Premià de Mar, també va ser romà!

Som alumnes de Llatí de 4t i no sabíem que el nostre poble, Premià de Mar, va ser en època dels romans la propietat d’un romà ben ric! Segurament de nom Primilianus i que vora el mar convidava en un pavelló de rebre els seus amics a parlar, menjar, beure i també prendre banys en els seus balnea de planta octagonal. Després amb la crisi econòmica, es van reautilitzar fins que es van abandonar i les sorres de les rieres els van tapar fins que quan vàrem néixer nosaltres es va evitar la seva destrucció a mans d’excavadores i ara podem contemplar al Museu Romà de Premià a l’espera de la seva museïtzació.

La nostra magistra Lida ens hi va portar el proppassat 26 d’abril i aquí en teniu un petit vídeo fet per mi i les opinions dels companys en el Padlet obert ad hoc:

[youtube]https://youtu.be/6fz-VSUMafo[/youtube]

Made with Padlet

Alba Moreno
Alumna de Llatí de 4t optativa 2

Etiquetes:, ,

1 comentari

1. Margalida Capellà Soler 15 maig 2017 - 9:11 Contesta

M’alegra saber, discipuli discipulaeque, que us va agradar conèixer el passat romà del vostre poble. Quina meravella devia ser en època romana, sense cases, sense cotxes, sense carretera, sense vies de tren, … ! Una meravella digna de ser contemplada entre la blavor de la mar mediterrània i la verdor de les vinyes i la Serralada Litoral! Preserveu i estimeu el passat romà de Premià de Mar!