EXPERIMENTACIÓ A LA SALA DE LA FOSCOR I1

Els infants del grup d’Infantil 1 han realitzat diferents sessions a la sala de la foscor (dormitori). En una primera sessió han pogut experimentar amb material fluorescent que brilla amb la llum ultraviolada. I en una segona sessió, els infants han pogut pintar amb pintura flourescent en diferents superfícies: paper i plàtic. S’ho han passat d’allò més bé!

CONTE : “ATRAPEM EL MONSTRE”

Amb aquet conte “Atrapem el Monstre” presentem elements relacionats amb la foscor i la llum, com ara: les llanternes, els fanals, la lluna,… El conte l’expliquem fent servir diferents recursos: titelles i ninos, làmines i caretes. I d’aquesta forma, els infants el van interioritzant a poc a poc. Aquesta activitat la fem a l’entrada de la Llar, a l’espai de la Biblioteca.

 

ANIMALS DE GRANJA: ÀNEC I CONILL

El grup d’infantil 2 ha decorat un ànec de paper. En primer lloc, els infants han hagut de pintar l’interior de la figura amb ceres de color taronja. I més tard, han enganxat plomes de colors blanc i taronja al cos de l’animal. Tot seguit us deixem unes imatges.

El grup d’Infantil 1 ha decorat un conill. Els nens i nenes han enganxat cotó al seu cos. Un material suau, que ens recorda la Neu, la conilleta que fa uns dies ens va visitar a la Llar.

ACTE D’INAUGURACIÓ DEL SERVEI DE BIBLIOTECA

Un dels actes d’inauguració del servei de biblioteca de la Llar, va ser gaudir de l’explicació del conte “El drac que no sabia volar”, que va presentar l’Agus Farré per tots/es nosaltres. Els infants, pares, mares, avis, àvies i educadores vam participar activament amb l’Agust i vam passar una bona estona. Després vam fer un petit esmorzar al pati. Tot seguit us deixem unes imatges.

HÀBITS A LA LLAR

Us deixem algunes imatges d’alguns hàbits i rutines que treballem a la Llar. Destacar l’hàbit d’alimentació, que en aquestes alçades de curs, ja està força instaurat en els infants. Abans i després de l’àpat, els nens i les nenes es renten les mans, tal i com podeu veure en alguna imatges. Després de dinar, els infants guarden els pitets a la motxilla. I d’aquesta forma van fent-se responsables de les seves pertinences. Apareix també alguna foto d’aquest moment.

ELABORACIÓ DE MASSA DE SAL

A les imatges podeu observar com els infants aprenen a fer massa de sal. Elaborar aquesta massa, a la què ja estan familiaritzats, els permet adonar-se’n de la transformació de la matèria. De com la barreja d’aigua calenta, en estat líquid, amb sal i farina, fa esdevenir una pasta manipulable. A més d’experimentar algunes propietats de la massa, que queda enganxosa, si no té prou farina.

VISITA DE LA GRANJA-ESCOLA CORRAL DE NERI

El dimecres 14 de febrer vam rebre la visita d’alguns animals de la granja Neri: la cabra Dàlmata, la conilleta Neu i l’ànec Loqui. El Jesús i la Gemma, els grangers i cuidadors d’aquests animals, ens van explicar alguns dels seus costums, i ens van deixar tocar-los i mirar-los de ben a prop. Vam gaudir molt de l’experiència!

https://granjaescolacorraldeneri.com/

 

FESTA DE CARNAVAL

Divendres a la tarda, la pluja va cessar i ens va permetre gaudir de la Festa de Carnaval al pati de la Llar. Aquell dia, el moment de l’entrada va ser molt divertit. Per la porta van entrar: princeses, una papallona, una marieta, la caputxeta vermella i el llop, una lleona, un conillet, un dimoni, el Woody de Toy Story, un policia, dos superherois, la mini, un esquelet, i altres infants amb moltes ganes de jugar, que disfressar-se, no els hi venia de gust. Tot seguit us deixem algunes imatges de la festa amb famílies.

DESCOBRIM EL CARNAVAL

En una primera sessió conjunta, tots els infants de la Llar van conversar al voltant d’elements propis de la festa de Carnaval, com ara: el confeti, el maquillatge i les disfresses. Tot seguit us deixem unes imatges d’aquest moment.

En una segona sessió, aquesta vegada, separats per grups d’infants, grans i petits van experimentar lliurement amb confeti, serpentines i altres elements, tals com: pots, culleres, tubs, etc.

El grup d’Infantil 2 va enganxar, de forma individual, confeti i serpentines en paper de tamany DIN3. Tot seguit us deixem unes imatges.

Al llarg d’aquesta setmana, els infants també han gaudit del joc lliure a les estances. Aquests dies els infants han trobat nous elements i espais de joc. Un racó amb robes, barrets, olleres, faldilles, maquillatge, etc., que ha tingut molt d’éxit.

SERVEI DE BIBLIOTECA

Un dels objectius per aquest aquest curs 2023-2024, recollit a la Programació General Anual és: Millorar l’adquisició de llenguatge verbal i la comunicació entre els infants. En aquesta línia de treball, volem iniciar un Servei de Biblioteca, per als infants i les famílies de la Llar. En els propers dies us oferirem més informació al respecte. De moment, avancem els actes d’inauguració, previstos per al 16 i 19 de febrer.

CARNAVAL

 Divendres 09 de febrer celebrarem la festa a la Llar. Els infants podran venir disfressats de casa a primera hora del matí, de qualsevol temàtica. La disfressa és lliure. Tampoc és obligat comprar-ne una. Podeu fer anar la imaginació, tot reciclant robes i materials que tingueu a casa. Amb un complement divertit també n’hi ha prou.

Volem recordar que és una festivitat fonamentalment lúdica. Que el més important és gaudir i passar una bona estona. Per aquesta raó, si algun infant, pel motiu que sigui, no es vol disfressar, no l’hem d’obligar.

A les 15,15h del mateix divendres, celebrarem la festa amb les famílies, al pati de la Llar. Tots i totes esteu convidats. Per qüestions organitzatives, cal que confirmeu l’assistència a la vostra tutora.

GARGOTEIG

El grup de nens i nenes d’Infantil 2 ha dedicat una sessió de llenguatge plàstic per practicar el gargoteig. Hem observat en els infants dos tipus de gargots: els incontrolats i els controlats.

En els primers, incontrolats, l’infant no té cap intencionalitat representativa, ratlla pel gust de fer-ho, sense ordre ni sentit. Genera traços rectes i desordenats de caire impulsiu. Mentre que als segons, als controlats, l’infant comença a millorar les seves produccions, la seva capacitat visomotora ja és més madura i li permet fer noves creacions, més controlades, encara que continua sense intenció de dibuixar res concret, gaudeix de fer cercles, i té domini i capacitat de decisió sobre quan parar els moviments.

SESSIÓ DE JOC HEURÍSTIC

Tot seguit podreu veure unes imatges dels dos grups d’infants en sessions de joc heurístic. En el joc heurístic els nens exploren, investiguen i descobreixen els materials. Probablement els passaran d’un recipient a un altre o els tiraran a terra per veure què passa i després recollir-los per seguir jugant. També comencen a tapar, destapar, obrir, tancar, omplir, treure, girar, encaixar, agrupar, etc.

Finalment, a la fase de recollida, els infants han de recollir, classificar i organitzar els materials per posar-los en el seu lloc corresponent. Potser en aquesta fase necessiten l’ajuda de l’adult, per guardar tot el material on correspon. També podreu visulaitzar alguna imatge d’aquest moment.

EL MONSTRE DE COLORS

Aquesta setmana hem tornat a explicar el conte del Monstre de colors, però tot fent servir un nou recurs visual. En aquesta sessió hem utilitzat la pantalla de llum, en realitat un negatoscopi reciclat, que ens han cedit des de l’hospital. En aquesta sessió hem anat una mica més enllà i hem preguntat als infants pel seu estat anímic. Els més extrovertits han volgut participar.

GRUPS INTERACTIUS

Els infants del grup d’Infantil 2 realitza sessions de Grups Interactius, una actuació educativa d’èxit, pròpia de les Comunitats d’Aprenentatge. Els grups interactius són una organització d’aula conformada per equips de treball de 4-5 infants. Cadascun d’ells realitza una proposta i van rotant fins fer-les totes. Aquesta manera de treballar fomenta la cooperació, l’atenció, la convivència i la interacció entre iguals (diàleg igualitari) per millorar l’aprenentatge.

CIÈNCIES: DE QUIN COLOR ÉS L’AIGUA?

Hem plantejat la següent pregunta, als infants del grup d’Infantil 2: Sabeu de quin color és l’aigua?. El Pablo ens ha contestat que és de color blau. I l’Àfrica ens diu que no té color. Entre tots volem esbrinar de quin color és l’aigua que raja de l’aixeta… Més tard la comparem amb colorant, i podem observar com es tenyeix de groc, vermell i blau. Tot seguit us deixem unes imatges de la sessió.

EL MONSTRE DE COLORS

Tot seguit us presentem les primeres propostes relacionades amb aquest conte. En primer lloc, hem presentat la història, amb el suport visual del conte i les imatges dels monstres en els diferents estats d’ànim.

Seguidament, els infants han elaborat, tot treballant en equip, un monstre de colors, que situarem a l’entrada de la Llar. Tal i com podeu veure a les imatges, els infants del grup d’Infantil 2 ha pintat amb tèmperes el dibuix. Mentre que el grup d’Infantil 1, ha estripat paper per poder omplir l’interior, i donar volum al Monstre.