S’inicien els cursos de l’Escola Municipal de Música. Tot seguit us deixem més informació.

REUNIÓ INICI DE CURS 2024-25
CANAL DE COMUNICACIÓ: DINANTIA
Tal i com vam parlar en la moment de la matrícula, el principal canal de comunicació entre Llar d’Infants i famílies és l’aplicació DINANTIA. Cal que el tingueu descarregat, ja que aquesta setmana estem enviat informació relativa a l’inici de curs 2024-25.
Tot seguit teniu un senzill manual d’instal.lació.

PERÍODE DE FAMILIARITZACIÓ 2024-2025
El curs 2024-25 comença el dia 9 de setembre de 2024. Els dies 5 i 6 de setembre farem les entrevistes individuals amb les famílies. Un primer contacte per conèixer-nos, i d’obligada assistència abans de començar la Llar. A primers de juliol rebreu per DINANTIA el dia i l’hora de la trobada amb la tutora. És molt important que aquest dia vingueu acomanyats del vostre fill/a i amb el material que us hem demanat.
El dia 9 i 10 de setembre acollim els infants d’INFANTIL 2 que ja venien el curs passat a la Llar. Aquests dos dies, els infants que promocionen, romandran a la LLar fins les 12h com a hora màxima. I no hi haurà ni menjador ni d’acollida. Aquests serveis els podran fer servir a partir del 12 de setembre.
Els infants nouvinguts d’I1 i d’I2 començaran el dia 12 de setembre, en dos horaris diferenciats ( de 9 a 10:20h i de 10:30 a 11:45). Aquesta informació, la rebreu les famílies per DINANTIA.
Al llarg del període de familiarització, hi hauran diferents moments o fases:
–La primera fase: amb una durada de tres dies i on les famílies acompanyaran de forma molt present als infants.
–La segona fase: amb una durada de tres dies, on els adults referents romandran amb certa distància dels infants. I passaran l’estona realitzant uns tallers de manualitats.
–A la tercera fase: d’una durada de tres dies, els acompanyants podran marxar una estona de la vista dels infants.
–A la quarta fase: durada de dos dies, l’horari serà de 9h a 12h per a tots els nens i nenes. I els infants passaran el matí sense la companyia dels adults.
En aquests primers dies, demanem a les famílies que acompanyin el màxim possible als seus fills/es. Que dediquin un temps per romandre i compartir la Llar. I d’aquesta manera, afavorir una separació el més relaxada, confiada i segura possible.
A partir del mes d’octubre, es podran fer servir els serveis complementaris (menjador i acollida), sempre i quant els infants estiguin mínimament adaptats.
FESTA D’AIGUA
COMIAT AMB CONTES
Aquest curs, on els contes i la literatura infantil han ocupat un lloc molt especial en la nostra programació anual, hem tingut la sort de poder-nos acomiadar amb les històries de Cuentropia. Aquesta sessió de conta-contes ha estat possible gràcies a la gestió de l’IMET. Tot seguit us deixem unes imatges.
ELABORACIÓ DE SAMARRETES
FESTA FI DE CURS
JOCS D’AIGUA
LLISTAT DE NOUS ADMESOS EN 1era OPCIÓ
TALLER DE MÚSICA
ÉS HORA DE FER MÚSICA!
FESTA CLOENDA PROJECTE “Lliga el conte i passa’l”
PRESENTACIÓ DE L’ESTIU
TORTUGUES DE TERRA
Ens han visitat dues tortugues de terra. Els nens i nenes han pogut observar com són les seves potes, les ungles que tenen, com és la cara i la closca tan dura que tenen. Els infants també han observat com mengen enciam. I fins i tot, han pogut veure com fan pipi i caca. Tot seguit us deixem unes imatges.
TÈCNICA DE LA SIMETRIA
Hem observat els insectes comuns: escarbats, papallones,… i són simètrics, tenen dues parts iguals. Els nens i nenes del grup d’Infantil 2 han fet els seus propis insectes de paper. En primer lloc, els infants han posat gotes de pintura en una meitat del full, i després l’han doblegat. El resultat final el podeu veure a les següents imatges.
DOCUMENTACIÓ MATRíCULA
LA PRIMAVERA JA ÉS AQUÍ
FEM MÀGIA AMB LLENTIES
PINTURA A L’EXTERIOR
LLISTAT BAREM PROVISIONAL “preinscripció 2024-2025”
Tot seguit teniu el llistat provisional amb la puntuació assignada a cada infant, tot seguint els criteris de baremació de l’Ajuntament de Tarragona. Del 3 al 7 de juny podeu presentar reclamacions. I finalment, el dia 17 de juny es publicarà el llistat definitiu.
Si teniu algun dubte, podeu contactar amb la Llar d’Infants.
https://drive.google.com/file/d/1lrZ6nqEQSZ-Up-A2pTCoo2m0c6UmpNXK/view?usp=drive_link
CLOENDA PROJECTE: “Lliga el conte i passa’l”
Totes les famílies esteu convidades a la festa de cloenda del projecte del Pla Educatiu d’Entorn: Lliga el conte i passa’l, el dimecres 5 de juny a les 10h a la Biblioteca Pepita Ferrer de Torreforta. A l’activitat pot venir un acompanyant.
L’acte, a càrrec del conta-contes Agus Ferré, comptarà amb l’assistèncIa de l’alumnat d’infantil de diferents escoles de Ponent i la nostra Llar, les quals hem treballat durant el curs 23-24 el conte “Els Invisibles”.

TÈCNICA DEL PUNXÓ
En aquestes alçades de curs, els infants d’I2, que tenen certa habilitat i coordinació òcul-manual, han practicat la tècnica de punxar. Disposaven d’un full amb una rodona dibuixada, per poder punxar dins, fora o resseguir el perímetre. Els infants han estat molt concentrats en la tasca. Tot seguit us deixem unes imatges.
PLOU!!!!
SORRA MÀGICA CASOLANA
FEM DE CUINERS
En aquesta sessió, els nens i nenes van fer de cuiners en tres tallers diferents. Mentre uns han fet suc amb taronges i llimones; uns altres han sucat la tomàquet al pa i l’altre grup ha fet broquetes de fruita. Després els nens i nenes han poogut menjar les seves elaboracions. S’ho han passat d’allò més bé!
CUIDEM LES PLANTES
SESSIONS DE PSICOMOTRICITAT
Tot seguit us deixem unes fotografies dels dos grups de nens i nenes, Infantil 1 i Infantil 2, a la sala de psicomotricitat. En aquestes sessions, a més d’experimentar les possibilitats motrius, els infants aprenen hàbits d’atenció, d’ordre, d’espera, molt necessaris per aplicar en altres moments del dia.
“BON DIA”, MONSTRE!
PROPOSTES DE PINTURA
Els nens i nenes del grup d‘Infantil 2 han pintat amb tèmperes, tot fent servir uns nous estris de pintura: verdures, com ara els pebrots i les pastanagues. En aquesta sessió, els infants han pogut experimentar la tècnica de l’estampació, observant el resultat després de mullar les verdures en pintura i deixar la seva empremta en el paper.
Els nens i nenes d’Infantil 1 han pintat amb diferents colors, fent servir el pinzell com a estri de pintura. Disposaven d’unes oueres, on poder fernoves combinacions de colors.
CONTE: “DE QUÈ FA GUST LA LLUNA?
Tot seguit us deixem l’enllaç del conte que hem explicat aquests dies a la Llar d’Infants.
Al recull d’imatges podeu observar els diferents recursos que hem fet servir per explicar aquesta història: làmines del conte, personatges en titella i màscares, per fer la reprsentació amb la col·laboració dels infants.
MATERIAL NECESSARI
SORTIDA BIBLIOTECA TORREFORTA
Vam concloure la setmana cultural de Sant Jordi amb la sortida a la biblioteca de Torreforta, organitzada com a activitat del Pla Educatiu d’Entorn, per a totes les escoles de Ponent. Vam tenir el plaer de sentir una versió del conte “Els invisibles”, adaptada per l’Agus. Tot seguit trobareu unes imatges.
MÚSICA A LA SETMANA CULTURAL
A la setmana cultural tothom era benvingut a compartir amb nosaltres alguna cançó o partitura. I amb aquest motiu vam gaudir de les actuacions de la Lubna i la Sara.
La Lubna va cantar un parell de cançons bressol típiques del Marroc, fent servir globus i una nina, que va agradar molt als infants.
La Sara va tocar amb la guitarra una rumba, una habanera i la canço d’aniversari. Després els infants de la Llar van poder tocar les cordes.
CONTES A LA SETMANA CULTURAL
Al llarg de la Setmana cultural tothom era benvingut a explicar un conte a la Llar d’Infants. Dues famílies és van animar a la proposta: la família de la Chloe i del Pablo. A totes dues famílies us estem molt agraïdes per la vostra col.laboració. Ho vam passar molt bé!
La família de la Chloe va inventar un conte d’un cuc que no volia compartir la seva poma gran i no acaba tenint molta sort.
CLICANT AQUESTA FOTO APAREIXEN MÉS IMATGES
I la mare del Pablo va explicar el conte tradicional dels tres porquets, fent servir com a recursos: La Caixa de contes, les làmines, les caretes,…










