Hem tingut el plaer de rebre la visita d’alguns animals de la Granja Neri: un poni, dues ovelles, una ànega i un conill. Els infants han pogut tocar, observar, sentir i gaudir de la seva companyia. Alguns nens i nenes no han volgut apropar-se gaire, però la majoria s’ho han passat d’allò més bé. Tot seguit us deixem algunes imatges.
JOC LLIURE A LES ESTANCES
JOC HEURÍSTIC I1
El joc heurístic està pensat per al moment en què l’infant comença a caminar i a descobrir de forma autònoma, ja a peu, tot el que l’envolta. Dels 12 als 24 mesos és una etapa marcada per la curiositat i l’exploració. El joc heurístic dona peu a explorar amb total llibertat una gran varietat d’objectes que no tenen la forma habitual de la joguina per acompanyar en les ganes de descobrir. Us deixem un recull d’imatges.
EL CARNAVAL
Dediquem unes setmanes a descobrir el Carnaval. Hem presentat el Rei Carnestoltes i alguns elements d’aquesta festa: confeti i disfresses. Tot seguit us deixem algunes imatges.
En una altra sessió els infants han pogut experimentar a l’entrada de la Llar amb confeti, serpentines, pots, caixes… Us deixem un recull de fotos.
Pintem sobre paper de color taronja amb ceres, confeti , serpentines, papers de colors
Infants de I1 i I2
TALLER DE MÚSICA AMB FAMÍLIES
MÉS SALA DE LA FOSCOR…
Els infants han pintat lliurement amb colors fluorescents. Pintura, que aparentment, era com la que utilitzem sempre a les sessions de llenguatge plàstic, però que en el moment d’entrar a la sala de la foscor, ha resultat ser màgica: brillava!!! Els infants s’han adonat que els dits i la bata, tacats de pintura fluorescent, brillaven a la foscor.
En una altra sessió, els infants d’I2 han pintat amb tempera blanca sobre paper de film. Aquest color brilla de forma especial amb la llum ultraviolada.
I en una altra sessió, els infants han jugat amb les llanternes. Hem projectat les seves siluetes sobre paper negre, i les hem dibuixat. A l’entrada de la Llar hem proposat un joc a les famílies: Saps qui sóc?. Els pares i mares han d’identificar la silueta del seu fill/a.
SALA DE LA FOSCOR
QUI ÉS PABLO PICASSO?
El dia 8 d’abril de 2023 es celebra el cinquanta aniversari de la mort de l’artista Pablo Picasso. Per aquesta raó s’organitzen exposicions amb les seves obres arreu del món. Nosaltres, a la Llar, dediquem unes setmanes per conèixer algunes de les creacions de l’artista.
Després de la projecció d’obres d’art del Picasso, i observar amb la facilitat que dibuixa. Els infants han pogut imitar-lo amb pintura negra en superfície gran de paper blanc. Sou uns artistes! Tot seguit us deixem algunes imatges.
CONTE: ATRAPEM EL MONSTRE
Aquest mes de gener el dediquem a descobrir la llum i la foscor, fent servir diferents recursos i materials. Com és habitual a la nostra Llar, presentem les temàtiques amb un conte. En aquest cas, es tracta d’“Atrapem el Monstre”. Història que podeu trobar a la taula de contes, a l’entrada de la Llar. I que podeu veure, tot seguir, si cliqueu sota. També trobareu algunes imatges del moment de l’explicació amb els infants.
Representació del conte per alguns infants de la Llar.
MOMENTS DE JOC AL PATI
PRIMERS DIES DE LLAR
TALLER DE MÚSICA
El dimarts 31 de gener, l’especialista de música farà una sessió oberta a les famílies. Podran venir com a màxim dos acompanyants per infant. Per qüestions organitzatives, us demanem què confirmeu l’assistència a les educadores o a la directora. L’experiència és única i val la pena que us animeu a venir.
VISITA DE LA GRANJA NERI
BÚSTIA PER A LES FAMÍLIES
Tal i com podeu observar a l’entrada de la Llar, hem habilitat una bústia per a les famílies. Amb l’objectiu de crear un espai on pogueu donar a conéixer les vostres opinions, idees, queixes, suggeriments. Sempre pensant de forma constructiva, en com podem millorar entre tots i totes la Llim La Taronja.
PSICOMOTRICITAT I2
BON NADAL 2022
PARC DE NADAL
VISITA DEL PATGE REIAL
FESTA DEL TIÓ
El dimarts 20 a la tarda vam celebrar la Festa del Tió amb totes les famílies. En primer lloc, vam fer cagar el Tió, que estava ple de regalets per als nens i nenes de la Llar. Més tard, vam sortir a berenar melindros i xocolata al pati. I vam acabar amb el sorteig de la cistella de Nadal de l’AMPA. Us deixem un recull d’imatges, que esperem us agradin.
DECOREM L’ARBRE
PROPOSTES DE NADAL
FESTA DEL TIÓ
ARRIBADA DEL TIÓ!
Aquesta setmana hem trobat el Tió al pati de la LLar. Tenia molt de fred i gana. Així que l’hem convidat a passar dins, l’hem cobert amb una manta i li hem donat un plat ple de mandarines. En els propers dies, podeu col·laborar tot portant menjar per al Tió, que segurament ens compensarà amb una bona cagarada!!
Hem trobat al Tió al nostre pati.
CENTRE SUPORT A PERSONES AMB AUTISME
ACTIVITATS DE NADAL
MOMENTS DE JOC AL PATI
PROPOSTES DE NADAL
Els dilluns, dia que dediquem a la conversa, hem tractat la temàtica del Nadal. I asseguts en rotllana, hem parlat dels elements propis d’aquestes festes, com poden ser: arbre de nadal, Tió, les nadales, etc.
Una altra proposta és la d’experimentar de forma lliure, amb boles, escumilló i altres elements contenidors. Tot segui us deixem algunes imatges.
PROPOSTES A LES ESTANCES
LAND ART: CONEIXEM EL DIETMAR VOORWORLD
Dietmar Voorwold és un artista alemany que resideix a Escòcia. És autor de peces úniques i efímeres de Land Art. Les seves creacions están realitzades amb branques, pedres, fulles i d’altres materials naturals els quals organitza en formes geomètriques molt senzilles (cargols, cercles, figures humanes, fileres…).
Realment té una obra molt apropiada per treballar amb els infants de la LLar. Vam fer coincidir la presentació d’aquest autor i la seva obra, amb la unitat de La Tardor, ja que el vam considerar complemetari i enriquidor al treball d’experimentació de fulles, pinyes i d’altres elements naturals… que ja estavem portant a terme. Tot seguit teniu un recull de fotografíes.
EXPERIMENTACIÓ AMB PINTURA I1
La setmana passada vam oferir la següent proposta de llenguatge plàstic als infants d’1-2: manipulem pintura sense embrutar-nos.
La majoria dels infants d’aquest grup no han tocat la pintura líquida. I acostumen a rebutjar-la per què no els hi resulta una experiència agradable. Hem optat per presentar la pintura, i experimentar les seves propietats, a través d’un plàstic . Us deixem algunes imatges.
SESSIÓ MÚSICA I2
L’Alba, especialista de música, ens acompanya els dijous, de forma quinzenal. Les sessions de música amb l’Alba, només les realitzen els infants d’I2, a l’entrada de la Llar. En aquestes imatges podeu observar algunes de les dinàmiques i propostes que realitza. L’Alba també assessora l’equip d’educadores en quant a llenguatge musical.
SESSIONS DE PSICOMOTRICITAT
Tal i com ja sabeu, aquestes primeres sessions de psicomotricitat no les fem amb grup heterogeni. Si no que, els dijous els nens i nenes d’I1 van a la sala de psicomotricitat; mentre que els divendres van els nens i nenes d’I2. Les habilitats i necessitats motrius dels dos grups d’infants són tan diferents, que preferím respectar aquests moments maduratius, tot oferint espais i materials apropiats per a cada edat.
Tal i com podeu apreciar a les imatges, les rutines a cada grup no són les mateixes. Mentre a I1 no apareixen les fases i rituals d’una sessió psicomotriu; a I2 introduím hàbits i rutines, que proporcionen seguretat i confiança als nens i nenes.
Sessió de Psicomotricitat I2
Sessió de Psicomotricitat I1
PINTURA AMB FRUITES DE TARDOR
Els infants del grup d’I2 ha pogut estampar i pintar, lliurement, amb algunes fruites de la Tardor: taronjes, mandarines, pomes,etc. També hem posat a l’abast pinzells, per aquells nens i nenes que no han volgut pintar amb fruites. Els nens i nenes s’han adonat del següent:
-que les produccions finals, resultat de les estampacions, no són les mateixes.
-que la pintura rellisca sobre la pell de les fruites.
-i que pintar amb les fruites amb peciol és més fàcil.
Tot seguit us deixem un recull d’imatges, que esperem us agradi!
PROPOSTES D’EXPERIMENTACIÓ GRUP I1
Aquestes setmanes, les propostes que oferim als infants acostumen a estar vinculades amb la Tardor. Tot seguit, podeu veure imatges corresponents a dues sessions diferents:
1. Experimentació amb papers.
2. Experimentació amb elements de la Tardor.
Els infants han gaudit de les dues propostes, tal i com podeu comprovar al recull d’imatges.
COLLAGE AMB PAPERS
Avui els infants han experimentat una nova tècnica plàstica: el collage. En primer lloc els nens i nenes han pogut observar papers de diferents textures, colors i tamanys a l’entrada de la Llar. Per més tard, deixar anar la creativitat, i confeccionar una petita obra d’art. Us deixem unes imatges del moment.
LECTURA DE SOMNIS
ELS HÀBITS
Els hàbits són rutines diàries que ajuden als nens/es a estructurar-se, orientar-se i a créixer. L’adquisició dels diferents hàbits els permet ser més autònoms, fa possible que tinguin una bona convivència amb els altres i són necessaris en l’adquisició de nous aprenentatges.
Els hàbits s’han de treballar de la mateixa forma a casa i a la Llar d’Infants, per esdevenir més efectius. A mida que els nens/es van assolint els diferents hàbits se senten més segurs, tranquils, equilibrats i amb ganes d’aprendre. Observar els seus petits progressos dia a dia i saber valorar-los és per a ells/es una motivació important i necessària per continuar avançant.
HÀBITS D’ALIMENTACIÓ
HÀBIT D’HIGIENE I DESCANS
REUNIÓ DE FAMÍLIES
LA TARDOR
Aquests dies estem descobrint la Tardor a la Llar. En primer lloc, volem agrair la vostra col.laboració, portant fruites i elements propis d’aquesta época de l’any. Seguidament podeu veure unes imatges de les propostes presentades als infants: presentant i experimentant amb materials, tals com garrofes, fulles, pinyes, etc.
PROPOSTES EN FAMÍLIA
Us enviem informació de dierents propostes que tenen lloc a la ciutat de Tarragona, que estan pensades per compartir i dur a terme en família.
Totes dues són molt recomanables. Tant els tallers de ciènces dels dissabtes, on es faran propostes diferents des de novembre fins al mes de juny. Com l’espai nadó dels divendres al matí i l’espai familiar, dels dijous a la tarda.
Si teniu qualsevol dubte, podeu preguntar a la directora de la Llar.