Aquesta setmana els infants de la Llar han pogut estampar i dibuixar amb les següents fruites: mandarines, taronges i llimones. Han disposat d’una superfície gran de paper i pintura tèmpera de diferents colors. Tot seguit us deixem algunes imatges.
SUC DE TARONJA
El grup d’Infantil 1 ha fet suc de taronja, amb una espremedora elèctrica i espremedores manuals de fusta. Els nens i nenes han begut el suc de les taronges i també han menjat algun trocet d’aquesta fruita. Tot seguit us deixem algunes imatges.
Els infants de I2 també han fet sucs de Taronja i llimona.
COLLITA DE PASTANAGUES
Aquesta setmana, els infants de la Llar han collit les pastanagues de l’hort. Ha estat molt emocionant treure aquest tubercle de la terra. No totes eren iguals, n’hi havien de grans i de petites, però totes de color taronja i plenes de terra. També hem aprofitat per regar una mica la resta de cultiu: les fabes, les cebes, les maduixes i els enciams.
PINTURA AMB ESPÈCIES
PSICOMOTRICITAT I1
- Els més petits de la Llar ja conèixen les rutines de cada dijous al matí, dia què van a la sala de psicomotricitat a experimentar amb el propi cos i a gaudir del propi moviment i de les habilitats motrius. Aquest activitat està plena de rituals que estructuren la sessió. I, tal i com podeu veure a les imatges, el grup d’Infantil 1 ja els coneix.
EXPERIMENTACIÓ AMB ALIMENTS
- El grup d’Infantil 1 ha gaudit d’una sessió de joc heurístic amb aliments, com són les llimones i les aranges. Fruites que podien combinar amb alares elements, amb els quals ja estan familiaritzats: tubs, pots contenidors o caixes de fusta.
En una altra sessió, el mateix grup d’Infantil 1 ha pogut manipular, olorar, tastar,… les llimones i les aranges. Us deixem un recull d’imatges d’aquest moment, que esperem us agradin.
ELS ALIMENTS
Aquest mes de març el dediquem a descobrir i conèixer una mica més els aliments més quotidians. Hem iniciat aquest treball amb l’explicació del conte “De què fa gust la Lluna?” . Tal i com podeu comprovar a les imatges, la mateixa història és explicada i representada amb diferents recursos: titelles, caretes, suport del llibre, etc
Tot seguit us deixem el conte, per què el conegueu, el pugueu mirar a casa tranquil·lament, i explicar-lo també als vostres fills i filles.
ESTONES DE LLENGUATGE VERBAL
Podeu veure el el grup d’Infantil 1, dedicant una minuts a cantar cançons i a mirar contes en rotllana. Aquestes breus estones, permeten als infants practicar l’atenció, la comprensió, la producció de sons, el torn de paraula i les normes de conversa en gran grup. Hàbits necessaris per la vida quotidiana.
ELS HÀBITS A LA LLAR
Amb aquest recull d’imatges, voldriem destacar la importància dels hàbits en la Llar d’Infants. En aquestes edats resulta imprescindible l’assoliment d’hàbits d’higiene, d’alimentació, de descans, d’ordre, de socialització… facilitant, així, l’adquisició d’autonomia, necessària per al desenvolupament òptim dels infants. Els hàbits els ajuden a: guanyar independència respecte l’adult, estructurar la jornada i assolir seguretat i control de les accions.
PLANTADA D’ARBRES
JOC AL PATI
GRUPS INTERACTIUS
- El grup d’infants d’I2 han iniciat, en aquest mes de febrer, una actuació educativa d’éxit, propia de Comunitats d’Aprenentatge: els grups interactius. Els grups interactius són una forma d’organització d’aula on trobem grups reduïts d’alumnat agrupats de forma heterogènia tant per nivells d’aprenentatge, cultura, gènere, etc. Cada grup compta amb la presència d’un adult referent que pot ser el mestre o mestra, familiars, o altres voluntaris. La participació de les i els voluntaris a l’aula facilita l’aprenentatge i augmenta la motivació dels nens i nenes per l’aprenentage, creant un bon clima de treball.
Els grups interactius són grups on s’estableixen relacions entre ells i formen part del grup per mitjà al diàleg igualitari. Així doncs, l’aprenentatge dels alumnes depèn cada vegada més del conjunt de les seves interaccions i no només de les interaccions que es produeixen a l’aula tradicional. Tots els nens i nenes del grup treballen alhora sobre la mateixa tasca. La tasca del voluntariat i del professorat és imprescindible en aquella estona i tant el professorat com els voluntaris mantenen unes altes expectatives cap als alumnes.
Volem aprofitar per agraïr la col.laboració de l’Horacio i la Maria, un papà i una mamá de la Llar. Tot seguit us deixem algunes imatges de la primera sessió.
EXPERIMENTACIÓ AMB FARINA I AIGUA
El grup d’I2 ha pogut gaudir d’una sessió d’experimentació amb farina. En un inici, els infants tenien a l’abast diferents materials contenidors, culleres,coladors,…per tal d’indagar i descobrir les propietats de la farina, i alhora fer accions com ara: trasvessar, omplir, buidar, tamisar,… Passats una minuts, vam introduir un segon element: l’aigua. Els infants van adonar-se que la farina en contacte amb l’aigua s’enganxa als dits, i la seva manipulació no resulta tan agradable. Us deixem algunes imatges.
ESCOLA DE FAMÍLIES: LLENGUATGE VERBAL
Un dels somnis triats, per a dur a terme aquest curs 22-23, va ser fer una escola de famílies, per poder parlar sobre diferents qüestions d’interés. Al primer trimestre us vam demanar un llistat dels temes que voldrieu tractar a les trobades de mares i pares. Un d’ells va ser el LLENGUTAGE VERBAL. Per aquest motiu el divendres 10 de març, a les 9,30h farem la primera tertúlia sobre llenguatge. Podreu compartir experiències i resoldre dubtes sobre el tema. Esperem la vostra participació.

PROPOSTA DE JOC I1
XERRADA PREINSCRIPCIÓ I3
CONTE PLA EDUCATIU D’ENTORN
Aquest curs 22-23, el Pla Educatiu d’Entorn, dins del Projecte “Lliga el conte i passa’l”, ens proposa descobrir i gaudir del conte “l’ovelleta que va venir a sopar”. A la Llar, l’hem adaptat a l’edat dels nostres infants, que han estat capaços de fer una petita representació de la història. Tot seguit us deixem el conte i un recull d’imatges.
Hem explicat aquest conte en diverses ocasions, i fent servir diferents recursos: titelles, llibre i disfresses. D’aquesta forma els infants van interioritzant millor la història.
Dimecres 22 de febrer els infants d’i2 han gaudit de la sortida al Centre Cívic de Torreforta. Allà ens esperava l’Agust, un gran contacontes que els hi ha explicat “L’ovelleta que va venir a sopar”, i també han disposat d’una estoneta de joc a la ludoteca. Us deixem algunes imatges i vídeos.
FESTA DE CARNAVAL
XERRADA PER A LES FAMÍLIES I2
El dimecres 15 de febrer, a les 15,15h, l’OME organitza una xerrada destinada a les famílies dels infants d’i2, que han de formalitzar la preinscripció i matrícula pel proper curs. Hi ha l’opció d’assistir de forma presencial o participar per streming.
El fet de triar escola és una una decisió molt important. Tota la informació que pogueu rebre en aquest sentit, heu d’aprofitar-la. Us animem a participar!

VISITA DE LA GRANJA NERI
Hem tingut el plaer de rebre la visita d’alguns animals de la Granja Neri: un poni, dues ovelles, una ànega i un conill. Els infants han pogut tocar, observar, sentir i gaudir de la seva companyia. Alguns nens i nenes no han volgut apropar-se gaire, però la majoria s’ho han passat d’allò més bé. Tot seguit us deixem algunes imatges.
JOC LLIURE A LES ESTANCES
JOC HEURÍSTIC I1
El joc heurístic està pensat per al moment en què l’infant comença a caminar i a descobrir de forma autònoma, ja a peu, tot el que l’envolta. Dels 12 als 24 mesos és una etapa marcada per la curiositat i l’exploració. El joc heurístic dona peu a explorar amb total llibertat una gran varietat d’objectes que no tenen la forma habitual de la joguina per acompanyar en les ganes de descobrir. Us deixem un recull d’imatges.
EL CARNAVAL
Dediquem unes setmanes a descobrir el Carnaval. Hem presentat el Rei Carnestoltes i alguns elements d’aquesta festa: confeti i disfresses. Tot seguit us deixem algunes imatges.
En una altra sessió els infants han pogut experimentar a l’entrada de la Llar amb confeti, serpentines, pots, caixes… Us deixem un recull de fotos.
Pintem sobre paper de color taronja amb ceres, confeti , serpentines, papers de colors
Infants de I1 i I2
TALLER DE MÚSICA AMB FAMÍLIES
MÉS SALA DE LA FOSCOR…
Els infants han pintat lliurement amb colors fluorescents. Pintura, que aparentment, era com la que utilitzem sempre a les sessions de llenguatge plàstic, però que en el moment d’entrar a la sala de la foscor, ha resultat ser màgica: brillava!!! Els infants s’han adonat que els dits i la bata, tacats de pintura fluorescent, brillaven a la foscor.
En una altra sessió, els infants d’I2 han pintat amb tempera blanca sobre paper de film. Aquest color brilla de forma especial amb la llum ultraviolada.
I en una altra sessió, els infants han jugat amb les llanternes. Hem projectat les seves siluetes sobre paper negre, i les hem dibuixat. A l’entrada de la Llar hem proposat un joc a les famílies: Saps qui sóc?. Els pares i mares han d’identificar la silueta del seu fill/a.
SALA DE LA FOSCOR
QUI ÉS PABLO PICASSO?
El dia 8 d’abril de 2023 es celebra el cinquanta aniversari de la mort de l’artista Pablo Picasso. Per aquesta raó s’organitzen exposicions amb les seves obres arreu del món. Nosaltres, a la Llar, dediquem unes setmanes per conèixer algunes de les creacions de l’artista.
Després de la projecció d’obres d’art del Picasso, i observar amb la facilitat que dibuixa. Els infants han pogut imitar-lo amb pintura negra en superfície gran de paper blanc. Sou uns artistes! Tot seguit us deixem algunes imatges.
CONTE: ATRAPEM EL MONSTRE
Aquest mes de gener el dediquem a descobrir la llum i la foscor, fent servir diferents recursos i materials. Com és habitual a la nostra Llar, presentem les temàtiques amb un conte. En aquest cas, es tracta d’“Atrapem el Monstre”. Història que podeu trobar a la taula de contes, a l’entrada de la Llar. I que podeu veure, tot seguir, si cliqueu sota. També trobareu algunes imatges del moment de l’explicació amb els infants.
Representació del conte per alguns infants de la Llar.
MOMENTS DE JOC AL PATI
PRIMERS DIES DE LLAR
TALLER DE MÚSICA
El dimarts 31 de gener, l’especialista de música farà una sessió oberta a les famílies. Podran venir com a màxim dos acompanyants per infant. Per qüestions organitzatives, us demanem què confirmeu l’assistència a les educadores o a la directora. L’experiència és única i val la pena que us animeu a venir.

VISITA DE LA GRANJA NERI
BÚSTIA PER A LES FAMÍLIES
Tal i com podeu observar a l’entrada de la Llar, hem habilitat una bústia per a les famílies. Amb l’objectiu de crear un espai on pogueu donar a conéixer les vostres opinions, idees, queixes, suggeriments. Sempre pensant de forma constructiva, en com podem millorar entre tots i totes la Llim La Taronja.

PSICOMOTRICITAT I2
BON NADAL 2022
PARC DE NADAL
VISITA DEL PATGE REIAL
FESTA DEL TIÓ
El dimarts 20 a la tarda vam celebrar la Festa del Tió amb totes les famílies. En primer lloc, vam fer cagar el Tió, que estava ple de regalets per als nens i nenes de la Llar. Més tard, vam sortir a berenar melindros i xocolata al pati. I vam acabar amb el sorteig de la cistella de Nadal de l’AMPA. Us deixem un recull d’imatges, que esperem us agradin.






