Tot seguit us deixem unes imatges del joc lliure que realitzen els infants en el moment que comparteixen espais i racons de joc. Els grups heterogenis són molt enriquidors per als nens i nenes, i són uns grans moments d’aprenentatge.
HÀBITS I RUTINES
Tot seguit us deixem una sèrie d’imatges dels hàbits que treballem amb els infants del grup I2. Abans i després de dinar, els nens i nenes han de rentar-se les mans. Després, van a dinar al menjador, per més tard anar a domrir al dormitori.
La seqüència de la rutina és la mateixa per als infants d’Infantil 1. La única diferència és el grau d’autonomia i la necessitat d’ajuda de l’adult. També podeu veure un recull d’imatges.
MATERIAL NECESSARI
CELEBREM LA MONA
ESCOLA DE FAMÍLIES: LA SALUT A LA PRIMERA INFÀNCIA
LA PASQUA
Hem dedicat la setmana abans de Setmana Santa a descobrir el pastís típic d’aquestes festes: La Mona. Hem dedicat una sessió a presentar la gallina. I explicar als infants, que aquesta no és una gallina qualsevol, si no que és una gallina màgica, que posa ous de xocolata. Tot seguit us deixem unes imatges.
En una altra sessió, els infants, separats per grups d’edat, han pogut experimentar amb la xocolata, presentada en diferents textures: pols, rajola i virutes. Tot seguit us deixem un recull d’imatges.
Els infants del grup I2 han comprovat que es pot pintar amb una rajola de xocolata!
Els infants del grup I1 han pintat amb xocolata desfeta. També és cert que no s’han pogut estar de tastar-la. S’ho han passat d’allò més bé!
Els infants d’I2 han fet de pastissers, i han pogut elaborar la seva Mona de Pasqua.
SESSIÓ DE PSICOMOTRICITAT
COLLAGE AMB PAPERS FLUORESCENTS
PLANTEM MONGETES
PORTES OBERTES
ESCOLA DE FAMÍLIES: ELS HÀBITS
SESSIÓ DE MÚSICA
PINTURA FLUORESCENT I2
Els infants del grup d’Infantil 2, han pintat amb pintura fluorescent sobre superfície negra. La sorpresa ha estat quan, en entrar en la sala de la foscor (dormitori), s’han adonat de la propietat fluorescent dels colors. El paper negre i les mans brillaven moltíssim!!! Us deixem algunes imatges.
Pintem amb pintura fluorescent dins la sala del la foscor.
EXPERIMENTACIÓ A LA SALA DE LA FOSCOR I2
EXPERIMENTACIÓ A LA SALA DE LA FOSCOR I1
Els infants del grup d’Infantil 1 han realitzat diferents sessions a la sala de la foscor (dormitori). En una primera sessió han pogut experimentar amb material fluorescent que brilla amb la llum ultraviolada. I en una segona sessió, els infants han pogut pintar amb pintura flourescent en diferents superfícies: paper i plàtic. S’ho han passat d’allò més bé!
GARGOTEIG EN PENOMBRA
EXPERIMENTACIÓ AMB ROBES I LLANTERNES
CONTE : “ATRAPEM EL MONSTRE”
Amb aquet conte “Atrapem el Monstre” presentem elements relacionats amb la foscor i la llum, com ara: les llanternes, els fanals, la lluna,… El conte l’expliquem fent servir diferents recursos: titelles i ninos, làmines i caretes. I d’aquesta forma, els infants el van interioritzant a poc a poc. Aquesta activitat la fem a l’entrada de la Llar, a l’espai de la Biblioteca.

ANIMALS DE GRANJA: ÀNEC I CONILL
El grup d’infantil 2 ha decorat un ànec de paper. En primer lloc, els infants han hagut de pintar l’interior de la figura amb ceres de color taronja. I més tard, han enganxat plomes de colors blanc i taronja al cos de l’animal. Tot seguit us deixem unes imatges.
El grup d’Infantil 1 ha decorat un conill. Els nens i nenes han enganxat cotó al seu cos. Un material suau, que ens recorda la Neu, la conilleta que fa uns dies ens va visitar a la Llar.
EXPERIMENTACIÓ
El grup d’Infantil 1 ha experimentat amb diferents elements: farina, massa de pa, espaguettis, sorra, etc. I els han combinat amb altres materials, tals com: pals, culleres, pots, etc. Les accions dels nens i nenes cada vegada són més elaborades i el grau d’atenció també va augmentant. Tot seguit us deixem unes imatges.
ACTE D’INAUGURACIÓ DEL SERVEI DE BIBLIOTECA
Un dels actes d’inauguració del servei de biblioteca de la Llar, va ser gaudir de l’explicació del conte “El drac que no sabia volar”, que va presentar l’Agus Farré per tots/es nosaltres. Els infants, pares, mares, avis, àvies i educadores vam participar activament amb l’Agust i vam passar una bona estona. Després vam fer un petit esmorzar al pati. Tot seguit us deixem unes imatges.
XERRADA SOBRE PREINSCRIPCIÓ I3
SESSIÓ DE PSICOMOTRICITAT
HÀBITS A LA LLAR
Us deixem algunes imatges d’alguns hàbits i rutines que treballem a la Llar. Destacar l’hàbit d’alimentació, que en aquestes alçades de curs, ja està força instaurat en els infants. Abans i després de l’àpat, els nens i les nenes es renten les mans, tal i com podeu veure en alguna imatges. Després de dinar, els infants guarden els pitets a la motxilla. I d’aquesta forma van fent-se responsables de les seves pertinences. Apareix també alguna foto d’aquest moment.
ELABORACIÓ DE MASSA DE SAL
A les imatges podeu observar com els infants aprenen a fer massa de sal. Elaborar aquesta massa, a la què ja estan familiaritzats, els permet adonar-se’n de la transformació de la matèria. De com la barreja d’aigua calenta, en estat líquid, amb sal i farina, fa esdevenir una pasta manipulable. A més d’experimentar algunes propietats de la massa, que queda enganxosa, si no té prou farina.
JOC HEURÍSTIC
QUINS ARTISTES!
VISITA DE LA GRANJA-ESCOLA CORRAL DE NERI
El dimecres 14 de febrer vam rebre la visita d’alguns animals de la granja Neri: la cabra Dàlmata, la conilleta Neu i l’ànec Loqui. El Jesús i la Gemma, els grangers i cuidadors d’aquests animals, ens van explicar alguns dels seus costums, i ens van deixar tocar-los i mirar-los de ben a prop. Vam gaudir molt de l’experiència!
https://granjaescolacorraldeneri.com/
FESTA DE CARNAVAL
Divendres a la tarda, la pluja va cessar i ens va permetre gaudir de la Festa de Carnaval al pati de la Llar. Aquell dia, el moment de l’entrada va ser molt divertit. Per la porta van entrar: princeses, una papallona, una marieta, la caputxeta vermella i el llop, una lleona, un conillet, un dimoni, el Woody de Toy Story, un policia, dos superherois, la mini, un esquelet, i altres infants amb moltes ganes de jugar, que disfressar-se, no els hi venia de gust. Tot seguit us deixem algunes imatges de la festa amb famílies.
DESCOBRIM EL CARNAVAL
En una primera sessió conjunta, tots els infants de la Llar van conversar al voltant d’elements propis de la festa de Carnaval, com ara: el confeti, el maquillatge i les disfresses. Tot seguit us deixem unes imatges d’aquest moment.
En una segona sessió, aquesta vegada, separats per grups d’infants, grans i petits van experimentar lliurement amb confeti, serpentines i altres elements, tals com: pots, culleres, tubs, etc.
El grup d’Infantil 2 va enganxar, de forma individual, confeti i serpentines en paper de tamany DIN3. Tot seguit us deixem unes imatges.
Al llarg d’aquesta setmana, els infants també han gaudit del joc lliure a les estances. Aquests dies els infants han trobat nous elements i espais de joc. Un racó amb robes, barrets, olleres, faldilles, maquillatge, etc., que ha tingut molt d’éxit.
ESCOLA DE FAMÍLIES
El proper divendres 23 de febrer iniciem l’Escola de famílies del curs 2023-24. En aquesta sessió parlarem dels límits, la necessitat que tenen els infants de saber el què poden i no poden fer, així com la seguretat i confiança que aporten els límits als nens i nenes. Serà un espai per compartir experiències i resoldre dubtes.

DIA DE FESTA
SERVEI DE BIBLIOTECA
Un dels objectius per aquest aquest curs 2023-2024, recollit a la Programació General Anual és: Millorar l’adquisició de llenguatge verbal i la comunicació entre els infants. En aquesta línia de treball, volem iniciar un Servei de Biblioteca, per als infants i les famílies de la Llar. En els propers dies us oferirem més informació al respecte. De moment, avancem els actes d’inauguració, previstos per al 16 i 19 de febrer.



CARNAVAL
Divendres 09 de febrer celebrarem la festa a la Llar. Els infants podran venir disfressats de casa a primera hora del matí, de qualsevol temàtica. La disfressa és lliure. Tampoc és obligat comprar-ne una. Podeu fer anar la imaginació, tot reciclant robes i materials que tingueu a casa. Amb un complement divertit també n’hi ha prou.
Volem recordar que és una festivitat fonamentalment lúdica. Que el més important és gaudir i passar una bona estona. Per aquesta raó, si algun infant, pel motiu que sigui, no es vol disfressar, no l’hem d’obligar.
A les 15,15h del mateix divendres, celebrarem la festa amb les famílies, al pati de la Llar. Tots i totes esteu convidats. Per qüestions organitzatives, cal que confirmeu l’assistència a la vostra tutora.

GARGOTEIG
El grup de nens i nenes d’Infantil 2 ha dedicat una sessió de llenguatge plàstic per practicar el gargoteig. Hem observat en els infants dos tipus de gargots: els incontrolats i els controlats.
En els primers, incontrolats, l’infant no té cap intencionalitat representativa, ratlla pel gust de fer-ho, sense ordre ni sentit. Genera traços rectes i desordenats de caire impulsiu. Mentre que als segons, als controlats, l’infant comença a millorar les seves produccions, la seva capacitat visomotora ja és més madura i li permet fer noves creacions, més controlades, encara que continua sense intenció de dibuixar res concret, gaudeix de fer cercles, i té domini i capacitat de decisió sobre quan parar els moviments.
L’HORT
PINTURA A L’EXTERIOR
SESSIÓ DE JOC HEURÍSTIC
Tot seguit podreu veure unes imatges dels dos grups d’infants en sessions de joc heurístic. En el joc heurístic els nens exploren, investiguen i descobreixen els materials. Probablement els passaran d’un recipient a un altre o els tiraran a terra per veure què passa i després recollir-los per seguir jugant. També comencen a tapar, destapar, obrir, tancar, omplir, treure, girar, encaixar, agrupar, etc.
Finalment, a la fase de recollida, els infants han de recollir, classificar i organitzar els materials per posar-los en el seu lloc corresponent. Potser en aquesta fase necessiten l’ajuda de l’adult, per guardar tot el material on correspon. També podreu visulaitzar alguna imatge d’aquest moment.






