pensat fer venir nens i nenes amb barret i amb un mitjó de cada mena , que és pensa que l’ escola és un circ? . Encara que de vegades em penso que sí , perquè hi ha alguns alumnes que més que alumnes semblen contorsionistes de circ, n’hi ha que no paren quiets ni a la de tres i … El dia de la corbata encara pot passar .
Per acabar acuso , al senyor Carnestoltes de tots els fets esmentats i espero que el senyor jutge dicti sentència .
Comentaris